![]() 22.03.2005 10:52:14 | |
---|---|
Rakennusvaiheessa? Oliko se rakennusvaiheessa mennyt poikki..?? Eiii...? Ettei vain ois perinteinen lapaus poikkeus myöhemmin? Siis tarkoitan sitä, että kaula on ehjä, mutta simuloidaan vaan katkenneen lavan ulkonäköä. Lakan alle siis sellanen liimaus/saumaus jälki. Katsos kun en viitsisi ihan uutta kaulaa oikeasti rikkoa... Petellähän oli lavasta poikki hänen kitaransa... ainakin sen puolesta puhuivat kuvat jotka kyseisen soittimen nykyiseltä omistajalta sain. Haluaisin vain jäljitellä sitä ulkonäköä jollain muulla konstilla kuin oikeasti katkaisemalla sen lavan :) Epäselvää, eikö? =) | |
![]() 22.03.2005 11:29:59 | |
jos siirtyisi jo "uuteen" vaiheeseen ja kokeilis enemmän lakan seassa värjättyjä versioita. Minua kiinnostaisi myös tuo petsaus tapa. Mitenkä se käytännössä tapahtuu? Miten jos epäonnistuu, miten iso työ se on poistaa.Vai onko vanha parempi ,kuin pussillinen uusia? Tuli nimittäin eilen ostettua 20kg kitarapuuta, mutta kitaran mallista ei ole vielä mitään tietoa. | |
![]() 22.03.2005 11:33:25 | |
No sen mitä olen kokeillut niin en ole saanut semmoista hyvää sävyä, vaan enemmän semmoista harmaan sinistä mössöä. Jotenkin se väri ei ole sillei sinistynyt nätisti.. vaikee selittää :o) Toi on kyllä totta. Kyllä tuo sininen selvästi hankalampi oli kuin esim. keltainen. Ja lopputuloksesta tuli kyllä aivan turhan tunkkainen. Mutta en mä enää edes yritä noita (kaikkia) värejä vesipetseillä, jos siirtyisi jo "uuteen" vaiheeseen ja kokeilis enemmän lakan seassa värjättyjä versioita. Mä lopetin taasen kokeilut värjätyllä lakalla lyhyeen, en ollut lainkaan tyytyväinen sillä saavutettuun tulokseen. Pitänee joskus koittaa tuota kuitenkin uudestaan. Onhan tuossa tonicasterin telecasterissakin tosi nätti sininen, en tiedä sitten miten on kaveri tuon tehnyt. http://muusikoiden.net/dyn/members/27156.jpg Juu, tuo on kyllä käsittämättömän hieno. Eikä edes kovin pahasti vihreä, mikä vaalean sinisestä tahtoo kellertävän puun päälle vedettynä tulla. Ite olis taas tarvinnu tehdä | |
![]() 22.03.2005 11:42:52 (muokattu 22.03.2005 11:45:45) | |
Mä lopetin taasen kokeilut värjätyllä lakalla lyhyeen, en ollut lainkaan tyytyväinen sillä saavutettuun tulokseen. Pitänee joskus koittaa tuota kuitenkin uudestaan. Mä eilen juttelin soitinrakentajan kanssa ku kyselin miten mun kannattais kuusta värjätä (ja muutenkin värjäyksistä) ja hää kertoili noista tavoista. Voi niikö käyttää sekä vesipetsiä puulle (kevyt pieni sävytys) ja sitten vielä lisäksi lakan kanssa samaa tai eri sävyäkin, niin saa semmoista "syvyyttä" sävyyn. Ja ei tuota kuusta kyllä palajo voi suoraan puulle värjätäkään, näyttää tosi karmeelta sen verran mitä kokeilin. Eli seuraavaks pitäis alkaa kikkailemaan noiden sävytettyjen lakkojen kanssa. Uutta mulle, mutta katellaan mitä siitä syntyy! Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää. | |
![]() 22.03.2005 14:35:40 | |
Siis tarkoitan sitä, että kaula on ehjä, mutta simuloidaan vaan katkenneen lavan ulkonäköä. Lakan alle siis sellanen liimaus/saumaus jälki. Katsos kun en viitsisi ihan uutta kaulaa oikeasti rikkoa... Petellähän oli lavasta poikki hänen kitaransa... ainakin sen puolesta puhuivat kuvat jotka kyseisen soittimen nykyiseltä omistajalta sain. Haluaisin vain jäljitellä sitä ulkonäköä jollain muulla konstilla kuin oikeasti katkaisemalla sen lavan :) Epäselvää, eikö? =) Et viittis noita kuvia laitaa nettiin, sillä minulla myös ollut unelmana joskus vastaavanäköinen peli saada. :) "Do you trust who I trust me, myself and I." | |
![]() 22.03.2005 14:39:57 | |
Niin ja ihmeaineen nimi on COLOR PETSI Tuota lakan sekaan pieniä määriä, tai vaikkapa ohentimeen joka sitten sekoittaa lakkaan. Ja valmistaja oli kun etsin: Tampereen Lakkavalmiste. Eli siinä. Ite oon ollut tyytyväinen tuotteeseen.Mutta tähdennän vielä että on todella riittoisaa..lakan värjäys tippa kerrallaan=) | |
![]() 22.03.2005 15:41:32 | |
Haluaisin vain jäljitellä sitä ulkonäköä jollain muulla konstilla kuin oikeasti katkaisemalla sen lavan :) Epäselvää, eikö? =) Pohjalakan päälle (ja toki värnkin) jollain mustalla/tummalla ruskeella niitä murtumaviivoja? Hienolla pensselillä ? paksulla maalilla... Se talla..=) *mainostaa autenttista Walli-tallaa*
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 22.03.2005 16:07:52 | |
Tuota lakan sekaan pieniä määriä, tai vaikkapa ohentimeen joka sitten sekoittaa lakkaan. Ja valmistaja oli kun etsin: Tampereen Lakkavalmiste. Ilmeisesti nimenomaan tuo (soittimille sopivasti nimetty) Tone Color? http://www.lakkavalmiste.fi/sivut/tuote.php?on=tuote_COLOR Ite olis taas tarvinnu tehdä | |
![]() 22.03.2005 16:27:46 (muokattu 22.03.2005 16:28:57) | |
Hyvä paikka tuo Lakkavalmiste siinäkin suhteessa, että yksi niistä myyjistä/työntekijöistä (Olisko nimeltään Salomäki) on rakennellut kitaroita. Voi aina kysellä pikku vinkkejä. "Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998) | |
![]() 23.03.2005 01:09:11 | |
Et viittis noita kuvia laitaa nettiin, sillä minulla myös ollut unelmana joskus vastaavanäköinen peli saada. :) Tuota tuota... Wallin LP:n nykyinen omistaja ei halunnut että kuvia kauheasti levitetään... mutta voin kai kollaasin jossain välissä kasata ja laittaa esim. omaan kuvaan tai jotain... Pohjalakan päälle (ja toki värnkin) jollain mustalla/tummalla ruskeella niitä murtumaviivoja? Hienolla pensselillä ? paksulla maalilla... Se talla..=) *mainostaa autenttista Walli-tallaa* Juu, pitää kai jotain testata harjoitus-lankkuihin ja katsoa minkä näköisiä niistä tulee. Niin ja se ???EAGLE??? messinkitalla... käykö se suoraan Giban LP:n TOMmin tilalle? Vois ostaa pois jos käy ja testata sitä tuossa Stanussa ensin =) | |
![]() 23.03.2005 01:22:39 | |
Juu, pitää kai jotain testata harjoitus-lankkuihin ja katsoa minkä näköisiä niistä tulee. Niin ja se ???EAGLE??? messinkitalla... käykö se suoraan Giban LP:n TOMmin tilalle? Vois ostaa pois jos käy ja testata sitä tuossa Stanussa ensin =) Double Eagle.. Tuosta markkinanimestä luopuivat sitte jossain vaiheessa.. Gotoh Gut siellä takana on.. Jos se Wallin Deluxeen kävi niin tokihan se varmaan käy näihin uudempiinkin.. :) Tosiaan missään kiinni olematon on se, korkeudensäätöruuveineen ja runkopuslineen. Pikaviestiä kehiin, ja tarjous josta en voi kieltäytyä.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 21.07.2005 21:16:19 (muokattu 21.07.2005 21:17:09) | |
http://www.ruokangas.com/hi_res/deluxe.jpg onnnistuuko tuollainen bursti tonecolorilla? keltaista ja mustaa niin hyvä tulee? vai olisko tuo jotain mahonginväristä petsiä, ja loimut vaan näyttävät kullankeltaisilta? "If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things? | |
![]() 22.07.2005 10:17:30 | |
http://www.ruokangas.com/hi_res/deluxe.jpg onnnistuuko tuollainen bursti tonecolorilla? keltaista ja mustaa niin hyvä tulee? vai olisko tuo jotain mahonginväristä petsiä, ja loimut vaan näyttävät kullankeltaisilta? Keltaista siinä on, tuskin edes tuplavärjättynä. Tai voihan sitä ensin olla vähän tummennettu loimua ja sitten hiottu ennen keltaisen laittoa, mutta epäilen... Read My Scars | |
![]() 23.01.2007 22:41:21 | |
Miten tuo petsaus/lakkaus homma menisi eli jos ajatellaan esim, että tarkoitus olisi värjätä kitara värjätyllä lakalla. Eli lakataanko kitara aluksi vain ihan lakalla missä ei ole mitään väriä sekoitettu? sitten hiotaan ja lakataan uudestaan lakalla johon on sekoitettu petsi? ja se toistetaan useampaan kertaan? ja halutessa lisätään jotain muuta väriä siihen? ja nämä värilakka kerrokset siis ruiskutetaan peräkkäin eikä anneta kuivaa kokonaan siinä välissä vaikka värikin vaihtuisi? Ja ruiskutetaanko vielä lopuksi päälle lakka jossa ei ole sitä väriä, annetaan kuivaa kunnolla hiotaan ja kiilloitetaan? vai jätetään tuo kirkas lakka pois lopusta ja hiotaan vaan lopuksi sitä värjättyä lakkaa ja kiilloitetaan? Ja entäs jos kitaran petsaa suoraan eli vain petsi kitaraan ja sitten kirkasta lakkaa päälle ja loppu hionnat ym? Ja vielä jos käyttää molempia tyylejä niin, kun aluksi on kitara petsattu, niin ruiskutetaanko siihen kirkasta lakkaa ja sitten värjättyä lakkaa vai saman tien värjättyä lakkaa? huhhuh että tuli tekstiä ja anteeksi kun kaivelin näin vanhaa aihetta esille. | |
![]() 24.01.2007 07:42:54 (muokattu 24.01.2007 08:31:56) | |
Miten tuo petsaus/lakkaus homma menisi eli jos ajatellaan esim, että tarkoitus olisi värjätä kitara värjätyllä lakalla. Eli lakataanko kitara aluksi vain ihan lakalla missä ei ole mitään väriä sekoitettu? Jep sitten hiotaan ja lakataan uudestaan lakalla johon on sekoitettu petsi? Jepjep ja se toistetaan useampaan kertaan? Jepujep jos on tarvis ja halutessa lisätään jotain muuta väriä siihen? jepujepa jep ja nämä värilakka kerrokset siis ruiskutetaan peräkkäin eikä anneta kuivaa kokonaan siinä välissä vaikka värikin vaihtuisi? Saa ne kuivua. Vai miksei saisi.... Ja ruiskutetaanko vielä lopuksi päälle lakka jossa ei ole sitä väriä, annetaan kuivaa kunnolla hiotaan ja kiilloitetaan? Jepujepa jepulis jep. Laita sitten esim. 4 kerrosta ettei puhkea värjätyille kalvoille. vai jätetään tuo kirkas lakka pois lopusta ja hiotaan vaan lopuksi sitä värjättyä lakkaa ja kiilloitetaan? Eiiiii välttämättä näin. Ja entäs jos kitaran petsaa suoraan eli vain petsi kitaraan ja sitten kirkasta lakkaa päälle ja loppu hionnat ym? Yep, mikäs siinä. Ja vielä jos käyttää molempia tyylejä niin, kun aluksi on kitara petsattu, niin ruiskutetaanko siihen kirkasta lakkaa ja sitten värjättyä lakkaa vai saman tien värjättyä lakkaa? No itse olen laittanut kirkasta, johonkin väliin sitten yhden värillisen kerroksen. | |
![]() 24.01.2007 21:55:53 | |
tämäpä selvä homma kiitti vastauksest! | |
![]() 24.01.2007 23:25:04 | |
Oliskos kellään antaa vinkkiä jostain hyvästä mahongin värisestä tai viininpunaisesta petsistä? Ja jos vielä joku hyvin näihin soittimiin ja nimenomaan siihen petsiin käyvä lakka. | |
![]() 25.01.2007 09:57:20 | |
Itse laitoin Cloun sinistä vesipetsiä suoraan puulle. Päälle lakka. Ennen lakkausta väri näytti tumman harmaan, sinisen ja vihreän sekoitukselta eli hirveältä, mutta lakkauksen jälkeen väri sai oikean sävyn. Omissa kuvissa näkyy värin lopputulos. | |
![]() 25.01.2007 10:04:09 (muokattu 25.01.2007 10:05:05) | |
Oliskos kellään antaa vinkkiä jostain hyvästä mahongin värisestä tai viininpunaisesta petsistä? Ja jos vielä joku hyvin näihin soittimiin ja nimenomaan siihen petsiin käyvä lakka. http://niku.hietanen.info/galleria/index.php?folder=/kuvia/ Virveli on Cloun vaalea mahonki -värisellä petsillä petsattu ja saman firman puuvaha päällä. Tein aika laimean seoksen, halusin aika vaalean värin, eli vähemmän vettä niin tulee tummempaa. EDIT: olen yhden Cloulla petsatun kitaran lakannut Helo -lakalla, toimii sama aine sekä pensselillä että ruiskulla lakattuna. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 25.01.2007 12:00:35 | |
http://niku.hietanen.info/galleria/index.php?folder=/kuvia/ Virveli on Cloun vaalea mahonki -värisellä petsillä petsattu ja saman firman puuvaha päällä. Tein aika laimean seoksen, halusin aika vaalean värin, eli vähemmän vettä niin tulee tummempaa. EDIT: olen yhden Cloulla petsatun kitaran lakannut Helo -lakalla, toimii sama aine sekä pensselillä että ruiskulla lakattuna. Mitäs tommonen virveliaihio oikein kustantaa? No ei se mun vika oo | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)