Aihe: Paul reed Smith
1 2
Weltto
21.03.2005 20:00:12
Mitäs mieltä porukka on noista PRS-kitaroista? Ovatko hintansa väärtejä? Esim. tuon single cut mallin valmistuksen lopettamisen luulis nostavan sen hintaa tulevaisuudessa entisestään..

Eli kyseisestä merkistä jotain tietävät, antakaas tulla kommenttia!
Kassu
21.03.2005 20:16:05 (muokattu 21.03.2005 20:16:34)
Eipä mitään.
Juzzu
21.03.2005 20:48:12
HA-KU

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=65564
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=81130

Itse en liiemmin usko tuon SC:n valtaviin hinnannousuihin, tehtiinhän sitä kuitenkin ties kuinka paljon sinä aikana kun tehtiin. Pikkaisen voi ehkä hinnassa näkyä. Mutta tiedä ny noista..
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
Palmu
22.03.2005 11:32:53
Mitäs mieltä porukka on noista PRS-kitaroista? Ovatko hintansa väärtejä?

KYLLÄ!!!!
"Ei oo häpee olla hidas"
Ocku
22.03.2005 12:52:59 (muokattu 22.03.2005 12:53:18)
Niitten halpissarjoista en voi sanoa mitään kun ei ole kokemusta, mutta muuten täytyy kyllä myöntää että PRS pitää kautta linjan yllä korkeaa laatua. Laatu ei vaihtele kitarasta toiseen niin kuin monella (= useimilla) muulla merkillä.
McNulty
22.03.2005 13:05:33
Niitten halpissarjoista en voi sanoa mitään kun ei ole kokemusta, mutta muuten täytyy kyllä myöntää että PRS pitää kautta linjan yllä korkeaa laatua. Laatu ei vaihtele kitarasta toiseen niin kuin monella (= useimilla) muulla merkillä.

On PRS:ssä huonojakin puolia hintaansa nähden... etenkin jos lueskelee Ed Romanin tekstejä vaikka se sellaista propaganda-myllyä onkin. Eniten ihmetyttää se, että kauloihin ei saa esim. bindausta lainkaan. Kovin kummoista kun ko. kitarat maksavat kuitenkin sen 2000e -->

Ja se rotary pickup-selector on varmaan joku vitsi. Ainakin uutena se oli sen verran tiukka että sitä joutui oikein kyttäämään kun vaihtoi mikkia livessä. Huomattavasti helpompi käyttää se normi 3-way switch ja sen kaverina tuleva push/pull potikka ja puolitus mikkiin. Näin ainakin minun kouraani tuntui paremmalta. PRS:n hinnoittelu on myös päin sitä itteensä. Kullatut osat maksavat melkein 400 USD ja se ei sisällä kuin virityskoneiston, tallan ja mikinkuoret (eikä aina niitäkään), sikahintaista... Ja Ed Romania lainaten... PRS:ltä ei taida saada eebenpuista otelautaa lainkaan. Tiettyjä malleja ei saa Regular-kaulalla, sinänsä pieni miinus ainakin näin lespaan tottuneelle. 10top Flame tai Quilt kansien laatu laskenut jonkin verran niistä vanhemmista malleista jne jne...

PRS:n "halpikset" ovat olleet myös mukavan tuntuisia kouraan. Ainakin ne pari mallia joita olen päässyt kokeilemaan (muita kuin Tremonti SE:tä siis)... Se tuntuu hyvältä soittimelta, kuulostaa ihan kohtalaiselta, mutta sitten iskee se epäilys: "Onko tämä sittenkään noin monen satkun arvoinen?"
"Olisikohan tuo Epiphone tai Tokai sittenkin parempi vaihtoehto?"
jne jne...
MrGuitarist
22.03.2005 13:35:38
Laadukkaita, mutta kalliita kitaroitahan ne ovat.

Säälitti toisaalta, kun jyväskylässä vieraillessani huomasin paikallisessa musiikkiliikkeessä McCarty-hollowbodyn roikkumassa seinällä. Se oli varmaan monta vuotta roikkunut käyttämättömänä ja mennyt mielestäni aika heikkoon kuntoon. Tietenkin säätämällä ja trimmaamalla olisi kaulan koveruuden ja actionin ym. saanut kohdilleen ja kitaran soittokuntoon, mutta tuollalailla pidettynä en ihmettele, ettei kitara lähes 6000e-hintalapun omaavana ole vielä uutta omistajaa löytänyt.
Juzzu
22.03.2005 13:38:54 (muokattu 22.03.2005 13:41:47)
On on PRS:llä kuitenkin paljon enemmän optioita kun vaikka Gibsonilla. Ja se ettei kaikkea saa kaikkiin on taas enemmän pisnes-ajattelua kuin kitaristin kiusaamista (vaikka kitaristi siitä kiusaantuu). Eli tarkoitus on opitoimoida kitaramallien määrä/myynti/optiot.

Paska virma kuitenkin, niikö kaikki muutkin.

etenkin jos lueskelee Ed Romanin tekstejä vaikka se sellaista propaganda-myllyä onkin.

No Eddie-boy menetti PRS:n dealer-oikeudet kun retoppasi Smittehä mutta jätti sarjanumerot wanhoiksi. Tokihan mies on katkea kun "sai potkut". Ja kehuu vain wanhoja PRS:ä joita miehellä on vielä myytävänä kun ei uusia enää saa.
Juzzu
22.03.2005 13:41:06 (muokattu 22.03.2005 13:41:58)
Tupla pirskules...
erkkimörkö
22.03.2005 14:06:22
No Eddie-boy menetti PRS:n dealer-oikeudet kun retoppasi Smittehä mutta jätti sarjanumerot wanhoiksi.

Mitä tuo siis tarkoittaa käytännössä?

PS. sait vahingossa plussan kun yritin lainata, mutta jos vastaat hyvin kysymykseen niin sitä voi pitää ansaittuna... :)
roudarit on kuninkaita
Juzzu
22.03.2005 14:11:52
Mitä tuo siis tarkoittaa käytännössä?

PS. sait vahingossa plussan kun yritin lainata, mutta jos vastaat hyvin kysymykseen niin sitä voi pitää ansaittuna... :)

No kun ämeriikoissa asioita myyvät "dealerit" eli kauppiaat joilla on tuoteen tarjoajan oikeus tuotetta myydä. Ja edillä oli moinen. Mutta Ed teki joihinkin vähän vähemmän glamouria omaaviin PRS:iin uuden kannen hienommista puista (Koaa, loimuvaahteraa, mitä lie) mutta jätti kuitenkin sarjanumeron entiselleen jolloin kitara oli "mukamas" tehtaalta tullut (ostaja saattoi pitää sitä harvinaisuutena tms.). Kyllähän PRS tuosta sitten veti pelimerkit nenään.

Harmi että laitoit vahinkoplussan. Pitää hommata sulle bannit niin tuo laittamasi plussa vähenee mun saldoista ;o)
Antroid
22.03.2005 16:35:21
On PRS:ssä huonojakin puolia hintaansa nähden... etenkin jos lueskelee Ed Romanin tekstejä vaikka se sellaista propaganda-myllyä onkin. Eniten ihmetyttää se, että kauloihin ei saa esim. bindausta lainkaan. Kovin kummoista kun ko. kitarat maksavat kuitenkin sen 2000e -->
...

Ilmeisestihän PRS teki ihan alkuaikoina bindauksiakin joillekin, siis silloin kun ko. herra valmisti itse soittimet, mutta luopui siitä sitten kun toiminta muuttui sarjatuotannoksi. Olipa joissain kitaroissa lintuinlay heelissäkin, mutta sekin on turhaa hommaa Smithin mielestä. Ne teistä jotka ovat Ron Thornin kitaroita nähneet, tietävät miten loistava yksityiskohta tuo heel-inlay on.
Ja vielä, kyllä PRS:n toki bindauksen saa, siitä vaan dollaria tiskiin ja PS:ää kouraan.
Jii
22.03.2005 22:35:15
PRS:n Suomen hinnoittelusta en nykyään tiedä. Bändikaveri hankki tosin jenkeistä 10-top McCartyn hintaan, jota ei tietämättä usko. Hintaansa nähden todella mainio soitin 8-) 8-).

Mulla on PRS Custom, joka on kaunis soitin ja ennen kaikkea hyvä soittaa. Soundejakaan en lähde täysin mollaamaan, koska kitara on monipuolinen kuin mikä. Monipuolisen coverbändin kitaristin suosikki, sanon omalla kokemuksella.

Ulkonäkökysymyksistä voidaan vääntää. Musta PRS:n tulee näyttää siltä kuin Customin vuonna -85, kun sarjatuotanto alkoi. PRS kuitenkin itse tuolloin täysin valmistusta kontrolloi. Ja tuollaisia ne ovat enemmän tai vähemmän nykyäänkin. 10-topit yms. eivät ole mua juuri kiinnostaneet, joten näistä en osaa sanoa.
SoulMan
22.03.2005 22:42:16
Testatkaa Flaxwood samaan plugiin, valaiseva kokemus.
Dinorocker
22.03.2005 22:47:49
Ovatko hintansa väärtejä?

Mun mielest ei ole.

Jos jossain 3000€ hujakoilla mennään... Ei ole vaan mua _sointi_ eikä siirappinen karamelli yleisilme viehättänyt.
Outrider
Jii
22.03.2005 22:59:09
Mun mielest ei ole.

Jos jossain 3000€ hujakoilla mennään... Ei ole vaan mua _sointi_ eikä siirappinen karamelli yleisilme viehättänyt.

Ei nuo tuollaisia hintoja ole ainakaan Suomen ulkopuolella. Mitä lienevät täällä?

Kuinka erilaisia malleja olet PRS:ltä muuten soittanut? McCartyt ja Santanat (ei SE) eivät todellakaan soi huonosti (LP-tyyppisiä). Olen koskenut myös 90-luvun EG-kitaraan, joka soi erittäin kauniisti ("strato"-tyyppisiä).

Karamelli-ilmettäkään ei kaikista PRS:stä löydy. Mä ihmettelen itsekin näitä sinisiä ja vihreitä kitaroita. Vintagetyyppinen väritys on kaunis lähes kaikissa kitaroissa.

Toki, jos kitara ei sovi, se ei sovi.
Dinorocker
22.03.2005 23:45:29
Ei nuo tuollaisia hintoja ole ainakaan Suomen ulkopuolella. Mitä lienevät täällä?

Kuinka erilaisia malleja olet PRS:ltä muuten soittanut? McCartyt ja Santanat (ei SE) eivät todellakaan soi huonosti (LP-tyyppisiä). Olen koskenut myös 90-luvun EG-kitaraan, joka soi erittäin kauniisti ("strato"-tyyppisiä).

Karamelli-ilmettäkään ei kaikista PRS:stä löydy. Mä ihmettelen itsekin näitä sinisiä ja vihreitä kitaroita. Vintagetyyppinen väritys on kaunis lähes kaikissa kitaroissa.

Toki, jos kitara ei sovi, se ei sovi.

McCartya, paria kappaletta ja sit jotain muita saman tyylisiä... LP:hen kallellaan oleviin malleja, ainoastaan.

2750€ ainaki oli jonkun hintalapus. Ei ne ollenkaan huonolta tuntuneet, ei vaan niin ihmeellisiltäkään.

Olen soitellut muutamilla käsintehdyillä PRS-tyyppisillä kepeillä ja ne ovat olleet mun miälest parempia, akustisesti varsinkin.
Outrider
Juzzu
23.03.2005 07:39:14 (muokattu 23.03.2005 07:40:13)
Testatkaa Flaxwood samaan plugiin, valaiseva kokemus.

Tämä alkaa vaikuttamaan siltä että olet joku maksettu myyntimies, vaikka muistaakseni jotain muuta väititkin. Kaikella kunnioituksella, mutta onko se nyt _ihan_ aina tultava joka ketjuun mainostamaan? Tuo alkaa kääntymään pian itseään vastaan tuollainen - kun tarkoituksesi lienee kuitenkin hehkuttaa Flaxwoodin hyvyyttä eikä tehdä sen mainostamisesta mitään vitsiä.

Yst.terv.
Zz

E: Seuraavan kerran kun jaksan raahautua sitiin niin taidankin kokeilla sähköllä molepia kitaroita, jos se kerran niin valaiseva kokemus sitten on...
SoulMan
23.03.2005 08:52:51
Tämä alkaa vaikuttamaan siltä että olet joku maksettu myyntimies, vaikka muistaakseni jotain muuta väititkin. Kaikella kunnioituksella, mutta onko se nyt _ihan_ aina tultava joka ketjuun mainostamaan? Tuo alkaa kääntymään pian itseään vastaan tuollainen - kun tarkoituksesi lienee kuitenkin hehkuttaa Flaxwoodin hyvyyttä eikä tehdä sen mainostamisesta mitään vitsiä.

Yst.terv.
Zz

E: Seuraavan kerran kun jaksan raahautua sitiin niin taidankin kokeilla sähköllä molepia kitaroita, jos se kerran niin valaiseva kokemus sitten on...

Flaxwood on ehkä maailman vähiten kehuttu kitara, ja jos sitä täällä yksin kehuu, on se sitten ilmeisesti mainostamista.

Jos positiivinen puhuminen kitarasta katsotaan mainostamseksi, on sitten tällä palstalla on pirusti Gibsonin, Fenderin, Tokain ja PRS:n mainosmiehiä.

Myyn myös J&D:tä kun sitäkin hypetin.
Sovitaan sitten niin että annan sinun hypettää PRS:ää tästä lähtien rauhassa ja pidän turpani kiinni omituisista muovikitaroista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)