Aihe: Liimataiset..
1 2 3
baron
18.12.2004 03:18:43

1. Mä soittelen tasan huvikseni
2. Mä kuulun teidän liittoonne vain solidaarisuussyistä, että mä olisin tukemassa teitä, jotka ansaitsette leipänne sillä.
3. Mä oon aina ollut ammattiyhdistysaktiivi ja ilman joukkovoimaa meillä (teillä?) ei ole edes sitä vähää vaikutusmahdollisuutta.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Riksteri
18.12.2004 03:33:39
1.Mä oon aina ollut ammattiyhdistysaktiivi ja ilman joukkovoimaa meillä (teillä?) ei ole edes sitä vähää vaikutusmahdollisuutta.

Joukkovoima on hyvä tapa vaikuttaa asioihin, muttei ainoa sellainen. Lisääntyneillä tiedonvälityskeinoilla, kuten internetin keskustelupalstoilla, on oikeasti paljon vaikutusmahdollisuuksia, ehkä jopa enemmän kuin millään ammattiliitolla.

Täällä jos vaikka ilmoittaa kadonneesta soittimesta, koirasta tms., niin monta silmäparia näkeee enemmän kuin yksi. Valaiseva esimerkki selviää omakuvaani tarkastelemalla :)
baron
18.12.2004 03:53:10

1.Mä oon aina ollut ammattiyhdistysaktiivi ja ilman joukkovoimaa meillä (teillä?) ei ole edes sitä vähää vaikutusmahdollisuutta.

Tiedätkö, kuinka vittumaisia työnantajat voi olla?
Mä olin liian hyvä duunareitten oikeutettujen etujen ajaja. Ne osti mut toiselle puolelle! (Aika kalliilla!)
En kuitenkaan unohda, mihin jengiin mä periaatteessa kuulun.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Riksteri
18.12.2004 04:28:38
Tiedätkö, kuinka vittumaisia työnantajat voi olla?
Mä olin liian hyvä duunareitten oikeutettujen etujen ajaja. Ne osti mut toiselle puolelle! (Aika kalliilla!)
En kuitenkaan unohda, mihin jengiin mä periaatteessa kuulun.

Joo, tiedän kyllä ja Liimis -ilmiö on tullut noviisina tutuksi oppirahojen muodossa. Mua ei oo vielä ostettu, liian kalliina ovat kaiketi pitäneet, mutta olenkin itse ostanut itseni vapaaksi ;)
R.Syke
18.12.2004 11:57:50 (muokattu 18.12.2004 15:03:12)
Muistammehan vanhan vitsin ilotyttöjen yhdistysvalinnasta. Kun eivät tienneet, olivatko työntekijöitä vai työnantajia, liittyivät kumi- ja nahkatyöväen liittoon.

Jos rivisoittajasta tuleekin bändin liideri / manageri/ keikkamyyjä, muuttuuko hän heti liimataiseksi?

...vehkeilee järkkärein kanssa ja vetää välistä niin että köysi näkyy.

Tarkistammeko me tavalliset soittajat kaikki olleelliset asiat? En minä ainakaan ole aina edes yrittänyt.
Sertzo S
21.12.2004 09:17:58 (muokattu 21.12.2004 09:38:17)
Vuosina 1984-86 soitin erään ohjelmamyyjän ns. ykköspändissä. Homma toimi hyvin, palkat ajoissa ja ryhmästä huolehdittiin oikein hyvin, töitä riitti. Mulle tuo aika oli tärkeää siinäkin suhteessa, että asunnonmaksuun rahat tuli ansaittua.
Oli jo tuolloin jo havaittavissa tanssiravintoloiden hiipuminen muun viihteen ja vapaa-ajan vietossa ihmisten keskuudessa.
Elikä "Liimataisemme" huolehti meistä yllättävän hyvin.
uruttaja
21.12.2004 11:46:30
Komppaan nyt Sertsoa. Asiansa osaavia ohjelmatomistoja on monta.

MUTTA luvattoman paljon on sellaisia toimistoja, joilla ei ole tarkoitustakaan hoitaa maksuliikennetta soittajiin, verotoimistoon tai vakuutusyhtiöihin päin.

Eräskin napapiirin tuntumasta kotoisin olevan laulajatähtösen mies ei ole maksanut vaimonsa bändissä soittavien muusikoiden tuloista vuosiin ennakonpidätyksiä taikka Taelleja. Palstaveljet voivat kertoa lisää tästä tapauksesta.

Muutaman jo kaatuneen toimiston Tael-kyselyjä on tullut minullekin tänä vuonna varmaan 3-4 kappaletta. Kaikissa niissä on yhteistä se, ettei Taelleja ole maksettu latiakaan.
Muusikon Tael-osuus on Liimataisen taskussa ja hyvin menee.

Tälle alalle pesiytyy,suorastaan hakeutuu onnen onkijoita ja heidän palkkansa otetaan taatusti soittajilta. Tyyliin:" Vetäkää 6 iltaa,mutta siitä lauantaista tulee normaali palkka, koska talo ei maksa meillekkään siitä ylimääräistä"!! Tuntuuko tutulta.

Takavuosien tankoprinsessa heiluu nyt pop-laulajana ja liimataisena, olkaapas varovaisia. Aika moni näyttää olevan hänen edustuslistoillaan. Minun mielestäni hänen liikeideansa ei ole terve.
Neljä Ruuvia
21.12.2004 12:48:07

Takavuosien tankoprinsessa heiluu nyt pop-laulajana ja liimataisena, olkaapas varovaisia. Aika moni näyttää olevan hänen edustuslistoillaan. Minun mielestäni hänen liikeideansa ei ole terve.

Tässä vois tietysti yksilöidä tän henkilön koska mulle on ainakin epäselvää kenestä ois kyse. Jos taas ei näyttöä ja aihetta ole niin silloin koko kirjoitus on turha.
Mä saatan olla nipo mutta M.Netin foorumi on julkinen koko kansalle. Täällä on viime aikoina esiintynyt kaiken maailman ihme kyselyjä aiheista onko joku toinen parempi soittaja kuin toinen,kuka kusetti ketä. Olen edelleen sitä mieltä että jotkut asiat on parempi hoitaa Mersun takavalojen loisteessa. Nykylain mukaan kun vastuu siitä mitä palstalla kirjoitetaan on ylläpidolla.
Neljä Ruuvia
21.12.2004 12:49:28
Tässä vois tietysti yksilöidä tän henkilön koska mulle on ainakin epäselvää kenestä ois kyse. Jos taas ei näyttöä ja aihetta ole niin silloin koko kirjoitus on turha.
Mä saatan olla nipo mutta M.Netin foorumi on julkinen koko kansalle. Täällä on viime aikoina esiintynyt kaiken maailman ihme kyselyjä aiheista onko joku toinen parempi soittaja kuin toinen,kuka kusetti ketä. Olen edelleen sitä mieltä että jotkut asiat on parempi hoitaa Mersun takavalojen loisteessa. Nykylain mukaan kun vastuu siitä mitä palstalla kirjoitetaan on ylläpidolla.

Mä olen ehkä multipersoona....saamari,aivan sama :-)
clave
21.03.2005 18:30:33

Nostin pystyyn tämän threadin, koska aihe liippaa otsa(ketta)
Surffailin tässä piruuttani osoitteessa

http://www.tyoelake.fi/

ja kas kummaa, löytyihän sieltä ansiotyöluettelotiedoissa puutetta (=eläkemaksut maksamatta). No sivusto tarjoaa valmiin lomakkeen ja hyvät ohjeet kuinka tällaisessa tilanteessa voi toimia.

Palveluun voi kirjautua useamman verkkopankin tunnareilla. Helppoa.
Postia Eläketurvakeskukselle lähtee tuota pikaa.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
tanjuli
21.03.2005 20:42:49
ja kas kummaa, löytyihän sieltä ansiotyöluettelotiedoissa puutetta (=eläkemaksut maksamatta). No sivusto tarjoaa valmiin lomakkeen ja hyvät ohjeet kuinka tällaisessa tilanteessa voi toimia.

olis voinu jättää katsomattakin. "Eläkettä ei kerry alle 23-vuotiaana tehdystä ansiotyöstä ennen 1.1.2005" ja "Eläkettä ei kartu, jos vuosiansiot jäävät alle laissa säädetyn rajamäärän" pistivät silmään vähän liian usein että jaksais iloita faktasta että kaek ovat maksaneet minkä ovat olleet velvollisia maksamaankin.
[i hear voices but at least they're on tune]
uruttaja
22.03.2005 12:01:41
olis voinu jättää katsomattakin. "Eläkettä ei kerry alle 23-vuotiaana tehdystä ansiotyöstä ennen 1.1.2005" ja "Eläkettä ei kartu, jos vuosiansiot jäävät alle laissa säädetyn rajamäärän" pistivät silmään vähän liian usein että jaksais iloita faktasta että kaek ovat maksaneet minkä ovat olleet velvollisia maksamaankin.

Osaltaan kyse on eläkkeen karttumisestakin, mutta Taellit on pakko maksaa kaikista keikoista, olipa ikää 21 tai sitten tulorajan alle.Nimittäin työnantajiahan on meillä useita ja niiden kertymistä eivät eri liimataiset tiedä mitään. Itsellä taitaa olla 14 liimataistas enkkari yhden vuoden aikana

Laki muuttui 1.1.05 edullisemmaksi. Jos Tael jää maksamatta, hyvin usein monet muutkin viranomaismaksut jäävät.

Kannattaa nuo eläketiedot tarkastaa,
Sertzo S
22.03.2005 12:15:06
Vuodesta 1973 täysin ammattilaisena ja soittohommista kertyneellä aikanaan tulevalla eläkeellä ei voi kyllä elvistellä. Voi hevon v***u!
Tankero
22.03.2005 13:38:53
Siis onhan niitä varmaan kymmenittäin. Lähes kaikki kusettaa tavalla tai toisella. Ei makseta tehdystä työstä edes minimiä, vaan sanotaan että kapakka ei maksa (lauantai-pyhä-ylimääräinen roudaus jne). Tähän syyllistyy kaikki toimistot. Pahinta on kun bändikaveri kusettaa, sitä on erittäin vaikea antaa anteeksi. Näinkin on käynyt ihan vasta. Ajatelkaa vanhaa ihimistä ilikiää kusettaa.

Poikkeus vahvistaa sen verran että,
Scan-Show Oy on vissiin ihan ainut joka ei ole kussut minua silmään.Polartuotanto edeltäjineen aika hyvä, samoin Auraviihde.

Entisten muusikoiden johtamat toimistot ei ole yhtään parempia muusikoita kohtaan, vai miten te olette asian kokeneet?

No entäs H:n touhut? Liksat ei aina ole ihan viimesen päälle, mutta ei taida kusettaakaan. ja kottiakin saa. Mulla ei ainakan ole ollut koskaa mitään valittamista.
markkuv
22.03.2005 14:10:46

No entäs H:n touhut? Liksat ei aina ole ihan viimesen päälle, mutta ei taida kusettaakaan. ja kottiakin saa. Mulla ei ainakan ole ollut koskaa mitään valittamista.

Minulla ei mitään valittamista, sanoo reilusti, mitä saa ravintolalta ja mitä maksaa soittajalle. Reilu meininki
Tankoprinssi
22.03.2005 21:53:25

Se palkasta pidätettävä eläkemaksuhan käytetään nykyisten eläkeläisten eläkkeen maksuun, eikä se suinkaan mene johonkin"kassaan" omaa eläkeikää odottamaan.

Nykyisille työntekijöille eläkettä "maksaa"sitten seuraava sukupolvi???
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
jmercy
23.03.2005 22:42:05
Voi helevetti kun olis joskus mukava mennä kiusaamaan Vodea Eckerölle bändillä. Ottais semmosta viinaa että varmaan haisis ja myöhästyis joka setiltä sen pirullisen 4-7 minuuttia, mikä varmaan ärsyttäis. Sehän olis pelkästään ilo, että ei tarvis sille paatille ikinä mennä. Sitten kun se sanois, että teillä ei asia täne koskaan, niin sanois vaan että hyvä.

On muuten muutama juttu Vodesta taas viimeiseltä vuodelta, mutta alkaa menemään sen verran henk.koht.osastolle, että puhutaan siitä ehkä sitten kuitenkin kahren kesken...
jmercy
23.03.2005 22:50:32
Voihan vuohen vehkeet, mitä tarinaa!

Näinhän se on, että nuorten muusikoidenalkujen on tosiaankin luettava tätä palstaa, jotta oppivat varovaisiksi
näiden ohjelmamyyjien suhteen näinkin pienessä maassa, jossa markkinat on pienet ja erilaisia yrittäjiä on paljon niin soitto kuin tuolla myyntipuolellakin!
Olisi syytä laittaa tällekin palstalle perustelluin syin ns. ohjelmamyyjien musta lista. Suurimmat toimistot uskoakseni markkinaosuuksineen hoitaa kai hommansa pääosin hyvin, mutta varuillaan on silti oltava. Asioiden mutkistuessa on myös empimättä haettava apua etujärjestöistä, joihin on syytä kuulua.
Tuon viimeisen lauseen sanon, vaikka en itse enää Muusikkojen liittoon kuulukaan, mutta etua siitä on varmasti.

Tässä eräs varoittava tarina: Eräs Liimatainen tuli kuuntelemaan keikalle ja tarjoutui myyjäksi, muutaman viikon kuluttua hommasi jopa keikankin, tarjosi siitä 1000 mk/4 henkilöä about vuonna -94. Sanoin, että ei oikein kiinnosta tuolla hinnalla, johon Liima vastasi, että se on ota tai jätä, ottajia nimittäin riittää, minä siihen, että se on sitten jätä ja luuri kiinni. Ei ole kuulunut yrittäjästä enää mitään. Valitettavasti en muista ko. yrittäjän nimeä.
jmercy
23.03.2005 23:02:28
ja vielä kerta kiellon perään, nuo kilometrikorvaukset pitäisi jokaisen (kuskin) saada ihan oikeasti palkan päälle, niin se menee muuallakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)