Aihe: Gibson Les Paul Standard -76??
1 2
Zion
26.03.2003 00:01:20
Minkä arvoinen voisi olla Gibson LesPaul Standard -76??

Kitara on hienossa kunnossa paitsi alkuperäiset käytössä kuluneet groover viritysnupit on vaihdettu schallereihin. Kitara on aika harvinaisen värinen eli ihan natural. Se on tuotu USAsta joskus 70 luvulla. Kaikki tieto olisi tervetullutta.
Juzzu
26.03.2003 07:21:05 (muokattu 26.03.2003 08:44:30)
Enpä muista kyllä koskaan ihan naturaalia standardia nähneeni, Customeita toki. Vaikka onhan maailmassa ziljardi muutakin Lespaa, joita en ole nähnyt. Mutta tuon tekisi mieli kyllä nähdä, laitahan kuva nettiin tms.

Arvosta en oikein osaa sanoa, veikkaisin että koska se on valmistettu sen verran halvalla, ettei ole edes varaa ollut maalia laittaa, sen arvo lienee ehkä vain muutaman satasen. Mä voin tehdä sulle palveluksen ja lunastaa sen nyt... vaikka.. No kahdella sadalla ;o)

EDIT: Ilmeisesti kyse on jostakin tällaisesta?

http://www.lespaul.ru/087/12.jpg
http://www.lespaul.ru/087/13.jpg
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
fox
26.03.2003 09:21:36

Minkä arvoinen voisi olla Gibson LesPaul Standard -76??
Se on tuotu USAsta joskus 70 luvulla. Kaikki tieto olisi tervetullutta.

Kyseessä on ns. second version Standard, valmistus alkanu 1976 ja on edelleen mallistossa, väreinä sunburst, natural tai sitten leegio yksivärisiä, esim. Wine red, cherry ym.
Jos sun kitara on tosiaan vuodelta 1976 niin sarjanumero on - niin, mikähän se on? Jos pistät numeron niin kerron vuoden.
Hinnasta en osaa sanoa tuota enkä tätä, kattele esim. Jenkkilän ebaysta suuntaviittoja. Natural värinä ei ole ihan yhtä haluttu kuin joku s-bursti. Älä ny kuitenkaan Juzzun tarjoukseen tartu..:) :)
"en mitn kuule.."
Zion
26.03.2003 17:35:10

Kyseessä on ns. second version Standard, valmistus alkanu 1976 ja on edelleen mallistossa, väreinä sunburst, natural tai sitten leegio yksivärisiä, esim. Wine red, cherry ym.
Jos sun kitara on tosiaan vuodelta 1976 niin sarjanumero on - niin, mikähän se on? Jos pistät numeron niin kerron vuoden.
Hinnasta en osaa sanoa tuota enkä tätä, kattele esim. Jenkkilän ebaysta suuntaviittoja. Natural värinä ei ole ihan yhtä haluttu kuin joku s-bursti. Älä ny kuitenkaan Juzzun tarjoukseen tartu..:) :)
"en mitn kuule.."

Sarjanumero on 00236625. Olishan mulla kuvaki tosta mutta en oikeen tiedä miten saisin sen laitettua tähän...

Niin ja en oo tarttumassa näihin tarjouksiin =) Eiköhän toi nyt kuitenkin ainaki yli tonnin arvonen ole...

Miten siis "second version" eroaa tavallisesta standardista?
Zion
26.03.2003 17:47:54
Enpä muista kyllä koskaan ihan naturaalia standardia nähneeni, Customeita toki. Vaikka onhan maailmassa ziljardi muutakin Lespaa, joita en ole nähnyt. Mutta tuon tekisi mieli kyllä nähdä, laitahan kuva nettiin tms.

Arvosta en oikein osaa sanoa, veikkaisin että koska se on valmistettu sen verran halvalla, ettei ole edes varaa ollut maalia laittaa, sen arvo lienee ehkä vain muutaman satasen. Mä voin tehdä sulle palveluksen ja lunastaa sen nyt... vaikka.. No kahdella sadalla ;o)

EDIT: Ilmeisesti kyse on jostakin tällaisesta?

http://www.lespaul.ru/087/12.jpg
http://www.lespaul.ru/087/13.jpg

Ei toi nyt ihan tommoseltakaan näytä mutta melkeen. Pistin kuvan sun sähköpostiin.
Juzzu
26.03.2003 18:14:40
Pysy lujana vaikka noi ny tuossa tuota "huutokauppaa" käyvätkin.. =)

Näyttäs huutokauppa siirtyneen jonnekin muualle. Mutta tosiaan, jos tuntuu keppi sopivan omaan käteen, ei sitä kannata poies myydä, kuitenkin kadut joskus. Ja saatat katua, vaikkei nyt tunnu käteen sopivankaan.
Fortune
26.03.2003 20:24:08
Ja kyllähän tuommoisesta uskaltaa rehdisti sen 1800 euroa ainakin pyytää.

Myy kesällä minulle :)
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
Zion
26.03.2003 22:24:37
Ja kyllähän tuommoisesta uskaltaa rehdisti sen 1800 euroa ainakin pyytää.

Myy kesällä minulle :)

Voipi olla että myynkin jos kiinnostaa. Palataan asiaan.
Zion
26.03.2003 22:27:28

Kitaras on ehdottomasti valmistettukin 1976. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä tehty Nashvillen tehtaalla. (Vanha Gibsonin tehdas Kalamazoossa teki v.-76 kokonaista 24 Standardia...)
Second version ei ole sen kummallisempi kuin toinen versio 1957-1960 First version Standardista. Siis se on tavallinen Standard.
Pysy lujana vaikka noi ny tuossa tuota "huutokauppaa" käyvätkin.. =)

Kuinkapaljon hintaan vaikutta että alkuperäiset viritinnupit on joskus aikoinaan vaihdettu scallereihin? Näyttää sielläpäässä olevan gibsonit hyvin hallussa =) Minkäslaista arvoa arvioisit ?
Zion
26.03.2003 22:56:48
Oletteko ikinä vertailleet uuden ja vanhan Gibsonin soundeja? Mitä mieltä olette? Onko vanha erilainen kuin uusi? Onko väite että vanha puu soi paremmin totta?
fox
26.03.2003 22:58:25

Kuinkapaljon hintaan vaikutta että alkuperäiset viritinnupit on joskus aikoinaan vaihdettu scallereihin? Näyttää sielläpäässä olevan gibsonit hyvin hallussa =) Minkäslaista arvoa arvioisit ?

Niin no, vaikuttaahan se jos on myymässä ns. collector- eli keräilijämarkkinoille joissa ehkä on kovemmat hinnat. Soittotarkoituksiin (niinku ny AFIL:kin varmaan ostais) ei niin suurta merkitystä ole. Vaikkakin Gibson yleensä suosii hardwaressa Klusonia ja tietty Groveria on ne Schallerinkin koneistoja käyttäneet. Höm, hallussa ja hallussa - ihan nuo kaikki löytyy kirjoista ja netistä - eekäkö olenhan minä niitä Gibsoneita jo seitkytluvulta asti kattellu ynnä vähän laitellutkin. *mielihyvähymisee kehuista*
Ihan sun proggiksen ja oman uteliaisuuden takia kävin suuren lännen markkinatilannetta kartoittamassa: Kuitenkin markkina-arvo määräytyy myyjän ja ostajan näkemysten yhteensovittamisesta mutta sanoisinko et aika balanssissa on AFIL:n tarjous IMHO. Little high perhaps.. :I
Ebayssa oli vaan yks natural standardi myynnissä, 4 pv myyntiaikaa jäljellä. Vuosimalli tosin 1992 ja hinta vain 1200$
Tosiaankin ei tuo natural-väri kauhean yleinen ole, Suomessa en ole yhteenkään törmännyt. Vastaavasti se ei myöskään ole niin hirmuisen "keräiltävä" jos verrataan johonkin Sunburstiin, lisäksi kaikki kuvat ja se yksi jonka olen nähnyt osoittaa että niissä on ns. plaintop eli melko kuvioton vaahterakansi. Ei mikään viiden A:n killertop. Josta tulikin mieleen että täytyy palata länteen katselemaan josko olis Gibsonin Spotlighteja - mmm - must resist..... =)
fox
26.03.2003 23:08:23

Oletteko ikinä vertailleet uuden ja vanhan Gibsonin soundeja? Mitä mieltä olette? Onko vanha erilainen kuin uusi? Onko väite että vanha puu soi paremmin totta?

Olen vertaillut ja kyllä näinkin on. Sen lisäksi että usein puut on paremmanlaatuisia ja työ ehkä hipu parempaa poislukien Gibsonin osalta tuon synkän 70-luvun alun ja halvat mallit..
Syynä on tietysti sen puun kuivuminen ja "asettuminen", vertaapa vaikka klassisella puolella joihinkin Cremonalaisiin.
Vertailu on tosin kitarapuolella ehdottomasti tehtävä saman mallin välillä esim. SG Standard- SG Standard, muuten se ei ole mielekästä. Jos soittaa meidän soolokitaristin SG:llä jolla on ikää reippaasti ja sitten jollain reissuella, huomaa melkoisella varmuudella joitakin, vaikka sitten pieniäkin eroja soitettavuudessa. Soundia ei voi verrata koska Peten kepistä on sähköpuoli customoitu by minä...tarkoitan tässä vahvistettua sointia, näppäilemällä tuntuu että vanha mahonki soi pitempään ja vähän kuulakkaammin.Mielikuva-efekti on tosin tässäkin mahdollinen..
Zion
26.03.2003 23:46:40

Olen vertaillut ja kyllä näinkin on. Sen lisäksi että usein puut on paremmanlaatuisia ja työ ehkä hipu parempaa poislukien Gibsonin osalta tuon synkän 70-luvun alun ja halvat mallit..
Syynä on tietysti sen puun kuivuminen ja "asettuminen", vertaapa vaikka klassisella puolella joihinkin Cremonalaisiin.
Vertailu on tosin kitarapuolella ehdottomasti tehtävä saman mallin välillä esim. SG Standard- SG Standard, muuten se ei ole mielekästä. Jos soittaa meidän soolokitaristin SG:llä jolla on ikää reippaasti ja sitten jollain reissuella, huomaa melkoisella varmuudella joitakin, vaikka sitten pieniäkin eroja soitettavuudessa. Soundia ei voi verrata koska Peten kepistä on sähköpuoli customoitu by minä...tarkoitan tässä vahvistettua sointia, näppäilemällä tuntuu että vanha mahonki soi pitempään ja vähän kuulakkaammin.Mielikuva-efekti on tosin tässäkin mahdollinen..

Minkälaista sähköpuolen customointia suosittelisit tähän 76 Gibsoniin jotta saisi mahongin soimaan täydellisesti?
Juzzu
27.03.2003 07:28:25
Minkälaista sähköpuolen customointia suosittelisit tähän 76 Gibsoniin jotta saisi mahongin soimaan täydellisesti?

Niin, no ei kai varsinaisesti sähköpuolen rempalla saada puun sointia muutettua, mutta periaatteessa kai vahvistetusta signaalista puu "soi" parhaiten läpi melko pieni-outputtisilla mikeilllä jotka ei liikaa kompressoi tai värjää soundia ja soiton nyanssitkin säilyy. Gibsonin vakiomikeissä tosin ei varmaan liiemmin outputtia ole ollutkaan.

Hmm... ei ollut mulle esitetty kysymys, mutta vastasin kuitenkin ja vielä suht epämääräisesti, heh..

Kiitos kuvasta, vähän sumuinen oli, mutta kyllähän se ihan kitaralta näytti! :o) Liekkejä ei kyllä liiemmin taida olla.
totaali
31.03.2003 13:51:05 (muokattu 31.03.2003 13:53:23)

Tosiaankin ei tuo natural-väri kauhean yleinen ole, Suomessa en ole yhteenkään törmännyt.

On niitä Suomessa ainakin yksi ellei kaksikin. Nimittäin mulla on ittellä semmoinen (vaahterakaula! v -80) ja toisen naturellin olen ollut näkevinäni Nylon Beatin taustabändissä, tosin siinä taisi olla jotkut ei-alkuperäiset mikit. Sunburst ei taida lisätä saundia ;-) Tarkoituksenmukaisuus on kaunista! Ei mitään ylimääräisiä krumeluureja.
Jyrzä
Juzzu
31.03.2003 14:44:25
vaahterakaula! v -80

Tuon on varmaankin liimakaula, tietenniin, mutta mitäs puuta otelauta on?

ja toisen naturellin olen ollut näkevinäni Nylon Beatin taustabändissä, tosin siinä taisi olla jotkut ei-alkuperäiset mikit

Mäkin olen nähnyt tuon ja taisin itsekin muistaakseni kiinnittää huomiota erikoisen näköisiin mikkeihin - näkömuisti ei tosin enää riitä, notta muistaisin tarkasti minkä näköiset ne oli.
JuSu
31.03.2003 15:20:39
Mäkin olen nähnyt tuon ja taisin itsekin muistaakseni kiinnittää huomiota erikoisen näköisiin mikkeihin - näkömuisti ei tosin enää riitä, notta muistaisin tarkasti minkä näköiset ne oli.

Tuosta on ilmeisesti ollut puhetta aiemminkin. Mikit o(li)vat Ultrasonicit.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=9365

Ketjun loppupäästä löytyy...

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Kossu
31.03.2003 15:54:51 (muokattu 31.03.2003 15:59:22)

On niitä Suomessa ainakin yksi ellei kaksikin. Nimittäin mulla on ittellä semmoinen (vaahterakaula! v -80) ja toisen naturellin olen ollut näkevinäni Nylon Beatin taustabändissä, tosin siinä taisi olla jotkut ei-alkuperäiset mikit. Sunburst ei taida lisätä saundia ;-) Tarkoituksenmukaisuus on kaunista! Ei mitään ylimääräisiä krumeluureja.

Vaahterakaula !? .... varmastiko... ja kyseessä on siis Les Paul ei siis L6 S, joista suurin osa Suomeen tulleista oli luonnonpuunvärisiä ja huomattava osa vaahterakaulalla (otelaudalla), lankun muotohan on lähes Les Paul kuten oli myös Marauderissa ja S1-mallissakin.

Epäilen syvästi ettei vaahterakaulalla ( vai otelaudalla ) ole tehty ainakaan standart tai custom malleja ellei sitten joku ole tilauksesta sellaista teettänyt.

Kyllähän noita luonnonpuu Lepoja aina silloin tällöin näkee, Järvisellä oli aikanaan sellainen ja Grazy Heiskasellakin muistaakseni.

Arvostettu pinta 70-luvullahan niillä soittavat sellaiset tyypit kuin Mick Ronson ja Marc Bolana, Schallerit eivät mielestäni haittaa jos kunto on hyvä niin pyydä 1800 - 1900 €:tä alkuperäisen laukun kanssa.

Älä tee sähköille mitään, Les Pauliin sopivia vaihtomikkejähän on paljon, mutta jos ole myymässä niin vaihtomikit eivät nosta hintaa, investointisi menee vain hukkaan.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
fox
31.03.2003 17:02:48

Epäilen syvästi ettei vaahterakaulalla ( vai otelaudalla ) ole tehty ainakaan standart tai custom malleja ellei sitten joku ole tilauksesta sellaista teettänyt.

Vaahteraotelaudalla sai Les Paul Customia ihan valinnaisena (ei siis Custom Shop) vuosina 75-jotain 81) Ja selvennyksenähän että Customit tuntee siitä että ensimmäisessä nauhavälissäkin on markkeri, tässä tapauksessa neliö helmiäisblokki. Vaahteraotelaudalla tosiaan myös noi Kossun mainitsemat L-6S, S-1, Marauder ja bassoista G-3, Grabber ja Ripper. Tuossa taitaakin olla kaikki vaahteraotelautaiset Gibsonit vuosien varrelta. Tokihan tosiaan voi olla joku Custom Shopin yksittäiskappale erikoistilauskitara mutta vaahteraotelaudalla ei Standardia ole saanut. Vain Customin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)