SuperJeesus 21.03.2005 12:35:15 | |
---|
Stand up-komiikan ystävänä, päätin vilkaista tuota sunnuntaisin tulevaa Idols-tyylistä ohjelmaa. Nyt olen kolme jaksoa nähnyt, enkä ole kertaakaan nauranut. Kilpailioita kohtaan tuntee lähinnä samanlaista myötähäpeää kuin Popstars 2:ssa, koska kukaan heistä ei vaan yksinkertaisesti ole hauska. Ja miten André Wickström voi valmentaa näitä kilpailioita? Sehän on vähän niinkuin Toni Wirtanen opettaisi kitaran soittoa. Olen kolme kertaa nähnyt Wickströmin keikan, ja lähinnä niiden huonous on ikäänkuin lamaannuttanut. Jos André Wickström ja Krisse Salminen edustaa tämänhetkistä Suomen parhaimmistoa, ei täällä hyvin mene. Ovatko siis muut seuranneet tätä ohjelmaa? Onko se mielestänne hauska, ja olenko vain kyyninen tylsimys? Iskeekö stand-up komiikka ylipäänsä? Is it...Man or Astroman? |
la m quina 21.03.2005 12:56:52 (muokattu 21.03.2005 12:57:08) | |
---|
Olen samaa mielt. |
T.S. S L A Y E R 21.03.2005 13:09:32 | |
---|
Wickström on ihan helvetin huono. Enpä oo vielä muistanu kattoo tota kidutusohjelmaa. Pitää joskus katsoa. |
Lähikauppias 21.03.2005 13:19:27 | |
---|
Eniten ohjelmassa ärsyttää se, että jokaiselta kilpailijalta näytetään ehkä yksi tai kaksi vitsiä. Siinä ajassa ei pääse millään tavalla sisään itse esiintymiseen, mikä saattaisi parantaa kehnohkojen irtovitsien toimivuutta. www.johnnysuperhero.tk
I could have been a famous singer
if I had someone else's voice
But failure's always sounded better
Let's fuck it up, boys
Make some noise. |
pira 21.03.2005 14:42:08 | |
---|
Mun entinen lapsuudenkaveri oli eräässä jaksossa. Tunsin myötähäpeää :D. Se sukkas. Tosin mua ei sais sinne esiintymään, ni vois melkein nostaa hattua jo sen puolesta. Kyllä Wikcströmillä on ollut ihan hauskojakin juttuja, kuten Hohto-parodia. Ekaks se ohjelma vaikutti täydellisen bashalta, mutta vähän ajan päästä se yhtäkkiä muuttui loistavaksi, kun se otti sen kolmipyörän alle. Kakkoselta tuli hyvää standuppia jokin aika sitten. Oliskohan ollut Rumaklubi? Jostain baarista kuvattua materiaalia. Vibrato lähtee syrämmestä. |
la m quina 21.03.2005 14:45:31 | |
---|
Se anttituiskuvitsi siinä mainoksessa oli ihan loistava/oivaltava. |
Spawn 21.03.2005 15:30:46 | |
---|
Ei ole suomalainen stand up mitään verrattuna jenkkeihin. Katsokaapa Pablo Fransiscon esiintymisiä ja vertaatte Suomen "huippuihin" niin ei ole mitään jakoa. Tosin Suomessa stand up -komiikka on vielä lasten kengissä, joten vielä ei kannata ottaa johtopäätöksiä "varsinaisesta tasosta", koska sitä ei ole vielä päässyt edes muodostumaan. Lähtökohdat ovat ainakin huonot, saa nähdä tuleeko tästä yhtään mitään. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -A. Koskela |
Moratoria 21.03.2005 15:41:11 | |
---|
Eihä tääll suomessa mitään tuommosta standuppia. Mitä se semmonen on olevinaan. Täällä hörötellään Uuno Turhapurolle! |
slipkorn 21.03.2005 16:04:05 | |
---|
Kakkoselta tuli hyvää standuppia jokin aika sitten. Oliskohan ollut Rumaklubi? Jostain baarista kuvattua materiaalia. Taisi olla Act!One. Oli mielestäni ihan hauska ohjelma. Saisi tulla uudestaan. Plussat Pastilli? In Goth We Trust! The 666 Club #5 |
kede 21.03.2005 18:16:24 | |
---|
On asioita, joita suomessa/suomeksi ei kannata tehdä, koska ne ei toimi kovin hyvin. Sitten on asioita, joita suomessa ei voi eikä saisi tehdä, koska ne on järkyttävän huonoja, eikä toimi _yhtään_ millään tasolla. Suomalainen stand-up komiikka, tai pikemminkin sen yrittäminen on tällainen asia. Kanava vaihtuu samantien kun sellasta tulee ulos. Ihan järkyttävää. Kummeli ei toimis jenkeissä. Stand-up ei toimi Suomessa. |
lapio 21.03.2005 18:19:41 | |
---|
Olen käynyt pari kertaa täällä Jyväskylässä seisomapaikka klubilla. Suhtauduin ensin varsin penseästi "eihän Suomessa osata". Ajattelin, etteivät ne saa minua nauramaan, mutta hitto kyllä jotkut ovat erinomaisen hyviä. Joukkoon mahtuu huonompiakin suorituksia, mutta aion kyllä käydä naureskelemassa jatkossakin. Ismo Leikolalla oli kuulemma viime kerralla ollut aivan helvetin hyviä juttuja. Harmi etten itse pääsyt paikalle. Myös Teemu Vesterinen on todella hyvä koomikko. Itse Get up, Stand Up ohjelmasta sen verran, että on todella kurja ettei kilpailijoiden koko settiä näytetä. Osa kilpailijoista on kyllä vähän huonoja. Mutta tässä kisassa on mukana yksi tyyppi jonka nimeä en muista, mutta hän on aika hyvä, näin hänet kerran seisomapaikka klubillakin esiintymässä. Toivottavasti jatkossa ohjelmassa näytetään parhailta osallistujilta koko setit. |
M1kk0 21.03.2005 20:33:04 | |
---|
Katsokaapa Pablo Fransiscon esiintymisiä. tää on aivan helvetin hyvä. sen Al Pacino imitaatio on ihan parhautta. ja se ku se matkii sitä leffojen trailereissa puhuvaa ukkelia. |
sivupersoona 21.03.2005 20:48:24 | |
---|
Suomalainen stand-up komiikka, tai pikemminkin sen yrittäminen on tällainen asia. Kanava vaihtuu samantien kun sellasta tulee ulos. Ihan järkyttävää. Kummeli ei toimis jenkeissä. Stand-up ei toimi Suomessa. Ei kai nyt aivan näinkään. Suomalainen stand up on käsittääkseni aika uutta, joten huippuja ei ole kovin paljon. En ole juuri tutustunut. Ilmiöön ei olla sitäpaitsi totuttu, joten se voi aluksi vaikuttaa hullulta. Tuossa gusussa eivät tyypit minusta vaikuta kovin persoonallisilta, jutut ovat enimmäkseen stereotyypeillä pelaamista, kuten "joo ei meillä lahessa oo mitään, eiks ookki hauskaa ku ei o mitään". Ei heitä tosin kovin paljon näytetä. those who can't, teach. Those who can't teach, teach gym. |
Planetist 21.03.2005 21:17:31 | |
---|
tää on aivan helvetin hyvä. sen Al Pacino imitaatio on ihan parhautta. ja se ku se matkii sitä leffojen trailereissa puhuvaa ukkelia. GET DOWN! double the excitement... GET DOWN AGAIN! On kaunista
Olla olemassa.
Pastilli? |
DJ Lattialuukkukoira 21.03.2005 21:38:47 | |
---|
Itse kyllä tykkään Wickströmistä ja Saanilasta todella paljon, mutta GuSu on alittanut riman törkeästi. Kilpailijoiden jutut olivat luokkaa Baarissa perjantaina valomerkin jälkeen- ja tuomarit ovat niin kuivia että huh huh! Aivan tajutonta skeidaa, saisi antaa koko ohjelma-ajan madventuresille. jepni |
Harland Williams on ainut oikeasti hauska tyyppi, johon olen törmännyt. Nykyään jo pelkkä pärstän näkeminen aiheuttaa tahattoman naurunpuuskan :) En hirveästi ole stand-upiin törmäíllyt, mutta kyllä esim. Conanissa esiintyvät StandUp koomikot ovat hurjasti paljon parempia kuin antrevikströmit ym. "harjaantumattomat" koomikon alut. GuSu oli ensimmäisen jakson perusteella ihan viihteellinen, mutta viimeistään tuon viimeisimmän jakson perusteella alkoi miettimään, et olisikohan sama jos lopettaisi tähän kun ei todellakaan kenessäkään tunnu olevan minkäänlaista potentiaalia. Jos tyypeillä on hauskat jutut, he ovat luultavasti hermoraunioita/muuten vain huonoja esiintyjiä. Sitten siellä oli nämä muutama rentoa kaveria, jolla puhe tuli kangistelematta ja he suorastaan nauttivat esiintymisestä.. mutta ne jutut, ne jutut.. öhvv.. I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want | kalamies#13 >-)))> |
Tupuna 22.03.2005 10:13:23 | |
---|
Itse olen Jyväskylän Seisomapaikkaklubin puolivakituinen kävijä. Olen totaalisen rakastunut hyvään stand uppiin, ja Suomessa on muutamia todella kurkoja esiintyjiä lavalla. On huonojakin nähty, mutta esim. Ismo Leikola (on muuten "kirjeenvaihtaja" Tuomas & Juuso Experiencessä) on ehdoton suosikkini. Jumalaisen hauska, harmi ettei pysty heittämään samanlaisia juttuja telkkarissa! Wikström on hyvä lavalla, samoin esim. Jaakko Saariluoma. Tuntemattomista lupauksista mieleeni tulevat Teemu Vesterinen, Marko Kämäräinen ja Teemu Kontoniemi. Krisse Salminen taas on lavalla mielestäni aivan helvetin huono. Voiko sama blondivitsi jatkua läpi elämän? ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
lapio 22.03.2005 15:16:30 | |
---|
Ismo Leikola (on muuten "kirjeenvaihtaja" Tuomas & Juuso Experiencessä) on ehdoton suosikkini. Jumalaisen hauska, harmi ettei pysty heittämään samanlaisia juttuja telkkarissa! Ismo Leikolalla ei oikein lähtenyt jutut siellä toissa kertaisessa improillassa. Petyin hieman kun kaverini hehkuttivat häntä kovasti. Vesterinen oli kyllä tuolloin aivan helvetin hyvä. Wikström on hyvä lavalla, samoin esim. Jaakko Saariluoma. Tuntemattomista lupauksista mieleeni tulevat Teemu Vesterinen, Marko Kämäräinen ja Teemu Kontoniemi. Wickström on muistaakseni seuraavalla seisomapaikka klubilla kuin myös Vesterinen, Kämäräinen ja Kontoniemi. Lisä infoa kiinnostuneille: http://www.seisomapaikka.com/ |
sirdickyj 22.03.2005 15:31:14 | |
---|
Taisi olla Act!One. Oli mielestäni ihan hauska ohjelma. Saisi tulla uudestaan. Taisi olla Hupiklubi, ja siinä oli muutama hyvä. Eihän se ärrävikainen juontajakaan nyt ihan helvetin huono ollut, vaikka se perustuikin siihen Taivalkosken mollaamiseen ja ärrävikaan se juttu. Nykyhommista ei oo oikein tietoa, mutta noista vanhemman polven sälleistä esim. Robin Williams, eddie Murphy ja Richard Pryor heittivät aika maukasta settiä. Ja tottakia meikäläisen all-time-favourite ja elämän valo Andrew "Dice" Clay. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
FatSam 22.03.2005 19:38:27 | |
---|
Nykyhommista ei oo oikein tietoa, mutta noista vanhemman polven sälleistä esim. Robin Williams, eddie Murphy ja Richard Pryor heittivät aika maukasta settiä. Murphyn Raw on ihan kipeä! Onkohan se julkaistu Suomessa dvd:nä? Joskus ilmestyy vuosisadan thrash-levy. |