fox 20.03.2005 14:13:47 | |
---|
|
Dnjmaster 20.03.2005 16:28:13 (muokattu 13.06.2005 00:33:56) | |
---|
Hihat, ride, crash ja splash. Lisää pitäis hankkia :) EDIT: Nykyään myös china splash ja kaks splashia, tosin toinen ei kiinni setissä. |
tatska 20.03.2005 19:24:42 | |
---|
en kehtais kasata semmosta jäätävää kymmenen symbaalin settiä, ellen olisi ihan vitun hyvä soittaa.. (vetäkääpä herneet neniin.. taas.) tiedän, miten KIVAA on soittaa, mitä enemmän on symbaaleja. silti se ei lähde yhtään. kun puhuin pro-tyypeistä tarkoitin helvetin teknisiä/taitavia (jazz-rumpaleita), kuten esim. buddy richiä, enkä jotain slipknotin rumpalia. yleensä niillä ei ole semmosia mike portnoy tyyppisiä viritelmiä. tyhmä vertailla jazzia ja mättöä. silti: iso setti ei vain ole rempseä. taht´s it. blink182:ssa on muuten aika hyvä rumpali. travis parker. oikeesti. "Ei tässä olla pappia kyydissä.." |
tatska 20.03.2005 19:29:07 | |
---|
Muutaman vuoden olen keikkailevassa yhtyeessä soittanut. Tuli tutuksi nuo kombinaatiot symbaalien suhteen. hyvä homma. tiedät varmaan ettet ole ainoa muusikoiden.netissä. vaikka soitat keikkailevassa bändissä, se ei tarkoita että KAIKKI täällä soittavat. minä en ainakaan tarvitse kolmea symbaalia enempää, vaikka en olekaan enää mikään aloittelija.. "Ei tässä olla pappia kyydissä.." |
Shitmanek 20.03.2005 19:36:24 (muokattu 20.03.2005 19:37:01) | |
---|
Ja peltien määrä pitkään soittaneilla (samoin kun muu sälä) yleensä on melko runsas, kas kun niitä peltejä ei paskaks ole saanut paiskottua humpalla.. Edelleen eri tyylit vaatii eri kattauksen, ja sittenhän on siellä treeniksellä kasattuna sellanen yyber-setti, kun eihän niitä viitti missään pusseissa ja laukuissa pitää, hyviä peltejä.. Tunnen kyllä yhden >20 vuotta ammatikseen soittaneen rumpalin jolla on vain 3 peltiä, joista hän käyttää kahta. Ja nekin ovat jo todella vanhat, mutta sitten taas todella hyvät. Settiinsäkin kuuluu vain 2 tomia ja pari sähköpadia (+tietysti virvelit ja haikat ym) |
swallow 20.03.2005 20:05:20 | |
---|
en kehtais kasata semmosta jäätävää kymmenen symbaalin settiä, ellen olisi ihan vitun hyvä soittaa.. (vetäkääpä herneet neniin.. taas.) tiedän, miten KIVAA on soittaa, mitä enemmän on symbaaleja. silti se ei lähde yhtään. kun puhuin pro-tyypeistä tarkoitin helvetin teknisiä/taitavia (jazz-rumpaleita), kuten esim. buddy richiä, enkä jotain slipknotin rumpalia. yleensä niillä ei ole semmosia mike portnoy tyyppisiä viritelmiä. tyhmä vertailla jazzia ja mättöä. silti: iso setti ei vain ole rempseä. taht´s it. blink182:ssa on muuten aika hyvä rumpali. travis parker. oikeesti. Joo niin on travis parker tosi PRO-vetäjä vaik ei musa aina sitä anna ymmärtää!!! Kyllä mitä mä oon kuunnellu niin noi Jazz-rumpalit on todella asiansa osaavia noin niikun joka asiassa mikä vaan liittyy rumpuihin! Mut mistäpä mä tietäsin saatana!!! ATTITUDE on mun soitto taito!!!½! Hey Angelfuck We are 138! |
Jaska 20.03.2005 20:09:29 | |
---|
voi vitun pässit, eikö pieneen päähänne mahdu ettei tavaran määrällä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä tai taitava tai teknillinen soittaja on (esim. vrt. Ahmir Thompson, Carter Beauford). Kamat tilanteen mukaan. LAPSELLISTA tapella tollasesta |
swallow 20.03.2005 20:21:41 | |
---|
voi vitun pässit, eikö pieneen päähänne mahdu ettei tavaran määrällä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä tai taitava tai teknillinen soittaja on (esim. vrt. Ahmir Thompson, Carter Beauford). Kamat tilanteen mukaan. LAPSELLISTA tapella tollasesta Eipäs nimitellä!!!!! Eihän tässä kukaan tappele, vai? Hey Angelfuck We are 138! |
riqu 20.03.2005 20:21:41 | |
---|
Mun mielestä semmonen setti on hyvä jossa 20" ride, 16" crash ja vaikka 14" splash. empä oo ennen kuullu 14" splasheista |
Alpha 20.03.2005 20:26:25 | |
---|
empä oo ennen kuullu 14" splasheista Paisteen Alpha-sarjasta löytyy 14" Power Splash. |
riqu 20.03.2005 20:32:12 | |
---|
oon luullu aina et splash = samaku crash mut alle 13" |
moderndrummer88 20.03.2005 20:34:13 | |
---|
blink182:ssa on muuten aika hyvä rumpali. travis parker. oikeesti. se on! enpä muuten tuota bändiä kuntelis edes sitä vertaa mitä nyt ellei rumpali olisi sen verran kova! Tärbä-tärbä-kosh |
Alpha 20.03.2005 20:35:56 | |
---|
oon luullu aina et splash = samaku crash mut alle 13" Luultavasti on lähempänä Crashia tuo pelti. Normisplashithan on 8"-12"... |
Epämuusikko 20.03.2005 20:45:13 | |
---|
voi vitun pässit, eikö pieneen päähänne mahdu ettei tavaran määrällä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä tai taitava tai teknillinen soittaja on (esim. vrt. Ahmir Thompson, Carter Beauford). Kamat tilanteen mukaan. LAPSELLISTA tapella tollasesta Saat ajatuksen tasolla plussan. Oon samaa mieltä. Mielestäni olisi hyvä YRITTÄÄ vetää erilaista musiikkis erilaisilla (lue: pienemmillä) set-upeilla. Mitä pienemmällä kioskilla saa enemmän soundeja, sitä gurumpi. Mutta aina ei voi/pysty. Vire/pelti/musatyyli/soittotyylikysymys. Kukin tyylillään/tyylittömyydellään Ootko kakan maistanu? |
AP 21.03.2005 09:12:30 | |
---|
Humppakeikoilla splash on melkein pakollinen. Heh. Miten mulle tuli heti hakematta mieleen se Eläkeläisten perusaloitus: tättärärättätä-tä-splash! K100 #7 |
Speedy 21.03.2005 09:24:22 | |
---|
Itse pein joskus keikoilla (aloitellessani) settiä hihat-2crash-ride, mutta nyttemmin olen huomannut, että yhdelläkin crashilla pärjää, varsinkin jos on vielä semmonen "ride/crash" niin pärjää aivan mainiosti.. Toisekseen lähes puolessa tapauksista keikka-lava on niin pieni että sinne ei muuta mahtuiskaan.. Onpa sitä sitten jokunen keikka soitettu ihan virveli-bassari-haitsu-crash -setillä... Toisaalta taas kuten jo mainittiinkin tilanteet vaatii useampaa peltiä.. Jaszz keikkoja mitä olen soittanut niin jos on ollu perus stankkukamaa, niin olen ottanut toisenkin riden, koska aika puuduttavaa soittaa yhdellä ridellä, vaikka siitäkin jonkinlaista saundieroa saisi, mutta ei riittävästi.. Sitten tuo poppis pändi pienine proge vaikutteineen vaatii vähän enemmän, eli siellä on jo kahden crashin ja riden lisäksi pikku china.. Mutta pääsääntoisesti menee 2-3 pellillä keikka ku keikka..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro ----------------------------- Rumputavaraa myytävänä, ostakkee poes!;) |
Varsin riittävä määrä on max 3 crash, ride ja 1-2 haikkaa mielen mukaan. Perustelut: Käytännön ja ergonomian sanelema määrä. Eli jos vedetään esim. 3 tomin setillä( 1 tomi bassarissa 2 lattialla), sijoitan ekan crashin haikan ja 1 tomin väliin. Siihen on hyvä vetästä virveli/haikka fillin päätteeksi ja on lähellä. Ride sijoitetaan 1 ja 2 tomien väliin osittain bassarin päälle. Toinen crash laitetaan riden päälle, kuitenkin mahd. lähelle 1 tomia. Tämä mahdollistaa vuoroiskuin peltiin lyötävät ns. rokkifillit helposti lyötäväksi ja on taas lähellä. Käytetään myös 2 tomin fillin jälkeen. Kolmas crash sijoitetaan 3 tomin kohdalle. Tällöin on helppo hujauttaa peltiä koko patteriston läpi menevän fillin päätteeksi. Tämä siksi, että kun puhutaan suurista nopeuksista, on aivan turhaa ja tarpeetonta ruveta repimään itteensä yrittämällä päättää filli siihen ensimmäiseen peltiin. Eli kolme crashia on melko optimaalinen määrä ripeätä rokkia, heviä ja muuta mättöä soitettaessa. Rauhallisemmassa musiikissa tulee toimeen vaikka yhdellä pellillä ja on niitä sellasiakin joilla ei niitä ole ollenkaan... |
Kaneli 22.03.2005 09:42:24 | |
---|
Pelteinä mua palvelee kaks splashia (8 ja 10"), 16" crash, 20" ride ja kaks chinaa (18 ja 20"). Ja haitsut. Eikä kaman määrä todellakaan ratkaise. Esimerkkinä vaikka Elvin Jones, tai Travis Barker. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |
hollmi-5 22.03.2005 18:14:01 | |
---|
Monella on paljonkin symbaaleja, mutta settiin otetaan vain tarpeellinen määrä ja tilanteeseen sopiva kattaus. Trenditkin vaihtelevat. Välillä oli muotia vetää pienillä crasheilla ja ripotella splasheja ympärille. Nyt suuntaus tuntuu vetävän muutamaan isoon crashiin niiden normaalien riden ja haitsun kaveriksi. Mieluiten otan tänään crasheiksi 17 ja 18" thin ja medium thin K-Zildjianit. Välillä sitten muitakin kattauksia. Mika Hollström |
Piepe 23.03.2005 12:18:33 (muokattu 23.03.2005 12:22:07) | |
---|
Niillä pelleillä mitään tee. Mulla on 17" crash ja 20" raidi + 16" romurässi. Totuushan on tietysti se että ei vaan oo rahaa hankkia lisää. Mutta kyllähän kahdella crashilla pärjää, toiseen vaan kirkkaat aksentit ja toinen sitten hakkuukäyttöön ja fillien päätteeksi ja komppia vaan niin että räime käy. Sellanen rähinä-alchemy. Go Create. |