KaljaMaha 20.03.2005 20:21:58 | |
---|
Ovatko näiden mikrofonietuvahvistimet mistään kotoisin? Halpa hinta epäilyttää. Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
milcoin 20.03.2005 21:16:58 | |
---|
Ovatko näiden mikrofonietuvahvistimet mistään kotoisin? Ei ole. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
KaljaMaha 21.03.2005 08:11:19 | |
---|
Ei ole. No se oli selkeästi sanottu! Onko henk.koht. kokemuksia vai puhutko periaatteen vuoksi? Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
Niskamies 21.03.2005 09:40:43 | |
---|
Mulla on Alton AMX-140 mikseri, jota olen käyttänyt nyt n. viikon ajan studiohommissa. Käytän siitä vain mikkietusia, ja toimii erittäin hyvin mulla. Ei erityisemmin kohinaa, enkä kuullut suurta eroa Digi 002:n mikkietusiin, kun rumpuja äänittelin kummallakin. Mä uskallan Altoja jopa suositella, mutta kattoo nyt miten toi kestää. Meitsi on meshissä. |
stagestar 21.03.2005 20:11:49 (muokattu 21.03.2005 20:12:39) | |
---|
Ei ole. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" mitä hittoo tuo allekirjoitus tarkoittaa ??? heh heh !! tai jos se on vitsi, niin paras vitsi pitkään aikaan. rok rok !!! |
milcoin 21.03.2005 21:06:23 | |
---|
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" mitä hittoo tuo allekirjoitus tarkoittaa ??? heh heh !! tai jos se on vitsi, niin paras vitsi pitkään aikaan. Näin kuuluivat yhden suomalaisen, silloin suht kuuluisan, poprockbändin kitaristin sanat. Aika legendaarinen heitto jos multa kysytään. Mitä etusiin tulee, alton ja phonicin vertailu on vähän niin ja näin. Eroja saattaa olla mutta loppupeleissä on ihan sama kumman otat. Molemmat ovat halpoja ja huonoja. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Mie oon saanu käsityksen että nuo on samaa tasoa behringerin yms. merkkien kanssa. ELi yksilö eroja voi varmaan löytyä. Mie olin äänentoistoa kaverin kanssa hoitamassa koulun kinkereissä pariinkin otteeseen ja siellä tais olla joku alton mikseri. muuten hyvä ja toimi moitteetta, mutta rupes sitten itse juhlassa rutisemaan ja tuottamaan ongelmaa. -Ooksää Seinäjoelta? |
askomiko 21.03.2005 21:14:32 (muokattu 21.03.2005 21:14:50) | |
---|
Tuo notta yksilöeroja miksereissä, ei niissä varmaan hirmuisia ole kun osat on kumminki melkein tietokonetta vastaavia? |
KaljaMaha 21.03.2005 21:21:45 | |
---|
Mitä etusiin tulee, alton ja phonicin vertailu on vähän niin ja näin. Eroja saattaa olla mutta loppupeleissä on ihan sama kumman otat. Molemmat ovat halpoja ja huonoja. Ei ollut tarkoitus verrata näitä keskenään vaan kysellä ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä. Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
Puavali 21.03.2005 21:41:41 | |
---|
Ei ollut tarkoitus verrata näitä keskenään vaan kysellä ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä. Kaveri kuunteli viimevuotisia äänityksiä ja tykkäsi, kun ei ollut suhinoita. Mikserinä käytin Altoa. Äänensävyn säädöt ynnä efektit voivat olla huonommat kuin jossain mackiessa, mutta kyllä ne noihin peavey-kamoihin antaa tarpeeksi hyvän saundin. Ja kohinat loistavat poissaolollaan! kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
milcoin 21.03.2005 22:06:46 | |
---|
Ei ollut tarkoitus verrata näitä keskenään vaan kysellä ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä. Jees. Mun pointti taas oli se että kun liikutaan hintahaitarin ehdottomalla alarajalla niin etuasteet on mitä on. Jos arvostellaan etuasteita asteikolla 1-10 ja kymppi on joku neve tai slam niin alto ja phonic ja behringer edustaa sitä ykköstä. Tämä ei tarkoita sitä että etuaste ei toimisi niinkuin pitää. Laitat mikin kiinni, liuku ylös ja hep, ääni kuuluu. Ja siihen nämä mikserit on tarkoitettu. Mutta jos joku sanoo että etuaste on hyvä niin referenssiasteikko on väärä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
stagestar 21.03.2005 22:13:14 (muokattu 21.03.2005 22:13:41) | |
---|
Näin kuuluivat yhden suomalaisen, silloin suht kuuluisan, poprockbändin kitaristin sanat. Aika legendaarinen heitto jos multa kysytään. aijaa !!! hehe! oispa kiva tietää kuka sanoi! rok rok !!! |
PL 21.03.2005 22:24:37 (muokattu 22.03.2005 10:54:26) | |
---|
No jos noin ajatellaan, niin suurin osa tämän palstan käyttäjistä eivät ole kuulleetkaan Nevestä tai joistakin muista huippustudiolaitteista. Näin ollen voisi ajatella, että tavallinen kotiäänittäjä on tasolla 1 sinun asteikollasi ja joku päivittäin SSLää käyttävä on kiitettävälllä tasolla. Itse olen sitä mieltä, että noiden Altojen, Phonickien ja vastaavien käyttäjät ja sen hintaluokan laitteita etsivät saavat noista laitteista rahoilleen riittävästi vastinetta. Pääasia on se, että saadaan jonkinlaista kokemusta äänittämisestä ja opitaan käyttämään vehkeitä ja saadaan jopa omaa musiikkiakin taltioitua, ei tuohon tarvita kymmenien tuhansien eurojen täysautomaatiolla varustettuja miksereitä ja 100dB:n signaalikohinasuhteella varustettuja etuasteita. Alkuperäiselle kysyjälle voisi sanoa, että nuo ovat todellista bulkkitavaraa, joissa laatu ei välttämättä vastaa ammattilaisten vaatimaa laatua, mutta kyllä ne sen tekevät mihin ne on suunniteltukin. Susikappaleita varmaan on ja kestävyysongelmia, mutta toimiva yksilö on kotikäytössä hintansa väärti. |
milcoin 21.03.2005 22:47:59 | |
---|
No jos noin ajatellaan, niin suurin osa tämän palstan käyttäjistä eivät ole kuulleetkaan Nevestä tai joistakin muista huippustudiolaitteista. Näin ollen voisi ajatella, että tavallinen kotiäänittäjä on tasolla 1 sinun asteikollasi ja joku päivittäin SSLää käyttävä on kiitettävälllä tasolla. Ei ihmisiä voi verrata samalla lailla kuin laitteita! Joku ominaisuus on varmasti kotiäänittäjällä parempi kuin päivittäin SSLää käyttävällä mutta Altojen ja muiden etuasteet on aina huonompia kuin kalliit vastineensa.
Alkuperäiselle kysyjälle voisi sanoa, että nuo ovat todellista bulkkitavaraa, joissa laatu ei välttämättä vastaa ammattilaisten vaatimaa laatua, mutta kyllä ne sen tekevät mihin ne on suunniteltukin. Susikappaleita varmaan on ja kestävyysongelmia, mutta toimivä yksilö on kotikäytössä hintansa väärti. Juuri näin. Rauhaa veli. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Niskamies 21.03.2005 23:22:35 | |
---|
No jos noin ajatellaan, niin suurin osa tämän palstan käyttäjistä eivät ole kuulleetkaan Nevestä... Samoilla linjoilla ollaan. Mulla on ei ole mielikuvaa etusten tasosta, mutta olen kuullut juttua että Digi 002:n etuset olisivat hyvät, ja niihin nähden noi Alton etuset kuulostavat mun korvaan hyviltä. Ja saundi riippuu aika pitkälti kaikista muustakin. Tuolla levykaupoissa on osa materiaalista huonosti miksattua ja äänitettyä, ja varmasti on budjetti ollut enemmän kuin 300 euroa. Ja sitten on materiaalia, joissa studiovehkeiden arvo on 600 euroa, ja saundit ovat uskomattoman hyvät. Ei se riipu vehkeiden koosta, vaan siitä kuka niitää käyttää. Meitsi on meshissä. |
ewqqq 22.03.2005 06:08:46 | |
---|
alto=150% vastine rahoille. ja kokemusta on kautta linjan merkin laitteista. |
KaljaMaha 22.03.2005 08:14:15 | |
---|
alto=150% vastine rahoille. ja kokemusta on kautta linjan merkin laitteista. Etsiskelen tässä 8.kanavaista AD-purkkia adatilla ja huomasin että altolla on ilmestynyt sellainen kapistus. Siinä olis insertitkin. Onko siinä samat etuasteet kuin noissa pikkumiksereissä? Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
Conrad Lant 22.03.2005 10:49:15 | |
---|
toimivä yksilö on kotikäytössä hintansa väärti. Nimenomaan hintansa väärti. Vanha totuus pätee tässäkin tapauksessa: jos etsitään absoluuttisesti hyvää ja halpaa, pitää ostaa kaksi eri laitetta. No one prayed for Sodom |
Cornflake 22.03.2005 14:32:20 | |
---|
Mä ostin juuri ALTOn kaksikanavaisen putkietusen ihan kostoksi. Aikaisempaa kokemusta merkistä on mm. nelikanavaisen räkkikompuran osalta, joka osuu minusta loistavasti kategoriaan hinta/laatu -suhde kohdillaan. Anyway, tässä etusessa oli jo valmiiksi putki särki. Eivät edes yrittäneet ehjätä vaan antoivat samantien uuden. Nyt on pelittänyt ihan mainiosti. Mitä muuta tuosta voi sanoa, niin mä dikkaan tuosta putken soundista. Ainoa miinus on että vermes ei ole ihan yhtä hijainen kuin esmes Yammun mikserini etuset. Liekko sitten ominaista näille putkipeleille? Tosin tuo ei minun tämän hetken äänittelykäytössä haittaa käytännössä mitään. Se pienen pieni brummi jota vehkeestä tulee on sekin sellaista pehmeää putkea:-) Se lienee selvä ettei nämä mitään timangia ole, mutta toimii ja ajaa asiansa. Pääsee halvalla räbläämään ihan toimivien vermeiden kanssa näin aloittelijan näkökulmasta. |
Puavali 22.03.2005 15:28:58 | |
---|
Jees. Mun pointti taas oli se että kun liikutaan hintahaitarin ehdottomalla alarajalla niin etuasteet on mitä on. Jos arvostellaan etuasteita asteikolla 1-10 ja kymppi on joku neve tai slam niin alto ja phonic ja behringer edustaa sitä ykköstä. Ainakin Alton etuaste on paaljoon parempi kuin behringerin. Ainakin kolmonen altolle, jos behku saa ykkösen. Tietysti jos yksikanavainen putkietuaste maksaa yli kaksi kertaa Alton 12-mikkikanavaisen mikserin hinnan, niin sen pitääkin olla ihan ultimatekuningasluokkaa halpatuotteeseen verrattuna. Tämä ei tarkoita sitä että etuaste ei toimisi niinkuin pitää. Laitat mikin kiinni, liuku ylös ja hep, ääni kuuluu. Ja siihen nämä mikserit on tarkoitettu. Mutta jos joku sanoo että etuaste on hyvä niin referenssiasteikko on väärä. Pitänee testata (kuulostella) hieman miten ääni värittyy alton etuasteessa, mutta tuntuu siltä, että mikrofonien omat sävyt peittää sen "ongelman" aika tehokkaasti. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |