Ukko 21.03.2005 18:18:21 | |
---|
Osta Tokailta japsi lepa ja strato. Näin saat kummatkin ja tuskinpa laadusta tinkimättä. |
Chemo 21.03.2005 18:22:43 | |
---|
Osta Tokailta japsi lepa ja strato. Näin saat kummatkin ja tuskinpa laadusta tinkimättä. Tästä tämän verran: mä ehdottaisin että soitin ostettaisiin sillä silmällä, ettei sitä enää tarvitse koskaan vaihtaa. Jos kopiotuote aiheuttaa rakkauteen pienenkin "mutkun", niin kannattaa sittenkin vakavasti harkita alkuperäisiä, vaikka ne jonkun kympin tai satasen enemmän maksaisivatkin sillä ostohetkellä. Jollekulle kopiokitarakin voi olla se unelmien soitin, sitä en sitten tällä kiistä. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Kassu 21.03.2005 18:23:42 (muokattu 21.03.2005 18:25:19) | |
---|
Tässähän voisi olla yksi vertailukohta: kumpi on enemmän jees, Stratolla soitettu Zep vai Les Paulilla soitettu Purple? Niin. Eihän tuolla ole paskankaan väliä. Kumpikin ovat hyviä kitaroita, kummallakin voi soittaa mitä vaan. Jollekulle kopiokitarakin voi olla se unelmien soitin, sitä en sitten tällä kiistä. Todella. Itse tällähetkellä haluan Love Rockia enemmän kuin mitään muuta. Se on se mun juttu LP-rintamalla. Eikös Led Zeppelinin levyjä ole soiteltu Telecasterillakin? Muistelisin että I tai II oli vetästy Telellä. Joten eipä ole sielläkään aina ollut hummeria tallassa. Soitettiin. no musta noi humbuckerit rulettaa! ;) Mielipiteesi varmasti auttoi threadin aloittajaa. |
McNulty 21.03.2005 18:23:59 | |
---|
Eikös Led Zeppelinin levyjä ole soiteltu Telecasterillakin? Muistelisin että I tai II oli vetästy Telellä. Joten eipä ole sielläkään aina ollut hummeria tallassa. |
luolamies 21.03.2005 18:24:13 | |
---|
no musta noi humbuckerit rulettaa! ;) |
SoulMan 21.03.2005 18:27:19 (muokattu 21.03.2005 18:29:58) | |
---|
|
biibob 21.03.2005 18:29:17 | |
---|
Eikös Led Zeppelinin levyjä ole soiteltu Telecasterillakin? Muistelisin että I tai II oli vetästy Telellä. Joten eipä ole sielläkään aina ollut hummeria tallassa. Itse asiassa 2 levy on jo les paulin aikaa, ja siellähän ne kovimmat riffit löytyy ( whole lotta love, heartbreaker) Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
p130 21.03.2005 18:32:29 | |
---|
FAQ-ainesta! (hymiö) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
McNulty 21.03.2005 18:35:07 | |
---|
Itse asiassa 2 levy on jo les paulin aikaa, ja siellähän ne kovimmat riffit löytyy ( whole lotta love, heartbreaker) juu, muistelin vaan että joku levy oli läiskitty purkkiin TELEpatian voimalla :) Tuosta kopio/käytetty "osta kummatkin" jutusta tuli väkisin mieleen. Metsästää hyväkuntoisen Made in Japan Fender Stratocasterin (niitä kai pitäis jollain 600e ainakin saada). Sitten sille kaveriksi vaikka Gibsonin LP Standard kunhan varallisuus antaa periksi. Tai sitten ostaa vaikka lespan eka ja pistää sen vajaan tonnin jemmaan haluamassaan aikavälissä ja metsästää sen straton :) PS. toki voi ostaa gibsoninkin käytettynä ja straton uutena... |
biibob 21.03.2005 18:49:29 | |
---|
juu, muistelin vaan että joku levy oli läiskitty purkkiin TELEpatian voimalla :) Tuosta kopio/käytetty "osta kummatkin" jutusta tuli väkisin mieleen. Metsästää hyväkuntoisen Made in Japan Fender Stratocasterin (niitä kai pitäis jollain 600e ainakin saada). Sitten sille kaveriksi vaikka Gibsonin LP Standard kunhan varallisuus antaa periksi. Tai sitten ostaa vaikka lespan eka ja pistää sen vajaan tonnin jemmaan haluamassaan aikavälissä ja metsästää sen straton :) PS. toki voi ostaa gibsoninkin käytettynä ja straton uutena... Tätä olen paljon itsekkin miettinyt. Sanoi kuka mitä vain, niin minä nimenomaan haluan gibsonin( en jaksa alkaa selittämään, mutta sanon vain että gibson tuntuu parhaalta les paulilta, siis standard). Fendereitä on mahdollisuus saada halvemmallakin todella hyvä laatuisia. Gibson les pauleja ei taas alta kahdentuhannen uutena saakkaan, puhun siis edelleen standardeista. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Les Fender 21.03.2005 18:52:59 | |
---|
Itse olen ratkaissut ongelman ostamalla molemmat, en muuta vaihtoehtoa keksinyt, saundin lisäksi soittotuntuma on ihan erillainen. Kumpi sitten ensin? Jos raha ratkaisee niin Straton saa halvemmalla, jos ei niin osta se kummasta mallista löydät paremman/sopivamman itsellesi. Omani olen ostanut käytettyinä, uusista olisin joutunut pulittamaan reilusti enemmän. Käy testailemassa mahdollisimman montaa jne... Elä hätiköi:o) Ja ollaanpa Les Paul/Strato Usa malleista mitä mieltä tahansa niin jälleenmyyntiarvo/haluttavuus on kuitenkin parempi noin niinkus keskimäärin kuitenkin (Siis tarkoitan käytettyinä ostettuja, uusista katoaa euroja kummasti kun kaupan ovi sulkeutuu). Paremuus onkin sitten toinenkysymys... Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä... toiset molemmista... |
enema 21.03.2005 19:23:01 | |
---|
Aina ei voi voittaa, mutta aina voi hävitä! |
Illu 21.03.2005 19:33:29 | |
---|
Osta ensin Strato, silloin jää sisäinen pakko ostaa joskus Les Paul. Pian Huomaat omistavasi molemmat. Mutta jos osta ensin Les Paulin, et todennäköisesti enää voi ostaa mitään Stratoa, koska ne kaikki tuntuvat kummallisilta ritsoilta Les Paulin jälkeen :) Illu Toinen lamppu on himmee. |
Tää on kyllä paha kysymys koska molemmat on monipuolisia kitaroita ja erilaisia. Kannatan sitä että elät kaurapuurolla ja ostat molemmat! Ensin toisen ja myöhemmin toisen. |
fox 21.03.2005 19:48:09 | |
---|
Gibson les pauleja ei taas alta kahdentuhannen uutena saakkaan, puhun siis edelleen standardeista. Vaivannäköä, kyttäystä ja hyvät kontaktit, niin kyllä onnistuu.. jopa uutena. 8) |
riffi-rotta 21.03.2005 20:16:13 | |
---|
Mutta voisit kokeilla (vaikka nyt mielenkiinnosta jos ei muusta) noita Paul reed smith-kitaroita. Niissä ollaan pyritty yhdistelemään straton ja paulin parhaita puolia. RIP Joey, Johnny ja Dee Dee Ramone, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Hillel Slovak. |
biibob 21.03.2005 20:19:42 | |
---|
Mutta voisit kokeilla (vaikka nyt mielenkiinnosta jos ei muusta) noita Paul reed smith-kitaroita. Niissä ollaan pyritty yhdistelemään straton ja paulin parhaita puolia. Jep hyviä kitaroitahun nuo ovat, mutta haen vintage kitaraa, tai siis sellaista klassista mallia (les paul, strato ja tele ovat näitä) Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Solex 21.03.2005 20:24:09 (muokattu 21.03.2005 20:24:23) | |
---|
No voi helveden, marssit liikkeeseen ja testaa kumpi tuntuu kivemmalta käteen. Mitä sitä muiden mielipiteistä kunhan itse tykkää. ...Ja jos valinta alkaa vituttamaan niin tee niinkuin monet muutkin samassa suossa olevat -> osta molemmat On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä! |
Les Fender 21.03.2005 20:45:26 | |
---|
Se on nyt menoa!! Hommaat vaan molemmat:-) Kauniisti sopivat vierekkäin. (Ks. omakuva) Ton -71 Paulin kun sais vielä muutettua alkuperäisen näköiseksi, no eipä siihen tarvi vaihtaa kun mikit ja plekusuoja. EDIT: Kyllä kitarat on hienoja!!! |
Feggy 21.03.2005 21:06:37 | |
---|
Osta halvat versiot kummastakin ja vaihda sitten oikeisiin kun varaa on... Less is more. |