hanipai 18.03.2005 19:50:11 | |
---|
No eihän "lahjoista" mitään kuitteja ole. Eipä onnistunut tällä kertaa Suomen tullijärjestelmän huijaaminen. Lahjoista pitää hommata kanssa kuitti! Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hanipai 18.03.2005 19:53:35 (muokattu 18.03.2005 19:53:49) | |
---|
Videokameran lapussa luki tullin kirjoituksena TL100$, joten luulin verojen olevan 100$, minkä olisin maksanut mukisematta. Vaan sepä olikin vaan joku luku jonne se laitetaan muuten vaan. Kitaran kanssa luulin, että se saapumislappu käy kuitiksi, kun siinä oli hinta. No eipä tartte enää luulla mitään:) Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Wolffie 18.03.2005 21:13:01 | |
---|
Niin siis jäikö Carvin lopullisesti vai saatko sen jollain keinolla pois sieltä? Ebayn tositetta näyttämällä tai jotain muuta? Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia |
hanipai 18.03.2005 21:25:50 | |
---|
Joo ei se lopullisesti jääny sentään :) Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
wilo 18.03.2005 21:30:09 | |
---|
Mä kyllä ymmärrän tullivirkailijoiden palveluhalukkuuden puutteen näissä asioissa. Niille kun ei taideta maksaa siitä, että kattoovat tavaran todellisen arvon. Lisäksi tullissa työskennellessä varmastikin oppii haistamaan aika helposti huijausyrityksen (kuten tässä), eikä silloin tee mieli sitäkään vertaa asiakasta autella. Tai sitten ovat kiusallaan epäystävällisiä. |
Torniojaws 18.03.2005 23:19:55 (muokattu 18.03.2005 23:20:19) | |
---|
Kaikki helpoimmalla pääsee kun lasket siihen hintaan postituksineen lisää 1,25 prosenttia. Muistanko aivan väärin, mutta eikös tuo juuri muuttunut tämän vuoden alusta lähtien niin, että postikuluja ei lasketa mukaan tuohon tullikulujen prosenttilisään. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
Ben_D 18.03.2005 23:21:55 | |
---|
Muistanko aivan väärin, mutta eikös tuo juuri muuttunut tämän vuoden alusta lähtien niin, että postikuluja ei lasketa mukaan tuohon tullikulujen prosenttilisään. Se oliskin hyvä homma.. |
fox 18.03.2005 23:39:42 | |
---|
Muistanko aivan väärin, mutta eikös tuo juuri muuttunut tämän vuoden alusta lähtien niin, että postikuluja ei lasketa mukaan tuohon tullikulujen prosenttilisään. Ei ollu vuoden alusta, vaan maaliskuun alusta ilmeisesti, multa meni vielä ALV postikulut mukaanlukien. Juu kyllä homma toimii ku junan vessa jos ei yritä ns. "kikkailla" mitenkään, sen verran paljon aikoinaan itsekin tullautin erilaista kitara- ym. rompetta. Selkeet laskut tai muut hyväksyttävät tositteet, niin ei ole mitään ongelmaa. Laiskana miehenä kyl postihuolinnan kanssa pelaa mielellään, ja maksaa sen parikymppiä. Tuosta omasta näky olevan 17,92 euroo postihuolinnan kaikki kulut. Kyllä ne on nähny kaikkea mahdollista, tullivirkailijat... |
hanipai 19.03.2005 08:03:36 | |
---|
Ei ollu vuoden alusta, vaan maaliskuun alusta ilmeisesti, multa meni vielä ALV postikulut mukaanlukien. Juu kyllä homma toimii ku junan vessa jos ei yritä ns. "kikkailla" mitenkään, sen verran paljon aikoinaan itsekin tullautin erilaista kitara- ym. rompetta. Selkeet laskut tai muut hyväksyttävät tositteet, niin ei ole mitään ongelmaa. Laiskana miehenä kyl postihuolinnan kanssa pelaa mielellään, ja maksaa sen parikymppiä. Tuosta omasta näky olevan 17,92 euroo postihuolinnan kaikki kulut. Kyllä ne on nähny kaikkea mahdollista, tullivirkailijat... Siis jos pistää ne tullaamaan eikä mee itse, niin saako silloin paketin omaan postipaikkaan? Ettei tarttis mennä Tullipostiin, kun se ei niin hirveen helpon matkan päässä oo ilman omaa autoa. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Mrezzye 19.03.2005 09:34:40 | |
---|
Ihan oikein! Maksat ne tullit mitä pitääkin ja saat kamasi. Eiköhän tuo ole ihan normaali käytäntö. Ja mitä joustamiseen tulee, niin mihinkäs tullimiesten se raja sitten pitäisi vetää sen suhteen? Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
moikki 19.03.2005 10:40:04 | |
---|
Helpoimmalla pääsee kun kävelee portista jossa lukee ei tullattavaa. Kaveri teki näin kun toi gibsonin jenkeistä ja pääs ilman mitään ongelmia läpi. Saa itse tulla kertomaan asiasta lisää jos huomaa tämän threadin. Rock like FUCK! |
fox 20.03.2005 02:17:42 | |
---|
Siis jos pistää ne tullaamaan eikä mee itse, niin saako silloin paketin omaan postipaikkaan? Ettei tarttis mennä Tullipostiin, kun se ei niin hirveen helpon matkan päässä oo ilman omaa autoa. No noin just. Ja vähän riippuu lähettäjästä ym. että tuleeko se tullattuna JA kotiin kannettuna vai joudutko hakemaan sen lähipostista rahaa vastaan.. Mutta mutta, kyllä tuossakin hommassa tarvitsee olla ne paperit ehdottomasti kunnossa.. |
zepeteus 20.03.2005 12:30:46 | |
---|
Sellaisiakin myyjiä löytyy, jotka eivät pidä paljoakaan ns. red tapesta, eli viranomaisten paperitouhuista. Mainitsemalla vaikkapa tullausmaksuista, he sorvaavat paketteihin merkatut hinnat naurettavankin alas jos niikseen tulee. Tällaisessa menettelyssä on vain se ongelma, että mikäli paketti ei mene läpi lahjana tai sopivan pieniarvoisena, tulli vaatii kuitenkin ne ostajan tositteet maksuista. Melko turha selittää, että paketin lapuissa oleva $20 olisi oikea hinta, kun omissa pankkitositteissa seisoo $120, esimerkiksi. Eli kyllä se "hyvä" hinta täytyy saada jo ostovaiheessa, jos aikoo varman päälle ottaa. Esimerkkinä tullin satunnaisista ihmeellisyyksistä tapaus parin vuoden takaa. Sain jenkeistä lahjapaketin, ihan oikeasti siis sellaisen josta en maksanut itse killinkiäkään. Paketti oli merkattu arvoltaan suurinpiirtein oikeaan luokkaan (olikohan n. $10) ja lahjaksi. Oli kuitenkin mennyt tulliin, liekö pistotarkastukseen tms. No, pukettia hakiessani tullivirkailija peräsi maksutositteita, joita minulla ei tietenkään edes voinut olla. Uskoi lopulta että kyseessä on todellakin lahja, mutta totesi kuitenkin; "katsotaanpa joudutko silti tästä jotain maksamaan". Laski sitten lahjan ilmoitetun arvon ja postitusmaksut sekä näin ollen OLETETUT alvit ja tullausmaksut. Saipa siten kokonaishinnan menemään juuri yli pienimmän maksettavan rajan, jota sitten minulta peräsi. Maksoin summan naurua pidätellen. Myöhemmin toisen asian pakeilta tullin neuvontaan soittaessani mainitsin tästä asiasta, ja siellä ihmeteltiin toimenpidettä suuresti. Tuollaiseen ei tarvitse siis missään nimessä suostua. Minua asia huvitti, lähinnä siitä syystä että selvästi maksun alaisiakin paketteja on tullut minulle jopa suoraan kotiin toimitettuna, ja sitten tällainen lahja menee maksuun, perustuen vieläpä oletetuille arvoille. |
fox 20.03.2005 13:53:13 | |
---|
sitten tällainen lahja menee maksuun, perustuen vieläpä oletetuille arvoille. Kyllä niitä joskus on menny, meikäläiselläkin, jotain demo-levyä tms. Kaipa siellä tosiaan joskus otetaan "pistokoe-luonteisesti" jotain, jossa on merkitty "lahja" ja sitten joku oletusarvo, kaipa USPS haluaa paketteihin jonkun "vakuutusarvoa vastaavan" merkinnän siihen postiläpyskään ulkomaanpaketeissa.. Selitä siinä sitten, että "juu, tämä cd, tää on sellasta demomateriaalia, kaveri lähetti" kun tullitäti on laskemassa siitä oletushintalistasta jotain hira-arvoa..(hira = hihasta ravistettu) Btw. pitikös mun pistää sen FlyingV-historiakirjan tiedot sulle? Kun oon niitä jo parillekin muulle kaverille tarjonnu.. |
zepeteus 20.03.2005 15:10:18 | |
---|
Selitä siinä sitten, että "juu, tämä cd, tää on sellasta demomateriaalia, kaveri lähetti" kun tullitäti on laskemassa siitä oletushintalistasta jotain hira-arvoa..(hira = hihasta ravistettu) Jeps, noinhan se käy joskus. Minun tapauksessa tapahtui vaan pieni virhe jo lähtökohdissa...Vaikka olisin maksanut tuosta lahjasta ilmoitetun arvon postituksineen päivineen, se olisi jäänyt alle tullausmaksurajojen. Mutta ynnäämällä oletetut alvit ja tullimaksut mukaan, saatiin kokonaisarvo juuri ylittämään maksuraja. Ainakin tullineuvonnan mukaan itse tuotteen (ja aikoinaan sen postituksen) pitää ylittää rajat, ennen kuin mitään laskelmia aletaan edes tehdä. :D Btw. pitikös mun pistää sen FlyingV-historiakirjan tiedot sulle? Kun oon niitä jo parillekin muulle kaverille tarjonnu.. Mikä jottei, tuostahan oli tosiaan puhetta aiemmin. Kiitoksia jo näin etukäteen! |
Juutas 21.03.2005 16:15:27 (muokattu 21.03.2005 16:16:53) | |
---|
Helpoimmalla pääsee kun kävelee portista jossa lukee ei tullattavaa. Kaveri teki näin kun toi gibsonin jenkeistä ja pääs ilman mitään ongelmia läpi. Saa itse tulla kertomaan asiasta lisää jos huomaa tämän threadin. Käyhän tämä näinkin jos ei ole huono tuuri... =) Mitäköhän nykyisin maksaa (prosenttina hinnasta), jos menee kiltisti tullin kautta kun tuo uuden kitaran jenkeistä Suomeen? Niin ja mitä maksaa jos jää kiinni? Eli kannattaako yrittää... Heh. Ostan Rolandin GI-10:n - halvalla tietysti! =) |
Fortune 21.03.2005 16:39:51 | |
---|
Helpoimmalla pääsee kun kävelee portista jossa lukee ei tullattavaa. Kaveri teki näin kun toi gibsonin jenkeistä ja pääs ilman mitään ongelmia läpi. Saa itse tulla kertomaan asiasta lisää jos huomaa tämän threadin. Paha se on mennä sen postipaketin kanssa kävelemään, jollei onnistu teleporttaamaan itseään sinne lentokoneeseen, joka sen maahan tuo. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
moikki 21.03.2005 16:49:30 | |
---|
Paha se on mennä sen postipaketin kanssa kävelemään, jollei onnistu teleporttaamaan itseään sinne lentokoneeseen, joka sen maahan tuo. Tarkoitin, että jos itse käy jenkeissä ja tuo sieltä mukanaan. En tilaamista postin kautta. Rock like FUCK! |
Tarkoitin, että jos itse käy jenkeissä ja tuo sieltä mukanaan. En tilaamista postin kautta. Tajusin, mutta kun tässä oli kyse juuri tuosta postihommelista. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
moikki 21.03.2005 17:01:55 | |
---|
Tajusin, mutta kun tässä oli kyse juuri tuosta postihommelista. Selvä. Minun moka! Rock like FUCK! |