Aihe: Sähköhoitoa tinnitukseen
1 2
hörhö
20.03.2005 21:30:04 (muokattu 20.03.2005 21:31:31)

Mikä ihme toi juttu on? Siis kun keskittyy kuuntelemaan jotain ääntä tarkasti niin hermosto suhisee? Miten "keskittyy"?

Menepäs jonnekkin, missä on todella hiljaista ja kuuntele tarkasti päätäsi. Sellaista päänsisäistä korkeaa sirinää alkaa löytyä. Tai älä mene. Vituttaa, kun sen löytää. Jotkut voivat kuulla myös verenkiertonsa, mutta tuota ongelmaa ei mulla ole. Se on sellainen matala humina, jonka kuulet, kun painat peukalosi korvaasi vasten.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
hörhö
20.03.2005 21:30:35 (muokattu 20.03.2005 21:30:48)

Helios helios, ota tuplat
hirvoksi
21.03.2005 07:36:46

Jos on ajanu autoa tosi pitkään niin korvat ihan huutavat tinnituksesta. Mikähän tuommoinen, kertyykös sinne lisäpaineita ajamisesta?

Jos ajaa ikkuna auki, muodostavat ilmanpaineen vaihtelut erittäin matalia ja usein erittäin voimakkaita, korvien kuulemattomissa olevia taajuukisa. Saattaa olla todella vahingollista kuulolle, varokaa tätä!

- Pete
"Mahdoton on sana, joka löytyy vain hölmöjen sanakirjasta" -Napoleon
gösplstorm
21.03.2005 09:50:52
Se on sellainen matala humina, jonka kuulet, kun painat peukalosi korvaasi vasten.

Aa, joo onhan tuo kyllä kaikilla, mutta mua ei häiritse.
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa. www.TheZippyWackos.com
hörhö
21.03.2005 14:17:54

Aa, joo onhan tuo kyllä kaikilla, mutta mua ei häiritse.

Ei muakaan. Hermoston korkea äänikin on kaikilla, mutta jotkut eivät sitä osaa kuulla.
kiriminni
21.03.2005 16:31:36
Ei muakaan. Hermoston korkea äänikin on kaikilla, mutta jotkut eivät sitä osaa kuulla.

Mulla on just toi, se ei siis ole tinnitusta?
Kuinka kovana äänenä tinnitus tuntuu suhteessa puheääneen?
Distortion
21.03.2005 16:33:29
Muakin on alkanut tinnitus uhkaan. Parin liian kovaäänisen bänditreenin jälkeen ion vinkunut korva päiviä putkeen.
Seuraava hankinta olisikin kunnon tulpat, ehkäpä Earin kuusitulpat.
gösplstorm
21.03.2005 16:51:34
Mulla on just toi, se ei siis ole tinnitusta?

Voi hyvin olla tinnitusta. On mullakin semmosta hiljaista suhinaa välillä ja se on tinnitusta. Suurimmalla osalla toi hermostosuhina kuuluu törkeen hiljaa.

Muuten, onko kellään niin että jos jännittää leukaa tosi kovasti, tai puree hampaita yhteen kovaa, niin tinnitus voimistuu paljon??
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa. www.TheZippyWackos.com
kyseinen
21.03.2005 16:54:27
Muuten, onko kellään niin että jos jännittää leukaa tosi kovasti, tai puree hampaita yhteen kovaa, niin tinnitus voimistuu paljon??

Jep.
gösplstorm
21.03.2005 17:31:30
Oiskohan se voimistuminen just sitä hermostosirinää...? mietityttää. En kyl ihmettelis, koska se on just semmosta sirinää.
Kassu
21.03.2005 20:34:54
Mikä ihme toi juttu on? Siis kun keskittyy kuuntelemaan jotain ääntä tarkasti niin hermosto suhisee? Miten "keskittyy"?

Kun keskityn hiljaa, oikeassa korvassa kai verenkierto tai joku humisee niin kovaa että tuntuu siltä kuin olisi muurahaisia housuissa -> "Vittu!" ja nousen ylös tai laitan musiikit kovemmalle.
Distortion
21.03.2005 21:44:19
Kun keskityn hiljaa, oikeassa korvassa kai verenkierto tai joku humisee niin kovaa että tuntuu siltä kuin olisi muurahaisia housuissa -> "Vittu!" ja nousen ylös tai laitan musiikit kovemmalle.

Sama juttu. Jos "keskittyy kuunteleen" tota huminaa niin siellähän se pauhaa. Ja semmosen ihmeellisen jutun olen alkavassa tinnituksessa huomannut että parin päivän vinkumisen jälkeen sävellaji vaihtuu ihan kuin joku muuttaisi kitaran kielen korkeutta, esim. E:stä -- G:hen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)