Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Esa Pakarinen - Pakarock (heh!!)
1
DirtyFingers
17.03.2005 23:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistuipa juuri mieleen, että n. 10 vuotta sitten vanhempani kuuntelivat (ja minä itsekin..) Esa Pakarisen rokkia..vähänkö oli muuten tykitystä, kuulosti että Esalta tipahtavat tekarit justiinsa suusta!!
 
Heh! Kaikenlaista sitä on tullut kuunneltua..
 
Onko kukaan muu kuullut moista?
 
"Don't talk to the eyes of a stranger"
Mage
18.03.2005 08:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasettina löytyy, rankkaa tavaraa on.
 
"But I’d rather be sorry for something I’ve done Than for something that I didn’t do. " -Kris Kristofferson
Rämppy
18.03.2005 09:25:29 (muokattu 18.03.2005 09:27:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakarock on tyylipuhdas suoritus sekä musiikillisesti että kansitaiteellisesti. Levy on nimeään myöten raju rokkipakkaus.
Pakarinen on Suomen Kene Visentti.
 
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Hööki
18.03.2005 12:06:58 (muokattu 21.07.2005 02:08:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zzzzzzz
 
No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin!
BaariMikko
18.03.2005 14:14:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen joskus kuullut levyä, mutta siitä on jo ihan hemmetisti aikaa. Aika surullinen kuva tästä on kyllä jäänyt: ns. vanhan liiton viihdetaiteilija pakotettuna tekemään uusien tuulien puhaltaessa jotain aivan muuta kuin omaa juttuaan.
 
"Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan"
-Mikael
konehes
18.03.2005 14:17:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esahan on tehnyt maailman parhaan levyn!
 
heu heu
19.03.2005 12:31:51 (muokattu 19.03.2005 12:58:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen joskus kuullut levyä, mutta siitä on jo ihan hemmetisti aikaa. Aika surullinen kuva tästä on kyllä jäänyt: ns. vanhan liiton viihdetaiteilija pakotettuna tekemään uusien tuulien puhaltaessa jotain aivan muuta kuin omaa juttuaan.
Eikohän Esa pakarinen kuitenkin käyttänyt ns.parodian keinoja tehdessän Pakarockin..
Rillumarei-viihdyttäjät tekivät parodioidaa valtakulttuurin ilmiöistä. Sai siinä korkea kulttuurikin osansa ja miksei myös rock-kulttuuri joka tekee paroidiaa itsestään (vrt.marilyn manson ja tuimat mustat hevarit..)
Vain rokki on poikaa, sen kuulla mä sain.......
 
Vain rokki on poikaa...
willie
20.03.2005 11:52:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikohän Esa pakarinen kuitenkin käyttänyt ns.parodian keinoja tehdessän Pakarockin..
Rillumarei-viihdyttäjät tekivät parodioidaa valtakulttuurin ilmiöistä. Sai siinä korkea kulttuurikin osansa ja miksei myös rock-kulttuuri joka tekee paroidiaa itsestään

 
Joo parodiana mäkin sen Pakarokin koin. Mutta kyllä sitä tuli aikanaan ahkerasti kuunneltua kaverien kanssa. Pussikaljaa ja puistoon ja mankasta Pakarock soimaan. Kyllä siinä muutama ohikulkija pysähtyi naureskelemaan !
BaariMikko
20.03.2005 18:16:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikohän Esa pakarinen kuitenkin käyttänyt ns.parodian keinoja tehdessän Pakarockin..
Rillumarei-viihdyttäjät tekivät parodioidaa valtakulttuurin ilmiöistä. Sai siinä korkea kulttuurikin osansa ja miksei myös rock-kulttuuri joka tekee paroidiaa itsestään (vrt.marilyn manson ja tuimat mustat hevarit..)
Vain rokki on poikaa, sen kuulla mä sain.......

 
Njoo, siitä on tosiaan aikaa, kun olen levyä kuullut, että lienet oikeassa.
 
"Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan"
-Mikael Ärlä #004
Meisseli
21.03.2005 08:29:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläisten kirjassa luki että niillä on ollut sellanen sivuproggis ku "Pakarockers" jossa tyypit pukeutu kaikki Esa Pakariseks ja esitti pakarock levyn biisejä.
 
Taitaapas muuten olla olemassa "Pakarock 2"
 
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
kivi
21.03.2005 09:29:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen joskus kuullut levyä, mutta siitä on jo ihan hemmetisti aikaa. Aika surullinen kuva tästä on kyllä jäänyt: ns. vanhan liiton viihdetaiteilija pakotettuna tekemään uusien tuulien puhaltaessa jotain aivan muuta kuin omaa juttuaan.
 
Ei nyt sentään. Kyllä Esa Pakarinen aivan vakavissaan teki pilaa rokista.
 
Mulla on muistikuva jostain 1970-luvun lopulta Pakarisen lätystä "Maailman kovin rokkilevy", kannessa äijä nojailee johonkin autoon 50-luvun releissä. Kyllä se taisi silloin naurattaakin, mutta parodiaa ja keskinkertaista pilaahan se oli, se oli selvä.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
HaloOfFlies
21.03.2005 15:13:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilman Pakarockia ei olisi Hectorockia.
 
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
willie
21.03.2005 18:58:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaapas muuten olla olemassa "Pakarock 2"
 
Juu, kyllä niitä (ainakin) kaksi oli, Pakarock 1 ja 2.
baron
22.03.2005 10:13:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen joskus kuullut levyä, mutta siitä on jo ihan hemmetisti aikaa. Aika surullinen kuva tästä on kyllä jäänyt: ns. vanhan liiton viihdetaiteilija pakotettuna tekemään uusien tuulien puhaltaessa jotain aivan muuta kuin omaa juttuaan.
 
Ei sitä kyllä ole vakavissaan tehty!
 
Musta se on hauska ja joskus olen soittanut sitä ulkolaisille tutuille ja naama vakavana väittänyt, että Suomen suosituin rokkilaulaja, joka esittää rokkia tyypillisellä suomalaisella tavalla ja taas saatu uusi sulka hattuun omituisina suomalaisina.
 
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
Funkånaut
09.02.2016 23:05:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 3976 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Meiltähän tämä käy!
 
Klassikkolevy, jonka pariin tulee aina silloin tällöin palattua. Rokki on poikaa.
 
En sitten viitsinyt lyhyen nautinnon takia alkaa kärsimään pallomahasta - vähän sama kuin ilman kumia banemisenkin kanssa, heh. - DM
phren
09.02.2016 23:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutustuin Pakarockin kautta moniin hyviin alkuperäiskappaleisiin kuten Runaround Sue ja I saw Linda yesterday
 
DirtyFingers
31.05.2019 16:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Upea ketju, pointsit avaajalle. Pitkä ajomatka takana, Spotifysta kuunneltu Pakarock I. Esan tekarit tekevät hienon lisämausteen lauluun.
 
Come with me for fun in my buggy
Funkånaut
31.05.2019 17:50:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen oli kunnollista, mutta nykyään on mälsää.
 
"The good thing about procrastination is that you always have something planned for tomorrow."
Kefiiri
31.05.2019 20:36:17 (muokattu 31.05.2019 20:36:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komea levyhän se! Pakarisen tulkinnat eivät ole mitenkään kankeita, vaan hyvinkin letkeitä. Pitääkin kuunnella jostain, soittokin varmaan on rapsakkaa. Ei muistikuvaa, mutta taustalla tuskin on taitamatonta porukkaa.
 
En ole musiikin asiantuntija.
RJU
30.12.2019 11:40:01 (muokattu 30.12.2019 19:53:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkistä löytyy Pakarockin soittajatiedot: https://finnishsongwriters.wordpres … n-tama-kay-boxijulkaisun-sis-kirja/
 
Pitkän linjan ammattilaisia ja tuolloin nuoremman polven soittajia oli käytössä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «