en oo ennen tienny että straplokkeja myydään myös osa kerrallaan. Myydään toki, ostanut useampaan remmiin pelkät vastakappaleet... ja jos olisit pyytänyt hihnalukkoja niin olisi voinut löytyä paremmin. |
balzary 20.03.2005 21:48:12 | |
---|
Myydään toki, ostanut useampaan remmiin pelkät vastakappaleet... ja jos olisit pyytänyt hihnalukkoja niin olisi voinut löytyä paremmin. kappas kappas, enpä tiennykkään. kyllä se sen straplokin tunnisti kuiteskin. |
Invader 20.03.2005 22:33:02 | |
---|
Vaasassa kerran: - No moi! Kattoisin tota epiphonea tossa. Onko toi standard-malli vai mikä toi on? - No kuule!! Se on mikä ikinä sä haluat!!! Repesin ja lähdin! Mikä liike? crack a nut and undulate! |
mikasoi 20.03.2005 22:54:13 | |
---|
Aikoinaan kuopion fazzerissa. Siellä oli semmonen myyjä joka puhu heeman hoono soomi, vanha mies. No hitto! Sattuipa sama mies kun etsin ekaa onttokoppaista sähkistä. Se vetäs seinältä tanglewood memphis kitaran ja sanoi että tämä vähän käytetty yksilö lähtis noin neljällä tonnilla(mk). Otti siitä sivusta sit sellasen voxin trankun ja huudatti sitä hanat kaakossa, että meinas hampaista tippua paikat. se kehu kamat ja sanoin miettiväni asiaa. Seuraavassa liikkeessä kerroin että olen miettinyt sen nimistä ja mallista kitaraa ja he katsastivat asiaa. Joo, viereisestä liikkeestä saman, mutta uuden kitaran olisi saanut halvemmalla... Ja jäi muutenkin outo fiilis sen puolalaisen ammattitaidosta.(no en tiedä mistä oli) Go Billy Go and drink some jarruneste. |
mikasoi 20.03.2005 23:23:07 | |
---|
Kiitoksen sanoja kuopion musaliikkeille. Kaikki kolme hyviä. Myös jyväskylästä jäänyt mieleen se kävelykadun toisessa päässä oleva soitinkauppa. Se naismyyja monesti yritti saada testaamaan vahvistimen kanssa jotai kitaraa ja vaikka vaan kattelin ja ihmettelin, ni se vaan tuli uudestaan taas kysyy et kokeilisitko tätä tolla jne. Hyvä palvelu. Go Billy Go and drink some jarruneste. |
atimoc 20.03.2005 23:40:18 | |
---|
Kiitoksen sanoja kuopion musaliikkeille. Kaikki kolme hyviä. Myös jyväskylästä jäänyt mieleen se kävelykadun toisessa päässä oleva soitinkauppa. Se naismyyja monesti yritti saada testaamaan vahvistimen kanssa jotai kitaraa ja vaikka vaan kattelin ja ihmettelin, ni se vaan tuli uudestaan taas kysyy et kokeilisitko tätä tolla jne. Hyvä palvelu. Hämeenlinnan Fazerillakin pelkästä kieliostosreissusta tulee silloin tällöin kitaroiden testikierros. Eräs vanhempi miesmyyjä haluaa näyttää ja testauttaa kitarapuolen kamoja, vaikkei sen osaston vakiomyyjä käsittääkseni olekaan. Viime reissulla esiteltyt ja testatut Coxxin LP-kopiot eivät tosin herättäneet ostohaluja, mutta hyvää palvelua silti. strictly rhythm or make it cry, make it sing? |
Wolffie 20.03.2005 23:51:05 (muokattu 20.03.2005 23:53:43) | |
---|
Itse olen saanut kyllä aina ihan mukavaa kohtelua Suomen musakaupoista.. Mutta jos kertoisin ulkomailta parit kokemukset, ei siis mitään tyhmiä tai hauskoja juttuja mutta ihan pienet esimerkit loistavasta asiakaspalvelusta. Kaikki siis tapahtui Uudessa Seelannissa kaupungissa nimeltä Hamilton, vaihtarivuoteni vietin siellä. Uutta kitaraa olin ostelemassa, kaikissa kaupungin kolmessa liikeessä asioin ja kaikkialta sain mielettömän ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Kaikissa liikkeissäkin myyjät oikein tyrkyttivät testaamaan kitaroita vahvistimien kanssa ym. Semmoinen hassu juttu sitten kyllä kävi siellä kaupassa mistä kitarani ostin että toisessa liikkeessä oli lähes samanlainen kitara (käytettyjä molemmat) hieman halvemmalla kovan laukun kanssa. No kun ilmoitin tämän niin myyjä pyysi liikkeen omistajaa neuvotteluihin ja kysyi että mitä tehdään. Omistaja sitten sanoi että tehdään niin että kitara säädetään miten haluan, uudet kielet kaupan päälle ja sain valita vielä itselleni ihan minkä laukun vain (ja vielä sain semmoisen takuun sille kitaralle että voin käyttää teettämässä sen säädöt uusiksi niin kauan kun maassa oleilen). Hieman omistajan ilme muuttui kun ilmoitin että otan sitten kalleimman kotelon mitä löytyy, mutta äkkiä alkoi taas hymyä näkymään ja hän sanoi, "Ok, you re happy? good, me too".. :) Sitten kun kitaraa säädettiin haluamakseni testailin vielä siinä sitten toisen myyjän kanssa 5150llaa hänen soittaessaan mulle Eruptionia (itseki testasin) ja sitten vielä liikkeen omistaja otti musta, myyjästä ja Eddie Van Halen pahvipatsaasta kuvan... Loistavaa palvelua :) P.S. Yksi näistä myyjistä oli tosin antanut mulle koulun kautta pari kitaratuntia, mutta loistavaa oli palvelu myös muissa liikkeissä =) Edit: En siis todellakaan odota saavani tuommoista palvelua missään muualla, harvinaisuus sanoisin... Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia |
Twinkle 21.03.2005 00:16:42 | |
---|
Hämeenlinnan Fazerillakin pelkästä kieliostosreissusta tulee silloin tällöin kitaroiden testikierros. Eräs vanhempi miesmyyjä haluaa näyttää ja testauttaa kitarapuolen kamoja, vaikkei sen osaston vakiomyyjä käsittääkseni olekaan. Jos kyseessä on sama vitun mulkero kuin minulle aukoo aina päätään, niin nähtävästi hyvin ailahtelevainen se veikko ainakin on. |
McNulty 21.03.2005 00:33:21 | |
---|
Jos kyseessä on sama vitun mulkero kuin minulle aukoo aina päätään, niin nähtävästi hyvin ailahtelevainen se veikko ainakin on. Et kai vaan tarkoita sitä pientä ja vähän pyöreää? Vai itse Jari Velhoa? =)) Itse en ole KERTAAKAAN saanut hyvää palvelua tuossa hml:n f-musiikissa tms... |
fox 21.03.2005 00:35:22 | |
---|
Et kai vaan tarkoita sitä pientä ja vähän pyöreää? Vai itse Jari Velhoa? =)) Itse en ole KERTAAKAAN saanut hyvää palvelua tuossa hml:n f-musiikissa tms... Luulen että tarkoittaa hän Ristoa, the Man Himself... :) Harrihan siellä kai se soitinpuolen vakimyyjä on.. ;) |
BaariMikko 21.03.2005 00:46:55 | |
---|
"Ei sun tota tarvii testata, nää on vitun hyviä" tuli myyjän suusta nyttemmin jo edesmenneessä Downtown Guitarsissa. Koskien Zoomin GFX-707 -hirvitystä. Ynh. "Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan"
-Mikael Ärlä #004 |
J.Ahonen 21.03.2005 09:24:10 | |
---|
Onhan ne myyjät hauskoja, mutta entäs Asiakkaat?!? Ihmiset joiden ainut yleisö on musiikkiliikkeessä. |
McNulty 21.03.2005 09:36:11 | |
---|
Onhan ne myyjät hauskoja, mutta entäs Asiakkaat?!? Ihmiset joiden ainut yleisö on musiikkiliikkeessä. Minä olen kiva asiakas... :) Asiakkaanakin myin ja esittelin kaupan puolesta aikanaan Bossin GT-6:n parille jampalle, joista toinen otti laitteen mukaan. Sain palkaksi myyntityöstä kielisetin skittaan :) Viimeksi viimeviikolla neuvoin asiakasta kokeilemaan Schallerin LP Vibraa kun hän halusi Les Pauliin mahdollisimman yksinkertaisen vibratallan. Ja muutenkin olen tässä vuosien saatossa ollut tämän liikkeen "almost official" apuri... mutta muuten sitten aikas perkuleen kova tinkaamaan. Osaan siis olla vittumainenkin tarpeen tullessa ja en ainakaan liian helpolla myyjiä päästä... |
Juzzu 21.03.2005 09:58:39 | |
---|
Kävin taannoin toisessa paikallisessa musaliikkeessä, siinä jossa tulee harvemmin käytyä. Muistaakseni joskus nuorenpana lupasin itselleni etten sieltä enää mitään osta, en kyllä muista enää minkä takia. Varmaan jonkun mukavan kokemuksen seurauksena :o) No mutta enivei, köpöttelin omana tavallisena pullaisenani (en varsinaisesti näytä mitään truu-rokkarilta) sisään. Siinä sitten ovensuussa silmäilin varovaisesti ympärilleni ja kurvaan kevyen muka-epävarman oloisesti fendäri-hyllyn eteen. Tuntematon myyjä huomaa kuinka jään erään straton eteen silmäilemään kitaran klassisia muotoja. "osta hyvä fenderi, jenkki-peli!" "Aijjaa, ihan nätti on joo (3-tone sunburst)" vastaan ja hipelöin kevyesti edelleen hyllyssä roikkuvaa kitaraa "Joo, tosi hyvä. Tonniviisistaa"... Ja keskustelu etenee koko ajan, mä olen siinä edelleen varovaisen odottavana että mitenkähän sen myyjän taktiikka etenee. Keskustelun aikana siinä olen sitten nättiä stratoa hiplaillut ja ajattelin huomauttaa muuten hyvän oloisen pelin pienestä epäkohdasta; jatkan varovaisesti: "Tota, tässä nää nauhat taitaa vähän törröttää tässä otelaudassa" ja katson kysyvästi myyjään. "Joo, ei niistä kannata välittää, kaikissa kitaroissa nauhat törröttää, ei se haittaa" Myyjä kertoo tuttavallisen oloisesti. Tässä vaiheessa katsoin jonnin verran tiukemmalla ilmeellä suoraan myyjää silmiin ja muutan puheen sävyn ja rytmin terävämmäksi: "Minulla ei kyllä ole yhdessäkään kitarassani nauhat koskaan törrötteneet, enkä ole sellaista kitaraa kaupasta ostanut. Enkä osta" Tässä vaiheessa hätääntynyt myyjä varmaan tajusi tehneensä virhearvion suhteeni ja yllättäen nauhojen pään törrötys ei ollutkaan enää mikään must-juttu, ja olisin alkanut saamaan kaupan päälle ilmaisen säädön ja hoidon paikallisella kitarankorjaajalla jne. Mutta jotenkin jäi vaan semmonen paska maku tuosta :o) Ei kovin dramaattinen tarina mutta kuvaa mun mielestä asennemaailmaa... Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää. |
McNulty 21.03.2005 10:04:37 | |
---|
Kai sulla Juzzu oli kunnon polkkis ja harmaa villapaita päällä jonka alla kauluspaita... että varmasti näytit kovin tietämättömältä ja helposti kusetettavalta? :) Vähän aiheen vierestä, mutta aika monesti myyjän asenne muuttuu samalla kun asiakkaan ulkonäkökin. Tämän olen huomannut autokaupoissa. Sinne kun menee suora puku päällä ja salkku kourassa niin johan tulee kahvitarjoilua ja esitellään joka perkeleen rässiä mitkä talosta löytyy. Eipä ollut sama meno samassa liikkeessä enää kun menin mäiskärit ja camot jalassa sisään :) PS. oli mulla paitakin... |
Juzzu 21.03.2005 10:06:58 | |
---|
Kai sulla Juzzu oli kunnon polkkis ja harmaa villapaita päällä jonka alla kauluspaita... että varmasti näytit kovin tietämättömältä ja helposti kusetettavalta? :) NO ainahan mä näytän :o) Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää. |
StJerky 21.03.2005 11:53:08 (muokattu 21.03.2005 11:56:23) | |
---|
Aikoinaan kuopion fazzerissa. Siellä oli semmonen myyjä joka puhu heeman hoono soomi, vanha mies. Sama tyyppi oli kerran ohjeistanut kitaran säilytyksestä ja varoittanut, että kosteassa tilassa "kitaraan tulee meri". Siitä tuli lentävä lause pitkäksi aikaa. |
pliksu 21.03.2005 13:35:31 | |
---|
Oulun soitin et tarvikkeessa penkitin jotain Les paulia. Harvemmin myyjät ottaa kitaran pois käsistä sen jälkeen kun on ilmoitellut, että vielä ei budjetti anna periksi. Sen jälkeen en ole liikkeessä käynyt. I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want | kalamies#13 >-)))> |
Herra Rapu 21.03.2005 15:05:33 (muokattu 21.03.2005 15:06:45) | |
---|
Kejussa jo muutamaan otteeseen mainittu Rovaniemen Musiikkimestari on vähintäänkin legendaarinen paikka. Yhtenä parhaista jutuista on jäänyt mieleen kun vietiin Ulin kanssa A.M:n eka levy kuunneltavaksi paikalliseen musiikkikauppaan. Levyn kuunneltuaan myyjä tokaisi, että hyvää musaa, mutta miks te ootte nopeuttanu noita kitaroita muutamissa kappaleissa. :) Ite en ollut paikalla, joten sanamuotoja en tarkkaan tiedä. Uli muistaa tuon varmaan paremmin. |
Distortion 21.03.2005 16:17:30 | |
---|
Musakauppiaat on yleensä ollut mukavia tyyppejä mitä nyt joskus Ahosen musiikissa myyjä vähän laittanut överiksi. Kuulemma Ahosen musiikille aika tyypillistä. |