aivokuolio 20.03.2005 18:02:53 | |
---|
Niinpäniin... Levy-yhtiö ei ole ÄKT:n jäsen joten ei tietenkään niiden bändejä palkita, ei siinä sen kummempaa. Jos YLE palkitsee juontajia niin eipä siellä MTV3n tyyppejä ole ehdolla. Tai jos valitaan Miss Suomea niin turha valittaa että "minäpä olen kaunis saksalainen". Onpa Apulanta ollut ehdokkaanakin tuolla, tosi viime kerta taisi olla vuonna 1998. Teit meistä kauniin-single(jota myytiin tosiaan jotain 40 000) kappaletta oli ehdokkaana vuoden kappaleeksi, mutta Jonna Tervomaan Suljettu Sydän nappasin Emman. Eli silloin noita Emmoja ei jaettu ainakaan myyntimäärien perusteella, toisin kuin nykyään. mustan huoneen testi. |
Brian May jr. 20.03.2005 18:31:33 | |
---|
Onpa Apulanta ollut ehdokkaanakin tuolla, tosi viime kerta taisi olla vuonna 1998. Teit meistä kauniin-single(jota myytiin tosiaan jotain 40 000) kappaletta oli ehdokkaana vuoden kappaleeksi, mutta Jonna Tervomaan Suljettu Sydän nappasin Emman. Eli silloin noita Emmoja ei jaettu ainakaan myyntimäärien perusteella, toisin kuin nykyään. Kuten herra Wirtanen itsekin myöntää tilityksessään, että näillä on pari ehdokkuutta ollutkin, edellisen kerran vuonna '98. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Pedroz 20.03.2005 18:32:33 | |
---|
Niinpäniin... Levy-yhtiö ei ole ÄKT:n jäsen joten ei tietenkään niiden bändejä palkita, ei siinä sen kummempaa. Jos YLE palkitsee juontajia niin eipä siellä MTV3n tyyppejä ole ehdolla. Tai jos valitaan Miss Suomea niin turha valittaa että "minäpä olen kaunis saksalainen". Homman pointti lienee siinä, että jo Miss Suomi -kisan nimessä tehdään aika selväksi se, että kyse on kauneimman suomalaisen naisen etsinnästä, eikä saksalaisen. Suuri osa Emma-yleisöstä taas on tuskin kuullutkaan mistään ÄKT:stä saati siitä, että sen jäsen on oltava jos haluaa pippaloihin mukaan, vaikka myisi miljoonia. *Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta |
Ostinaatio 20.03.2005 18:33:20 (muokattu 20.03.2005 18:34:57) | |
---|
Niinpäniin... Levy-yhtiö ei ole ÄKT:n jäsen joten ei tietenkään niiden bändejä palkita, ei siinä sen kummempaa. Jos YLE palkitsee juontajia niin eipä siellä MTV3n tyyppejä ole ehdolla. Tai jos valitaan Miss Suomea niin turha valittaa että "minäpä olen kaunis saksalainen". Joo mutta Miss Suomen palkinnonsaaja kriteereissä ei lue, että siinä palkitaan maailman kauneita naista. Tämähän se keskeinen pointti tässä on, kuten jo aiemmin mainitsin. Laitetaan ne kriteerit vielä tännekkin: "EMMA-palkintojen myöntökriteerejä ovat: * musiikillinen kiinnostavuus * menestykset musiikillisesti ja kaupallisesti äänitealalla * taiteilijan suosio eri mittareilla arvioituna" "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
Teijo K. 20.03.2005 18:38:04 | |
---|
Homman pointti lienee siinä, että jo Miss Suomi -kisan nimessä tehdään aika selväksi se, että kyse on kauneimman suomalaisen naisen etsinnästä, eikä saksalaisen. Suuri osa Emma-yleisöstä taas on tuskin kuullutkaan mistään ÄKT:stä saati siitä, että sen jäsen on oltava jos haluaa pippaloihin mukaan, vaikka myisi miljoonia. Noo, jos kuka jaksaa vaivautua, niin voi tutkia viimeaikojen miss Suomien ja yhden tietyn mallitoimiston aika jännää yhteyttä. |
leka 20.03.2005 20:01:34 (muokattu 20.03.2005 20:07:19) | |
---|
"EMMA-palkintojen myöntökriteerejä ovat: * musiikillinen kiinnostavuus * menestykset musiikillisesti ja kaupallisesti äänitealalla * taiteilijan suosio eri mittareilla arvioituna" Jepsis. Mutta ei missään sanota että pitäisi palkita myös ÄKT:n ulkopuolisia... Suuri osa Emma-yleisöstä taas on tuskin kuullutkaan mistään ÄKT:stä saati siitä, että sen jäsen on oltava jos haluaa pippaloihin mukaan, vaikka myisi miljoonia. Suuri osa yleisöstä ei ymmärrä paljoa muutakaan. Jos Nakkikylän Kokoomuksen jaosto haluaa jakaa stipendin "ansioituneelle ja lupaavalle opiskelijalle", niin kai ne nyt antaa sen jollekin joka kuuluu järjestöön... vaikka rinnakkaisluokalla olisi kuinka fiksu kommunistinuori. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
kimmo 20.03.2005 20:26:44 | |
---|
Minusta herra Wirtanen on osoittanut suoraselkäisyytensä tuomalla esille hänen ammattiaan vaivaavasta hemmetin ärsyttävästä koplauksesta. Samaa toivoisin mainituilta missikisojen ja vaikka politiikan edustajilta. Jos minä olisin muusikko (uskon, että merkittävä osa tämän saitin käyttäjistä on, jos ei nyt, niin ehkä tulevaisuudessa) tahtoisin olla ylpeä siitä enkä näin ollen hyväksyisi moista omaan pesään suhaamista. Siksi ihmettelen tätä keskustelua, tuntuu että joidenkin on helpompi hyväksyä ÄKT:n Emma-gaalan kummalliset kriteerit, kuin muusikko joka uskaltaa nousta tuota mätää vastaan. Wirtanen itse myönsi useaan kertaankin olevansa katkera (ei sitä tarvitse enää täällä kenenkään keksiä) ja minä myönnän olevani lapsenuskoinen kun pidän syvästi rakastamani popmusiikkia (joksi luen tässä myös punkin, reggaen, soulin,...) ja sen edustajia rehellisinä ja esimerkillisinä harrastajiaan kohtaan. En tahtoisi musiikkiteollisuutta edes verrata missikisoihin tai politikointiin. Vai tunnetteko samankaltaisuutta missikisailijoita kohtaan? |
En tahtoisi musiikkiteollisuutta edes verrata missikisoihin tai politikointiin. Vai tunnetteko samankaltaisuutta missikisailijoita kohtaan? Musiikkiteollisuutta? En minä tunne samankaltaisuutta edes musiikki_teollisuuden_ kanssa. En toisaalta näe Emmakäytännössä mitään ihmeellistä. Toisaalta en näe Emmoissa sinällään mitään kiinnostavaakaan. |
Solex 20.03.2005 20:40:19 (muokattu 20.03.2005 20:41:13) | |
---|
"PS Meinasi naurattaa yksi asia noissa eilisissä kemuissa. Minähän vain sävelsin, sanoitin, sovitin, tuotin ja osittain soitin vuoden debyyttilevy-Emman voittaneen levyn, eli Irinan Vahva-levyn. Kuitenkaan meikää ei millään pystytty kutsumaan itse kinkereihin. Eipä sillä, enhän minä sinne olisi kuitenkaan mennyt, mutta edes idean tasolla olisivat voineet kysyä, olisinko ehkä halunnut messiin. No, eivät voineet." Eiköhän tästä ala jo vähän idiootimmallakin kellot soittaa että koko Emma-gaala on naurettavaa paskaa. On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä! |
Tympee Huttunen 20.03.2005 20:48:30 | |
---|
On muuten aika off-topic-hemmo tuo Toni:) Hienoa panssarivaunua on kyllä hankkimassa. Kannattaa katsoa esittelyvideot! Paras kohtaus on se jossa tankki ajaa melkein sammakon yli! |
AoA 20.03.2005 22:33:05 | |
---|
Jos mulla pitäis valita Jonna Tervomaan Suljetun sydämen ja Apulannan Teit meistä kauniin -kappaleiden väliltä, niin olisi kyllä aika hankala valinta... niin ja siis ihan oikeasti. |
Ostinaatio 21.03.2005 00:31:05 | |
---|
Jepsis. Mutta ei missään sanota että pitäisi palkita myös ÄKT:n ulkopuolisia... Nyt menee vähän löyhälle pohjalle. Pitää palkita kriteerien mukaan ja Apulanta on ilmeisesti selkeästi yltänyt näihin kriteereihin ja jäänyt palkitsematta. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
Ostinaatio 21.03.2005 00:33:15 | |
---|
Suuri osa yleisöstä ei ymmärrä paljoa muutakaan. Jos Nakkikylän Kokoomuksen jaosto haluaa jakaa stipendin "ansioituneelle ja lupaavalle opiskelijalle", niin kai ne nyt antaa sen jollekin joka kuuluu järjestöön... vaikka rinnakkaisluokalla olisi kuinka fiksu kommunistinuori. Jos he lupaavat antaa sen parhaan keskiarvot saavuttaneelle ja kommunistinuori saavuttaa parhaan keskiarvon, kokoomusnuori vasta toiseksiparhaan tai jopa alemman niin kyllä menee hommalta uskottavuus. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
aivokuolio 21.03.2005 01:42:52 | |
---|
Sinänsä hauskaa että Wirtasen kommentit ovat nostattaneet noinkin ison kohun(kirjoitus huomioitiin eri saiteilla sekä lehdissä) vaikka kyseessä taisi olla vain pieni höyryjen purkamiseksi tarkoitettus postaus, eikä mikään julkinen tiedote. Mutta mikäs siinä, asiaahan tuo kaikki oli, ja toivottavasti sai taas yhden tavallisen musiikinkuluttajan avaamaan silmänsä. mustan huoneen testi. |
guano 21.03.2005 02:55:03 | |
---|
Kun olis edes jonkunmoinen soittaja. Ai Toni ei osaa soittaa vai että olis hyvä soittaja jotta voittaa? Jos eka, niin mikä on hyvä soittaja? Tiluttaja? Onko Marzi Nymanki paska soittaja ku se osaa soittaa Apiksen biisit? Saattaha se olla hyvä soittaja vaikka helppoa soittaaki. Niin ja itse asiasta, kyllähä minä tuon Apulannan huomioisin mieluummin kun pari vuotta pinnalla ollutta Idolsssia. |
Jani The Rock 21.03.2005 08:29:44 | |
---|
Ai Toni ei osaa soittaa vai että olis hyvä soittaja jotta voittaa? Nii. Jos eka, niin mikä on hyvä soittaja? Tiluttaja? Pasisti. Onko Marzi Nymanki paska soittaja ku se osaa soittaa Apiksen biisit? Emmätiä. Saattaha se olla hyvä soittaja vaikka helppoa soittaaki. Jaa. The road never ends for me, kid. |
Deep Shadow 21.03.2005 10:11:54 (muokattu 21.03.2005 10:15:17) | |
---|
Jani se vaan jaksaa suhtautua aina yhtä kriittisesti Apulantaan. :) Edit: Niin ja todetaan nyt vielä, että ihan hyvähän tuo Tonin teksti oli. "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä |
aikavaikea 21.03.2005 10:14:57 | |
---|
Nii.
Pasisti. Emmätiä.
Jaa. Jos ei tällä saa maanantaiaamuna suuta virneeseen, niin millä sitten? Aina kun joku, joka ei kuulu Monty Python -ryhmään, ilmoittaa tekevänsä jotain täysin erilaista, poistan varmistimen aseestani. - Jorma Jortikka |
Jani The Rock 21.03.2005 10:42:33 | |
---|
Jani se vaan jaksaa suhtautua aina yhtä kriittisesti Apulantaan. :) Kylläjoo. Vaikka on ne pahimmat antipatiat kumminkin laantuneet siitä mitä ne oli joskus aiemmin. Pakko se on edelleen myöntää että tarttuvia ralleja tuo Wirtanen vääntää, vaikka onkin mun mielestä muuten semmonen persoona etten liiemmin välittäs kuulla mitään hänen ajatuksiaan. Enkä mä sitä ihmettele ollenkaan että Apulannalla on kova kannatus vaikken itse niin diggaa. Edit: Niin ja todetaan nyt vielä, että ihan hyvähän tuo Tonin teksti oli. Mmm-m. Olihan se. Tavallaan. Asiaahan siinä sinänsä oli, mutta jotenkin omituiseen sävyyn esitettynä. Vähän semmosta "happamia, sano entinen kettu" -meininkiä. Ninq zillee että eipä mua vois vähempää nuo teidän bileet kiinnostaa, mutta voi vittu kun ette sitten ole kutsuneet mua messiin. Tulee mieleen tommonen yläasteikänen korttelin teiniprinsessadiiva, joka ämpyilee kun häntä ei ole kutsuttu Joni-Petterin kotibileisiin, vaikka Joni-Petteri onkin loppupelissä hänen mielestään tosi ällö. Ja dorka. Hyvähän se sinänsä on että ruma sana sanotaan niinkuin se on, mutta asiat voi useinkin hoitaa tyylikkäästi tai vähemmän tyylikkäästi. Jos on kerran sitä mieltä että joku instanssi on perseestä niin tommonen hiljanen ylenkatse ja sopivana ajankohtana sopivaan paikkaan heitetty sarkastinen kommentti on useimmiten paljon tehokkaampi kuin tollanen hirveä närinä ja kiukuttelu - etenkin kun on tosiaan puhe semmosesta alalla toimivasta henkilöstä, jolla on kumminkin aika paljon näkyvyyttä. Vähän keskenkasvusen tuntusta meininkiä. Mutta asioitaan. The road never ends for me, kid. |
VÄKIPÄÄ 21.03.2005 10:56:53 | |
---|
Ensimmäistä kertaa kuulin tämän, mutta silti ei mikään uutinen, että sisäpiiri-pieni-pyörii. Eikös Femma-gaala perustettu juurikin vastavetona ÄKT:n ahdaspäisyydelle? |