Aihe: Kannettava äänityskäyttöön?
1
Jabbe
26.03.2003 09:16:11
Olisiko järkevää ostaa kannettava tietokone ja joku firewire-interface (MOTU 828 tai Presonus Firestation) ja Cubase SL äänityskäyttöön? Voisi roudata paikasta toiseen ja olis helppo äänittää myös bändin livekeikat. Siihen voisi myös asentaa softasyntikoita (esim B4 ja LoungeLizard) joten syntikoistakin voisi päästä eroon. Kertoisiko joku minulle tällaisen ratkaisun eduista ja haitoista, mieluiten kokemuksella..?
Musiikista puhuminen on kuin tanssisi arkkitehtuuria, mutta silti me puhumme siitä joka päivä.
PIM
26.03.2003 09:50:20 (muokattu 26.03.2003 09:52:04)
Ennemmin kehottaisin katselemaan digiraituria tuohon käyttöön. Moniraitaänikortit kannettavaan on vielä aika hintavia. Vietiketjussa "Pienimuotoista kotistudiota perustamassa.." (http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=24106&o=0&x=6c2ef82de4) sivutaan aihetta.

Edit: Olisi tietysti pitänyt lukea viesti loppuun ennen kuin vastaa. Softasyntikoita ei digiraiturin kanssa tietenkään voi käyttää.
Right now I'm fucking busy, or vice versa..
tulus
26.03.2003 16:06:53
http://messe.harmony-central.com/Mu … ent/ESI/PR/Quata-Octa-HexaFire.html

Tuo HexaFire vaikuttaisi myös olevan aika jees.
john electric
27.03.2003 08:17:57
mun ongelmat kannettavan kanssa alkoivat heti Cubase SX kanssa. se kun ei pyöritä edes midiä terveesti. päivitykset ja säädöt tehty mutta silti kone soittaa mitä sattuu takaisin. voi olla että audio menisi ihan hyvin, mutta on se tärkeää että kaikki synkat toimii. no, olen palannut jo vanhan Mac SEn pariin ja midi pyörii... mutta olisihan se audio ihan kiva. kannattaa miettiä ennenkuin laittaa paljon rahaa kiinni. ja nuo softasynathan vie jokatapauksessa valtavasti voimaa koneelta, joten aivan kaikkea ne eivät vielä pysty korvaamaan. mutta se synkka... monet ovat valittaneet synkka ja midiongelmista XPn kanssa. voihan se olla vielä miehestäkin kiinni.
ejuujarvi
08.04.2003 21:56:35
Mulla on käytössä juuri tuo yhdistelmä MOTU828 ja Titanium 667mhz. Kaikki on toiminut varsin hyvin. Uskon että noita vanhempia Titaniumeja saa jo suht halvalla ja eikai se uusinkaan 15" hirveän kallis taida olla, varsinkaan jos koneella on muutakin käyttöä.

Seuraavaksi hankinnassa on nuo midi-koskettimet ja nippu VST-plugeja. Jos jollakin on kokemusta niin mielelläni otan vastaan. Ainakin B4 -demossa oli varsin miellyttävät saundit.
e. henrik
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)