Aihe: Kannattaako vaihto?
1
Amphion
18.03.2005 21:38:00
Eli omistan nyt Technics KN5000 koskettimet ja ajattelin vaihtaa ne vähän tuoreempaan malliin. Miten nuo midi kosketinsoittimet? Ilmeisesti soundit tulee tietokoneelta? Onko nuo hyviä soittaa? Koskettimet on aina koneessa kiinni eli olisiko midi koskettimet paras vaihtoehto jos rahalla on väliä? Nuohan ei maksa paljoa yli 200 euroa. Paljonko tästä Technicsin koneesta uskaltaa pyytää? Kysyin parilta musakaupalta hyvitystä niin 500-1000e riippuen mitä ottaa vaihdossa. Eli varmaan 1200e pitäisi saada kun itse myy?
musamies
19.03.2005 11:29:24
Varsin kätevä toimintatapa olisi jos maksimaalisen hyviä saundeja hakee tietokoneohjelmilla, mutta midi koskettimistona on saundeja itsessäänkin sisältävä koskettimisto, jolloin sen voi ottaa helpommin mukaan treeneihin tyytyen siinä tilanteessa köyhempiin saundeihin.

Toisaalta jos virittelee musiikkitsysteemin kannettavaan tietokoneeseen, niin voihan senkin ottaa aika helposti mukaan. Mulla on tietokone räkissä, jossa muitakin musiikkilaitteita, eikä sen mukaan ottaminen aina ole kovinkaan kätevää.

Itsellä on koskettimistona Rolandin A-37 ja minun mielestä se on lähinnä kohtuullinen kompromissi. Urkusoittoon aika hyväkin kun koskettimia on siihen käyttöön riittävästi. On myös varsin kevyt.

Pianosoittoon olisi vasarakoneistolla oleva koskettimisto parempi ja sellainen tuon nykyisen koskettimiston kanssa olisi varmaankin jo aika hyvä yhdistelmä.
musamies
20.03.2005 18:20:54
En soita missään bändissä joten ihan kotisoittoa ja soitinta ei raahata mihinkään. Eli olisiko joku halpa syntikka hyvä vai midi koskettimet?

Ei välttämättä ole paljoa väliä kotikäytössä.

Riippuu vähän minkälaista soittaa. Mielestäni valinta pitäisi tapahtua lähinnä sillä akselilla tarviiko pianomaisen vasarakoskettimiston vai kevyellä kosketuksella olevan syntikka/urkutyylisen koskettimiston.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)