Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10121 122 123 124 125
toxic
20.03.2005 03:20:21 (muokattu 20.03.2005 03:22:46)
Tai no ee mitn..
simosiili
20.03.2005 10:08:25
Kuopion Viikingmusiikissa:

-Terve. Ostasin Johdon ''kitara vahvistimeen.''
-Huono, hyvä vai erittäin hyvä?

Ööh...

aika paska..nehän yleensä luokittelee ne kitarajohdot noin, toinen PAREMPI vaihtoehto olis. et kysyy minkä pituista ja missä hintaluokassa--
roknroll
riffi-rotta
20.03.2005 10:28:36
Kyllä minä ja kaverini ollaan siellä kalliimman luokan vehkeitä hiplattu, ja myyjä on tullut esittelemään kitaroita ja antanut testata vahvareiden kanssa jne.

no joo, kyllä määki muista myyjistä siellä tykkään, ja ne tulee neuvoon avoimesti, mutse yks ei.
Be Quick Or Be Dead!
kiriminni
20.03.2005 11:12:09
Joskus kävin siellä suuressa cityssä levytukussa testaamassa
sähkiksiä.Seuraavan kerran menin noin 2 vuoden päästä
taas käymään ja myyjä tunnisti ja sanoi tulikko hakeen kepin pois.Todella hyvä kasvomuisti sillä myyjällä.
Viimeksi siellä ollessani wannabe yngwie soitteli akustisella sweepejä ja pari kaveria ympärillä fanitti.
Ainoa liike hesassa kitarapajan lisäksi missä voin käydä.
Corba
20.03.2005 12:22:56 (muokattu 20.03.2005 12:50:42)

Ja nykyäänhän se kulkee nimellä SWINGERS Guitar Center.

Repesin hieman kun ensikertaa näin ilmaisjakelulehdessä mainoksen uudistuneesta puodista.
Se on ihan perseestä koko liike. Mainoksissakin täysin vääriä tuotekuvia.
Nykyään en sitä kauppaa onneksi kohtaa muuten kuin mainoksissa sekä ohi ajaessani.

Tynnisen liike(kouvolan musiikki) sentään on kunnon kauppa.

Malliesimerkki toiminnasta:
Kyselin akain säröpedaalia, jossa on monikanavainen eq samassa paketissa... No kyllä se sieltä listalta löytyi G-drive. Hintaa 180€
Siinä "vähän" ihmettelin ja sanoin T-kaupan myyvän samaa laitetta 60ekillä. Ei ne sitä tietenkään uskoneet ja tarkistivat netistä. Siinä tuli myyjiltäkin pienet naurut...
Soittelivat sitten muutamia puheluja(takahuoneessa) ja lopulta pudottivat hinnan 80€.
Kaikkien aikojen kovin hinnan pudotus.
Sanoivat ettei enää halvemmalla voi myydä ja että menee jo melkein tappiolla... ja tietysti ihmettelivät thomannin hintoja.

Noin niitä t-kaupan hintoja vastaa tulee taistella.

Kertokaapas mikä on ollut paras tapa viestiä liian suuresta testivoimakkuudesta.

Mitäs oisit tykännyt, jos et olisi tiennyt T-kaupan hintaa, vaan maksanut tinkimisen jälkeen vaikkapa 160e. Olisit ollut tyytyväinen, kun olit saanut 20e alennusta. Ainakin siihen asti, kun kaveri olisi kertonut mihin hintaan olisit voinut sen saada. Tynnisen kauppaan kun menee, niin aina pitää tarkistaa T-kaupan hinta:-)

Itsellä tulee kyllä ikävä entistä Tarkelaa ja Musiikki Fazeria. Vieläkö porukat muistaa kyseisiä kauppoja?
Twist! Beat! Tulta ja tunnelmaa!!!
Hemistich
20.03.2005 12:30:37
Tää itseasiassa kuuluis kyllä tonne Bändikeskuksen disautus topicceihin, mutta menköön.

Etsiskelin tossa viime syksynä Gibsonin Les Paul Classiccia ja piipahdin Bändikeskuksessa kysäsemässä että josko niillä semmone sattuis olemaa, myyjä siihen totes että eipä ole, mutta voidaan kyllä tilata tänne liikkeesee. No hän lupas selvitellä asiaa ja soitella ku tietää enemmän. Seuraavana päivänä sain puhelun:

Myyjä: "No tässä on ***** Bändikeskuksesta terve, sä sitä Gibsonia kyselit?"
Minä: "Jeps"
Myyjä: "Nyt on semmone tilanne että meiän tavaran toimittajilta on ne Classicit loppu, mutta Ruotsista voitais tilata sulle yks..."
Minä: "Ahaa, mitäs se tulis maksamaan? Teiän netti sivuillahan on hinnaks mainittu 1695e..."
Myyjä: "No joo, kyllä mä voisin sen siihen hintaan myydä, mutta sanotaan tasan 1700e ni mä muistan paremmin"
-Tässä vaiheessa allekirjottanut hajoaa langan täällä päässä-
Myyjä: "Niin, kyllähä se tappiolla menee, omasta pussistani joudun postitkin maksamaan, muttä menköön nyt tolla 1700e kun tuli kerran luvattua."

Loppujen lopuksi en ikinä sieltä sitä Gibsonia ostanut, heidän tilaus ehtonsa olivat: "Tuo se 1700e käteisenä tänne liikkeeseen, ni mä vien sen pankkii ja laitan sinne Ruotsiin oikeelle tilille, ni sit voit noutaa kitaras viikon tai parin päästä täältä. Ei viittis tilata tänne jos et sit kuitenkaa otakkaan sitä ni se jää tänne sit roikkumaan... Et muuten sattuis tietää ketään kuka tarttis Fenderin vahvistinta? Tuli tossa tilattua ja asiakas ei ottanutkaan, ni tossa se nyt o lojunu... Hyvällä hinnalla voin myydä kyllä!"
Twinkle
20.03.2005 13:34:36
Siwan kassa ei ehkä hymyile, muttei myöskään siellä jätettä esimerkiksi osoittamatta nuudelihyllyä syyksi ilmoittaen, että "ei sinulla ole niihin varaa", jonka tyyppistä settiä ainakin tämän ketjun mukaan on soitinliikkeessä tapahtunut. Paska päivä sattuu, mutta onko oikein purkaa paska olo muihin ihmisiin? Tietenkään paskana päivänä ei ole pakko olla mitenkään äärimmäisen sosiaalinen ja aurinkoinen, mutta miksi pilata myös muiden päivä täysin hyödyttömällä vittuilulla josta on vain haittaa kaikille?

Kellä muka nyt ei olisi varaa nuudeleihin? huono esimerkki. :P

Päivittäiskauppa on huono esimerkki jo siitäkin syystä, että tuotteet on sen verran halvempia ja niitä menee paljon. Tämä myyjän vittumaisuus heijastuu vähän jokaisessa tavaraa myyvässä liikkeessä, niin elektroniikkaliikkeissä, autokaupassa ja vastaavissa. Niissä mestoissa joissa tavara on kalliimpaa ja noin poispäin ja renkaanpotkijoiden määrä on huomattavasti suurempi kuin muualla.

Suosittelen jokaista ihmistä joka valittaa testaamaan asiakaspalvelua kuukauden tai pari. Valittamiselle on paljon enemmän perusteita sitten kun on kuunnellut gaziljoona huonoa variaatiota Enter Sandmanista, kuunnellut kakaroiden valittamista johtojen ja plektrojen ylihinnasta, kuunnellut tuntitolkulla vaatimuksia siitä että tuote X tarttis saada hintaan OHV * 0,3 euroa... kuunnellut esitelmiä siitä kuinka tuotteessa X pitäisi olla nämä ominaisuudet ja kaikkea tätä, kun naapurin sälli niin kertoi.

Ajatelkaapas tätä.
Artist
20.03.2005 13:44:36 (muokattu 20.03.2005 13:47:18)

Suosittelen jokaista ihmistä joka valittaa testaamaan asiakaspalvelua kuukauden tai pari. Valittamiselle on paljon enemmän perusteita sitten kun on kuunnellut gaziljoona huonoa variaatiota Enter Sandmanista, kuunnellut kakaroiden valittamista johtojen ja plektrojen ylihinnasta, kuunnellut tuntitolkulla vaatimuksia siitä että tuote X tarttis saada hintaan OHV * 0,3 euroa... kuunnellut esitelmiä siitä kuinka tuotteessa X pitäisi olla nämä ominaisuudet ja kaikkea tätä, kun naapurin sälli niin kertoi.

Ajatelkaapas tätä.

Ei kaikissa musaliikkeissä ole silti huonoa palvelua, vaikka noi mainitsemasi seikat on ongelmia varmasti jokaisessa musaliikkeessä. Kyllä mä ainakin koen oikeudekseni valittaa huonosta palvelusta niin paljon kuin huvittaa, ja lopettaa huonon palvelun liikkeissä asioiminen siihen yhteen kertaan. En ole huonolle asiakaspalvelijalle mitään velkaa, päinvastoin. Eipä minun siksi tarvitse mitään asiakaspalvelutyötä kokeilla ymmärtääkseni jotain epäonnistunutta musakauppiasta. Itepähän ovat duuninsa valinneet, työllisyystilanne kun tuolla musapuolella ei ole mikään kovin kummoinen, niin jotain muuta työtä olisi varmasti helpompi saada.

Ainiin, onhan mulla kokemusta asiakaspalvelusta ja myyntityöstä. Mutta vaikkei olisikaan niin totta munassa mulla on oikeus valittaa huonosta palvelusta ja äänestää jaloillani. Onneksi olen kuitenkin useimmissa liikkeissä saanut ihan hyvää palvelua.

Edit: Kyllähän tietysti vittumaisia asiakkaitakin on, ja ne saattavat pilata hyvänkin myyjän päivän.
jalka
20.03.2005 13:59:20
Soitinlaineelta saa hyvää palvelua, silloin kun siellä on vain vähän asiakkaita.
juuri päinvastoin, palvelu on hidasta, vaikka putiikissa ei olisi ketään. ylimielistä sakkia, siksi boikotoin sitä
dfloreno
20.03.2005 14:05:35

Viiking musiikki on palvelultaan ehkä suomen paras liike. Multakin ovat monesti kysyneet saman kysymyksen, kun olen ollut piuhoja hakemassa.

Tää on muuten totta. Vaikka asun Helsingissä, niin monesti tilaan kamani Viikingistä; useinmiten vielä tolkuttoman paljon halvemalla kuin täältä. Ja palvelu on todellakin A+ luokkaa. Toinen hyvä paikka mun mielestä on Soitin Huttunen, joskin sen tarjonta on tietyiltä osin puuttelista. Mutta palvelu on sitten sitäkin parempaa.
I'll Play The Blues For You.
Guitaristi
20.03.2005 14:17:54

juuri päinvastoin, palvelu on hidasta, vaikka putiikissa ei olisi ketään. ylimielistä sakkia, siksi boikotoin sitä

Itse olen saanut sieltä lähinnä pelkkää hyvää palvelua, alennuksiakin ovat antaneet. Tosin se pulju on yleensä niin täynnä, että hyvä jos mahtuu ympäri kääntymään.
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli??
McNulty
20.03.2005 14:22:23 (muokattu 20.03.2005 14:25:19)
HML:n F-Musiikki on mielenkiintoinen liike ylipäätään.

Joku 8 eri jamppaa ja kaikki ovat jokaisen alan ammattilaisia :) Näin ainakin kuvittelevat. En ole vissiin kyseisessä liikkeessä enää ruhoani näyttänyt tai käyttänyt mutta viimeksi kun menin sisään niin n. 20 kitaran valikoimasta puolet oli Squieria siinä 200-300e/kpl, toiset puolet oli jotain Epiphonen pulttikaulaisia ja pari käytettyä sähkistä näytti olevan mukana myös. Yhtäkään putkivahvistinta en liikkeestä löytänyt, tosin myyjät olisivat tilanneet minulle ihan mitä vain. Se onkin paras tapa ostaa vahvistimia ja skittoja... näkemättä ja kokeilematta.

Minulla oli päällä sellaiset normi-camot + mäiskärit jalassa ja oliivinvihreä commando-villapaita kun kävelin sisään, ensimmäiseksi minua tietysti kohdeltiin kuin jotain "alottelevaa kitaristia" ja tarjottiin jotain 15W nimetöntä käytettyä vahvistinta ja Squierin Affinity-sarjan stratoa. No, ennenkö nauroin itseni melkein hengiltä (tapahtui sitten kun poistuin liikkeestä...), niin päätin siinä luritella Squierilla hetken. Myyjä norkoili tiskinsä takana lukien muistaakseni vuoden '99 Fender Frontlineä missä tais olla Jeff Beck kannessa. Ovat ainakin tietoisia uutuuksista kun lukevat jo vuonna 2003 vuoden '99 Frontlineä.

Meni hetki ja sanoin että voisin kokeilla jotain parempaa skittaa ja vahvistinta, ja kuten jo mainitsin, sieltä löytyi kun löytyikin yksi Epin LP Stanu joka oli säädetty ihan päin persettä ja sitten joku Fenderin 65W tms trankkukone. Se oli myyjän mukaan unelmasetti meikäläiselle. Virittelin siinä kitaran jonkin sortin vireeseen, kielten ollessa korkealla ja kaulakin hiukan mutkalla. LP:n alasakaralle ja lapaan oli mukavasti kertynyt pölyäkin, ilmeisesti jonkun aikaa seissyt siinä hyllyssä :)

Huomautin kitaran "puutteista" myyjälle joka olikin todella asiantunteva ja sanoi että... "Valitettavasti me voida säätää tuota kaulaa kun meillä ei ole tiloja kyseisiin korjauksiin"... HOH HOH... Tämän jälkeen totesin ettei taida olla kyseessä kovin "ammattilaisen vehje" ja jospa katsotaan asiaa myöhemmin. Matkalla ulko-ovelle päätin vielä tarkistaa stompboxit mitkä olivat lasivitriinissä lukkojen takana. Löytyihän sieltä Ibanezin femma-sarjan muovirojua ja sitten se minkä takia kyseinen vitriini oli lukittu... Zoom 505:n takana majaili Maxonin vihreä TS. Tämäkin pedaali on nykyään kaverillani laudassaan. Ilmeisesti yksi helmi päässyt paskan joukkoon... erehdyksessä veikkaan.

Akustisiakin oli vaikka muille jakaa... seinällinen täynnä 199-499e akustisia. Nylonia ja Steeliä. Kieliäkin löytyi niin Gibsonia kuin Fenderiä. Plektratkin olivat vain euron tsipale. Olihan ne hienoa helmiäistä.

Ihmettelen suuresti kuinka kyseinen pulju on enää edes pystyssä... kai jotkut tietämättömät sitten sortuvat ansaan sillä kyseisen puljun kaupankäynti on juurikin sitä, että "Tyhmältä rahat pois, vaikka se ei sen jälkeen koskaan takaisin tulekaan"... Terveisiä vaan sinne Hemanlinnan Fasulle!

EDIT: jos siis eksyt HML:ään ja haluat jotain soitinta ronata, niin pidä huoli että kierrät tuon "fasun" kaukaa ja siirryt siihen 100m päähän TV-Säveleen eli paikallisesti "Tevariin". Ei ole tähän päivään mennessä vielä yhtäkään huonoa kokemusta ko. liikkeestä. Vaikka tilat ovatkin pienet ja tavaraa on rajoitetusti niin sitä kompensoi reilut, ystävälliset ja ymmärtäväiset kaupat. Epävirallinen mainos päättyy tähän.
mab_
20.03.2005 14:43:52 (muokattu 20.03.2005 14:48:05)
Tyhmiä kommentteja ei ole paljoa tullut, sen sijaan tyhmää käytöstä kyllä. Asia mikä eniten pistää vihaksi on epärehellisyys. Yritetään myydä tuotetta joka ei sovi asiakkaan tarpeisiin. Ylihintaan, viallisia tuotteita ja kauppojen jälkeen vaan todetaan että katohan, noh, mitäs ostit. Kyllä kauppiaan ja asiakkaan välillä pitäisi olla luottamussuhde. Ja asiakkaan pitäisi pystyä luottamaan että myyjä myy hänelle kunnollista tavaraa eikä käytä hyväksi hänen tietämättömyyttään. Harmittaa aloittelevien soittajien puolesta jos he eksyvät esim. täällä mainittuun "pystysuoraan" liikkeeseen jossa rahanahneet myyjät myyvät heille paskaa tuutin täydeltä kullan hinnalla.

Tyhmin kommentti: se on €uro-hinta.
Olin kysynyt että onko tosiaan tingitty hinta Peaveyn classic 30:stä 800€.- älä ihmeessä, ilmoitetaanko tosiaan 2004 loppuvuodesta hinnat euroissa..
JingleBalls
20.03.2005 14:46:00 (muokattu 20.03.2005 14:49:52)
Tää itseasiassa kuuluis kyllä tonne Bändikeskuksen disautus topicceihin, mutta menköön.

Etsiskelin tossa viime syksynä Gibsonin Les Paul Classiccia ja piipahdin Bändikeskuksessa kysäsemässä että josko niillä semmone sattuis olemaa, myyjä siihen totes että eipä ole, mutta voidaan kyllä tilata tänne liikkeesee. No hän lupas selvitellä asiaa ja soitella ku tietää enemmän. Seuraavana päivänä sain puhelun:

Myyjä: "No tässä on ***** Bändikeskuksesta terve, sä sitä Gibsonia kyselit?"
Minä: "Jeps"
Myyjä: "Nyt on semmone tilanne että meiän tavaran toimittajilta on ne Classicit loppu, mutta Ruotsista voitais tilata sulle yks..."
Minä: "Ahaa, mitäs se tulis maksamaan? Teiän netti sivuillahan on hinnaks mainittu 1695e..."
Myyjä: "No joo, kyllä mä voisin sen siihen hintaan myydä, mutta sanotaan tasan 1700e ni mä muistan paremmin"
-Tässä vaiheessa allekirjottanut hajoaa langan täällä päässä-
Myyjä: "Niin, kyllähä se tappiolla menee, omasta pussistani joudun postitkin maksamaan, muttä menköön nyt tolla 1700e kun tuli kerran luvattua."

Bändikeskus onkin jo tunnettu monien soittajien keskellä siitä, että lupaavat mitä sattuu, eivätkä käytännössä pysty sitten pitämään sanoistaan kiinni. On kuultu monta ikävää tarinaa siltä taholta ihan lähitutuilta. Saitilla on on usein hinnat aivan päin peetä ja sitten änkytetään, ettei me nyt sillä hinnalla voida myydä! Ja tuo "me joudutaan nyt maksamaan jo omasta pussista, mutta menköön"-kommenttikin on tullut vastaan muutakin kautta...Aika huono slogan. Eihän tota kukaan usko : )
BeeKoo
20.03.2005 14:56:02
"... Et muuten sattuis tietää ketään kuka tarttis Fenderin vahvistinta? Tuli tossa tilattua ja asiakas ei ottanutkaan, ni tossa se nyt o lojunu... Hyvällä hinnalla voin myydä kyllä!"

Hoho. Ihan ilmiselvä Kaubamees oli tuo jannu.
fox
20.03.2005 15:01:37

Mutta jos Tampereen Musiikissa käytte, niin kannattaa kysyä Pasia. Häneltä ainakin saa hyvää palvelua. Itseasiassa, luulen että pulju menisi konkkaan ilman ko. tyyppiä..

Edit: Huomasin juuri huvittavan piirteen kommentissani. En kuitenkaan ole tuo Pasi=)

No tuskin..=) Mutta hei, ollaan sitten varmasti nähty joskus... ;)
Kuitenkaan en oo Matti enkä Pasi lain..

Huipputärkeä pointti ostajalle on kuitenkin: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..

Jos sattuu niin, että myyjällä on "huono päivä", kaikilla on joskus, ja sitten mennään sinne ihan proo-äijjänä Thomannin lippis päässä ja pitää kamat saada roimalla rabatilla yms. on lähtökohdat jo pielessä. Asiallinen meno, puolin ja toisin.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Twinkle
20.03.2005 15:11:49
Tärkein pointti tässä threadissa:

Liike saa valita asiakkaansa ja samalla tavalla kuin asiakas saa valita liikkeensä mistä tavaransa ostaa. Kauppias saa yrittää myydä tavaraa haluamaansa hintaan valitsemilleen asiakkaille. Kumpikin osapuoli saa tehdä mitä itse haluaa, kunhan kantaa siitä seuraukset.

Ainiin, onhan mulla kokemusta asiakaspalvelusta ja myyntityöstä. -- Artist

Sinua ei ilmeisesti ole koskaan vituttanut täydellisen epäasiallinen asiakas? Perusta liike niin laitetaan rasitustesti pystyyn, emuloin vittumaista asiakasta ja katotaan palaako sinulta käämit.. paremminkin kuinka pian ne käämit palaa... ;)
JingleBalls
20.03.2005 15:18:12
sattuu niin, että myyjällä on "huono päivä", kaikilla on joskus, ja sitten mennään sinne ihan proo-äijjänä Thomannin lippis päässä ja pitää kamat saada roimalla rabatilla yms. on lähtökohdat jo pielessä. Asiallinen meno, puolin ja toisin.. ;)

Mä yleensä menen Thomannin tiukka trikoopuku ylläni Suomen musakauppoihin. Mut tunnetaankin nimellä Super Thomann! Sorry ; )
Spawn
20.03.2005 15:29:28
Rovaniemellä on kaksi musiikkiliikettä, noin vuoden pystyssä ollut Kartanomusiikki ja jo vuosia toimintaansa pyörittänyt Musiikkimestari. Liikkeiden välimatka on ehkä noin 100m toisistaan.

Menimme isäni kanssa katsastamaan minkälainen liike tämä Kartanomusiikki on. Myyjä sähläsi basarin kanssa ja mutisi itsekseen. Kysyttiin sitten, että onko sillä bassovahvareita myytävänä ja mies osoittautui kunnon myyntitykiksi sanomalla, että "Kyllä nuo bassovehkeet on tuon toisen liikkeen hommia.". No ei tämä vielä mitään, mutta tämä myyjä sitten jatkoi sähläämistään basarinsa kanssa ja sanoi sitten siinä tovin päästä "No minähän teen tästä BASSORUMMUN! No niinhän minä teenkin!". Oli pakko päästä ulos liikkeestä nauramaan, oli se mies niin Sherlock.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -A. Koskela
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)