Aihe: heavy-"angsti"-buumi??!!
1 2 3 4
paranoid android
07.10.2004 15:18:55
Muaki vituttaa se,et aina hevi on joku vitun teinivuosien ohimenevä vaihe.Munki porukat aina sanoo"kyl sä viel joskus oot eri mieltä,se on vaan joku vaihe.Ja paskat!Ehkä joillekkin voi ollakkin,mut mä en ainakaa koe sitä noin.Paitsi että se musiikki on aivan ihanaa niin se on myös elämäntapa.Hevistä on ehkä vähän tullu muotia niin ku siitäki et ollaan gootteja.Yleensä hevarit on niitä ihmisiä,joita ihmiset kyylää tuolla kadulla ku ne näyttää niin erikoiselta,mut sitte jotkut tulee ja pilaa hevinki erikoisuuden leikkimällä pari kuukautta hevarii,ku se on niin cool ja sit taas alkaa kuuntelee jotai räppii ku hevimuoti meniki jo ohi ja taas pitää seurata uutta muotia.Ihan perseestä tollanen meininki.Miks pitää aina seurata muotia ja olla just sellasia ku kaikki muutki.Nyt en tarkoita etteikö hevaritki vois kuunnella jotain muuta musaa hevin lisäksi.Ei se ole mikään rikos,kyllä mäki tykkään joskus kuunnella rokkia ja punkkia,mut silti perusluonteeltani oon hevari.Tollasta "muotihevariutta" en silti ymmärrä.Toisaalta taas kaikki maholliset radiokanavatki on täynnä jotain poppipaskaa,eihän siellä muuta soitetakkaan(paitsi ylex on ainoo kanava,josta edes joskus kuulee heviä useemminki ku yhen biisin vuodessa).
Eli eiköhän toi pop oo enemmän trendi ku hevi.Poppiaki on tietysti erilaista,mut ainaki tollaset Antti Tuiskut saa painua perseeseen.Niitä on ihan tarpeeks muutenki eikä tarvita enää yhtään lisää!!!

Kiitos! Nyt voin pitää turpani kiinni.

Loistavaa.
Nahkaliivit paukkuu.
Mark-Ken
07.10.2004 17:28:26
Yleensä hevarit on niitä ihmisiä,joita ihmiset kyylää tuolla kadulla ku ne näyttää niin erikoiselta...

Aijaa? Mä ainaki kuuntelen suurimmaks osaks heviä, enkä mä miltään hevarilta varsinaisesti näytä. Vaatteet ei kerro välttämättä mitään musamausta.

Toisaalta taas kaikki maholliset radiokanavatki on täynnä jotain poppipaskaa,eihän siellä muuta soitetakkaan(paitsi ylex on ainoo kanava,josta edes joskus kuulee heviä useemminki ku yhen biisin vuodessa).

Radio City rok rok. YleX:ältä nyt ei mitään heviä tulekaan koskaan.
Hevarityttö
08.10.2004 09:46:06
Okei,onhan se totta että kaikki heviä kuuntelevat eivät pukeudu hevimäisesti.Se on ihan ihmisestä kiinni...jotkut haluaa ilmasta musamakunsa myös vaatteidensa kautta.Yritin lähinnä sanoa,että on perseestä pukeutua hevariksi siksi että se on muotia,vaikka ei tiedä oikeasti asiasta mitään.

Radio Cityä en ookkaan koskaan kuunnellu.Pitää testata,mut kyllä Ylex:n metalliliitossa soitetaan heviä.
JuniperThree
08.10.2004 09:48:59
Angsti ei ole vaihe, se on state of mind!
FatSam
08.10.2004 10:05:39 (muokattu 08.10.2004 10:09:16)

Aijaa? Mä ainaki kuuntelen suurimmaks osaks heviä, enkä mä miltään hevarilta varsinaisesti näytä. Vaatteet ei kerro välttämättä mitään musamausta.

Sama täällä. En kyllä muutenkaan ole itseäni mitenkään erityisesti 'hevariksi' koskaan kokenut, vaikka hevi nyt lähellä sydäntä onkin ollut jo kohta 15 vuotta. Enemmänkin tykkään hyvistä biiseistä ja levyistä musiikkityylistä riippumatta. Ei sille mitään voi, että nuo hyvät biisit/levyt/bändit minun makuuni sattuvat vain yleensä löytymään tuolta hevipuolelta.

Kuuntelen kyllä heviäkin aika suppeasti. Muutamien bändien levyt tulee hommattua aina, kun ilmestyy, muita bändejä kuuntelen melko satunnaisesti. Ei sitä oikein enää jaksa kamalasti mistään uusista bändeistä innostuakaan, ehkä vuodessa löytyy korkeintaan yksi uusi bändi, mitä dikkailee vähän enemmänkin.

EDIT: ihmetyttää muuten muakin tuo juttu että hevin kuuntelu on vain joku teini-iän vaihe, joka menee sitten itsestään ohi, kun ikää tulee lisää. Kai sitä nyt musiikkimaku voi muuttua tai ainakin kehittyä, mutta kyllä ainakin itseni voin kuvitella kuuntelemassa Master Of Puppetsia vielä silloinkin, kun muna ei enää seiso ja kusella täytyy käydä viis kertaa yössä (eli kännisä).
FatSam - the most man of them all.
Carpenter
08.10.2004 14:13:18
Radio Cityä en ookkaan koskaan kuunnellu.

Se on oikeastaan ainoa radiokanava, jota kuuntelen. Onhan silläkin oma "Rautakanki" niminen ohjelma, jossa soitetaan rankkaa heviä. Muuten soitetaan välillä rock-Metallica.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
J.Caven
09.10.2004 13:33:42

Ei ole sanottavana mitään mitä ei ole jo sanottu. Sanon silti.

Ei ole mitään hajua miksi hevibändeihin haetaan eniten porukkaa. Mutta ton angstin linkittämistä metalliin en tajua. Itse olen parikymmentä vuotta heviä kuunnellut ja suurimman osan siitä ajasta hevibändeissä soittanut keski-ikäinen mies. Oon vitun tyytyväinen helppoon ja kohtalaisen hauskaan elämääni ja eniten angstia koen ehkä siitä, että joudun kuuntelemaan mm. sitä kun ihmiset valittaa tyhjästä. Tekevät elämästään vaikeaa ottamalla sen liian vakavasti.

Ne, joilla on oikeasti angstia, voivat nähdä musiikin yhtenä purkautumiskeinona. EHKÄ siinä vaiheessa metallirähinä saattaa näyttää musiikkityyleistä mm. aggressiivisen soundimaailmansa takia parhainpana patoutumien purkuun.

Toisinpäin tuo tuskin toimii. Kenestäkään ei varmaan tule angstista heavyn takia. Eli heavy ei ole angstista, mutta joku angstinen voi saada siitä apua. Parempi apu se varmaan on, kuin pää liimapussissa tai maihari mummon perseessä. Jaha, alkaa mennä setä-saarnaa-osastolle.

Toi, että hevi on joku vaihe ihmisen elämässä, on mulle vierasta. Kuuntelen edelleen samoja bändejä, joista buumi alkoi 20 vuotta sitten. En pelkästään niitä, mutta edelleen myös niitä.

Sellainen sen sijaan risoo, että varsinkin nyt on amerikoissa muodissa sellainen trendiangstihevi. En tarkoita varsinaisesti nu-metallia (mä oikeasti edelleen pidän Linkin Parkista) vaan sellaista en-tiedä-mitä-heviä, jossa usein säkeet ovat rauhallista himmailua ja kertosäkeissä huudetaan niin vitun muka-vihaisena jotain tyyliin "LEAVE ME ALONE" vaikka viesti joka siitä välittyy on enemmän tyyliin "HUG ME, MUMMY". Teinit yrittää olla niin saakelin rajuja ja niilläkin ainoa angsti syntyy oikeasti siitä onko debyyttilevyn rojalteilla hankitussa Ferrarissa tarpeeks kiiltävät kromivanteet. Niin että miks pitää olla sellanen känkkäränkkä.

Joo. Jos nyt ite sanotuksia teen, niin kyllähän niissä toki enemmän negatiivisia asioita käsitellään, kuin onpa-hyvä-fiilis-osastoa. Tämä varmaankin juurikin siitä syystä, että "angstiset" asiat on jees purkaa sitä kautta ja positiiviset asiat sitten vaikka ihan silleen oikeen elämän kautta. Eli siis edelleen niin, että metalli voi olla hyvä tapa purkaa angstia, mutta se, että metalliporukka olis tavallista angstisempaa, ei välttämättä oo kovin totta.
Epäselvä
kiiski
09.10.2004 14:09:32
"Radio City, rokkia ja sporttia" - hyi helvetti. Radio Cityltä kuulee aivan liikaa paskaa juontoa ja tuhanteen kertaan kuultuja hittibiisejä. Radio Helsinki rokkaa!
Heavymies
09.10.2004 14:13:35 (muokattu 09.10.2004 14:16:25)
Mitä nyt tässä oon lukenu varsin suurella mielenkiinnolla näitä kirjoituksia niin en tajua yhtä juttua.
Monella tuntuu olevan semmonen käsitys, että hevi on nytte jotenki muodissa, eikä muuta porukkaa löydy.
Ei todellakaan siltä vaikuta. Täälläpäin on murto-osa sellaisia jotka kuuntelee jotain heviä. Loput on näitä kurapuntti hoppareita. Meidän koulussa on n.10 tyyppiä jotka kuuntelee heviä/rockia ja loput 390 oppilasta on näitä hip-hopin ystäviä. Kaupungilla amitsut hurjastelee autolla ja kuuntelee 1000w subbarilla jotain teknojumputusta.

Eikä sitä voi mennä yleistämään, että hevi on jokin turha ohimenevä kiinnostus teini-iän aikana tai, että se olis joku vaihe mistä on helppo aloittaa soittaminen. Mä en nää kuuntelemissani hevibändeissä oikein mitään helppoa.
Joillekin se saattaa olla jokin ohimenevä juttu, mutta eipä nämä tunnettujen hevibändien jäsenet enää mitään teinejä oo.

Mä nään sen niin, että nytte on jokin hiphop- kausi.
Ei aina oikein uskalla olla erilainen kun joka päivä saa olla varuillaan mistä kulkee ja mitä sanoo.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
Aegis
10.10.2004 12:09:49
"HUG ME, MUMMY"

Halaa minua, muumio.

Jos meikäläisen uskottavuus menee siinä, että soitan metallibändissä, niin kyllä menee todella huonosti. Miksei metallia vieläkään voida hyväksyä tasavertaiseksi musiikinlajiksi muitten joukossa? Ja miksei sitä saisi soittaa? Noitten ilmoitusten määrästä moni varmaan päättelee, että tässä lajissa on todella helppoa löytää bändi tai soittajat. Harvemmin näin kuitenkaan käy. Näitä päteviä soittajia ei löydy ollenkaan tarpeeksi ja ne jotka osaisivat soittaa, ovat liian Eliteä voidaakseen tulla metallibändiin. Liikkeellä on kyllä paljon myös tätä ääliöporukkaa, mitä pyörii niin rock kuin punk piireissäkin samalla tavalla, eli hälläväliä asenteella soittelevia ja bändeissä lähinnä painolastina roikkuvia hemmoja. Lopulta kaikki nämä ilmiöt joista meitä hevareita syytetään bändihommissa, ovat suurimmalta osin ihan samalla tavalla nähtävissä muissakin musiikkilajeissa. Kusipäisyys ylittää luokkarajat.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
J.Caven
10.10.2004 15:40:09

Halaa minua, muumio.

LOL. Hups... En viitti editoida, menee hauska kämmi muuten kiville.
Epäselvä
Henkka Hevimies
19.03.2005 17:24:50
Se on oikeastaan ainoa radiokanava, jota kuuntelen. Onhan silläkin oma "Rautakanki" niminen ohjelma, jossa soitetaan rankkaa heviä. Muuten soitetaan välillä rock-Metallica.

Tuo "rankkaa heviä" on aika harhaanjohtava ilmaus rautakangesta.Yleensä siellä soi joku soulfly yms. Sen takia olen lopettanut kyseisen ohjelman kuuntelemisen. YleX:n "Metalliliitto" on parempi.
Suomi Finland Perkele!
Feggy
19.03.2005 21:08:22

hyvät kanssaihmiset sekä muusikkoveljet ja -sisaret!!

mistä johtuu, että kun lueskelen noita wanted-ilmoituksia tarkoituksenani hakea bändiä, joka tarvitsisi kitaristia/laulajaa, niin lähes kaikki soittavat heavya, death metallia ja blaa blaa, jne, etc..?? ja vaaditaan tietysti ikää, kun aina halutaan heti "isoille" keikoille..baareihin, klubeille..
mä olen kuitenkin jo päässyt ton mustanpuhuvan, synkän "angsti"-vaiheeni ohi ja olis kiva löytää porukkaa joka soittais pop/rock/blues yms. musaa, tykkäis tehdä tosissaan töitä mutta sen lisäksi myös fiilistellä aina välillä..
onko tässä maassa todellakin siis menossa jokin heavy-buumi vai mistä on kyse? mihin ovat tyylilajilleni omistautuneet, kaltaiseni ihmiset (yms) kadoneet? jos siis tykkäisit joskus fiilistellä "erilaisen" musiikin parissa niin.. vinkki*vinkki..
lopuksi haluaisin huomauttaa, etten suinkaan ole ahdasmielinen yhden tyylin ihminen, vaan kyllä se minäkin aina välillä innostun repimään vahvistimeni uumenista särö-ääniä.. ja soittelemaan muutaman HASSUN heavy-soolon..

jäänkö yksin? kertokaa!..

Etsi myös muilta foorumeilta.
Less is more.
Stain
20.03.2005 12:59:42
Heavy on paskaa.
Come on people now smile on your brother everybody get together try to love one another right now
luopio
20.03.2005 13:26:54 (muokattu 20.03.2005 13:29:39)
Toi nyt on ihan vitun naurettavaa että "oon päässy sen pakollisen hevi-angsti-vaiheen ohi" tai jotai sinne päin, mitä täällä ylpeät blues-diggarit sun muut levittää... Voi sitä hevi kuunnella muussakin mielessä ku ihan vaan varta vasten synkistelemällä... Ei siis helevetti...
se "special child"
luopio
20.03.2005 13:33:27
Yritin lähinnä sanoa,että on perseestä pukeutua hevariksi siksi että se on muotia,vaikka ei tiedä oikeasti asiasta mitään.

Heh.., hevariks pukeutuminen muotia...:) ei saatana kaikee sitäki kuulee, aika marginaalimuotia jos nyt niinkään voi sanoa... Ja harvapa varmaan ihan noin ku sanoit tekee...
se "special child"
Kapina
20.03.2005 13:45:50
Henk.koht. en pidä heavystä juuri lainkaan harvoja poikkeuksia lukuunottamatta (noin ylipäätään se on ihan liian synkkää - huom. synkkä ei ole synonyymi rankalle - ja mahtailevaa), mutta en silti mene sanomaan, että "hevi on paskaa koska minä en kuuntele sitä".
"Ajan henki on antaa mennä vaan / ajan sielu vain vainoharhaa / ajan ruumis mätänee kaatopaikoilla / ajan taivas lepää liukuhihnoilla / ja kadut ovat täynnä pikkuporvareita / pikkutakeissaan käveleviä porsaita..." Ja näin on nännit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)