Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9121 122 123 124 125
MareZ
19.03.2005 21:24:26
Sattui keran DLX Musiikissa.
Olin ostamassa puoliakustista sähkistä ja eksyin netissä sivuille missä oli mainos Ovationista ja oli hyvässä tarjouksessa.
Katsoin että tähän liike ketjuun mikä myy kuuluu tuo DLX joten seuraavana päivänä sinne katsomaan ja testaa.
Siellähän se keppi oli (oli viimeinen) ja nopean koe soiton jälkeen myyjää hihasta kiinni ja kysymään että miksi hintalapussa on about 50e kalliimpi hinta kuin nettisivulla?
Vastaus oli että se on tarjouksessa netistä ostettaessa.
Kysyin että onko noin tosiaan ja myyjä sanoi että näin se on ja tää hinta on täällä liikkessä.
Iskin skeban telineeseen ja sanoin että vartioi tota ajelen himaan Porvooseen ja meen nettiin ostamaan tän skeban ja tulen sitten takasin sen täältä hakemaan,menee ehkä noin reilu tunti jos reippaasti ajelen.
Hemmo katto mua hetken hiljaa silmiin ja sanoi että ei hitto tossa oo mitään järkee,mennään kassalle : )
eikun...perk..
Jouni
19.03.2005 21:40:40
Tallinnassa kysäisin erääseen liikkeeseen astuttuani josko heidän nurkissaan pyörisi minkään sortin kovia laukkuja LP:lle.
Vastaus kuului: Les Paul? Tule.
Seurasin myyjää liikkeen varastona toimivaan nurkkaan.
- Tässä, myyjä sanoi ojentaen minulle muoveihin pakattua western-akustisen koteloa.
- Täähän on akustisen kotelo, vastaan.
- No mutta katsopas tätä, sanoo myyjä jättäen laukun hätäisesti. Seuraan myyjää, joka poimii käteensä Tanglewood-merkkisen P-basson ja alkaa innoissaan pitää släppiesitystä...
- Hyvä basso, soi hyvin, hyvä puu...

Poistuin liikkeestä ja aloin etsiä tietä Millbrookin liikkeeseen, josta sain ostettua sentään yhdet kielet... viittilöiden myyjälle, joka puhui ainoastaan venäjää. Hienoja Sabian-tarroja sain kyllä mukaan tiskin reunalta...
I want maximum basses in all frequencys, sano reggae-mies...
Da Make
19.03.2005 21:45:35
- No mutta katsopas tätä, sanoo myyjä jättäen laukun hätäisesti. Seuraan myyjää, joka poimii käteensä Tanglewood-merkkisen P-basson ja alkaa innoissaan pitää släppiesitystä...
- Hyvä basso, soi hyvin, hyvä puu...

HOHO! Ns. "Musamyyjän paikko heitto"!
"Oh Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob) Katso omat plussasi täältä!
Jouni
19.03.2005 21:49:41
Onneksi kouvolassa on myös erittäin hyvä toinen soitin kauppa josta löytyy valikoimaa ja asiantuntemusta. Hinnatkin olen saanut aina neuvoteltua sopiviksi. Kahveetkin olen siellä useampaan kertaan saanut vaikka olen ollut vain renkaita potkimassa.. : ) Tosin, on sinne tullut rahaakin jätettyä. Plussan arvoinen soitinkauppa.

Sama! Sama! Kouvolan Musiikki?
I want maximum basses in all frequencys, sano reggae-mies...
Artist
19.03.2005 22:01:17
Oikein, ei pidäkään, mutta toisaalta ei kannata ihan täysin tuomita yhden kerran perusteella jotain putiikkia. Tietty jos on monta kertaa tullut käytyä liikkeessä ja joka kerta on palvelu perseestä, niin sittenhän yksinkertaisesti asia on niinkuin sanoit.

Täytyy kyllä sanoa, että itse teen tuomion melko nopeasti. Toisaalta, yhtäkään musakauppaa en ala haukkumaan yhden huonon palvelukerran perusteella, siihen vedän rajan. Mutta jos huonoa palvelua tulee, niin vaihdan mieluiten vähin äänin kauppaa. Tosin eipä se mulle isompi ongelma ole, käyn musakaupoissa vaan silloin kun on tarve (en käy turhaan hengailemassa ja rämpyttämässä), ja olen jo tiettyjen kauppojen kanta-asiakas. Ja koska käyn sen verran harvoin musakaupoissa, en myöskään anna toista chanssiä liikkelle, jossa minua on kohdeltu huonosti.

Sepä siinä, kaikki hyvät myyjät menevät töihin alalle josta saa oikeasti hyvää palkkaa, musiikkilaitebisnes suomessa on kuitenkin aika pientä eikä hirveitä rahoja liiku, varsinkin kun mennään kehäkolmosen ulkopuolelle.

Hyvät myyjät kyllä. Mutta musalaitebisneksessä törmää välillä ihmisiin, jotka eivät vaikuta edes kiinnostuneista myymästään kamasta. Mieluiten asioin myyjän kanssa, joka on vilpittömästi innostunut/kiinnostunut alastaan ja myymistään tavaroista. Silloin ei haittaa vaikkei hymy olisi koko ajan naamalla ja koko ajan ei ehtisi olla palvelemassa.

Ruokakaupassa myynti perustuu isoon massaan, kun taas pienissä musapuodeissa usein on vakioasiakkaat jotka tuovat leivän pöytään.

Niin, ja jos niitä vakioasiakkaita meinaa saada jatkossakin, kannattaisi panostaa asiakasystävällisyyteen. Musakaupoissa kun käy vähemmän jengiä kuin ruokakaupoissa niin luulisi silloin jokaisen asiakkaan olevan tärkeä. Tässä threadissäkin on moneen kertaan käynyt ilmi, että aina näin ei ole.

Minun puolestani ei tarvitse musakauppiaan olla hymy naamassa kokoajan mielistelemässä, vaan pitää pystyä vastaamaan kun kysytään hinnasta, laitteen perusominaisuuksista jne.

Juu, sama mieltä ehdottomasti! Tuo on mielestäni hyvää palvelua.

Tässäkin on hyvä muistaa että sitä saa mitä tilaa.

Tämä on aina kaikkien hyvä muistaa. Myös musakauppiaiden. :)
Juunas666
19.03.2005 22:12:05
Kuopion Viikingmusiikissa:

-Terve. Ostasin Johdon ''kitara vahvistimeen.''
-Huono, hyvä vai erittäin hyvä?

Ööh...
JingleBalls
19.03.2005 22:24:49 (muokattu 19.03.2005 22:26:25)
Tottakai. Siihen pyritään. Jos ei jonkun musiikkikaupan herroja kiinnosta palvella mua hyvin, niin eivätpä tule minulta rahojaan saamaan. Toisaalta, jos kaupassa saa hyvää palvelua, niin sieltä yleensä sen tuotteen ostaakin, vaikka hintalapussa ei olisikaan se alin mahdollinen hinta.

En ala tekemään palvelun suhteen mitään kompromissejä. Vaadin musakaupoilta ihan yhtä hyvää palvelua kuin miltä tahansa muulta kaupalta. Monen musakaupan kohdalla se vaan näyttää olevan liikaa vaadittu.

Se on jännää, miten musakaupoissa vaikuttaa olevan niin paljon kaikenlaisia mulkvisteja töissä, ja silti pysyvät pystyssä.
Ei mulle ruokakaupassa myyjät vittuile tai odotuta minuuttitolkulla, vaikka kuinka olisi kiirettä.

Tää on totta. Ihan hyvä, että tuodaan julki tällaiset ärsyttävät tilanteet. Minäkin olen asiakaspalvelutöissä ollut monta vuotta (musajuttujen lisäksi), mutta potkut tulisi, jos olisi omassa duunissa niin töykeä, kuin musakaupoissa välillä ollaan. Ei kuitenkaan voi yleistää tätäkään, koska hyviäkin mestoja löytyy. Mutta toisaalta Suomessa meininki on vähän sellainen, että mitä vaan voi niellä kun on kyseessä musaliike. Vaikuttaa välillä, ettei edes osata odottaa kunnon palvelua. Itsehän ovat musakauppiaatkin kuitenkin duuninsa valinneet. Kyllä niidenkin kuuluu vähän pystyä hymyilemään ja palvelemaan vaikka olisi paska päivä. Sellaisia päiviä ja ikäviä asiakkaita on aina asiakaspalvelualalla.
...And Justice For All
19.03.2005 22:27:55
Tää on totta. Ihan hyvä, että tuodaan julki tällaiset ärsyttävät tilanteet. Minäkin olen asiakaspalvelutöissä ollut monta vuotta (musajuttujen lisäksi), mutta potkut tulisi, jos olisi omassa duunissa niin töykeä, kuin musakaupoissa välillä ollaan. Ei kuitenkaan voi yleistää tätäkään, koska hyviäkin mestoja löytyy. Mutta toisaalta Suomessa meininki on vähän sellainen, että mitä vaan voi niellä kun on kyseessä musaliike. Vaikuttaa välillä, ettei edes osata odottaa kunnon palvelua. Itsehän ovat musakauppiaatkin kuitenkin duuninsa valinneet. Kyllä niidenkin kuuluu vähän pystyä hymyilemään ja palvelemaan vaikka olisi paska päivä. Sellaisia päiviä ja ikäviä asiakkaita on aina asiakaspalvelualalla.

Puhut asiaa isolla A:lla.
Jos mä olisin musakauppias ja joku tulis ostaan multa jotain ajattelisin: "On mukava kun tuokin tulee multa kysyyn, vastaanpa oikeen hyvin ja mukavasti!" Itse ajattelen noin.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Kapane
19.03.2005 22:57:14

Puhut asiaa isolla A:lla.
Jos mä olisin musakauppias ja joku tulis ostaan multa jotain ajattelisin: "On mukava kun tuokin tulee multa kysyyn, vastaanpa oikeen hyvin ja mukavasti!" Itse ajattelen noin.

sit sä kirmaat niityllä ja voikukat laulaa?
Sori oli pakko.

Tosiasia on, että jos K-marketilla olisi varaa, niin hekin vittuilisivat asiakkaillensa päin naamaa. Musakaupat ovat erikoisliikkeitä, joita on vähän ja yhdellä kaupalla on suuri asiakaskunta! Lisäksi monet myyvät tiettyjä tuotteita, joita ei lähipiiristä muuten saa. Siksi näillä on varaa vittuilla.

Olisi hyvä, jos joku perustaisi ketjun, joka sijoittuisi lähinnä isoimpii kaupunkeihin. "Avainsanoina": palvelu, tilaamalla kaikki tuotteet ja asiakas aina oikeassa.
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Tompsi
19.03.2005 23:05:42

Tosiasia on, että jos K-marketilla olisi varaa, niin hekin vittuilisivat asiakkaillensa päin naamaa. Musakaupat ovat erikoisliikkeitä, joita on vähän ja yhdellä kaupalla on suuri asiakaskunta! Lisäksi monet myyvät tiettyjä tuotteita, joita ei lähipiiristä muuten saa. Siksi näillä on varaa vittuilla.

Noh, näille voi aina ovella mennessään huikata että: "On se Thoomanni mukava kauppa kun eivät koskaan vittuile tilausta vahvistaessaan."
riffi-rotta
19.03.2005 23:16:27
Olin Tampereen Musiikissa, niin siä oli myytävänä käytettynä semmonen Danelectron olisko ollu Black Liqourige tai joku, nii kysyin (myyjältä joka ei anna ikinä kokeilla mitään yli 200€ kitaraa ilmeisesti siks ku oon 14 v.) et minkälainen särö tässä on. Niin tää myyjä alkaa selittään mikä on särö yleensä, ihan ku en olis sitä tienny. IKÄRASISMIA!!
JingleBalls
19.03.2005 23:29:47

Ei niillä varsinaisesti ole hirveesti varaa, mutta älliä on sen verran vähän, että jää monta kauppaa varmasti tekemättä ikävän asenteen vuoksi. Eivät vaan koskaan tiedä kuinka monta, jos asenne on aina sama!
JingleBalls
19.03.2005 23:32:52
Toki käsitän sen, ettei ne musiikkiliikkeen pitäjät erehtymättömiä ole ja väittääkö joku ettei koskaan olisi Siwan kassalla törmännyt kassaneitiin joka ei jaksa hymyillä?

Äläs nyt viitsi! Kyllähän Siwassa aina ollaan yhtä hymyä, erityisesti hevi-osastolla, haha!
mungiisi
19.03.2005 23:33:39
Olin Tampereen Musiikissa, niin siä oli myytävänä käytettynä semmonen Danelectron olisko ollu Black Liqourige tai joku, nii kysyin (myyjältä joka ei anna ikinä kokeilla mitään yli 200€ kitaraa ilmeisesti siks ku oon 14 v.) et minkälainen särö tässä on. Niin tää myyjä alkaa selittään mikä on särö yleensä, ihan ku en olis sitä tienny. IKÄRASISMIA!!

Kyllä minä ja kaverini ollaan siellä kalliimman luokan vehkeitä hiplattu, ja myyjä on tullut esittelemään kitaroita ja antanut testata vahvareiden kanssa jne.
JingleBalls
19.03.2005 23:38:09
Täytyy siis tosiaan myöntää, että jos minä olisin musiikkikauppias niin minua itseäni kyllä vituttaisi se mitä joskus muinoin itsekin harrastin. Useasti vierailin musiikkiliikkeessä rämpyttelemässä ja katselemassa mitä kaikkea niillä on, harvassa oli ne kerrat kun sieltä tuli mitään ostettua.

Niinpä, mutta siksi en meniskään soitinkauppaan duuniin, vaikka musaa rakastan yli kaiken (+ tanssin kedolla voikukkien kanssa ja laulelen!) Tässähän on se pointti, että alaa voi vaihtaa, jos ei enää hommat maita. Mutta moni vaan istuu samoissa hommissa koko ikänsä valittaen "kun on niin perseestä nämä asiakkaat!"
askomiko
20.03.2005 00:21:53
Mistäs ne jauhaa markkinoinnin tunneilla. Totuuden hetkistä? Niitä on monta, eikä pidä tyriä. Emmätiä, jos meen moottorisahaa ostamaan niin saa asiallista palvelua, mutta niin kyllä musakaupoissakin. Ehkä oon liian vanha.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
biibob
20.03.2005 00:45:20

Ööh...

Viiking musiikki on palvelultaan ehkä suomen paras liike. Multakin ovat monesti kysyneet saman kysymyksen, kun olen ollut piuhoja hakemassa.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
LaXu
20.03.2005 01:10:22
Täytyy siis tosiaan myöntää, että jos minä olisin musiikkikauppias niin minua itseäni kyllä vituttaisi se mitä joskus muinoin itsekin harrastin. Useasti vierailin musiikkiliikkeessä rämpyttelemässä ja katselemassa mitä kaikkea niillä on, harvassa oli ne kerrat kun sieltä tuli mitään ostettua.

Toisaalta moni, joka käy rämpyttelemässä, saattaa sitten myöhemmin hommata soittimen. Löytyy sopiva soitin -> tulee GAS, mutta ei ole varaa -> säästetään -> ostetaan -> soitetaan.

Itselläni on tapana aina jotain tilpehööriä (kieliä tms.) ostaessa katsastaa kiinnostavat soittimet, tosin harvoin kuitenkaan vaivaudun vahvarin kanssa kokeilemaan.
Penasol
20.03.2005 02:29:13 (muokattu 20.03.2005 02:36:58)

Ööh...

Saman jutun heittäneet minulle. Eivät suostuneet myymään erittäin hyvää huonon hinnalla. Tyydyin siihen huonoon sitten.

edit.
Toki käsitän sen, ettei ne musiikkiliikkeen pitäjät erehtymättömiä ole ja väittääkö joku ettei koskaan olisi Siwan kassalla törmännyt kassaneitiin joka ei jaksa hymyillä? Paska päivä sattuu itse kullekin ja oikeasti, jos uskoo itsensä pystyvän tekemään asiakaspalvelua aina asiakkaan huomioon ottaen, ei joko tiedä mistä puhuu, luulee itsestään liikaa ja tai sitten on oikeasti joku vamma-pirteä ihmelapsi.

Siwan kassa ei ehkä hymyile, muttei myöskään siellä jätettä esimerkiksi osoittamatta nuudelihyllyä syyksi ilmoittaen, että "ei sinulla ole niihin varaa", jonka tyyppistä settiä ainakin tämän ketjun mukaan on soitinliikkeessä tapahtunut. Paska päivä sattuu, mutta onko oikein purkaa paska olo muihin ihmisiin? Tietenkään paskana päivänä ei ole pakko olla mitenkään äärimmäisen sosiaalinen ja aurinkoinen, mutta miksi pilata myös muiden päivä täysin hyödyttömällä vittuilulla josta on vain haittaa kaikille?
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)