Aihe: Combo nuppina
1 2 3
Kassu
13.03.2005 19:48:48
Hehe... Mäkin laittaisin wantediin mutta tuskin Lempäälän läheltä ketään kiinnostaa soittaa 14-vuotiaan kanssa kasariheviä...

Mä asun sentään PK-seudulla ja mulla olisi treenikämppä, basisti, tissot & boogie. Onnea yritykselle.

Ps. Ota Jucciz bändiis.
...And Justice For All
13.03.2005 19:50:08
Mä asun sentään PK-seudulla ja mulla olisi treenikämppä, basisti, tissot & boogie. Onnea yritykselle.

Ps. Ota Jucciz bändiis.

Hehe (taas) On mullakin treenis autotallissa mistä löytyy laulukamat, rummut, pari vahvaria ja kepukoita meillä on riittämiin , n 10 kpl.
Mutta ei vaan löydy.

(onko tämä totta, kerrankin en tappele Axemanin kanssa!)
© ...And Justice For All.
Kassu
13.03.2005 19:51:27
Hehe (taas) On mullakin treenis autotallissa mistä löytyy laulukamat, rummut, pari vahvaria ja kepukoita meillä on riittämiin , n 10 kpl.
Mutta ei vaan löydy.

(onko tämä totta, kerrankin en tappele Axemanin kanssa!)

Onnea bändin ja 8-ohmisen kaapin ettimiselle. Minä menen syömään vaikka salaattia.
kivi
13.03.2005 19:56:49
Eikö kannattaisi ennemmin sijoittaa rahaa siihen PA:han?

Minkä he***tin takia?

Henkilökohtaisten instrumenttivahvistimien eli ns. backlinen pitää olla sellainen, että sillä kuuluu rumpujen kanssa. Lisäkaapin kanssa 60-wattinen Roland sitä varmasti on, ilman lisäkaappia on hiinä ja hiinä.

PA:n ostaminen on osapuilleen maailman järjettömin asia, ellei sitten oo ryhtymässä humppa-ammattilaiseksi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Kassu
13.03.2005 19:58:08
Minkä he***tin takia?

Henkilökohtaisten instrumenttivahvistimien eli ns. backlinen pitää olla sellainen, että sillä kuuluu rumpujen kanssa. Lisäkaapin kanssa 60-wattinen Roland sitä varmasti on, ilman lisäkaappia on hiinä ja hiinä.

PA:n ostaminen on osapuilleen maailman järjettömin asia, ellei sitten oo ryhtymässä humppa-ammattilaiseksi.

Dii. Olihan sillä juu sitäpaitsi laulukamatkin jo. Luulis ny, että toi rolandi kuuluu. Tiedä sit.
Miikathebest
14.03.2005 21:46:08

Hehe... Mäkin laittaisin wantediin mutta tuskin Lempäälän läheltä ketään kiinnostaa soittaa 14-vuotiaan kanssa kasariheviä...

Hähää! Minäpäs löysin kouvolasta wantedin kautta kasarihevibändin 2000-luku-painoksen. Mutta se loppui aika pian bändin johtajan seottua paskameteliin (lue: jenkkipomppunoisehardcore).
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
...And Justice For All
14.03.2005 21:47:28
Hähää! Minäpäs löysin kouvolasta wantedin kautta kasarihevibändin 2000-luku-painoksen. Mutta se loppui aika pian bändin johtajan seottua paskameteliin (lue: jenkkipomppunoisehardcore).

Hehe... No, koitan laittaa wantediin ilmotuksen, jos joku hullu vahingossa vaikka ottais muta pändiin!!
© ...And Justice For All.
Keke Urlaub
15.03.2005 08:24:31

Miten bändissä laulun kuuluminen treeneissä sitten kannattaa toteuttaa? Ovathan PA:t rockbändien treeniksillä erittäin yleisiä.
Niq
15.03.2005 09:11:58

Yleensä siellä treenikämpällä on ne laulukamat, eroaa sinänsä PA:sta käytännössä että PA:n läpi tulee kaikki tai ainakin osa bändin soittimista, kun taas laulukamoista vaan se laulu. Raja on kyllä häilyvä. :)

Ja mitä PA:han tulee, niin näin viiden vuoden aikana silloin tällöin keikkailleena (ihan harrastelupohjalta siis) voin sanoa että ei olla ikinä tarvittu omaa PA:ta keikalla, joka paikassa on ollut se talon puolesta. Tosin ei olla mitään baarikeikkaa heitetty, vaan ihan näissä bänditapahtumissa ja nuokkareilla jne.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
McNulty
17.03.2005 12:53:03
Combo "nuppina" aiheesta:

Itselläni on Marshall 1936 2x12" kaappi tuon Peavey Classic 30:n alla ja mekkalaa lähtee enemmän kuin tarpeeksi vaikka rumpali onkin rankkakätinen mätkyttäjä. Tosin, käytän tuota Peaveytä lähinnä cleanien toistoon, mutta välillä kun ei jaksa roudata marsun half-stackia jollekin klubikeikalle niin tuo combo ja 2x12" varalle kyllä riittävät paremmin kuin hyvin. Tuli saundiin ihan eri tavalla alapäätä ja selkeyttä tuon kaapin kanssa.

PA-laitteista:

Meiltä löytyy reenikseltä pieni PA jonka läpi tulee laulu, koskettimet ja välillä ollaan mikitelty skittakamojakin. Rumpalilla on harkinnassa ja hankinnassa rolandin sähkörummut, joten ne tulisi sitten jatkossa myös PA:n kautta. Tuo HK:n pieni setti mikä meillä on (pari "satelliittia" ja yksi subaru) riittää kyllä mainiosti reenikselle toistamaan sitä mökää mitä tuotamme. Suosittelen lämpimästi HK:n PA:ta...
...And Justice For All
17.03.2005 18:06:23
Combo "nuppina" aiheesta:

Itselläni on Marshall 1936 2x12" kaappi tuon Peavey Classic 30:n alla ja mekkalaa lähtee enemmän kuin tarpeeksi vaikka rumpali onkin rankkakätinen mätkyttäjä. Tosin, käytän tuota Peaveytä lähinnä cleanien toistoon, mutta välillä kun ei jaksa roudata marsun half-stackia jollekin klubikeikalle niin tuo combo ja 2x12" varalle kyllä riittävät paremmin kuin hyvin. Tuli saundiin ihan eri tavalla alapäätä ja selkeyttä tuon kaapin kanssa.

PA-laitteista:

Meiltä löytyy reenikseltä pieni PA jonka läpi tulee laulu, koskettimet ja välillä ollaan mikitelty skittakamojakin. Rumpalilla on harkinnassa ja hankinnassa rolandin sähkörummut, joten ne tulisi sitten jatkossa myös PA:n kautta. Tuo HK:n pieni setti mikä meillä on (pari "satelliittia" ja yksi subaru) riittää kyllä mainiosti reenikselle toistamaan sitä mökää mitä tuotamme. Suosittelen lämpimästi HK:n PA:ta...

En kyllä pidä järkevänä että ostaisin itse PA:n treenikselle. Se on aika tyhmää tulevaisuutta ajatellen, jos bändiä ei tulekaan niin nopeasti. Onkos noista mihinkään, soundissa mainostettiin joskus Behringerin settiä, missä oli ylä-ja ala kaapit, alle 400€.
Onko hyviä vai huonoja? Siitä lähtis varmaan tukevampi soundi ainakin.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
_Mazi_
19.03.2005 21:34:27
Itellä ei oo hirveesti kokemusta noista kaapeista, mutta vähän turhalta mun mielestä kuulostaa ostaa extra-kaappi tohon comboon. Ensinnäkin noi on varmaankin suunniteltu niin, että se 60 wattia tulee ulos sieltä elementistä ja elementti sen kestää.
Toisaalta jos nyt ostat hyvän kaapin niin tulevaisuudessa et tarvitse kun vaihtaa combo hyvään nuppiin jos tehoja tarvii lisää.
Kuitenkin olen sitä mieltä että 60-wattia on helvetin paljon tehoja korvan juuressa. Jos sen sijoittaa oikein niin ei pitäisi tehoista olla kiinni. Eikä kaapista saa tuota enempää ulos jos ei kombosta tehoja enempää tule.
...And Justice For All
19.03.2005 21:39:37
Itellä ei oo hirveesti kokemusta noista kaapeista, mutta vähän turhalta mun mielestä kuulostaa ostaa extra-kaappi tohon comboon. Ensinnäkin noi on varmaankin suunniteltu niin, että se 60 wattia tulee ulos sieltä elementistä ja elementti sen kestää.
Toisaalta jos nyt ostat hyvän kaapin niin tulevaisuudessa et tarvitse kun vaihtaa combo hyvään nuppiin jos tehoja tarvii lisää.
Kuitenkin olen sitä mieltä että 60-wattia on helvetin paljon tehoja korvan juuressa. Jos sen sijoittaa oikein niin ei pitäisi tehoista olla kiinni. Eikä kaapista saa tuota enempää ulos jos ei kombosta tehoja enempää tule.

En haekaan lisää volaa tai muuta vaan nimenomaan soundiin jykevyyttä.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
konehes
19.03.2005 21:45:27
Tuo Kivi vastasi ekan sivun toisessa viestissä aika hyvin asiaan. Ja 2X12-kaappi ei maksa edes kovin paljoa, joten siitä vain!
MV
21.03.2005 10:34:24
Nolaan nyt sitten itseni samassa rytäkässä;)

Kun kaverilla on, en tiedä tarkalleen kuinka iso bassocombo mutta veikkaisin jotain 15 wattia...Niin että onko mitään väliä kuinka ison kaapin tuohon voisi ostaa kaveriksi...Vai onko kyse edes wateista kun täällä ollaan puhuttu ohmeista?
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Distortion
21.03.2005 16:40:41
Nolaan nyt sitten itseni samassa rytäkässä;)

Kun kaverilla on, en tiedä tarkalleen kuinka iso bassocombo mutta veikkaisin jotain 15 wattia...Niin että onko mitään väliä kuinka ison kaapin tuohon voisi ostaa kaveriksi...Vai onko kyse edes wateista kun täällä ollaan puhuttu ohmeista?

Juuri ohmimäärä siinä on tärkeintä. Ei kai se kaapin koko asiaa muuta. Ja kaappihan ei volyymiä lisää, tukee vaan.
Kemppilä
21.03.2005 16:58:19
Juuri ohmimäärä siinä on tärkeintä. Ei kai se kaapin koko asiaa muuta. Ja kaappihan ei volyymiä lisää, tukee vaan.

Heitänpä tähän nyt oman kysymyksenikin vielä, eli jos kaappi on tollanen 8 ohm ja 100w niin millasen nupin sille sitten hankkis. 8 ohmia ja yli vai alle 100w vai saman verran ja paljonko yli tai ali?
Mitkä erot trankulla ja putkella noissa nupin wateissa tuolle 100w kaapille?
nimim. ohmeista ja wateista pihalla.
-Ooksää Seinäjoelta?
MV
21.03.2005 17:20:45 (muokattu 21.03.2005 17:26:04)

Eli jos hän ostaisi vaikka saman ohmimääräisen 200 watin kaapin siihen kylkeen niin ei lähtisi yhtään kovempaa meteliä???

EDIT:Juu meni jo perille, älä vaivaudu vastaamaan:)
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Distortion
21.03.2005 19:33:31
Eli jos hän ostaisi vaikka saman ohmimääräisen 200 watin kaapin siihen kylkeen niin ei lähtisi yhtään kovempaa meteliä???

EDIT:Juu meni jo perille, älä vaivaudu vastaamaan:)

Vaivaudun! >:)
Eli mitäs nyt meinaat?
Mun käsityksen mukaan lisäkaappi comboon ei tuo ääntä varsinaisesti lisää?
Korjatkaa jos olen väärässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)