Aihe: Symbaaleiden määrä
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
DrmBug
18.03.2005 20:49:31
Sabianiin olen minäkin tykästynyt:

HH Medium ride 20"
HH Fusion Hats 13"

AAX Dark krässit 16 ja 18"
Meinl Byzance splässi 6" (pieni mutta sähäkkä ;)
Wuhan 12" kiina
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
jtannin
18.03.2005 22:59:30
Jos joku kamoissa tai tyylissä epailyttää tai oma itsetunto ei riitä päättämään: Absoluuttinen totuus löytyy täältä!!! ;o)

http://go.to/righteousdrummers
Mr. Sly
19.03.2005 08:53:31
Varsin maltillisella peltikattauksella soittelen. Eli siis 2x Byzance 18" crashit ja sitten 14" haikka ja 20" ride.
Eilen juuri ostin Paisteen mustaleimaisen 2002 riden, ja hyvin toimii.
"Keep it simple, stupid!"
afro
19.03.2005 12:26:35 (muokattu 19.03.2005 12:27:01)
Riippuu hyvin pitkälle tilanteesta.
Usein
1 x hi-hat (14")
1 x ride (20")
2 x crash (16" ja 17")
Tai sitten toinen crash korvataan splashilla, tai yllämainitun kattauksen lisänä china. Usein myös pelkästään haitsut, ride ja yksi crash. Hyvin harvoin kaikki pellit käytössä yhtä aikaa.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Alpha
19.03.2005 14:14:34
Jos joku kamoissa tai tyylissä epailyttää tai oma itsetunto ei riitä päättämään: Absoluuttinen totuus löytyy täältä!!! ;o)

Nuo sivut saisi bannata lopullisesti...:o)
Tama (Royal Star)
19.03.2005 14:58:19
Nuo sivut saisi bannata lopullisesti...:o)

niin saisi, suurin osa kamoista kun on "mustalla listalla":D....
mikä ihmeen zildjian.....?
Markuz
19.03.2005 18:27:06
Itse tykkään hyvistä 22' rideistä vaikken niitä keikoilla käytäkkään kovin paljoa.
2x22' ride
17' crash
15' crash
14' hi-hat
K-Customit on mahtavia. Ei voi muuta sanoa ja Istambulin vihreä laimaisissa haitsunpelleissä on todellakin multaa.
tatska
19.03.2005 19:11:32
tuntuu joo vähän siltä, et niitä peltejä ostellaa vinot pinot, jotta voidaan sit täällä päteä. pari crashssiä on hyvä olla, riden ja hi-hatin lisäks, mut mun mielestä kaikki spalshit ja bellit menee vähän pelleilyn puolelle, koska ei niitä tarvitse tollai "perus"-keikoilla, vaan ne on omaks iloks..

toki keikkamuusikoille kertyy pakostikin peltejä, just sillai pikkuhijaa.
veikkaan vaan, et täällä suurin osa ei ole mitään anssi nykäsiä, vaan ihan perus omaks-iloks kaveribändeillä soittavia.

ite oon chinaa harkinnut, mut en ole jaksanut ostaa..

yleisesti: mitä pienempi setti, sitä kovempi jätkä.
siis noissa pro-piireissä..

ja death-metal erikseen..
"Ei tässä olla pappia kyydissä.."
Remo
19.03.2005 19:24:48
Mulla on 16" ja 14" crash, 10" splash, 14" haikat, 20" ride. Noilla pääsee riittävän pitkälle, mutta chinaa on tullu hiukan harkittua siitä sais sellasen mukavan pienen lisän aina joskus.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Alpha
19.03.2005 20:07:07
tuntuu joo vähän siltä, et niitä peltejä ostellaa vinot pinot, jotta voidaan sit täällä päteä.

Niitä symbaaleja ostetaan sen takia, että on mahdollisimman paljon soundeja käytössä.

pari crashssiä on hyvä olla, riden ja hi-hatin lisäks, mut mun mielestä kaikki spalshit ja bellit menee vähän pelleilyn puolelle, koska ei niitä tarvitse tollai "perus"-keikoilla, vaan ne on omaks iloks...

Kyllä tuota Splashia ja Chinaa alkaa kaivata kunnon rokki meiningissä.

veikkaan vaan, et täällä suurin osa ei ole mitään anssi nykäsiä, vaan ihan perus omaks-iloks kaveribändeillä soittavia.

Muutaman vuoden olen keikkailevassa yhtyeessä soittanut. Tuli tutuksi nuo kombinaatiot symbaalien suhteen.

siis noissa pro-piireissä...

Aha...
tthei
19.03.2005 20:22:38

Niitä symbaaleja ostetaan sen takia, että on mahdollisimman paljon soundeja käytössä.

Ja myös sen takia, että se kaman keräily on joillekkin osa rumpuharrastusta. Itselläni ainakin tulee aina aika ajoin sellasia tuntemuksia että haluaa lisää vaikka mitä härveliä ja peltiä ja rumpua mitä ei oikeestaan ees tartte ja siitä seuraa että rumpukaman määrä nurkissa kasvaa. Ja kyllähän se uus kama tuo aina soittomotivaatioa lisää ;)

Eikä kuitenkaan koskaan ole sitä yhtä ainoaa crashiä tai haikkaa tai rideä joka sopisi täydellisesti kaikkiin musatyyleihin.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
moderndrummer88
19.03.2005 20:45:47 (muokattu 19.03.2005 20:46:07)
sama teksti tuli kahdesti
Tärbä-tärbä-kosh
afro
19.03.2005 21:05:53
tuntuu joo vähän siltä, et niitä peltejä ostellaa vinot pinot, jotta voidaan sit täällä päteä. pari crashssiä on hyvä olla, riden ja hi-hatin lisäks, mut mun mielestä kaikki spalshit ja bellit menee vähän pelleilyn puolelle, koska ei niitä tarvitse tollai "perus"-keikoilla, vaan ne on omaks iloks..

Humppakeikoilla splash on melkein pakollinen. Ja varmasti moni täällä niitä tekee.
China on minustakin hieman turha, tai ainakin itse käytän sitä tosi harvoin. Toki metallissa se voi olla ihan tarpeellinen, rokkikeikoille en silti jaksa viedä, crasheilla saa luvan pärjätä.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
fox
19.03.2005 21:51:07

tuntuu joo vähän siltä, et niitä peltejä ostellaa vinot pinot, jotta voidaan sit täällä päteä.

Voe voe, kyllä sitä ny ollaan ahdasmielisiä, vaikka kuvauksessa toista väitetään.. =)

Ei se setin koko soittotaitoa vähennä, muttei myös lisääkään.

Ja peltien määrä pitkään soittaneilla (samoin kun muu sälä) yleensä on melko runsas, kas kun niitä peltejä ei paskaks ole saanut paiskottua humpalla.. Edelleen eri tyylit vaatii eri kattauksen, ja sittenhän on siellä treeniksellä kasattuna sellanen yyber-setti, kun eihän niitä viitti missään pusseissa ja laukuissa pitää, hyviä peltejä..
Eipä sulla ole kovin suurta käsitystä splashien ja bellien merkityksestä kun ne noin ankarasti tuomitset.. ei humppaa ilman splässiä, eikä vanhempaa rokkia, eikä lattaria ilman belliä. Ja voipa niitä muissakin tyylilajeissa/kappaleissa efektinä käyttää..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Magetsu
20.03.2005 00:22:13
mut mun mielestä kaikki spalshit ja bellit menee vähän pelleilyn puolelle, koska ei niitä tarvitse tollai "perus"-keikoilla, vaan ne on omaks iloks..

Jesh!
Kylläpä noita spläshejä ja muita efektejä tulee käytettyä joka keikalla ja nehän juuri tuo lisää väriä siihen musiikkiin.
Späng ' Läng
Magetsu
20.03.2005 00:24:39 (muokattu 20.03.2005 00:25:05)

Niin, settihän se tekee miehestä/naisesta "kovan"... :)
Späng ' Läng
AP
20.03.2005 10:51:41

Buaahh!
K100 #7
kattila
20.03.2005 12:19:10

Aina ja ikuisesti maailman paras sivu! :)
Dust to dust
miän vain
20.03.2005 12:50:49

Itse ainakin ostan ihan pätemismielessä. Kyllä minusta kannattaa laittaa isot rahat kiinni, että pääsee netissä näyttämään. Jyrään teidät kaikki kymmenen crashin ja sadan splashin setillä.

Tässä vielä tällainen linkki (siellä tosiaan on violetti kissa, älkää säikkykö nimeä):

http://purplepussy.net/d/20050107.html
Laita korva kiinni vinyylisoittimeen, kuulet olennaisen.
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)