Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5 6 7 8121 122 123 124 125
LaXu
19.03.2005 14:49:21
Kertokaapas mikä on ollut paras tapa viestiä liian suuresta testivoimakkuudesta.

Tuosta tulikin mieleen, että joskus muinoin Helsingin F-Musiikissa olin testaamassa kitaraa ja soittelin hiljaa Yamaha DG:n (jollainen minulla itsellänikin on) kautta. Vieressä sitten oli joku arviolta nelikymppinen jehu testaamassa Fenderin Cyber Twinia. Jonkun ajan päästä joku myyjistä tuli suuressa viisaudessaan sitten sanomaan, että pistä vahvaria hiljemmalle..vaikka tämä Fenderin testaaja luukutti kolme kertaa kovemmalla...
No, tuli ostettua sitten kitara muualta. Ikää taisi allekirjoittaneella olla tuolloin 18-19v, joten ei pitäisi siitäkään olla kiinni. ;)

Sinänsä olen kyllä saanut hyvää palvelua kaikissa pääkaupunkiseudun soitinliikkeissä, myös em. F-Musiikissa.
Guitaristi
19.03.2005 14:50:58

Voisi tähän kyllä omia kokemuksia laittaa...

Eli siis olin helsingin musamaailmassa kattomassa uutta kitaraa, ja siitä sitten neuvottelimme. Kohteena oli tokai ls-85Q. Siitä sitten saatiin kaupat tehtyä. Tämän jälkeen myyjä kysyi:
nii onkos sulla ollenkaan vahvistinta?
Hermostuin hieman. Olin ostanut yli 1000€:n kitaran ja myyjä tiedustelee, että onko minulla vahvistinta. Taas meitä nuorempia ihmisiä vähätellään!
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli??
atimoc
19.03.2005 15:14:22

Eli siis olin helsingin musamaailmassa kattomassa uutta kitaraa, ja siitä sitten neuvottelimme. Kohteena oli tokai ls-85Q. Siitä sitten saatiin kaupat tehtyä. Tämän jälkeen myyjä kysyi:
nii onkos sulla ollenkaan vahvistinta?
Hermostuin hieman. Olin ostanut yli 1000€:n kitaran ja myyjä tiedustelee, että onko minulla vahvistinta. Taas meitä nuorempia ihmisiä vähätellään!

Veikkaan, että tuo kommentti ei ollut niinkään "Onko sulla nulikka edes vahvistinta", vaan enemmänkin "Hierotaankos kauppaa uudesta vahvaristakin?" Menee jo varsin kummalliseksi, jos kauppias jaksaa urputtaa vielä kaupanteon jälkeenkin :)

Itseltä ei löydy musaliikkeistä yhtä järkyttäviä kokemuksia kuin mitä aikaisemmissa viesteissä on kerrottu. Lähes aina on tosin tullut törmättyä joko asiantuntemattomuuteen, tylyyn palveluun tai järkyttäviin ylihintoihin ilman tinkimisvaraa, usein myös noiden yhdistelmään. Päätin, että ostan musakilkkeet tästä lähtien verkosta, plektroja ym. pientä lukuunottamatta. Jos joskus tulee poltettua näpit nettiostoksilla, kokeilen taas lähikauppaa, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole tullut ongelmia. Lompakko ja verenpainemittarikin ovat olleet tyytyväisiä.
strictly rhythm or make it cry, make it sing?
Guitaristi
19.03.2005 15:57:18

Veikkaan, että tuo kommentti ei ollut niinkään "Onko sulla nulikka edes vahvistinta", vaan...

Voi olla, mutta itse ainakin käsitin sen sillä tavalla...
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli??
Jusma
19.03.2005 16:28:25 (muokattu 19.03.2005 16:29:22)
Paikkana toimii jälleen Porin Pihlajamaan musiikki vanhan omistajan aikoina.

Minä: -Teil näyttäs tosa näyte ikkunal olevan tollane vihree Jacksonin keppi, että mitä mahtaa vehje maksaa, ku ei hintaakaa näy?
Myyjä (itse pääpiru Pihlajamaa): -No katotaas...
*kävellään ikkunalle
Myyjä: -Jaa se o tollane erikoisvärine(vihreä, jossa jotai kimalletta). Kyllä se varmaan aika paljon maksaa, ko se ton värinenkin on?
Odottelin siinä vielä tovin, mutta hintaa en koskaan selville saanut ja lähdin pois.
Kimmo72
19.03.2005 16:46:32
Musakaupoissa saa parempaa palvelua, jos on pitkä letti.

Tai Muusikoiden.net paita päällä
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Safaweb
19.03.2005 18:12:30

Vuoden niksi :)
Frozen Flamen uutta The Burning Breeze EPtä ei voi enää tilata. Tyhymä, olisit ostanut sillon, ku sulla oli vielä mahollisuus.
BuzBuz
19.03.2005 18:29:51

Hehe, täytyy testata :D
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Wasbesp
19.03.2005 18:41:50

Tuntuu oudolta lukea näitä juttuja, kun itselleni ei ole koskaan tullut eteen mitään erityisen huonoa palvelua tai tyhmiä kommentteja. Olen asioinut Helsingin Musamaailmassa pariin kertaan, toisella kerralla ostin sieltä tuon nykyisen kitarani (esp ltd ex-400) ja sain oikein hyvää palvelua. Testailin tietenkin muitakin kitaroita, ja myyjä esitteli niitä selkeästi ja asiantuntevasti ja tuli vielä juttelemaan jotain vahvareista siinä kun testailin kitaraa. F-musiikissakin testasin kerran yhtä RR:ää, ja sielläkin palvelu pelasi hyvin. Eniten tykkään kuitenkin asioida Somerolla Power-Soundissa, yksi mies pyörittää paikkaa, ja häneltä saa oikein hyvää ja asiantuntevaa tietoa laitteista. Joskus aloittelevana kitaristina tuli kysyttyä varmaan hyvinkin tyhmiä kysymyksiä, mutta koskaan ei tullut vastauksia pilkkaavaan tai alentavaan sävyyn. Arvostan.
Onks kaikki Alexit laihoja?
BuzBuz
19.03.2005 19:04:24

Joskus aloittelevana kitaristina tuli kysyttyä varmaan hyvinkin tyhmiä kysymyksiä, mutta koskaan ei tullut vastauksia pilkkaavaan tai alentavaan sävyyn. Arvostan.

Näinhän asian pitäisi tietysti ollakkin. Sen takia ne myyjät siellä ovat että heiltä voisi näitä tyhmiä kysymyksiä kysyä.
Meisseli
19.03.2005 19:18:19

Ja osaa truupperin!

Tai hallittee trumpetin!
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
...And Justice For All
19.03.2005 19:18:45
Näinhän asian pitäisi tietysti ollakkin. Sen takia ne myyjät siellä ovat että heiltä voisi näitä tyhmiä kysymyksiä kysyä.

Mä käyttäydyn niin että jos joku nuorempi soittajanalku tulee kysymään niin oikeen vedän hyvä-veli-vaihteen päälle ja selvästi neuvon. Mä oonkin joskus ajatellu notta jos töihin pääsis musakauppaan niin olis ite semmonen prototyyppi hyvästä musakauppiaasta joka ei vittuile tyhmille kysymyksille.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
BuzBuz
19.03.2005 20:06:31

Niq: Loistava kirjoitus, plussaa ilmassa.
aniks
19.03.2005 20:35:12
Musakaupoissa saa parempaa palvelua, jos on pitkä letti.

Kyllä
Olen kiero-mies.
treble
19.03.2005 20:40:04

Tynnisen liike(kouvolan musiikki) sentään on kunnon kauppa.

Muuten kyllä hyvä liike, mutta saisivat tehdä nuo kotisivut valmiiksi. Ovat olleet yli vuoden "piakkoin käytettävissä".

http://www.kolumbus.fi/kouvolan.musiikki.oy/
Artist
19.03.2005 20:43:14 (muokattu 19.03.2005 20:44:20)
Nykyään asiakkaat vaatii ihan liikaa, pitäisi saada täydellistä palvelua niin halpaan hintaan kuin mahdollista.

Tottakai. Siihen pyritään. Jos ei jonkun musiikkikaupan herroja kiinnosta palvella mua hyvin, niin eivätpä tule minulta rahojaan saamaan. Toisaalta, jos kaupassa saa hyvää palvelua, niin sieltä yleensä sen tuotteen ostaakin, vaikka hintalapussa ei olisikaan se alin mahdollinen hinta.

En ala tekemään palvelun suhteen mitään kompromissejä. Vaadin musakaupoilta ihan yhtä hyvää palvelua kuin miltä tahansa muulta kaupalta. Monen musakaupan kohdalla se vaan näyttää olevan liikaa vaadittu.

Se on jännää, miten musakaupoissa vaikuttaa olevan niin paljon kaikenlaisia mulkvisteja töissä, ja silti pysyvät pystyssä.
Ei mulle ruokakaupassa myyjät vittuile tai odotuta minuuttitolkulla, vaikka kuinka olisi kiirettä.
rakula
19.03.2005 21:08:53 (muokattu 19.03.2005 21:09:16)
Enpäs musamaailmassa ole vieraillut, mutta kyllä keravan intro musicin myyjät osaavat myös olla vittumaisia/tietämättömiä.

Ostinpa sieltä kerran maverick-merkkisen kitaran ja floikkani ei pitäny niin hyvin virettä, kun floikan terät olivat tylsyneet. Kysyin myyjältä, voisiko tälle tehdä jotain, esimerkiksi teroittaa vai pitääkö hankkia uusi floikka. Myyjä vastasi mulle yksinkertaisesti näin: "Mitkä on floikan veitset?"

Sen jälkeen vein kitaran oeschille ja hän tiesi kyllä heti mitä tehdä.
Se on Viidakon laki
Niq
19.03.2005 21:15:32

En ala tekemään palvelun suhteen mitään kompromissejä. Vaadin musakaupoilta ihan yhtä hyvää palvelua kuin miltä tahansa muulta kaupalta. Monen musakaupan kohdalla se vaan näyttää olevan liikaa vaadittu.

Oikein, ei pidäkään, mutta toisaalta ei kannata ihan täysin tuomita yhden kerran perusteella jotain putiikkia. Tietty jos on monta kertaa tullut käytyä liikkeessä ja joka kerta on palvelu perseestä, niin sittenhän yksinkertaisesti asia on niinkuin sanoit.

Se on jännää, miten musakaupoissa vaikuttaa olevan niin paljon kaikenlaisia mulkvisteja töissä, ja silti pysyvät pystyssä.
Ei mulle ruokakaupassa myyjät vittuile tai odotuta minuuttitolkulla, vaikka kuinka olisi kiirettä.

Sepä siinä, kaikki hyvät myyjät menevät töihin alalle josta saa oikeasti hyvää palkkaa, musiikkilaitebisnes suomessa on kuitenkin aika pientä eikä hirveitä rahoja liiku, varsinkin kun mennään kehäkolmosen ulkopuolelle.

Ruokakaupassa myynti perustuu isoon massaan, kun taas pienissä musapuodeissa usein on vakioasiakkaat jotka tuovat leivän pöytään. Siinä helposti jää sitten palvelematta se pitkätukkainen 15v hevarinalku jota myyjä ei ole ennen nähnyt(tai sitten se on käynyt neljä vuotta kerran viikossa soittamassa kitaralla puolituntia ja sitten lähtenyt pois ostamatta mitään), joka tietysti on väärin, mutta toisaalta taas ymmärrettävää. Tiedän tyyppejä jotka käyvät musakaupassa testaamassa vehkeitä ja sitten tilaavat laitteet thomannilta muutaman kympin säästön takia.

Minun puolestani ei tarvitse musakauppiaan olla hymy naamassa kokoajan mielistelemässä, vaan pitää pystyä vastaamaan kun kysytään hinnasta, laitteen perusominaisuuksista jne.

Onhan se tietysti joillekin vaikeaa mennä kysymään suoraa myyjältä asioita, kuin että myyjä tulee kysymään voinko auttaa. Joskus tietämättään antaa kauppaan astuessaan sellaisen kuvan itsestään että multa ei kannata tulla kysymään kun osaan itsekin katsoa. Sitten odotellaan nurkassa että milloinkohan se tulee palvelemaan että saan tämän hinnan tietoon.

Ja ainakin paikallisessa kaupassa tepsii tämä keino: Kitara hyllystä kouraan, soittelet sillä muutamat minuutit ja sitten kysyt että "hyvä kitara, paljon on hintaa?". Jos ei hinta miellytä niin yksinkertaisesti sanoo vaan että on kyllä liikaa tästä kitarasta, KOSKA: esim. kilpailija myy halvemmalla, viimeistely ei ole huolellista, samanmoisten yleinen hintataso markkinoilla pienempi jne.

Jos jätät hinnanpudottamisvaatimuksesi perustelematta, myyjä ajattelee että "se tinkii vaan sen takia kun sillä ei ole varaa tai että se ostaa sen kuitenkin, mutta se vaan haluaa saada hintaa pois".

Tässäkin on hyvä muistaa että sitä saa mitä tilaa.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
Da Make
19.03.2005 21:19:31
Malmin DLX on ehkä parhaimpia musaliikkeitä mitä on. Aina mukava ja tarpeeksi rento (ei siis laiska meno kuitenkaan) palvelu. Kuitenkin, Helsingin Kitarapaja on paras. Ja BassCenter myös.
"Oh Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob) Katso omat plussasi täältä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)