Edward 18.03.2005 13:23:27 (muokattu 18.03.2005 13:23:36) | |
---|
Hoi. Eli olen nauhoittanut Cubase LE:llä yhden raidan akustista kitaraa ja haluaisin ottaa joitain kohtia nauhoituksesta uusiksi. Mitenkäs saan rajattua sen alueen, mitä haluan nauhoittaa ja miten saan siihen mukaan esim. 2 tahdin mittaisen pre-rollin? Olen koittanut rajata sitä aluetta vaikka millä työkalulla, mutta aina kun laitan nauhoituksen päälle, nauhoitus alkaa koko raidan alusta. Etsin netistä kaikenlaista Cubasen äänitykseen liittyvää, mutta suoraa vastausta tähän en löytänyt mistään. Cubase LE:n mukana tuleva n. 3 sivuinen opuskin on suhteellisen huono apu ongelmaan. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
konehes 18.03.2005 13:37:30 | |
---|
Eikö siinä oo pdffänä mitään manuaalia? |
Edward 18.03.2005 13:57:32 | |
---|
Eikö siinä oo pdffänä mitään manuaalia? Onhan siinä, muttei siitäkään oikein mitään irtoa. Kaikki muut toiminnot ja pikanäppäimet kyllä löytyy. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
SX:ssä on ainakin semmonen "jana" sielä ylälaidassa millä voi määritellä mihin kohtaan nauhoitetaan. Kai varmaan LE:ssäkin on samanlainen systeemi. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Juniper 19.03.2005 20:28:01 | |
---|
Samanlainen on LE:ssä. Elikkä janasta valitaan haluttu alue raidasta ja sitten transport paneelista kytkee päälle punch in/punch out namiskat (ne loopin vasemmalla ja oikealla puolella olevat napit). Tämän jälkeen aloita raidan soitto vähän ennen janalta valittua aluetta ja sitten kun raita on edennyt janasta valittuun kohtaan, niin nauhoitus alkaa ja päättyy automaattisesti... Ota nyt tästä sepostuksesta selvää, se on kuitenkin siinä pdf:ssä oikein kuvan kanssa selitetty :) |
Edward 21.03.2005 10:05:23 (muokattu 21.03.2005 10:05:42) | |
---|
Samanlainen on LE:ssä. Elikkä janasta valitaan haluttu alue raidasta ja sitten transport paneelista kytkee päälle punch in/punch out namiskat (ne loopin vasemmalla ja oikealla puolella olevat napit). Tämän jälkeen aloita raidan soitto vähän ennen janalta valittua aluetta ja sitten kun raita on edennyt janasta valittuun kohtaan, niin nauhoitus alkaa ja päättyy automaattisesti... Ota nyt tästä sepostuksesta selvää, se on kuitenkin siinä pdf:ssä oikein kuvan kanssa selitetty :) Jees, kiitosta vastauksista. Löysin tosiaan tuon janan tuosta LE:stä ja hyvin pelittää, mutta yksi ongelma tuossa vielä on: Eli pystyykö nauhoituksen aloittamaan mistä kohdasta raitaa tahansa? Kun itse kokeilin zoomin kanssa laittaa sitä janaa tiettyyn kohtaan, heittää se itsensä aina yhden näytöllä olevan pystyviivan alkuun tai loppuun, ei kuitenkaan juuri siihen kohtaan, mihin sen haluaisin. Mikäs tähän olisi ratkaisuna? Voiko noita pysty viivoja lisätä jostain, jotta nauhoituksen voisi aloittaa tarkemmin? Löysin muuten myös sen pre-roll arvonkin transport-paneelista, pitääpä kokeilla vielä tuota punch-toimintoa. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Walrus 21.03.2005 12:25:14 | |
---|
Ei oo nyt cubasee tässä nenän edessä mutta jos en hirveän väärin muista niin sen janan saa määritellä vapaasti ku painat semmosta painiketta jossa on kutakuinkin tämmönen kuvio >I< Tarkistan namiskan kun pääsen kotikoneelle. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Edward 22.03.2005 08:45:03 | |
---|
Ei oo nyt cubasee tässä nenän edessä mutta jos en hirveän väärin muista niin sen janan saa määritellä vapaasti ku painat semmosta painiketta jossa on kutakuinkin tämmönen kuvio >I< Tarkistan namiskan kun pääsen kotikoneelle. Doddeh, nythän tämä alkaa toimia. Kiitoksia tosiaan vain tuostakin. I'm just asking - Olen vain persekuningas |