Aihe: Istanbul Mel Lewis hi-hat
1
mr_b
19.03.2005 00:34:06

Oli ilo kokeilla tälläistä ja kyllä oli hienon ja jännittävän kuuloinen hi-hat. Aika moderni soundi, voisin hyvin kuvitella jonkun ?uestloven (The Roots) käyttävän tälläistä.

http://www.istanbulcymbals.com/html/melhihat.htm

Naminami. Ja juuri ostin uuden haitsun, joka nyt kuullostaa jotenkin niin laimealta tuohon verrattuna :-(
The man-machine, semi-human being.
JeeVes
19.03.2005 02:15:57
Lewikset kyllä rokkaa. Itekkin tainut joskus päästä testii kyseisiä kapineita, ihan herkuthan nuo. Vois sanoo, että ei toisia tollasia tehdä. Ohops, kello onkin jo 2:12 ja täällä vaan musnetissä pyöritään.
Magetsu
19.03.2005 08:57:51
Tuollaisia 13":n haikkoja joskus testasin, mutta eihän niillä tehny oikein mitään, soundi hajos heti käsiin ja pedaalia poljettaessa ei ääntä lähteny paljon yhtään. Kevyempää musaa noilla vois varmaan vetää ihan hyvin.
Späng ' Läng
ilarj
19.03.2005 11:04:51
Aika moderni soundi, voisin hyvin kuvitella jonkun ?uestloven (The Roots) käyttävän tälläistä.

Ainakin nykyään sil on 2 ohutta 14 crashia haitsuina. Pitäis ittelleenki ostaa tollanen.
ilarj
19.03.2005 11:06:57
Ainii saako noita suomesta? Kohta pääsee itekki haitsukauppaan.
markkuliini
19.03.2005 11:18:37

No jaa, ovatko nuo niin modernin kuuloisia...? Ovat tehty erään legendaarisen big band-rumpalin haitsujen mukaan. Ja siis Mel Lewis on kuollut jo kuitenkin 15 vuotta sitten. Mielestäni ovat erittäin perinteisen kuuloiset.
Mutta ovat kyllä todella hyvät haitsut (sarjan muutkin pellit ovat erittäin hyviä), yhdet musikaalisimmista mitä minä olen kokeillut.
KiiminkiJoe
19.03.2005 14:27:59 (muokattu 19.03.2005 14:28:20)
Vähän yli vuoden olen moisilla soitellut, eikä pahaa sanaa löydy. Saman sarjan 1982 ride on myös uskomattoman mahtava peli. Sen soundi jotenkin huokuu lämpöä ja hellyyttä, eli tytöt tykkää ja sehän on pääasia.
Gnu debyytti Auringonlaskuja kaupoissa 15.1.
miän vain
19.03.2005 16:20:14

Olisko tuo modernius sitä, että nykyään sämplätään niin paljon noilta vanhemmilta levyiltä? Historia muljahtelee, kuten aina.

Muutamissa bändeissä noita olen livenä kuulostellut. Miellyttävät kyllä.
Laita korva kiinni vinyylisoittimeen, kuulet olennaisen.
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut
ilarj
19.03.2005 16:54:24
Mutta mistä noita saa?
markkuliini
19.03.2005 17:29:40

Olisko tuo modernius sitä, että nykyään sämplätään niin paljon noilta vanhemmilta levyiltä?

Ai mä luulin että se on sämpläämistä.... :P
Tai sitten retroa tai jotain....
pearl
19.03.2005 18:36:33
Musamaailmasta ainakin löytyy, ja kuten mainittu, tilaamalla varmaankin saa mihin vaan...

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/157/179/ml_14.phtml
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
miän vain
19.03.2005 18:56:11

Ai mä luulin että se on sämpläämistä.... :P
Tai sitten retroa tai jotain....

Lanseeraan uuden taiteilijanimen: ?mitähäh

Emmie nimittäin tiiä, menikö ohi vai piruileeko hän.

Meinasin, että kun vanhaa ääntä otetaan vanhalta levyltä uusiokäyttöön trendikkäässä yhteydessä, ja sitten sen saman 'tuoreen' soundin kuuleekin suoraan pelleistä. Että sekö saa ihmisen sanomaan vanhan mallin mukaan tehtyjä peltejä moderninkuuloisiksi. Hyvä kehä, nimittäin.

Ihan sama muuten kirjoittaako sämpläämisen äällä vai aalla. Niin paljon ei kannata skenettää, että välittäisi. Tupuna saa hoitaa sen puolen.
Monochromatic - bändi
markkuliini
19.03.2005 20:15:15

Lanseeraan uuden taiteilijanimen: ?mitähäh

Emmie nimittäin tiiä, menikö ohi vai piruileeko hän.

Meinasin, että kun vanhaa ääntä otetaan vanhalta levyltä uusiokäyttöön trendikkäässä yhteydessä, ja sitten sen saman 'tuoreen' soundin kuuleekin suoraan pelleistä. Että sekö saa ihmisen sanomaan vanhan mallin mukaan tehtyjä peltejä moderninkuuloisiksi. Hyvä kehä, nimittäin.

Ihan sama muuten kirjoittaako sämpläämisen äällä vai aalla. Niin paljon ei kannata skenettää, että välittäisi. Tupuna saa hoitaa sen puolen.

Tajusin ja piruilin. Se on vaan mun luonto että joskus tulee piruiltua.
miän vain
19.03.2005 20:30:24

Tajusin ja piruilin. Se on vaan mun luonto että joskus tulee piruiltua.

Eipä tuo mitään. Meni nuo hienommat vivahteet ohi, kun oli liian monta audacityä auki ja piti miettiä että oliko se oikea tiedosto nyt r-01 vai ro-01 vai kenties ro-01b...

Kätevä tällainen netti kyllä, pääsee rentoutumaan. :p
Monochromatic - bändi
mr_b
19.03.2005 22:34:34

No jaa, ovatko nuo niin modernin kuuloisia...?

No niin, noilla syntyi kireän virvelin ja tömisevän bassarin kanssa jotenkin sellaista "instant-R & B" -meininkiä. Siis R&B -tässä nykyjenkkimerkityksessään.

Eri tavalla soittaessa syntyisi varmaan jatsia, mutta hyvin tuntuivat sopivan moderniin rytmimusiikkiin, paremmin kuin esim. CCR:n soittoon.
The man-machine, semi-human being.
jussijoe
21.03.2005 12:11:07 (muokattu 21.03.2005 12:11:40)

Oli ilo kokeilla tälläistä ja kyllä oli hienon ja jännittävän kuuloinen hi-hat. Aika moderni soundi, voisin hyvin kuvitella jonkun ?uestloven (The Roots) käyttävän tälläistä.

http://www.istanbulcymbals.com/html/melhihat.htm

Naminami. Ja juuri ostin uuden haitsun, joka nyt kuullostaa jotenkin niin laimealta tuohon verrattuna :-(

Minäki ostin muutama kuukausi sitten 14" Mel Lewis haitsuparin Oulun Musiikki Kullakselta. Just se saundi mitä hainkin haitsuilta. Semmonen aika pehmeä ja... Maksoivat muistaakseni semmoiset 250e, ei paha.
poja?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)