kupteri 17.03.2005 23:10:27 | |
---|
No p*****e kun kuulostaa hyvältä! :-) |
Mikko Vainiala 17.03.2005 23:47:33 | |
---|
Kiitos kaikille. Saanko kuitata tämän nyt vaan tällä? :) Kysymyksiin. Rebeat: En tiedä minne ensimmäinenkin sitten menee jos menee mutta pieni jännitys on päällänsä, en halua kertoa nyt enempää. Antroid: Soitettu sellaisella vähän viallisella mutta rakkaalla lespalla. Enema: Girl You Really Got Me...Ain't Talking About Love...Feel Your Love...Unchained, Eruption...unohtuikohan joku. Velli: Voi olla että jatkossa teen erilaisia tehoversioita ja modejakin mutta nyt ei kerkiä kun tehdä tätä isoa vaan. Askomiko: Kyllähän sie tolla cover-bändiin pääset! :) Joo haluan kyllä demota muitakin...tuosta saa tosiaan ihan sellaista smoottia ilman teräviä reunoja. Hannu H: Bisnes=Päänsärky. Tehdään nyt aluksi edes yksi laite valmiiksi. Efunkelist: Marsupohjalta. Tami: Sama nuppi kyllä. Mikko |
kupteri 18.03.2005 00:15:39 (muokattu 18.03.2005 00:21:37) | |
---|
Rupesin sitten ton clipin jälkeen kuuntelemaan Van Halenin kokoelmatuplaa... Näin se jäi "Eddie" päälle :-) Kieltämättä varsin lähelle autentista tunnelmaa ja soundia oot tuolla vahvistimella päässy (ja sormetkin aika hyvin mukana, eihän se pelkkä vahvistin soittajaa tee ;-) Kunpa osais itte rakentaa... Vaikka elektroniikasta jotain ymmärtääkin, niin käytännön puolella peukalo on keskellä kämmentä. Ois hienoa kun olisi kustomoitu vahvistin. Jotain harvinaisempaa "ei-linjavalmisteista" yksilöä oon kokeillu ja tuntuihan se varsin elävälle pelille (kitaran volanapillakin oli oikeasti vaikutusta säröihin jne.). Hintalappu vaan harrastelijasoittajalle turhan iso. Eri asia jos oikeasti olisi taitava soittaja :-) |
Jäärä 18.03.2005 08:37:40 | |
---|
Enema: Girl You Really Got Me...Ain't Talking About Love...Feel Your Love...Unchained, Eruption...unohtuikohan joku.
Mean street? Helvetin hieno soundi! Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
enema 18.03.2005 08:58:59 | |
---|
Anteeksi, unohtui kehuminen. Komea soundi on. Olisi kiva kuulla lähteekö siitä minkämoista murinaa. Jos pitäisit yhden klipin missä ei olisi reverbiä / delayta ja riffittelisit jollain murisevalla gain-soundilla. Aina ei voi voittaa, mutta aina voi hävitä! |
Lord of the strings 18.03.2005 09:26:02 | |
---|
Tuollaisen vahvistimen ottaisin milloin vain. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? |
Jormaz 18.03.2005 09:55:14 | |
---|
Kuulosti ihan saatanan hyvältä!!! Varsinkin lopun Eruption/Pääkallosoolo. In Goth We Trust! The 666 Club #4 |
Velli 18.03.2005 16:59:14 | |
---|
Velli: Voi olla että jatkossa teen erilaisia tehoversioita ja modejakin mutta nyt ei kerkiä kun tehdä tätä isoa vaan. Ok, no jos ihan näin teoreettisesti puhutaan, niin paljonko veloittaisit tuollaisen valmistamisesta?... |
Joees 18.03.2005 17:38:37 | |
---|
Ok, no jos ihan näin teoreettisesti puhutaan, niin paljonko veloittaisit tuollaisen valmistamisesta?... Mä olisin myös hieman kiinnostunut tuosta hintapolitiikasta ;) Groooove is in heart! |
elbowski 18.03.2005 17:44:26 | |
---|
Mä olisin myös hieman kiinnostunut tuosta hintapolitiikasta ;) Se en ollut minä, se oli Pastilli??? | IMIK #25 |
Antroid 18.03.2005 18:58:37 | |
---|
(tähän kohti toi sama kysymys mikä nuilla kolmella tossa yllä) |
Jormaz 18.03.2005 19:21:42 | |
---|
(tähän kohti toi sama kysymys mikä nuilla kolmella tossa yllä) In Goth We Trust! The 666 Club #4 |
Sir Härö 18.03.2005 20:05:39 | |
---|
Kiitokset mikolle! Sun klippis innotti mut opetteleen Ain't talkin about loven! Vittu että oli hienot soundit! Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii!
Pastilli? |
Jormaz 18.03.2005 20:35:15 | |
---|
Löytyyks tän vahvarin speksejä mistään? In Goth We Trust! The 666 Club #4 |
Mikko Vainiala 18.03.2005 21:29:00 | |
---|
No hyvä, koetan selittää lähtökohtia. Olen hakenut starttirahaa pienimuotoisen yritystoiminnan käynnistämiseksi. Kuukauden ajan olen ollut monen sortin neuvotteluissa joissa tehtiin kaikenlaisia laskelmia asian tiimoilta TE-keskuksessa ja lisäksi muilla asiantuntijoilla. Nämä tahot ovat tavallaan niitä jotka hinnoista päättävät ja katsovat miten homma kannattaisi...tulos: eivät puoltaneet starttirahaa, syynä mm. se että kaavailemallani valmistustahdilla (aluksi 1kpl/kk ja ehdoton maksimi 4kpl/kk) edessä olisi ”kassakriisi”. Ok, selitin ettei se asia aivan niinkään ole koska saan rahoitusta muualtakin enkä ole ostamassa esim. kymmeniä muuntajia varastoon, vaan tarkoitus on tehdä laite kerrallaan ja ostaa sitten kalleimmat osat seuraavaan. Ehkä tämä vaikutti siihen että nyt toissapäivänä yllättäen sainkin myönteisen starttipäätöksen. En vaan halua aloittaa yritystoimintaa vielä koska asia vaatii vielä valmisteluja ja starttiaika 6kk juoksisi sitten nopeasti loppuun. Kuten useimmat ovat jo nähneetkin kuvista (elektroniikka ja soitinrakennus palstalla) olen tehnyt kaikki valmistelevat toimenpiteet - piirrustukset, kotelot, mitat ja layotit tähdäten 3-kanavaiseen vahvistimeen. Jos nyt hyppäisin esim. yksikanavaiseen olisi edessä taas uuden prototyypin tekeminen jolloin homma pitkittyisi entisestään. En usko että yksikanavaisuus alentaisi hintaa merkittävästi tästä kolmikanavaisesta. Syöhän "hottie” kanavakin yksistään jo 4x12ax7 putkea ja kalleimmat osat (muuntajat, puutyöt ym.) samat ja valmistusaikakin olisi lähestulkoon sama. Ja kyllä ainakin omassa ihannevahvarissani täytyy olla hyvä cleani ja erillinen lead kanava, kyllä te tiedätte, sellainen helpposoittoinen creamy putkisustain ilman pedaaleja. No siihen hintaan vielä. Yksi ulkomainen vahvistinvalmistaja kirjoitti minulle juuri etten tekisi samaa virhettä kuin hän, eli aloittaisi alhaisella hinnalla ja korottaisi myöhemmin. Sanoi ettei kuluttajat hyväksy tuollaisia hyppyjä. Kuullostaa ihan asialta. No minulla on kyllä omat laskelmani kanssa. Mutta sitä ennen, missä näitä vahvistimia voisi esim. kokeilla? Tuskinpa Porissa paljon asiakkaita on. Olenkin ajatellut lähestyä asiassa Custom-Shopia tai Kitarapajaa. Asiasta on joissain muissa yhteyksissä jo keskusteltukin. Siitä minulla ei ole vielä käsitystä millaiset katteet heillä normaalisti on. Jos teen sopimuksia näiden kanssa lienee selvää etten voi jatkossa myydä heidän ”ohi” jollain muulla hinnalla. Mutta faktan pitäisi olla se että saundista maksetaan eikö totta? No mihin sitten verrataan? Maailmassa ei ole kovin montaa käsintehtyä kolmikanavaista putkivahvistinta, eikä taida olla edustuksiakaan ulkomaiden putiikkituotteille. Mutta jos clean saundi olisi yhtä hyvä tai parempi kuin fenkussa, lisäksi tämä hottie kanava (variaatioineen) ja sitten soldanoluokan tai parempi lead saundi – silloinhan hinta voisi olla tietysti mikä tahansa, Dumble-svääreihin asti, mutta sanotaan nyt heti että ei tässä nyt puhuta mistään Mad Professorinkaan hinnoista. Riippuen (mahdollisen) jälleenmyyjän katteesta kaupan listamyyntihinta kolmikanavaiselle voisi olla n. 2500-2750e. (Ulkomaisen valmistajan mukaan juuri nyt tein sitten sen virheen…että näillä ominaisuuksilla ja työmäärällä tähän hintaan.) Tällöin täytyisi myydä 1 ja ½ kpl/kk. Jos toimin yksin niin silloin hinta on tietysti liikkeen katteen verran edullisempi. Olen tottunut matalaan elintasoon enkä ole rahan perään, nämä ovat vaan laskelmia ja vieläpä ammattilaisten tekemiä. |
Mikko Vainiala 18.03.2005 21:36:21 | |
---|
Löytyyks tän vahvarin speksejä mistään? Sanotaan että mulla on sisällä muutama sellainen viritys ettei niitä ole varmasti käytetty missään. Toisinaan näitä kyselläänkin ja autankin monesti pienten vihjeiden ja viittausten avulla MUTTA: On ihan eri juttu tehdä DIY-vehkeitä ja kehua retostella että kuinka halvalla tässä nyt kaikki saatiin, mutta kun pitää maksaa vuokrat ja eläminenkin…tässä myös tärkein syy miksei pienten putiikkivalmistajien skemoja netissä paljon näy, se on sellainen sisäänrakennettu kunnioitus toisen työtä kohtaan. Tottakai kitaravahvistimien historia on kloonauksen historiaa ja apinointia, ei siinä mitään uutta, mutta juuri ne lisät ja pikku muutokset mitä putiikkivalmistajat mahdollisesti onnistuvat tekemään tunnettuihin designeihin on "se jokin" miksi niitä ostetaan ja halutaan. Tässä mielessä pyydän ymmärrystä sille etten ole kovin auliisti piirikaavioitani kenellekkään tykyttämässä. Kiitti taas Jormaz ja muut kommenteista. |
Jormaz 18.03.2005 21:47:13 | |
---|
Juu en mä meinaakaan mitään kytkentäkaavioita vaan ihan tommosia perustietoja, mitkä putket hönkii ja paljon tehoja ja silleen. In Goth We Trust! The 666 Club #4 |
Mikko Vainiala 18.03.2005 22:31:11 | |
---|
Juu en mä meinaakaan mitään kytkentäkaavioita vaan ihan tommosia perustietoja, mitkä putket hönkii ja paljon tehoja ja silleen. Joo tuollainen onkin tekeillä. |
Mitä biisejä vetelit tossa? ... vanhana Halen-fanina vastaan: You really got me Ain't talking 'bout love Mean street Feel your love tonight Unchained Eruption Samplen perusteella omaan korvaan aivan s**tanan hyvä soundi, pukkasin PM:ää ... ;) Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön |
javia 19.03.2005 15:44:44 | |
---|
HIENOA!!!! Jälleen upeaa näytettä suomalaisesta kädentaidoista. muutakun toimintaa pystyyn vaan... Hienolta kuulostaa. Sit jengi jättää ne isobuukiet kaupaan ja hommaa tämmösen...vai mitä. Vehkeitten räpläys kuulluu asiaan... |