kitara hirmu 18.03.2005 14:02:47 | |
---|
en nyt oikeen alottelijaa oo mut itse oppinu nii o tullu vähä puutetta tietoon eli kuinka tehään näit tremolo juttuja?? |
konehes 18.03.2005 14:07:29 | |
---|
Tremolo-efektillä? |
kitara hirmu 18.03.2005 14:13:48 | |
---|
eli siis se on efekti vai? |
Niq 18.03.2005 14:16:13 (muokattu 18.03.2005 14:17:00) | |
---|
Lyöt vaan rumpua ensin vasemmalla sitten oikealla, taas vasemmalla, oikealla jne. Oikeampi nimitys Single stroke roll käsittääkseni. Tottakai kannattaa myös mainita mitä soitinta tarkoitat puhuessasi tremolosta. :) EDIT: Okei, myönnetään, olen sokea. Varmaan nimimerkki kitara hirmu kertoo jotain jo ko. asiasta. :)) "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
kitara hirmu 18.03.2005 14:23:47 | |
---|
joo kitara on siis kysees:) |
Niq 18.03.2005 14:32:20 | |
---|
Kitaralla voi muuten tremoloa tehdä ilman tremoloefektiäkin, eli tahdikkaasti kääntää kitaran voluumia kovalle-hiljemmalle-kovemmalle- hiljemmalle. "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
tommiot 18.03.2005 14:39:40 | |
---|
Kitaralla voi muuten tremoloa tehdä ilman tremoloefektiäkin, eli tahdikkaasti kääntää kitaran voluumia kovalle-hiljemmalle-kovemmalle- hiljemmalle. Niin tai tremolopicking, eli pikkaa nopeasti yhtä ääntä... Tai sitten voidaan tarkoittaa tremolo baria, eli käytetään kampea... Pastilli? Ostakaa Dungeons & Dragons 3,5 Edition -rulebookit. |
kitara hirmu 18.03.2005 21:59:10 | |
---|
miten toi tremolo bar toimii käytännös? |
moottorisaha 18.03.2005 22:05:21 | |
---|
Lyöt vaan rumpua ensin vasemmalla sitten oikealla, taas vasemmalla, oikealla jne. Oikeampi nimitys Single stroke roll käsittääkseni. No jos tekniikka on kunnossa niin double stroke rollilla saa paljon nopeampaa tremolopärinää. :) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
kitara hirmu 19.03.2005 07:47:16 | |
---|
kitaralla siis kuinka toimii käytännös tremolo bar???? |
Jos tarkoitat vibrakampea, joka on kiinni tallassa, niin otat kammen kämmenen alle ja varovasti painelet sitä alaspäin ja vielä varovammin nostat. Painelun ja noston voimakkuus riippuu musiikkityylistä. Rautalangassa vähemmän, hevissä enemmän. Less is more. |
rattledad 19.03.2005 18:39:05 | |
---|
Tarkoitetaankos tremololla ja vibratolla samaa vai eri asiaa? Eikös tremololla ole ollut tapana tarkoittaa volumen vaihtelua kuten volapotikkaa ruuvatessa tai perinteistä vahvistimen tremoloa ja miksei mandoliinimaisessa tremolopikkauksessakin. Vibrato taas vaikuttaisi sävelkorkeuteen kuten vibrakampea (tremolo bar?!) painellessa tai klasarisoittajien kielen suuntaan ja bluesäijien nauhan suuntaan otekäden sormella tekemässä vibratossa. Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |
Torniojaws 19.03.2005 19:12:08 | |
---|
Tarkoitetaankos tremololla ja vibratolla samaa vai eri asiaa? Vibrato = kieltä heilutetaan edestakaisin, sävellaji nousee (kieli kiristyy) Tremolobar = kieltä heilutetaan, sävelläji joko laskee (normaalitremolo), tai sekä nousee että laskee (floikka) Tremolopikkaus = sahaus, ts. nopea soitto Tremolo-efekti = äänentaso nousee ja laskee, säädetyssä määrin. Rankimmilla asetuksilla äänestä tulee "pätkivä" So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
micant 20.03.2005 11:29:23 | |
---|
Täytyy sanoa, että ihan ihmetyttää tuo tremolon monimuotoisuus. Jousisoittajilla tremololla tarkotetaan yhen äänen nopeeta sahausta (termi ei varmaan oo ihan oikea, mutta en näin äkkiseltään osaa muutenkaan selittää) jousella ja teillä se sitten tarkottaa jotain ihan muuta, mistä mie en ymmärrä mittään. Mutta tuo vibrato on jonkin sävelen huojuttamista edestakaisin, se nyt varmaan on kaikilla sama. |
lxi 20.03.2005 11:54:11 | |
---|
Täytyy sanoa, että ihan ihmetyttää tuo tremolon monimuotoisuus. Jousisoittajilla tremololla tarkotetaan yhen äänen nopeeta sahausta (termi ei varmaan oo ihan oikea, mutta en näin äkkiseltään osaa muutenkaan selittää) jousella ja teillä se sitten tarkottaa jotain ihan muuta, mistä mie en ymmärrä mittään. Tremolo on sitä samaa sahausta myös kitaralla. Sitten on vielä lisäksi tremolo-efekti, joka pätkii ääntä rytmissä ja saavuttaa tällä tavalla saman vaikutuksen, eli ääni toistuu nopeassa tahdissa. Siitä, miksi vibrakampea kutsutaan joskus nimellä "trem(olo) bar", minulla ei ole mitään aavistusta. Selkeä epäloogisuus, kun ilmiöllä ei ole tremolon kanssa mitään tekemistä. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Leevo 20.03.2005 12:07:08 | |
---|
Siitä, miksi vibrakampea kutsutaan joskus nimellä "trem(olo) bar", minulla ei ole mitään aavistusta. Olisikohan Leo Fenderiltä peräisin. Ekoissa stratoissahan vibrakampea mainostettiin nimellä "synchronized tremolo". Minulla taas ei ole aavistustakaan siitä mistä tuo johtuu. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
perkeles 24.03.2005 14:19:55 | |
---|
tremolo ja vibrato on 2 täysin eri asiaa! HELLO CLEVELAND |
Ostinaatio 24.03.2005 16:33:35 | |
---|
Siitä, miksi vibrakampea kutsutaan joskus nimellä "trem(olo) bar", minulla ei ole mitään aavistusta. Selkeä epäloogisuus, kun ilmiöllä ei ole tremolon kanssa mitään tekemistä. Niin, hassuahan on että kumpikin sana (vibrato, tremolo) tarkoittaa alunperin tärinää, tärisyttämistä, värinää. Veikkaan, että tuo tremolo-barin nimike saattaa olla peräisin siitä koko käden tärisevästä liikkeestä, jolla saadaan kylläkin aikaan nuotteihin vibratoa ;-) Kieltämättä vibrato-bar olisi jotenkin selkeämpi. Tosin perverssimpi myös. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |