Aihe: Wah Wah:eista!!(cry baby gcb-95 tahi jotain)
1 2
dogster
25.03.2003 14:37:46
joskus noin vuosi sitten ostin saksasta tuollaisen cry baby wah wahin!enisiksikin laite hajosi ensimmäisen viikon sisällä!!
koko laite vaikutti aivan surkealta,ja mikä pahinta soundi oli liian treble painotteinen eikä leikannut tarpeeksi,no sain myytyä tuon romun,ja kelasin sitten tuollaista ostaa thomannilta sen olikse nyt 150 markkaa maksavan lead foot wahin ja yllätys yllätys ko laite oli paljon parempi(mielestäni),soundillisesti ja muutenkin,no ei ehkä ihan yhtä järeä,mutta muuten ,joten kertokaahan kokemuksia wah wah:eistanne.cry baby sucks!!niin ja toi lead foot sekin hajosi = ( so that sucks too!
Ossi
25.03.2003 14:48:41

Ei niiden päällä tarvitse koko elopainollaan hyppiä ;> Itselläni on Cry Baby kestänyt yli 30 vuotta. Potikoita olen vaihdellut mutta ne ovatkin kulutustavaraa.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Tompsi
25.03.2003 14:57:43
Ei niiden päällä tarvitse koko elopainollaan hyppiä ;>

Mitä? Eikös tuo Lead footkin esimerkiksi tarkoita että sitä pitää polkea lyijyjalalla? :)
zorro
25.03.2003 15:00:47
Mullaa oli aikoinaan tollanen jimi hendrix cry baby... se oli aivan helvetin huono, mutta jämerä... siinä oli sellanen ihme juttu että puolessa välissä se hyppäs pari parametriä..

ei noita cry babyja kannate ikinä ostaa, ne on aivan p*******ä... mutta voxi kannattaa ostaa.. ite tarvisin sellasen morley wahin. se on siinä mielesä hyvä ett se menee varmasti pois päältä sillon ku haluaa, ja siinä on vielä sellanen ledi joka näyttää onko se aktivoituneena...

kerroppa siitä lead foot wahista lisää... onko siinä laaja se taajuus alue??
jos se et ole sinä.... se on oku muu!
Tompsi
25.03.2003 15:04:35
Ja samaan syssyyn sanokaa mulle joku hyvä non signature morley wah.
zorro
25.03.2003 15:14:27
Ja samaan syssyyn sanokaa mulle joku hyvä non signature morley wah.

no sellannenn morleyn non singature wah..... ei kai ne kovin erinlaaisia waheja tee.
Tompsi
25.03.2003 15:17:55

no sellannenn morleyn non singature wah..... ei kai ne kovin erinlaaisia waheja tee.

No en minä tiedä, jos te niin sanotte. :)
Fortune
25.03.2003 15:19:35

http://www.morleypedals.com/catalog.htm

No onhan noita tuo Power Wah ja Classic Wah.

Itselläni on PWV-11 eli volume+wah ja se on "ihan ok"-tason peruswah, mutta kyllä tuo tuosta rikastuttuani Buddaan tai Voxiin vaihtuu.
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
ForSakeN
25.03.2003 15:23:53
Sitä morleyn vai ykköstä kyllä tekis mieli päästä testaamaan. Muutenkin Morley rules. :)
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
Tompsi
25.03.2003 15:28:04
Lähinnä tässä nyt on taka-alalla se, että pitäisi saada wahi, joka on a) switchitön b) laadultaan sellainen että sitä ei tarvitse enää muuhun vaihtaa. Bossista jäi hieman paha maku suuhun, mutta jos tiedätte muita vaihtoehtoja niin antaa palaa. Pahoittelen jos mokasin tämän threadin nyt kokonaan.
Fortune
25.03.2003 15:32:35 (muokattu 25.03.2003 15:32:57)
Lähinnä tässä nyt on taka-alalla se, että pitäisi saada wahi, joka on a) switchitön b) laadultaan sellainen että sitä ei tarvitse enää muuhun vaihtaa. Bossista jäi hieman paha maku suuhun, mutta jos tiedätte muita vaihtoehtoja niin antaa palaa. Pahoittelen jos mokasin tämän threadin nyt kokonaan.

Switchitön? Sitten mennään aika pahoihin vaatimuksiin, jollei se saa olla Signature, kun eihän Morleyllakaan ole switchitöntä perusmallia.

EDIT: Paitsi se jo tuotannosta poistunut bassowah
Kitarakamakaavio.
Tompsi
25.03.2003 15:35:07

Switchitön? Sitten mennään aika pahoihin vaatimuksiin, jollei se saa olla Signature, kun eihän Morleyllakaan ole switchitöntä perusmallia.

EDIT: Paitsi se jo tuotannosta poistunut bassowah

Ahaa, no sittenpä minua on sumutettu elikkäs petku-huiputettu. Sain nimittäin tietoa että kaikissa morleyn waheissa olisi tuollainen switchitön "jalka pois wahilta-wahi pois päältä" rakenne. Harmillista.
Guitarfreak
25.03.2003 16:09:45
cry baby sucks!!

Noo... :) vähän mielipidekysymys... crybabyssa on mun mielestä aika hjyvä soundi lead/soolo osastoon (säröllä)... eikä oo hajonnu vielä kertaakaan.
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrass.
Fortune
25.03.2003 16:15:13
joskus noin vuosi sitten ostin saksasta tuollaisen cry baby wah wahin!enisiksikin laite hajosi ensimmäisen viikon sisällä!!

Takuuhan on keksitty :)

koko laite vaikutti aivan surkealta,ja mikä pahinta soundi oli liian treble painotteinen eikä leikannut tarpeeksi,

Tämän saa korjattua kääntämällä wahin potikkaa.

no sain myytyä tuon romun,ja kelasin sitten tuollaista ostaa thomannilta sen olikse nyt 150 markkaa maksavan lead foot wahin ja yllätys yllätys ko laite oli paljon parempi(mielestäni),soundillisesti ja muutenkin,no ei ehkä ihan yhtä järeä,mutta muuten

Parempi taajuusalue siinä voi kyllä olla, mutta muovikuorisia välttäisin itse ihan kestävyyssyistä, vaikkei niillä tosiaankaan tarvitse pelata pelotaa, mutta kyllä muovi väsyy ja murtuu käytössä.

joten kertokaahan kokemuksia wah wah:eistanne.cry baby sucks!!niin ja toi lead foot sekin hajosi = ( so that sucks too!

Cry babyjahan on moneen lähtöön ja hintaluokkaan ja aika kestävän maineessa ne ovat, kuten Ossi totesikin. Maanantaikappaleesta lienee ollut kysymys, jos kyseessä oli ihan Dunlopin pedaali.

Itselläni on siis Morleyn pedaali, josta pistinkin jotain ylempänä, mukiinmenevä laite ja sain edullisesti.
Kitarakamakaavio.
JCM
25.03.2003 17:23:32

Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR
JLM
25.03.2003 17:25:55

Innostuin omasta Cry Babystäni (karvalakkimalli) oikeastaan vasta kun laitoin sen mallintavan etuasteen eteen kotona soitellessani. Vahvistimen kanssa en ole oikein jaksanut sitä ketkutella mutta kuulokeharjoittelussa sitä on aina päästävä renkkaamaan. Jotenkin se kuulostaa paljon paremmalta...
LaXu
25.03.2003 18:25:36

Noo... :) vähän mielipidekysymys... crybabyssa on mun mielestä aika hjyvä soundi lead/soolo osastoon (säröllä)... eikä oo hajonnu vielä kertaakaan.

Jep, samaa mieltä olen minäkin. On se kuitenkin sen verran tukeva laite, että ei sitä luulisi viikossa saavan hajalle kuin väärinkäytöllä. Toinen mahdollisuus on tietysti, että threadin aloittaja oli saanut jo valmiiksi viallisen laitteen.

Oikeastaan ainoa asia, josta en pidä Crybabyssa on se, että se syö hieman treblea ollessaan pois päältä. Pitäisi varmaan modata/modauttaa true bypassiksi...
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
zorro
26.03.2003 09:11:54

Ei minulla ainakaan ole, se switch on siinä polkimen vieressä.

Pidän kyllä eniten "toe-down"-kytkimestä, switchitön on vähän ankea jos sen haluaisi jättää yhteen kohtaan muokkaamaan soundia ja lähteä komppailemaan toiselle puolen lavaa sen miehenmittaisen tuulettimen eteen.

Mun kaverilla oli bad horse ja se oli sellanen että kun otti jalan pois wahin päältä niin jousi laitto sen ala asentoon ja ledi sammu ja soundi oli puhdas.... ja taas ku sit polki niin ledi sytty... eli on se bad horse ainaki sellanen.
Fortune
26.03.2003 10:22:13

Mun kaverilla oli bad horse ja se oli sellanen että kun otti jalan pois wahin päältä niin jousi laitto sen ala asentoon ja ledi sammu ja soundi oli puhdas.... ja taas ku sit polki niin ledi sytty... eli on se bad horse ainaki sellanen.

Jos huomasit, puhe oli ei-signatureista, Bad Horsie on Steve Vai -signature ja se on switchitön. Samoin vissiin se Tremonti-wah.
Kitarakamakaavio.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)