Aihe: Eka basso!semmone alle 250€!
1 2
L_Laiho
15.03.2003 22:38:57
Joo taas vaihteeks tulee tää ainainen kysymys: "mikä on hyvä basso toho hintaa"?oon aatellu yamahan Rbx170Dbm http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_yamaha_rbx170dbm_prodinfo.html bassoo hinta ei o mikää paha,mut mites ite soitin?kokemuksia?Risut?Ruusut?
?_LEgSA_?
Pallisti
16.03.2003 10:41:10
En osaa kyseisestä bassosta sanoa mitään, kun en ole sellaista koskaan kokeillut.

Olet ilmeisesti ajatellut tilata bassosi thomanilta. Jos olet, niin kannattaa miettiä pariin kertaan, että haluaako ostaa soittimen kokeilematta ensin sitä. Kielisoittimet ovat yksilöllisiä. Tästä asiasta on monia mielipiteitä, mutta tämä oli minun mielipiteeni.
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
L_Laiho
16.03.2003 12:10:21
Joo,totta on et Thomannilt ei pysty testaamaa paitsi 30päivä palautus oikeuden turvin ja siinhä palauttaja maksaa kulut?onko noin?mut sää nährä...joku pitäis saaha
?_LEgSA_?
vjvesa
16.03.2003 12:55:08
Hanki vaikka squier precision.
Kamalista profiilista
hanipai
16.03.2003 12:59:06
Hanki vaikka squier precision.

Toi Yammu on hyvä basso tohon hintaan. Mulla on BB404 ja oon tykännyt
NYdoll
16.03.2003 13:24:08

ibanez gsr 200 on hyvä ja halpa ja löytyy melkein jokaisesta suomalaisesta musaliikkeestä. Mulla on itelläni nyt semmonen gsr 205 ja oon tykänny tosi paljon. Alottelijoille noi ibanezit on ihanteellisia ku niitä on niin kevyt soittaa...
absqua
16.03.2003 19:50:03
Joo,totta on et Thomannilt ei pysty testaamaa paitsi 30päivä palautus oikeuden turvin ja siinhä palauttaja maksaa kulut?onko noin?mut sää nährä...joku pitäis saaha

Jep. Palauttaja maksaa kulut ja voin kertoa että halvaksi se ei tule.

Itse en IKINÄ ostaisi soitinta kokeilematta ensin. En vaikka se olisi ns. sikahalpa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
16.03.2003 21:10:38 (muokattu 16.03.2003 21:10:50)

Jep. Palauttaja maksaa kulut ja voin kertoa että halvaksi se ei tule.
Itse en IKINÄ ostaisi soitinta kokeilematta ensin. En vaikka se olisi ns. sikahalpa.

Asiaa! Tätä mä olen tolkuttanu, mutta kun ei mee jakeluun.

Jos olisin aloittelija, niin ostaisin vaikka Kitarapajan basso-osastolta sen käytetyn punaisen Yamaha BB 300 basson 250 eurolla tinkien kuitenkin edes vähän.
Kamalistani ei mahdu tähän.
A. Järvinen
16.03.2003 22:05:27
Serkku osti juuri tuon Yammun basson. Noh, tuntuu tosi napakalta ja hyvältä tuohon hintaan. Jos sitten jotain negatiivista haluatte siitä kuulla, niin mikkien soundit on suolesta (mm. talla mikki on metallinen).
Eclipse
16.03.2003 22:08:39
Serkku osti juuri tuon Yammun basson. Noh, tuntuu tosi napakalta ja hyvältä tuohon hintaan. Jos sitten jotain negatiivista haluatte siitä kuulla, niin mikkien soundit on suolesta (mm. talla mikki on metallinen).

Sopii hyvin metallimusiikkiin?
ba-sissi
17.03.2003 12:02:49
Kannattaa vilkuilla, käytettyjä bassoja. Esim. huutonet, keltainenpörssi ja muusikoiden netin tori. Voi löytää soitimen, jonka hinta on paljon ali sen oikean arvon. Kokemuksella puhun.
BOM BOM sano basso
larso
17.03.2003 17:47:46
sinuna en ostais squieria,mulla oli semmonen ja seoli pitkin veetää
Teijo K.
17.03.2003 19:46:16 (muokattu 17.03.2003 19:50:20)

Pallisti

En osaa kyseisestä bassosta sanoa mitään, kun en ole sellaista koskaan kokeillut.

Olet ilmeisesti ajatellut tilata bassosi thomanilta. Jos olet, niin kannattaa miettiä pariin kertaan, että haluaako ostaa soittimen kokeilematta ensin sitä. Kielisoittimet ovat yksilöllisiä. Tästä asiasta on monia mielipiteitä, mutta tämä oli minun mielipiteeni.

Toisaalta jos ei saa ketään asioihin perehtynyttä mukaan, on aloittelija soitinkaupassa kuin punahilkka suden luolassa. Eli kauppias myy sen paskimman pommin joka on maannut jo neljä vuotta seinällä kun se ei ole kelvannut kenellekään. Tämä siis jos kauppias "haistaa" että et oikeasti tiedä mitään soittimista. Kannattaa ehdottomasti pyytää joku asioihin perehtynyt mukaan kauppaan testaamaan soittimia. Eikä sen tarvitse olla välttämättä basisti ;) Hyvän kitaristin pitäisi tunnistaa hyvä bassokin. Eli kaula on suora, ja puun syistä näkee että se tulee pysymään suorana ym ym ym.

Eli Thomann on arpapeliä, mutta soitinkaupassa asiointi ilman jotain käsitystä siitä mikä on hyvä ja huono yksilö (soittimissa tai soitinkauppiaissa) :) on arpapeliä erittäin huonolla vedonlyöntisuhteella.

Edit: En siis missään tapauksessa ostaisi soitinta kokeilematta sitä ensin. Thomannilta voisin hyvinkin ostaa soittimen/soittimia, jos joskus taas eksyn sinne Saksanmaalle asti...
arva us...
Eclipse
17.03.2003 21:43:18
sinuna en ostais squieria,mulla oli semmonen ja seoli pitkin veetää

Mikäs siinä oli vikana?
A. Järvinen
17.03.2003 23:18:46

Sopii hyvin metallimusiikkiin?

Enpäs tiedä, en ole basisti. Pitäs analysoida vähän tarkemmin sitä bassoa, en tähän mennessä ole kuin >soitellu> sillä.
L_Laiho
20.03.2003 16:11:28
Joop oon käyny kotkas kyselemäa,ja jotaa epephonee ja ibanazii ne tarjos...mut pitää kattoo et mitä muual tarjotaa ja onha mul orpheus viulubasso(jostaa tsekin perukoilt vissii). että sillee!
?_LEgSA_?
karkkka
25.03.2003 10:08:33
Noh itse olen tilannut thomannilta 2 basaa ja yhden kepin ja laadussa tahi pakkauksessa ei minkäänlaista huomauttamista. Toki ensin olen käynyt soittimet koesoittamassa paikallisissa musiikkiliikkeissä.

Ihmisillä tuntuu olevan antipatioita ko. liikettä kohtaan kait.

Joka tapauksessa, nuo bassokamat siellä nyt vaan on niiiin paljon halvempia kuin suomiliikkeissä. Usein jopa käytetyistä kaapeista saa täällä maksaa 100-150€ enemmän kuin saksassa uusista (hartke, marsu, peavey), nupeista sitten puhumattakaan.

Oletko katsonut esim. tuota jammun RBX270 bassoa?
Sentään 1P+1J mikitys.
Ihan ookoo soittaa, kunhan säätää kaulan & kielen korkeudet. Mukava soundi, eikä hinnalla pilattu.
hemmo
25.03.2003 12:19:12

Noh itse olen tilannut thomannilta 2 basaa ja yhden kepin ja laadussa tahi pakkauksessa ei minkäänlaista huomauttamista. Toki ensin olen käynyt soittimet koesoittamassa paikallisissa musiikkiliikkeissä.

Nerokasta! Käyt paikallisessa musakaupassa testaamassa vehkeet ja ostat sitten postitse Thomannilta Saksasta.

Kysytkö vielä lopuksi kainosti myyjän mielipidettä: "Kannattaako mun ostaa tää Thomannilta?"

Tota menoa sitä paikallista ei kohta ole.

Sanonko-mä-mitä-mä-en-sano. :p
Kamalistani ei mahdu tähän.
karkkka
25.03.2003 13:08:09
Hah, arvasin että joku älähtää, vaikkei tuota provoksi ollut tarkoitetukaan. Oma lehmä ojassa?

Itse pyrin käyttämään vaivalla ansaitut roponi niin, että niistä parhaimman hyödyn irti saan. Mitäs pyytävät kamoistaan älyttömiä hintoja, palaisivat maanpinnalle.
Tuttuni on musafasulla duunissa ja tietää ilmiön mutta minkäs teet? Kun ei hintoja pystytä vetämään alas, niin silloin yleensä tulee käännyttyä toisaalle. Suomalaiset musakauppiaat kiroaa kyllä tuon Thomannin alimpaan maanrakoon. Tulee ihan mieleen JET:n tulo suomeen silloin joskus.

Hyvänä esimerkkinä nuo bartolinimikkiset Ibanezit... hohhoijjakkaa... suomen edustajilta saan 1680€:lla paskimman nelikielisen ja thomannilta 1499€ yläpään kuusikielisen.

Tämä tosin oma mielipiteeni. En hyvää hyvyyttäni kuitenkaan ole ajatellut suomikauppiasta tukea, vaikka kaunis ajatus se kuinka olisi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)