Eli onko kellään hajuakaan kyseisestä bändistä. Kävi vuosi sitten Nokialla esiintymässä Immortal Metal Festissa. Ruotsalainen laadukas blackmetal bändi kyseessä. Uusin levy tosin on saanut aika paljon death vaikutteita. Tutustukaa mukaviin heppuihin ja loistavaan musiikkiin osoitteessa www.crimsonmoonlight.com. Suosittelen. P.s. uusin levy on todella nopeaa paahtoa alusta loppuun! Osoite ei näköjään enää vie oikeaan paikkaan! kokeilkaa Googlea! Edit 2: Ihmeellistä kun sen osoitteen laittaa Explorerin hakuun se menee kyllä oikeeseen paikkaan, mutta linkin kautta väärään?? en tajua?? "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
Mutilator 18.03.2005 23:31:28 (muokattu 18.03.2005 23:35:51) | |
---|
"Control by confusion, confused by control..." |
miccomalliton 18.03.2005 23:41:23 | |
---|
Kiitos linkistä onko bändi tuttu? "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
Mutilator 18.03.2005 23:47:16 | |
---|
Oleppas hyvä vaan. Ja ei ole - vielä. Koitan ABC:llä latailla tuota torrent-tiedostoa livestä, mutta eipä ainakaan vielä lähtenyt tulemaan. Mielenkiinto kumminkin heräsi. "Control by confusion, confused by control..." |
miccomalliton 18.03.2005 23:53:46 | |
---|
Kannattaa tutustua! Saatanasta ja hänen ylistyksestään ei sitten ole tietoakaan. Päin vastoin. God is Tr00 Heavy Metal!!!! AAAAAAAAaaaaaaarrrrrgggghhhh!!!!!! Satan you have lost!!! "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
Mutilator 18.03.2005 23:57:23 (muokattu 18.03.2005 23:57:43) | |
---|
Vaikka elämänkatsomukseni täysin ateistinen onkin, niin hyvä musiikkihan on hyvää, liittyi siihen uskonto tai ei, heh... "Control by confusion, confused by control..." |
miccomalliton 19.03.2005 00:06:00 | |
---|
Olet kyllä täysin oikeassa! Hyvä musiiki on hyvää! Tuollaista avoimuutta soisi olevan enemmänkin. Sait plussan! "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
Tapio79 19.03.2005 03:51:42 | |
---|
Vaikka elämänkatsomukseni täysin ateistinen onkin, niin hyvä musiikkihan on hyvää, liittyi siihen uskonto tai ei, heh... Tuo on kyllä harvinaisen totta ja sellainen seikka, joka on mielestäni joillekin hämmästyttävän vaikea sisäistää. Vaikka esimerkiksi black metal on joillekin elämäntapa, ei vain musiikkia (jonka toki kyllä ymmärrän), niin tuntuu siltä, että en heidän mielestään saisi kuunnella esimerkiksi sekä black metalia että kristillistä sanomaa levittäviä (metal)yhtyeitä (kuten teenkin) koska ideologiat sotivat keskenään. Minä kuuntelen molempia siksi, että ne omaan korvaani kuulostavat hyvältä ja saan molemmista fiiliksiä, joita koen tarvitsevani. Ideologiani säilytän silti omanlaisenani: vaikka tällaisessa musiikissa ideologia onkin vahvasti läsnä, herättää se minussa lähinnä vain ajatuksia, joita voin pohtia puolesta/vastaan musiikin kuuntelun ulkopuolella. Musiikki musiikkina ja sillä siisti IMHO. Se mikä tässä topicissa jäi ihmetyttämään, oli ko. Crimson Moonlightin kuvailu black metal-yhtyeeksi. Musiikin nimittäminen black metaliksi samalla ylistäen Jumalaa on mielestäni voimakkaasti ristiriitaista. Se ei minulta ole pois millään lailla, jos sanomaa esitetään black metalista saaduin vaikuttein, mutta eikö kuitenkin termi "black metal" jo merkityksensäkin perusteella ole yhdistettävissä ainoastaan "sinne alakertaan"? Allekirjoitus. |
houdini 19.03.2005 07:38:30 | |
---|
Crimson Moonlight...juu kiitos ei. |
Mutilator 19.03.2005 09:28:41 (muokattu 19.03.2005 09:30:38) | |
---|
Minä kuuntelen molempia siksi, että ne omaan korvaani kuulostavat hyvältä ja saan molemmista fiiliksiä, joita koen tarvitsevani. Ideologiani säilytän silti omanlaisenani: vaikka tällaisessa musiikissa ideologia onkin vahvasti läsnä, herättää se minussa lähinnä vain ajatuksia, joita voin pohtia puolesta/vastaan musiikin kuuntelun ulkopuolella. Musiikki musiikkina ja sillä siisti IMHO. Nimenomaan. Plussan pistin. Se mikä tässä topicissa jäi ihmetyttämään, oli ko. Crimson Moonlightin kuvailu black metal-yhtyeeksi. Musiikin nimittäminen black metaliksi samalla ylistäen Jumalaa on mielestäni voimakkaasti ristiriitaista. Se ei minulta ole pois millään lailla, jos sanomaa esitetään black metalista saaduin vaikuttein, mutta eikö kuitenkin termi "black metal" jo merkityksensäkin perusteella ole yhdistettävissä ainoastaan "sinne alakertaan"? Kyllä, sama on pyörinyt mielessäni jo pitempään. Voiko edes termiä "kristillinen/uskonnollinen black-metal" käyttää...? Tuolle lienee jokin muukin genremääritelmä. Tosin lisää (lähes itsestäänselviä) viisauksia jaellen: Hyvä musiikkihan on hyvää, kuului se sitten genreen tai toiseen. Onhan genreily mukavaa, mutta loppuviimeksi siitä syntyy vaan päänsärkyä ja erimielisyyttä - ainakin täällä päin Suomea =P Jep. Ja nyt jo mentiin ohi aiheen, mutta what the heck, onhan lauantai. Edit: Typotin taas ja korjailin. "Control by confusion, confused by control..." |
Arcane 19.03.2005 11:42:13 | |
---|
"kristillinen/uskonnollinen black-metal" Unblack metal. Sillä nimellä tuota markkinoitiin Maanalaisessa Levykaupassa. On kyllä loistobändi tuo, mulla on niitten bändipaitakin. Ja mehän emme hevillä kuole! Pastilli? |
miccomalliton 20.03.2005 15:18:57 | |
---|
Bändi itse ilmoittaa soittavansa musiiikkia jonka tyyli on blackmetal. Eli heille tuo termi kuvaa musiikin tyyliä ei aatetta. Mikäpä minä olisin heidän omaa kuvaustaan muuttamaan... "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
luopio 20.03.2005 21:16:39 | |
---|
Itse olen kuullut käytettävän termiä white metal... vaikeekshan tuo menee... Mutta juu, en kyllä ateistina ymmärrä että miksi tuo jumalan julistaminen on niin tarpeellista... Tulee tyrkyttämisen maku eikä edes tee mieli tutustua bändiin, vaikka musiikki saattaisi olla kuinka hyvää tahansa. se "special child" |
miccomalliton 20.03.2005 21:48:19 (muokattu 20.03.2005 21:49:14) | |
---|
Kaiken muun saa siis mainita musiikissa paitsi Jumalan. Minä en käsitä. Ja kaikista muista tapahtumista ja kokemuksista saa puhua ääneen, mutta ei sanaakaan hengellisyydestä. Voe, voe kun ihmiset on herkkiä. Minulle ei ole kukaan koskaan tyrkyttänyt mitään hengellisiä asioita vaikka olen käynyt juuri esim. Immortal Metal Festissa. Minä itse kuulen paljon todisteluita päivittäin esim. televisiosta ja myös kavereilta jotka poikkeaa paljon omasta käsityksestäni, mutta en anna sen häiritä. Suoranaista käännytystä pois uskosta Jumalaan kohtaan myös aika ajoin. Ihmisillä on kyllä aika erikoinen, vihamielinen asenne usein näitä hengellisiä asioita kohtaan. Toivoisinkin enemmän kunnioitusta puolin ja toisin. Pipoa vähän löysemmälle. Avoimuus ja rehellisyys ovat kuitenkin oleellinen osa onnellista elämää. Olisi kierompaa ja outoa jos ihmiset eivät saisi puhua/soittaa/laulaa kaikista mahd. asioista. En minäkään tunne vihaa tai inhoa heitä kohtaan jotka tekevät tai kuuntelevat sitä ns. true blackkia. Itse asiassa tunnen jopa heitä melko paljon. Tulee esim. salilla treenailtua henkilöiden kanssa jotka soittavat black bändeissä. Erittäin mukavia ja kohteliaita kavereita suurin osa heistä. Ei ole ollut mitään vaikeutta kummaltakaan puolelta tulla hyvin toimeen. He tietävät minun vakaumukseni ja minä heidän. Eikä minua rassaa se, että salilla soi välillä heidän levynsä Mardukista lähtien. Itse asiassa pidän näistä kyseisistä kavereista. "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
luopio 20.03.2005 22:22:57 | |
---|
Kaiken muun saa siis mainita musiikissa paitsi Jumalan. Minä en käsitä. Ja kaikista muista tapahtumista ja kokemuksista saa puhua ääneen, mutta ei sanaakaan hengellisyydestä. Voe, voe kun ihmiset on herkkiä. Minulle ei ole kukaan koskaan tyrkyttänyt mitään hengellisiä asioita vaikka olen käynyt juuri esim. Immortal Metal Festissa. Minä itse kuulen paljon todisteluita päivittäin esim. televisiosta ja myös kavereilta jotka poikkeaa paljon omasta käsityksestäni, mutta en anna sen häiritä. Suoranaista käännytystä pois uskosta Jumalaan kohtaan myös aika ajoin. Ihmisillä on kyllä aika erikoinen, vihamielinen asenne usein näitä hengellisiä asioita kohtaan. Toivoisinkin enemmän kunnioitusta puolin ja toisin. Pipoa vähän löysemmälle. Avoimuus ja rehellisyys ovat kuitenkin oleellinen osa onnellista elämää. Olisi kierompaa ja outoa jos ihmiset eivät saisi puhua/soittaa/laulaa kaikista mahd. asioista. En minäkään tunne vihaa tai inhoa heitä kohtaan jotka tekevät tai kuuntelevat sitä ns. true blackkia. Itse asiassa tunnen jopa heitä melko paljon. Tulee esim. salilla treenailtua henkilöiden kanssa jotka soittavat black bändeissä. Erittäin mukavia ja kohteliaita kavereita suurin osa heistä. Ei ole ollut mitään vaikeutta kummaltakaan puolelta tulla hyvin toimeen. He tietävät minun vakaumukseni ja minä heidän. Eikä minua rassaa se, että salilla soi välillä heidän levynsä Mardukista lähtien. Itse asiassa pidän näistä kyseisistä kavereista. Sori mutta ei ollut tarkoitus antaa aivan näin hyökkäävää kuvaa. Kun sanoin että kun musiikki kertoo jumalasta, se saa mielenkiintoni häviämään en tarkoittanut etteikö siihen olisi oikeutta ja ettenkö ymmärtäisi ett joku siitä pitää. Itselle on vaan vaikeaa kunnolla syventyä musiikkin jossa lauletaan asioista kuten jumalan armosta joka on minulla vieras käsite ja jota en kohtaa elämässäni. Täysin eri asia perus angstisia sanoja tai muita lukiessa joihin ei tarvitse niin syventyä tai ottaa vakavasti.(äläkä nyt sano ettei uskoakaan tarvitse ottaa vakavasti, koska jos sitä ei itsellä ole ollenkaan sitä on mielestäni vaikea muullakaan tavalla ottaa) Ja tämä toimii myös toisinpäin, ei tr00-bläkkiskään kiinnosta, ideologiansa takia. Saattaa ola että oudun korjaamaan asia virheitä myöhemmin kun väsyneenä nyt kirjoitan. se "special child" |
Jay Zero 21.03.2005 10:15:34 | |
---|
"Kristillinen black metal" kuulostaa aika irvokkaalta. |
luopio 21.03.2005 17:50:55 | |
---|
"Kristillinen black metal" kuulostaa aika irvokkaalta. just se oikee sana;) se "special child" |
miccomalliton 21.03.2005 18:21:06 | |
---|
Ymmärrän kyllä, että termi on harhaan johtava ja jopa väärä jos black metal ymmärretään aatteellisesti, mitä se kai useimmiten on. Ehkä Crimson Moonlightia voisi sitten sanoa vain nopeaa ja brutaalia musiikkia soittavaksi yhtyeeksi jonka jäsenillä on kristillinenvakaumus:) Koska joittenkin mielestä ei edes saa käyttää termiä kristillinen metalli. No oli miten oli CM on todella rankkaa ja teknistä soitantaa. "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
Jay Zero 21.03.2005 23:02:42 (muokattu 21.03.2005 23:03:12) | |
---|
just se oikee sana;) Aivan. Et mistä ihmeestä kumpuaa se valtava tarve apinoida black metal -yhtyeitä? En oikein ymmärrä. |
miccomalliton 21.03.2005 23:25:54 | |
---|
Aivan. Et mistä ihmeestä kumpuaa se valtava tarve apinoida black metal -yhtyeitä? En oikein ymmärrä. No samalla periaatteella voisi kyseenalaistaa kaiken hengellisen musiikin. Ja jopa rock musiikin yleensä koska sen juuret on taas puuvillapelloilla ja gospelissa. Monet rankan kristillisen musiikin soittajat ovat kuunnelleet tai soittaneet aiemmin sekulaari puolella juuri esim. blackkia. Ei kai se musiikkimaku tarvitse muuttua. Ja monet raamatulliset aiheet on kyllä todella rankkoja joiden taiteelliseen tulkintaan mielestäni agressiivinen musiikki on omiaan. Minulle henk.koht. on aivan sama millä termillä tuota raskasta musiikkia sitten kutsutaan. Ja kyllä, blackmetal on huono termi siihen, vaikka tuolla ekassa postauksessa käytinkin. Ja muuten tarkoituksenani oli kysellä mielipiteitä itse bändin musiikista eikä mielipiteitä mahdollisesta genren järkevyydestä. "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |