Aihe: Pystysolisti
1 2 3 4 5 6 7 8 9
kuunsirppi
18.03.2005 20:54:52
Mä yritän kans opetella noita biisien sanoja ulkoo, mutta kun oikeestaan koko ohjelmisto vaihtui bändin myötä, niin ei niitä millään meikäläinen opi tosta vaan, kun ei kuitenkaan keikkaa tee joka ilta, eikä ohjelmisto oo keikoilla aina sama muutenkaan.
Pojat on kyllä vakaasti sitä mieltä, että mun pitää opetella ne nopeesti ulkoo, että voi keskittyä sitten esiintymiseen. Hekin kyllä harvemmin mappeja käyttävät. Tietysti silloin, jos on joku uusi biisi, mutta kun ovat aikaisemminkin naissolistia säestäneet ja ikänsä soittaneet, niin kai niillä nyt jo paremmin on muistissa biisit, kun mulla.

En tiedä, miten ne parhaiten oppis...ei mun kuitenkaan tarvi niitä lappuja tuijottaa koko ajan nenä kiinni niissä, mutta aina välillä vähän tsekata, että mites toi säkeistö alkoikaan
mack the knife
18.03.2005 21:14:01
En tiedä, miten ne parhaiten oppis...ei mun kuitenkaan tarvi niitä lappuja tuijottaa koko ajan nenä kiinni niissä, mutta aina välillä vähän tsekata, että mites toi säkeistö alkoikaan

Joo, se on tottumuskysymys. Jos se kansio on aina siinä, niin siihen tulee tuijotettua, vaikka ei tarvis. Jätä joskus pois, niin huomaat että sieltä ne selkärangasta säkeistöjen alut tulee niin kuin tyhjää vain. Voi siinä muutama virhe alkuun tulla, mutta nekin vähenee nopeasti.
Teissä on pondusta, Brooke ja Stephanie!
kuunsirppi
18.03.2005 21:19:08
Joo, se on tottumuskysymys. Jos se kansio on aina siinä, niin siihen tulee tuijotettua, vaikka ei tarvis. Jätä joskus pois, niin huomaat että sieltä ne selkärangasta säkeistöjen alut tulee niin kuin tyhjää vain. Voi siinä muutama virhe alkuun tulla, mutta nekin vähenee nopeasti.

Niinhän noi pojatkin sanoo...mä en vaan oo vielä uskaltanut. Vaikka mitäs sitten, vaikka laulais joskus pariin kertaan jonkun saman säkeistön, jos ei muista seuraavaa...tai laulais jotain omasta elämästään. Niin tuolla laivallakin yks solisti teki kerran, kun sanat unohtu. Ei kai sitä kukaan sen kummemmin ihmetelly.

Sitä vaan kuvittelee, että kaikki pitää mennä niin viimesen päälle oikeilla sanoilla :-/
clave
18.03.2005 21:22:20

Pistä isonnetulla fontilla ihan lattian tasoon se mercantile...muutamalla biisillä kokeilet aluksi toimiiko hommeli. Säkeistöistä vain alut.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
kuunsirppi
18.03.2005 21:30:03
No tota oon kyllä huomannu muidenkin tekevän....monitori lattialla edessä ja siinä nojalla sanoja.
Pitää kokeilla :o)
mack the knife
18.03.2005 21:35:50
Niinhän noi pojatkin sanoo...mä en vaan oo vielä uskaltanut. Vaikka mitäs sitten, vaikka laulais joskus pariin kertaan jonkun saman säkeistön, jos ei muista seuraavaa...tai laulais jotain omasta elämästään. Niin tuolla laivallakin yks solisti teki kerran, kun sanat unohtu. Ei kai sitä kukaan sen kummemmin ihmetelly.

Sitä vaan kuvittelee, että kaikki pitää mennä niin viimesen päälle oikeilla sanoilla :-/

Ei se kyllä haittaa, jos joskus vetäisee hatusta sanoja. Inhimillistä se vain on. Ehdottomasti sekin on parempi kuin se kansio. Mä olen soittanu muutamien solistien bändeissä ja kaikki ne unohtaa joskus sanoja.
clave
18.03.2005 21:46:18

muutamien solistien bändeissä ja kaikki ne unohtaa joskus sanoja

tämä on totta. kyse onkin siitä kuinka ankara on itselleen ja mikä on inhimillistä ja mitä voi pitä inhimillisenä.

esimerkiksi televisiossa se outi borg***m niminen sääemäntä; ei yhtään juontoa vuosikausiin joka olis mennyt ilman kicksiä. kuitenkin ihan mielelläni kuuntelen ja katselen, eipä haittaa. ei tule edes huhhuh-fiilistä.
kuunsirppi
18.03.2005 21:58:40 (muokattu 18.03.2005 21:59:40)
kiitti pojat...toi antaa rohkeutta yrittää.....
Kai se on tärkeintä, että fiilis on hyvä ja bändillä skulaa hyvin yhteen
clave
18.03.2005 22:00:33

kaikki ne unohtaa joskus sanoja

oikeestaan tärkeämpää on se että ei unohda sanomaa. tämä onkin jo vaikeampi filosofinen juttu, mutta kai saatte ajatuksesta kiinni
uruttaja
18.03.2005 22:00:48

Ilman lappusulkeisia jos saat illan menemään, niin hyvä juttu.
mack the knife
18.03.2005 22:04:30

Tuossa se pointti just on. Ei vanhat jatsimuusikotkaan aina niin viimeisen päälle soittaneet, mutta se ei ollu tarkoituskaan.
kuunsirppi
18.03.2005 22:38:36
Tuossa se pointti just on. Ei vanhat jatsimuusikotkaan aina niin viimeisen päälle soittaneet, mutta se ei ollu tarkoituskaan.

Entisessä bändissäni tärkeää oli se, että soitettiin oikein. Jos joku mokas ja lähti vetään eri kohdasta, kuin piti, niin joku siellä ilmeillään antoi kyllä kaikkien nähdä ja huomata, että väärin meni. Muut ei edes osannut tulla perässä, vaan silloin pusikko rytisi.
No, tämänhetkinen bändini on senverran ammattitaitoista porukkaa, että jos joku aloittaa väärästä kohdasta, niin muut on heti messissä ja hymyillään vaan, että näinhän me ollaan tää aina vedetty.
Fiilis on hyvä ja yhteistyö toimii....kunhan mä vaan opin ne laulunsanat :-/
aisa
18.03.2005 22:43:45
Entisessä bändissäni tärkeää oli se, että soitettiin oikein. Jos joku mokas ja lähti vetään eri kohdasta, kuin piti, niin joku siellä ilmeillään antoi kyllä kaikkien nähdä ja huomata, että väärin meni. Muut ei edes osannut tulla perässä, vaan silloin pusikko rytisi.
No, tämänhetkinen bändini on senverran ammattitaitoista porukkaa, että jos joku aloittaa väärästä kohdasta, niin muut on heti messissä ja hymyillään vaan, että näinhän me ollaan tää aina vedetty.

kokeileppas opetella ne niin etta luet niitä lyriikoita ihan vaan lukemalla etkä ajattele sitä biisinä.
siinä saat sen tekstin ajateltua tarinana, jonka jälkeen se on helpompi muistaa. omalla kohdalla on toiminu hyvin.
tää tietysti toimii vain siinä tapauksessa että tekstissä on jotain järkee, mut toisaalta eihän järjettömiä viisuja kannata edes vetää.
ja sitten sekin auttaa kun et jännitä sitä tekstipolitiikkaa niin kovasti.
annat mennä vaan.
Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan...
mack the knife
18.03.2005 22:47:40

Hyvä jos sait jotain uusia ajatuksia näistä. Ei kun täysillä eteen.
kuunsirppi
18.03.2005 22:54:01
siis tää vaatii multa vaan itseluottamusta ja sitä "antaa palaa vaan"-ajatusta.

Just juttelin puhelimessa pitkän pätkän meidän kitaristin kanssa ja mietittiin sitä, miten hyvin tää meidän porukan yhteistyö on alkanut pelaan. Mä saan pojilta hyviä neuvoja ja yritän niitä toteuttaa ja opetella ja sisäistää. Kyllä kai mä äänellisesti pärjään, mutta tota itseluottamusta tohon esiintymiseen ja bailaamiseen ja tukka taakse ja menoks-fiilistä vaan lisää.

Kaipa mun pitää olla sen näköinen ja oloinen liikkeissäni, että kenellekään ei jää epäselväks, ettenkö mä hallitse sitä, mitä mä teen, vaikka tuntuukin, että paljon on vielä opittavaa, eikä sitä kai koskaan oo valmis..

hitsi...olutkin loppu :-/
uruttaja
18.03.2005 22:55:43
siis tää vaatii multa vaan itseluottamusta ja sitä "antaa palaa vaan"-ajatusta.

Just juttelin puhelimessa pitkän pätkän meidän kitaristin kanssa ja mietittiin sitä, miten hyvin tää meidän porukan yhteistyö on alkanut pelaan. Mä saan pojilta hyviä neuvoja ja yritän niitä toteuttaa ja opetella ja sisäistää. Kyllä kai mä äänellisesti pärjään, mutta tota itseluottamusta tohon esiintymiseen ja bailaamiseen ja tukka taakse ja menoks-fiilistä vaan lisää.

Kaipa mun pitää olla sen näköinen ja oloinen liikkeissäni, että kenellekään ei jää epäselväks, ettenkö mä hallitse sitä, mitä mä teen, vaikka tuntuukin, että paljon on vielä opittavaa, eikä sitä kai koskaan oo valmis..

Mene hyvä mies paariin, siellä aina ystävä.
clave
18.03.2005 22:55:47

näin on, oikea asenne
aisa
18.03.2005 22:56:49

eli on aika siirtyä väkeviin... ;)
Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan...
kuunsirppi
18.03.2005 22:57:12
Mene hyvä mies paariin, siellä aina ystävä.

voinks mäkin mennä, vaikka oonkin muistaakseni nainen (pitäskö oikeen varmistaa ite, kun ei oo ukkokultakaan kotona ?)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)