Aihe: Käytetyn Fenderin arvo?
1 2
peetu
18.03.2005 15:53:36
Ei liity ihan täysin aiheeseen, mutta hivenen liittyy. Eli olen alkanut hiukan ihmettelemään tätä Fenderin maailmaa. Välillä tuntuu että kukaan ei tiedä kunnolla mitä eroa on tietyissä USA ja Meksiko malleissa muuta kuin hinta. Ja tuntuu että jopa valmistajat ovat aika haluttomia kertomaan faktoja tuotteista, tai en tiedä sitten mistä johtuu että jälleenmyyjillä ei ole kovin paljoa tietoa. Mutta tämä oli vaan tällaista ajatusten heittoa. Ps. Itse omistan meksiko-straton std, täysin tyytyväinen olen ollut siihen enkä myy, mutta on alkanut kiinnostaa, että mistä ihmeestä noi hintaerot muodustuu.
kulmahiomakone
18.03.2005 17:16:06
->kyllä noiden Meksikon Fendereiden ja amerikkalaisten välillä selvät erot ovat. Aiheesta on monesti ollut keskusteluakin ja viimeisin oli muistaakseni otsikoltaan "miksi????" (kysymysmerkkien määrästä ei ole varmuutta, saati siitä, mikä tuon säikeen otsikko itseasiassa oli. Jotenkin järkevästi se oli kuitenkin nimetty).

Ongelmia tulee sitten näissä vanhemmissa kitaroissa, lähinnä sen vuoksi, että noita malleja syntyy kuin sieniä sateella ja saman verran malleja poistuu valikoimista. Ja nekin mallit, jotka säilyvät, vaihtavat nimeään pari kertaa vuosikymmenessä. Noin kärjistetysti.
askomiko
18.03.2005 17:20:47
No jaa, se motska siinä hämää, ku on sama väri.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Mustafa
18.03.2005 20:36:53

Kielten korkeus on nyt jotain 1mm, kun painaa paksun-E:n 1. ja 15.välistä ja mittaa sitten 7.välin kielten korkeuden. Jotenkin tuntuu, että voisi yrittää saada pikkasen alemmaksi.

Jesh, suosittelen vieläkin kiristystä kaularaudalle. Ohjekirja antaa muistaakseni arvon 0.25mm. Pitäisi soitettavuuden parantua, kun saat edes lähelle 0.3mm. Varo kuitenkin sitä kaularautaa. Omassa plus deluxesani sitä saa kääntää aika paljonkin, eikä oikein tunnu tapahtuvan mitään. Parin päivän? jälkeen saattaa kuitenkin olla kaula jojolla...

Nimimerkillä kerran meni aika paljon...
Vapour
18.03.2005 21:02:32
Ei liity ihan täysin aiheeseen, mutta hivenen liittyy. Eli olen alkanut hiukan ihmettelemään tätä Fenderin maailmaa. Välillä tuntuu että kukaan ei tiedä kunnolla mitä eroa on tietyissä USA ja Meksiko malleissa muuta kuin hinta. Ja tuntuu että jopa valmistajat ovat aika haluttomia kertomaan faktoja tuotteista, tai en tiedä sitten mistä johtuu että jälleenmyyjillä ei ole kovin paljoa tietoa. Mutta tämä oli vaan tällaista ajatusten heittoa. Ps. Itse omistan meksiko-straton std, täysin tyytyväinen olen ollut siihen enkä myy, mutta on alkanut kiinnostaa, että mistä ihmeestä noi hintaerot muodustuu.

Totta, olen molempia testannut musakaupassa, eikä soitettavuudessa ollut eroa, ainakaan Meksikolle tappioksi. Sama pätee akustiseen sointiin ja vireyteen (15min. testi -varaus). Vahvistuksella vain Mexicon 60's -mallia kokeilin, ja toimi oivallisesti. Samoilla kamoilla Yamahan pacifica 812/612, jompi kumpi, tuntui ponnettomalta, vaikka oli Dunkkania ja sillee.

Jenkki oli kyllä huomattavasti paremmin viimeistelty. ehkä ajatuksena onkin brassailla viimeistelyn tasolla. Sinänsä hämärää, kun erittäin hyvinkin viimeistellyn Korealaisen saa halvemmalla.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)