Aihe: Keikoilla kuultua
1 2 3 4
tuomo
11.01.2005 09:33:55

"Murskatkaa rasismi, keinolla taikka hyvänsä" - Torniossa joskus kauan sitten.
Gor-Gor
12.01.2005 15:24:14
Omalla keikalla vuosia sitten kuultua: "Lopettakaa!" :D
Ei tarvitse olla hyvä ollakseen paras!
Jäärä
12.01.2005 15:35:28
Tämä ei ole keikalla kuultua, mutta: Onkohan tästä kuukausi aikaa kun radiossa (en muista minkaä kanavan) uutisissa oli juttua asuntoalueista ja niiden "arvostuksesta". Juontaja päästeli ihan pokkana: "...asukasyhdistykset eivät halua alueelleen mielenterveyspotilaita, narkomaaneja, taiteilijoita, muusikoita tai muita syrjäytyneitä..."
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
jcps
11.02.2005 01:01:18

joskus kauan kauan aikaa sitten vielä kun fat mama oli olemassa, oltiin keikalla siellä silloisen bändimme kanssa. lämppäri soitteli settiään ja koska pa:t olivat jokseenkin tehottomat niin laulaja oli huolestunut siitä että kuuluuko laulu mihinkään. jokatapauksessa seuravaa keskustelu syntyi laulalajan ja yleisön välille:
-kuuluuko taakse asti?
-joo... mut ei se haittaa
en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet
Gor-Gor
11.02.2005 13:30:23
Vuosia sitten, kun Sepultura oli muistaakseni Nummirockissa, liikuttuneessa mielentilassa ollut kaveri lauleskeli Sepon Roots bloody roots -biisiä suomeksi: "Juuret, punajuuret..."
Ei tarvitse olla hyvä ollakseen paras!
tuhlaajapoika
17.03.2005 20:51:36

Sattuipa itselleni. Kesä 2004 Haukipudas...etupäätä miksasin eräälle 90-luvun tangokuninkaalliselle joka noina aikoina oli tyyliään vaihtanut kovasti tangosta popimpaan ja rokimpaan suuntaan..

Paikasta ja yleisöstä näki jotenkin että enämpi tangojengiä olivat ja olin tietty varma että volasta tulee sanomista, koska jouduin käskyttämään settiä karvan pari "liian lujaa" balanssin saamiseksi omiin näppeihin.. Saundi oli mielestäni hallussa, vola taas oli tosiaan hiukka liikaa mut mielestäni pakon sanelemana.. no tulihan sitä parikin ukkoa kertomaan kuinka onneton tunari olin hirmuisen laitearsenaalini kanssa kun en löytänyt sieltä edes volume-nappulaa.... ja olin aidosti pahoillani, olinhan jollain tapaa epäonnistunut kun ei tajunnut/muistanut/hokannut checkissä bändiä puhua hiljemmalle...Mutta sitten tämä iltani pelastus!! Eteeni tulee ukko kiihkeästi nyrkkiä puiden "Mitä nää?! Sula on siinä potikoita kaiken perkeleen verran, ekkö sää saa siitä mittää muuta ku sitä perkeleen rokkia tulemaan!! Ei teitä kukkaa kaipaa joseonperkele!!"

No ihan samalla sekunnilla se hymy ei tullut mutta aika pian. Aika kultaa kummasti tällaset tapaukset.
Bassari on ny ihan ok.
JK
18.03.2005 08:08:16
tämä on kuulopuhetta, (voi olla osittain virheellistä, idea kuitenkin oli näin) mutta menkööt:

aittofiesta, oulu, hirvee meininki ja bändi veti pitkään, kunnes hupiluvan aikaraja tuli vastaan. jengi halus lisää ja joku spiikkas, että ei voi, ei saa soittaa enää. yleisöstä huusi joku "minä olen oulun nimismies. saa soittaa."

Tää on Faktaa. Tapahtui Imatralla. Paikallinen apulaisnimismies oli hyvän musiikin ystävä ja kun musiikki loppui ja järjestäjä kertoi että huvilupaan merkitty aika täyttyi niin J**** M******** ilmoitti olevansa kyseisen huviluvan myöntäjä, soitto jatkukoon.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
Pitkavirta
18.03.2005 14:00:56
Eteeni tulee ukko kiihkeästi nyrkkiä puiden "Mitä nää?! Sula on siinä potikoita kaiken perkeleen verran, ekkö sää saa siitä mittää muuta ku sitä perkeleen rokkia tulemaan!! Ei teitä kukkaa kaipaa joseonperkele!!"

Ei helvetti..! :D
nenä
18.03.2005 14:29:18 (muokattu 18.03.2005 14:29:45)
Erään pändin keikalla soittajalle huudettiin tunteikkaan balladin intron aikana, jotta: "V***N PETTÄJÄH**O S*****A". Soittaja vain käänsi päätään.

Samaisella keikalla taisi joku toinen karjaista: "Käsi ylös joka on nainu jotain pändin jäsentä". Kuulemma oli käsiä noussut.
vernie
20.03.2005 12:48:26
Eräs kiertävän leffajärjestelmän teknikko kertoi: "Eräässä keikkapaikassa viritettiin surroundkaiuttimie pink noicella, kun joku tuli sanomaan:
-Eiks toi sun ilmapallos ala vähitellen olemaan täynnä?"

hoho, plop. :DD
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
kauppi
08.07.2009 19:38:09
J. Cool: tämä on kuulopuhetta, (voi olla osittain virheellistä, idea kuitenkin oli näin) mutta menkööt:

aittofiesta, oulu, hirvee meininki ja bändi veti pitkään, kunnes hupiluvan aikaraja tuli vastaan. jengi halus lisää ja joku spiikkas, että ei voi, ei saa soittaa enää. yleisöstä huusi joku "minä olen oulun nimismies. saa soittaa."

Tämä on sikäli faktaa että näin tapahtui, olin monitorimiksaajana ko. tapahtumassa. Kyseessä tosin oli Elojazz Rauhalan pihalla, tarkkaa vuotta en muista.
Rumpukapulat
09.07.2009 16:25:32

Erään coverbändin keikalla vokalisti nakkaa paidan pois päältään, hetken kuluttua joku mylvii yleisöstä "Pistä paita päälle senkin hikoileva möhömaha!"

Entisen bändini keikalla vokalisti kehottaa yleisöä
"No niin, otetaas pipot pois päästä ja annetaan tukan heilua!" johon vastaus
"Saatana ota sie se lippis pois päästä!"
_kuntsi_
09.07.2009 21:59:34
Joku tämmönen oli joskus kouvolassa. Joku lievästi maistissa oleva kaveri kävelykadulla tuli kertomaan näkemyksiään. Tiesi kaiken musiikista ja bänditoiminnasta ja neuvoi soittajia yms.

Ite olin sillon about 12v(?) ja soitin rumpuja isäni bändin kanssa. Siinä sitten asiantunteva ystävämme kävi kysymässä setin aikana, että kukas tää rumpali on? Laulaja vastas että son ton basistin poika. Kaveri sitten vastas tyynesti että joo'o.... Hetken se mietti ja katteli ympärilleen ja kysyi: Siis mutta kukas näistä nyt on se basisti??
Google won't search for Chuck Norris because it knows you don't find Chuck Norris, he finds you.
Lennu
09.07.2009 23:08:51

Rumpukapulat: Erään coverbändin keikalla vokalisti nakkaa paidan pois päältään, hetken kuluttua joku mylvii yleisöstä "Pistä paita päälle senkin hikoileva möhömaha!"

Entisen bändini keikalla vokalisti kehottaa yleisöä
"No niin, otetaas pipot pois päästä ja annetaan tukan heilua!" johon vastaus
"Saatana ota sie se lippis pois päästä!"

Lienee sanomatta selvää, että laulajalla ei ollut lippistä, vaan sievästi kammattu heittoletti.
visentti on vihree nyrsijä.
arppah8
10.07.2009 21:44:21

Rumpukapulat: Erään coverbändin keikalla vokalisti nakkaa paidan pois päältään, hetken kuluttua joku mylvii yleisöstä "Pistä paita päälle senkin hikoileva möhömaha!"

En mä ainakaan mitään kuullut ;-)
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
aoi
11.07.2009 00:07:51
Paikallisella pirtillä oli joku aika sitten bändi-ilta, jossa esiintyi muuan hevibändi. Yleisöä ei ollut juuri nimeksikään, kun kaikki pakenivat hevimekkalan ajaksi. Osa yleisöön jääneistä oli ihan pikkusia lapsia, osa paikalle raahautuneita porukoiden vanhempia. Laulaja heittää toiveikkaana "Tiedättekö te mikä on pitti?!", johon yleisö yhteen ääneen "Ei."

Tähän väliin sitten vaivautunut hiljaisuus, jonka jälkeen laulaja yrittää sepittää pitin olevan semmoinen jännä ympyrä bla bla... Porukka meni rinkiin seisomaan tumput suorina. Hetken olivat siinä, sitten vaivaantuneen näköisenä siirtyivät takaisin alkuasetelmaan.
arppah8
11.07.2009 04:03:26

aoi: Paikallisella pirtillä oli joku aika sitten bändi-ilta, jossa esiintyi muuan hevibändi. Yleisöä ei ollut juuri nimeksikään, kun kaikki pakenivat hevimekkalan ajaksi. Osa yleisöön jääneistä oli ihan pikkusia lapsia, osa paikalle raahautuneita porukoiden vanhempia. Laulaja heittää toiveikkaana "Tiedättekö te mikä on pitti?!", johon yleisö yhteen ääneen "Ei."

Tähän väliin sitten vaivautunut hiljaisuus, jonka jälkeen laulaja yrittää sepittää pitin olevan semmoinen jännä ympyrä bla bla... Porukka meni rinkiin seisomaan tumput suorina. Hetken olivat siinä, sitten vaivaantuneen näköisenä siirtyivät takaisin alkuasetelmaan.

Kiitos tästä, reväytti kunnolla näin työyön päätteeksi! En voi edes kuvitella sitä myötähäpeän ja huvittuneisuuden sekamelskaa mikä tota tilannetta paikan päällä seuratessa olisi ollut päällänsä.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
aoi
11.07.2009 12:40:45
Kiitos tästä, reväytti kunnolla näin työyön päätteeksi! En voi edes kuvitella sitä myötähäpeän ja huvittuneisuuden sekamelskaa mikä tota tilannetta paikan päällä seuratessa olisi ollut päällänsä.

Itse istuin kivasti penkillä salin reunassa ja katselin tilannetta vierestä. Hymy kirposi huulille, mutta samaan aikaan hävetti käsittämättömästi. Jo bändin hypättyä lauteille arvasin, että tämä tulee olemaan kuin suoraan tuolta keskustelupalstalta, missä setvittiin aloittelevien bändien mokia tms., lavalla kun oli vielä fenderin kombo ja edessä bossin multipaavo ja kitaristi ensi työkseen alkoi kirota miten siitä saisi edes kunnon säröä. :D "Noni tulkaas joku näyttään miten tää paska toimii"
aikonen
12.07.2009 01:00:03 (muokattu 12.07.2009 01:01:23)
aoi: Paikallisella pirtillä oli joku aika sitten bändi-ilta, jossa esiintyi muuan hevibändi. Yleisöä ei ollut juuri nimeksikään, kun kaikki pakenivat hevimekkalan ajaksi. Osa yleisöön jääneistä oli ihan pikkusia lapsia, osa paikalle raahautuneita porukoiden vanhempia. Laulaja heittää toiveikkaana "Tiedättekö te mikä on pitti?!", johon yleisö yhteen ääneen "Ei."

Hmmm voi juma tän on pakko olla meidän keikalta :D
Ettei vaan ois Polvijärvellä ollu tällanen? Nuo tuntomerkit vastaa täydellisesti yhtä meidän aiempaa keikkaa.
www.myspace.com/deathsentencefin death/thrash metallia
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)