Aihe: Mikrofonipiuhasta instrumenttipiuha
1 2
kulmahiomakone
18.03.2005 10:26:27
Mutta olisiko ylimääräisestä suojavaipasta silti etua lyhyissäkin johdoissa?

En oikein tiedä kun en häiriösuojauksesta mitään ymmärrä. Se kannattaa kuitenkin mielestäni ottaa huomioon, että tuo piuha tuskin on suurin ongelma häiriöiden kannalta. Luultavasti itse kitara ja sen sisäiset elektroniikat ja johdotukset ovat kokonaisuuden kannalta paljon merkittävämpi ongelma, puhumattakaan itse mikeistä. Jos mikit imevät vaikkapa loisteputkista tai televisiosta häiriöitä, niin niitä ei sitten enää hyvälläkään piuhalla poisteta :-)

Jotta ennen "hirviän kalliita" hifistelytoimenpiteitä kannattaa ottaa selvää, että mikä on ketjun heikoin lenkki. Jos sulla nyt on jo vaikkapa cordialin piuhaa, vaikkakin sitten olisi "vain" instrumenttipiuhaa tai jotain muuta kitaralle "sopimatonta", niin sen virittely tuskin auttaa häiriöihin.
hörhö
18.03.2005 18:22:49 (muokattu 18.03.2005 18:23:06)

Kotiäänittelyyn ja äänittelyyn ylipäänsä riittää aika hyvin se, että käytettävä piuha on kohtuullisen lyhyt. Ei siis kannata käyttää sitä kymmenmetristä jos niille ylimääräisille metreille ei ole mitään käyttöä.

Ja jos ylipäänsä syystä tai toisesta joutuu viemään ääntä sen 10m varsinkin studion piuha- ja laitehelvetissä on syytä balansoida ääni.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
efunkelist
19.03.2005 13:10:30

Kas kun kitaroissa ei ole suoraan balansoitua ulostuloa... varmaan johtuu siitä että silloin aikoinaan kitarat tehtiin halvalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)