poppamies 13.03.2005 17:12:31 | |
---|
No eilen tuli (ruotsin) TV'stä ohjelmassa "Sixties" dokkari The Byrds yhtyeestä ja kiinnitin huomiota Chris Hillman'in bassoon. Se oli muuten normaalin näköinen Fender Precision mutta lapa pli tuollainen Gibson tyylinen missä oli virittimiä kaks molemmin puolin lapaa. Itselleni tällainen Precision on täysin outo. "G-strings are for strippers" |
hemmo 13.03.2005 18:46:03 | |
---|
No, olihan edesmenneellä John Entwistlelläkin niitä mutanttibassoja 70-luvun alussa missä oli Thunderbirdin runko ja Passon ruuvi-kaula. Joku sellainen hybridi lienenee ollut kyseessä, kai. En itse nähnyt ko. ohjelmaa. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
fox 13.03.2005 21:43:53 | |
---|
Joku sellainen hybridi lienenee ollut kyseessä, kai. En itse nähnyt ko. ohjelmaa. Juu, ei oikeen osaa näkemättä sanoo.. Tosin tuolla 2+2 viritin-konfiguraatiolla oli ainakin Travis Beanilla ja Kramerilla vähän Fenkku-runkosen näköisiä bassoja.. Mutta aivanhyvin saattais olla joku hybridikin tahi soitinrakentajan tekemä. |
2541 13.03.2005 22:09:14 | |
---|
Tuskin oli Travis Bean tai Kramer, nehän tuli vasta 70 -luvulla. Olettaen tietenkin, että dokkarissa oli pelkästään 60-luvun Byrds -pätkiä. Yritin hakea joitain kuvia, mutta ei näkynyt Hillmanilla muita kuin normaali Precision tai joissain 90 -luvun reunion -kuvissa Rickenbacker. Oliko muuten hyvä dokumentti? Sais Suomen TV:kin näyttää tuollaisia, The Byrds on kuitenkin loistava bändi. |
poppamies 13.03.2005 22:36:49 | |
---|
...tuolla 2+2 viritin-konfiguraatiolla oli ainakin Travis Beanilla ja Kramerilla vähän Fenkku-runkosen näköisiä bassoja... Mutta aivanhyvin saattais olla joku hybridikin tahi soitinrakentajan tekemä. No ku ei ollut mikään Travi tai Kramei ta muutenkaan vain Presarin näköinen. Se oli Presari. Lavassa oli minun huomioni mukaan normaali Fender logo. Mystillistä... "G-strings are for strippers" |
Karlsson 13.03.2005 22:39:12 | |
---|
Mulla on mielikuva jostain Guildista, joka olisi presarin tapainen ja sillä 2+2 lavalla. Hakuammuntaa.. Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus. |
poppamies 13.03.2005 23:35:52 | |
---|
No minä pistin postia Chrisille. Saa nähdä muistaako äijä mitää ja onko jätkä vielä hengissä... Katotaan selviääkö homma. Mulla on sellainen mielikuva että sillä on kenties ollut joku jaappanilainen presari kopio , mutta jos tuo oli se niin siihen oli kyllä aika rankalla kädellä kopioitu hyvin samanlainen logo mitä Fenderillä. Katotaan selviääkö... "G-strings are for strippers" |
Bassolow 14.03.2005 08:51:00 | |
---|
Steve Harriksellakin oli tällainen basso, olikohan se nyt run to the hillsin musavideossa. Käsittääkseni se on jonkinlainen custom malli. |
2541 14.03.2005 10:45:02 | |
---|
Steve Harriksellakin oli tällainen basso, olikohan se nyt run to the hillsin musavideossa. Käsittääkseni se on jonkinlainen custom malli. Se on Ibanezin basso tuossa videossa, Roadster. |
No sain Chris'iltä vastaukseen mutta ei hänkään muista tuosta mitään. Oli todennäköisesti lainabasso playback'iä varten. Ei oma. "Dear Jan, I have been asked this question many times about the "strange bass" I was using. Funny, I can't remember what that instrument was or where we were when I was playing it. Probably one of the music shows that was on T.V. in the sixties.. I'm sure I borrowed the Bass for the lipsync performance. regards, Chris Hillman" "G-strings are for strippers" |
Karlsson 18.03.2005 11:56:58 (muokattu 18.03.2005 11:57:37) | |
---|
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus. |
Olli.M 18.03.2005 13:25:34 (muokattu 18.03.2005 13:29:09) | |
---|
Funny, I can't remember what that instrument was or where we were when I was playing it. ... Eight miles high... Solemmie. |
Kaake 18.03.2005 13:54:31 (muokattu 18.03.2005 13:57:20) | |
---|
mikseri.net/deadblue |
Karlsson 18.03.2005 14:07:39 | |
---|
On kyllä hieno. Ja näyttäis aika edukkaaltakin. Pitäisköhän.. EDIT: Turha edes haikailla, No Overseas Shipping! Dudepitissä ky mainitsivat että on komee, mut painaa tonnin ja kuulostaa lastulevystä tehdyltä. So fak, ulkonäkö määrää! Ja toi nimi... Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus. |