Aihe: Avautuminen Helsingin Konservatoriosta.
1
LNA
16.03.2005 11:57:49 (muokattu 16.03.2005 12:01:49)

Helsingin konservatorio ei kutsu hakijoita 2. asteen kokeisiin, elleivät he ole suorittaneet 3/3, (2/2) tai (1/1) tasoista peruskurssitutkintoa. Olen lopettanut musiikkiopiston vuosia sitten, ja siksi yritinkin mennä suorittamaan tätä kyseistä tutkintoa (joka tässä vaiheessa epävirallisia opintoja on vain virallinen lappunen, jolla ei ole muuten kuin hakujen takia merkitystä) ulkopuolisena Helsingin Konservatorioon.

Kaikki oli hyvin (kaikki paperit lähetetty ajoissa, kunnolla täytettyinä jne), kunnes sain kuulla, että tutkintopäivät ovat jo niin täynnä, ettei minua enää voida ottaa. Tottakai kaikkien muidenkin musiikkikoulujen tutkintooniloittautumispäivät ovat jo ohi, joten nyt en voi suorittaa kouluun vaadittavaa tutkintoa Missään!

Eli nyt siirtyy koko paska taas vuodella ja tämä tyttö saa just hermoromahduksen.

Viimeksi meni puihin sen takia, koska hakijoita, jotka eivät olleet suorittaneet tutkintoa, ei kutsuttu valintakokeeseen VAIKKA hakuoppaassa, netissä ym. ei puhuttu mitään pakollisista suorituksista ennen kouluun hakua. Eikä muuten puhuttu tänäkään vuonna - ne vaan jotenkin täytyy olla suoritettu (sanaton sopimus?), jotta pääsisi edes pääsykokeeseen asti. Miksei Konsa voi suoraan kirjoittaa tuota hakuoppaaseen ja ehtoihin?!! Nyt siellä lukee, että "..hakija on aikaisemmissa musiikkiopinnoissaan saavuttanut ainakin MUSIIKKIOPISTON PERUSTASON opintoja (peruskurssit 3) VASTAAVAT tiedot ja taidot." Ja lähes perään he lisäävät, että "Kaikki hakemuksensa liitteineen määräaikaan mennessä jättäneet kutsutaan pääsykokeeseen".

My ass. Ne eivät halua mua tonne.
You have 13 hours in which to solve this Labyrinth..
d-iivil
17.03.2005 12:00:00
Leuka pystyyn ja tsemiä! Nää on taas näitä juttuja mikä tekee maailmasta hetkellisen paskan paikan, mutta duunailet vuoden nyt jotain muuta ja keskityt vaikkapa bänditoimintaan korkeammalla panoksella.
LNA
17.03.2005 13:20:11

Leuka pystyyn ja tsemiä! Nää on taas näitä juttuja mikä tekee maailmasta hetkellisen paskan paikan, mutta duunailet vuoden nyt jotain muuta ja keskityt vaikkapa bänditoimintaan korkeammalla panoksella.

Jee. Olen jo vuoden venaillut. Kiva aloittaa 2. asteen ammattiopinnot 22-vuotiaana.

Noo.. Rakas vanha kunnon Vantaan Musiikkiopisto jossa nuoremmalla iällä kaikenlaista suoritin SAATTAA ottaa mut vielä tutkintoa suorittamaan (kunhan pulitan 77,5€ rahaa). Rehtorille puhuminen kannattaa aina ;)
d-iivil
17.03.2005 15:06:20
Jee. Olen jo vuoden venaillut. Kiva aloittaa 2. asteen ammattiopinnot 22-vuotiaana.

Hei, mä oon kans 22 enkä ole vielä edes harkinnut hakevani lähitulevaisuudessa 2. asteen opintoihin ;)
Keke Urlaub
17.03.2005 18:46:44

Noo.. Rakas vanha kunnon Vantaan Musiikkiopisto jossa nuoremmalla iällä kaikenlaista suoritin SAATTAA ottaa mut vielä tutkintoa suorittamaan (kunhan pulitan 77,5€ rahaa). Rehtorille puhuminen kannattaa aina ;)

Kuules, paljon pelottavampaa on päättää korkea-asteen opinnot 23-24-vuotiaana. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa, usein on liian aikaista lopettaa.
tanjuli
17.03.2005 18:47:14

moni aloittanut vanhempanakin, elä ressaa. jos susta tuntuu että sulla on 3/3sta vastaavat tiedot ja taidot niin hakupaperit vaan sisälle ja siihen liitteeksi että "tutkintopäivänne ovat niin täynnä etten saa k.o. paperia ulos muutamaan vuoteen" tms. jos ottavat pääsykokeeseen niin voivat aivan hyvin katsoa että tiedot ja taidot ovat riittävät k.o. laitoksessa opiskelun aloittamiseen (mulle riitti akatemialle 1/2-tutkinto, vaikka vaatimuksissa lukee että 3/3 tai tolppa).

tai sit haet jonnekin muualle. pakkoko sen on helsingin konsa olla, laitoksiahan on maa täynnä.
[i hear voices but at least they're on tune]
LNA
17.03.2005 22:52:25

Kuules, paljon pelottavampaa on päättää korkea-asteen opinnot 23-24-vuotiaana. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa, usein on liian aikaista lopettaa.

Hyvä pontti.
tanjuli
20.03.2005 18:37:04
Lauluako pääsit Sibaan oppimaan? musiikkikasvatuspuolelle, mutta käytännössä laulu on pääaine eli sitä opiskelen eniten. muu menee siinä sivussa. paljon parempi vaihtoehto laulamisen opiskeluun kun laulumusiikin osasto; paremmat mahdollisuudet laajentaa osaamistaan muillakin aloilla kun klassisen (laulu)musiikin saralla. lisäksi noi kasvatustieteen opinnot avaa aika monia ovia noin duunitilannetta ajatellen.
LNA
21.03.2005 07:57:02

Uutisia: Konsan rehtorin kanssa tiiviisti keskusteltuaan arvoisa opettajani sai aikaan sen, että nyt sittenkin jotenkin kummassa mahdun suorittamaan tutkinnon.. Eli kaikki kääntyi hyvin kun vähän jaksoi ravistella ;)

Ja eiku treenaamaan.
tanjuli
21.03.2005 10:47:55
Uutisia: Konsan rehtorin kanssa tiiviisti keskusteltuaan arvoisa opettajani sai aikaan sen, että nyt sittenkin jotenkin kummassa mahdun suorittamaan tutkinnon.. Eli kaikki kääntyi hyvin kun vähän jaksoi ravistella ;)

Ja eiku treenaamaan.

lycka till :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)