efunkelist 12.01.2005 21:27:32 | |
---|
Oletteko tehneet itse triggereitä piezoelementeistä? Kokemuksia ja kommentteja? Mulla on hyllyllä pari piezoa juuri tuohon tarkoitukseen mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla. Äh. Kalamies#9 >-)))> Pastilli? Tästä tietoa rauhasta. |
fox 12.01.2005 22:48:21 | |
---|
Oletteko tehneet itse triggereitä piezoelementeistä? Kokemuksia ja kommentteja? Mulla on hyllyllä pari piezoa juuri tuohon tarkoitukseen mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla. Äh. Varsinaisia triggereitä, siis tuommosia rumpuihin kiinnitettäviä, en mutta triggeri-padeja eli sellasia kumilätkiä kyllä. Jos kiinnostaa, niin voin omakuvaksi tms. vaihtaa tahi lähettää. Tein sellasista reilummankokosista elementeistä ne, ja aivan hyvin on toimineet. Lisätietoja saatavana..;) |
Terok 13.01.2005 11:03:45 | |
---|
http://koti.mbnet.fi/kumina/edrums/ Tuolla on kuvia tuosta tuoreesta padiprojektista, jotenkuten toimii jo. Tilasin bekekistä piezoja, siellä jopa luki sivuilla että "esim rumputriggeriksi". Oikeaita rumpuja trigatessa saa vain sopivan kiinnityksen kanssa värkätä, esim basari single pedaalilla on varmaan suht helppo. |
efunkelist 15.01.2005 12:49:26 | |
---|
Joo mulla on juuri tuollaiset bebekin "sopii rumputriggaukseen"-piezot. Ja lisätietoa mielellään kiitos! Laittakaa tänne vain niin muutkin asiasta kiinnostuneet voivat lukea. Oikeastaan juuri tuo perusrakenne kiinnostaa että miten siitä elementistä sen padin tekisi - ja etenkin nuo improvisoidut materiaalit. Näköjään vanhasta rumpujakkarasta saa hyvän basaripädin ;) Onko hyvä tatsi vai turhan tumppu? Mä oon aatellu että tekisi tyyliin splasheja ja muita ei niin dynamiikkaa tarvitsevia varten vanhoista kengänpohjista padit :) Kalamies#9 >-)))> Pastilli? Tästä tietoa rauhasta. |
Terok 17.01.2005 08:40:36 (muokattu 17.01.2005 08:41:46) | |
---|
Tuo basaripad on yllättävän hyvä, ei liikaa pomppua joten semmonen löysän dempatun basarin olonen. En ole oikeita padeja paljon testannut mutta usein valitetaan kovaa tuntumaa ja tuossa sitä ongelmaa ei ole, ja on suht hiljanen. Parhaiten toimii nuo kumipädiin vain rennosti päälle teipatut piezot. Noita kerros systeemejä en ole vielä jaksanu rakentaa, eli piezo jonnekin väliin ja jokin lauta alusta jne. Tuossa on noita halpoja padeja mitkä toimii hyvin: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … illenium_practice_pad_prodinfo.html Käytän tuota moduulia (Yamaha RM-50, 90€ saksan ebaysta...) treeniksellä setin kanssa niin aika hitaasti tulee vielä värkättyä. Eniten tässä saa pähkäiltyä miten nuo saa jotenkin soittokelposeen tilaan kun ei ole kunnon räkkiä tai vastaavaa.. |
fox 17.01.2005 13:55:21 | |
---|
Parhaiten toimii nuo kumipädiin vain rennosti päälle teipatut piezot. Noita kerros systeemejä en ole vielä jaksanu rakentaa, eli piezo jonnekin väliin ja jokin lauta alusta jne... Tuolla ylempänä kertoilin tuosta 4 padin hässäkästä, tein sen seuraavalla systeemillä: Runkoon käytin 6" mustaa muoviputkea, seinämävahvuus jotain 8 mm, sinne sisälle kiekko paksusta vaneerista, johon päälle sitten tuo iso pietsoelementti, sen päälle paksu kumi lyöntipinnaks. Plugi runkoon. Jos pietsoelementin pistää ns. raakana tai kovin ohuen kumin alle, saattaa kovassa soitossa hajota, ihan mekaanisesti. Tosiaan mulla on joku 6 mm paksu kumi siinä päällä, Etolan "jämälaatikosta" ostettu halvalla.. =)
|
inflames 17.01.2005 14:14:23 | |
---|
Tilasin bekekistä piezoja... Mistä? Kertokaa lisää! Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus
'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell |
SirElwood 17.01.2005 14:42:36 | |
---|
|
fox 17.01.2005 15:57:57 | |
---|
Mistä? Kertokaa lisää! Tuolla on sisällä sellaset isommat Bebekin pietsot, eli siis omakuvaan pistin sen neljän padin kehitelmän.. ;) |
PoLFus 17.01.2005 21:29:40 | |
---|
Hitsit ois kiva tehdä tommoset. Mitä maksaisi seuraava setti (itse tehtynä tietenkin): Basari, Haitsu, Virveli, 2 tai 3 tomia, 2 lautasta ja ride..... Toivoisin LISTAUSTA OSISTA ja rakennusohjeet. Onko kallista? Miten ihmeessä noi tehdään? :D "hippi mieheksi." - Mirrinsane |
Terok 18.01.2005 08:21:34 | |
---|
Piezot maksaa alle euron kappale, piuhat pari euroa riippuen väännätkö itse, teettämällä tais maksaa 5€ kpl (vois opetella kolvaamaan...). Loput riippuu ihan mistä keksii tehdä varsinkin telineet ja basarin. |
inflames 21.01.2005 14:14:40 | |
---|
Käytän tuota moduulia (Yamaha RM-50, 90€ saksan ebaysta...) Eikö tuo signaali pidä sitten muuttaa sopivaan muotoon, että tuommoinen midi-moduli ymmärtää sitä? Miten olette sen ratkaisseet? Kauheasti kiinnostaisi tämä, mutta en tiedä mistä etsiä lisää tietoa. Kertokaa vaan rohkeasti niin paljon kuin tiedätte asiasta :)
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus
'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell |
Terok 21.01.2005 14:41:59 | |
---|
Eikö tuo signaali pidä sitten muuttaa sopivaan muotoon, että tuommoinen midi-moduli ymmärtää sitä? Tuossa Yamahassa on 6 triggerisisään tuloa. Hommahan on aika simppeliä... Piezo kiinni johonkin (hiirimattoon, hiireen, kahvikuppiin, padiin, basistiin..) johto moduuliin jossa triggereille sisääntuloja... |
fox 21.01.2005 16:52:40 | |
---|
Eikö tuo signaali pidä sitten muuttaa sopivaan muotoon, että tuommoinen midi-moduli ymmärtää sitä? Miten olette sen ratkaisseet? Kauheasti kiinnostaisi tämä, mutta en tiedä mistä etsiä lisää tietoa. Kertokaa vaan rohkeasti niin paljon kuin tiedätte asiasta :) Ei se ole muuta ku "latch" pulssi jonka se pietso antaa, moduuli liipasee sen valitun äänen. Eli ei tarvita mitään muuntimia, ihan simppeli on se. Siis osio pietso-triggeri -> rumpumoduuli.. Rummut voi olla vaikka missä vireessä tms. ja soundi on aina sama. Sehän tuos triggauksessa on yksi hyvä puoli.. |
efunkelist 21.01.2005 17:31:26 | |
---|
Kalamies#9 >-)))> Pastilli? Tästä tietoa rauhasta. |
Carpathia 17.03.2005 16:23:53 | |
---|
Mitähän noita olisi muita moduleita kohtuuhintaan kun ton Yamaha? Siis jossa on trigger inputeja sen verran että setin saa koottua. Ja mitähän muita laitteita tohon systeemiin PA:n lisäksi tarvitsee, jotta setti toimisi esim. treenikäytössä? En tiedä vielä alanko homman kanssa mihinkään, sen verran kiehtoo. Onko kellään ääninäytettä piezosta rakennettujen pädien paiskomisesta? ...and the bastards you know is the hero you hate.. |
Pitkavirta 17.03.2005 16:37:52 | |
---|
Nyt on asiathread! Oon jo pitkään kattellu tota mun Rolandin TD-5:a, ja odotellu inspiraatiota.. Vois laittaa kannut kuntoon.. Tähän asti ollaan soiteltu aina välillä kahdella kitaralla rumpuja frendin kanssa.. :) |
Onko kellään ääninäytettä piezosta rakennettujen pädien paiskomisesta? Täh? Ymmärsinköhän minä oikein? Mihin siinä mitään ääninäytteitä tarvii, hakkaa kengänpohjia rumpukapuloilla, sellainen kopinahan siitä vain tulee. Trigattu sample ei välitä siitä millä se on trigattu. Samalla tavalla se laukeaa pädistä, kiippareista, piezosta tai mikitetystä pierusta. Hyvillä sampleilla homma voi kuulostaa vaikka tältä (siis soundi, soittohan nyt on mitä on...): www.mikseri.net/ichtus(yamaha dtx2 -> midi -> kaverin samplet) |
Carpathia 17.03.2005 23:07:52 | |
---|
Joo.. Pahoittelen kyllä tyhmää kysymystä.. en ajatellut selkeästi ("two bags o grass, 75 pills o mescaline...") Hyvän kuuloset on rummut.. Nice! Voiko noita signaaleja mitenkään ajaa esim jollekin ohjelmalle (tietty jonkin sortin muuninta välissä käyttäen) koneelle suoraan ilman modulia? Ettäkö tietokone toimisi sitten niinkuin rumpumodulina? Niin. Kotinaputtelua varten nääs. Mietin että olisiko aluksi helpompaa ja halvempaa tapaa kokeilla kun alkaa tilailemaan jotain modulia siltä varalta että kiinnostus tai rahat ei riitä. Ja tuossa biisissä on nuo kaikki pelleistä lähtien sämplejä? Mukavalta nimittäin kuulostavat. ...and the bastards you know is the hero you hate.. |
fox 18.03.2005 00:38:51 | |
---|
Voiko noita signaaleja mitenkään ajaa esim jollekin ohjelmalle (tietty jonkin sortin muuninta välissä käyttäen) koneelle suoraan ilman modulia? Ettäkö tietokone toimisi sitten niinkuin rumpumodulina? Niin. Kotinaputtelua varten nääs. Mietin että olisiko aluksi helpompaa ja halvempaa tapaa kokeilla kun alkaa tilailemaan jotain modulia siltä varalta että kiinnostus tai rahat ei riitä. Ja tuossa biisissä on nuo kaikki pelleistä lähtien sämplejä? Mukavalta nimittäin kuulostavat. Totta kai, jos saa sen pulssin liipaisemaan tuon ohjelman rumpuäänen. En tosiaan oo tuohon puoleen perehtyny, josta pahoittelut. Varmaan joku on ajanu tietsikalla jotain rumpuohjelmaa, joten sellaiselta voinet tsekata onko mahdollista. Mutta luulisin, että tuossa tapauksessa pystyt vaan yhtä ääntä kerrallaan tuottamaan, kas kun se liipaisupulssi on sama aina pietsosta. Ei siinä ole mitään itsessään, niinkuin MIDI-infoa, on vaan 1 tai 0... tai toki siinä on signaalin voimakkuus jännite- infona myös, mutta jos tuosta selviää jotain..
|