Aihe: Powerpointilla tehtyjen nettisivulen julkaiseminen?
1
D_Steele
17.03.2005 22:02:34

Niin elikkäs teinpä Powerpointilla bändilleni alkeelliset nettisivut kun en html:ää osaa. Sitten tuli ongelma notta mitenkähän tuon saisi muidenkin kuin itseni nähtäväksi?

Selittäkää mahdollisimman yksinkertaiseksi koska näissä asioissa olen palikka.
"Tässähän alkaa pikkuhiljaa nousta hätäpaskat otsalle" -Sexhundrasextiosex bändimme ekan keikan bäkkärillä
Mark-Ken
17.03.2005 22:09:24
Powerpointilla ei kannata tehdä, jos haluaa sivujen toimivan yhtään.

Sen sijaan vaikkapa Nvu on mainio What You See Is What You Get -editori kotisivujen väsäämiseen. www.nvu.com

Tätä sivua kannattaa myös tutkailla: http://www.saunalahti.fi/~jartanen/opas/

Ja jos haluat ne muiden nähtäväksi, tarvitset tilaa joltain palvelimelta. Useimpien adsl-yhteyksien mukana tulee jonkinlainen tila... Sitten vaan vaikka Filezilla-nimisellä ohjelmalla otetaan ftp-yhteys palvelimelle ja siirretään tiedostot sinne.
Niq
18.03.2005 10:36:17

Turha itkeä kun paska on jo housussa. Ehdin nimittäin jo hyvän matkaa aloitella. Ehkä sitten kun bändin suosio saavuttaa tähtitieteellisiä ulottuvuuksia voisi tehdä paremmat. Nämä kelvatkoon siihen asti.

Oikeasti kannattaa tehdä ne bändin kotisivut vaikka tyyliin mustaa tekstiä valkoisella pohjalla, kuin jollain powerpointilla väsäämällä. Jos itse eksyisin jonkun bändin sivulle jotka todellakin olisivat powerpointilla toteutetut, siis sellainen läjä kuvia, niin jäisi kyllä selaamatta. Amatöörimaisista häsellyksistä jää sellainen kuva että bändin musiikkikin on amatöörimäistä häsellystä, näin ainakin minulle.

Amatöörikin voi tehdä selkeät ja asialliset sivut, parempi jättää kaikki ylimääräinen krumeluuri pois. Ja muista oikeinkirjoitus, minun silmissäni bändiltä tai vaikka yritykseltä uskottavuus menee heti jos teksti näyttää ekaluokkalaisen kirjoittamalta. Yleensäkin kannattaa nähdä vaivaa nettisivujen eteen, kunnianhimoisilla bändeillä on yleensä hienot sivut jotka palvelevat lukijaa, toisilla taas sellaisia räpellyksiä että mietityttää, mikä on sivujen tarkoitus, bändin promootio vai se että "kun pitää vaan olla ne sivut ja ei sillä väliä millaiset ne on kunhan lukee vaan että mä oon bändis ja mä oon rokcari"

Yksi hyvä sääntö myös on, että älä julkaise paskaa materiaalia sivuillasi, tyyliin "täs nyt tää meidän reeniäänitys, ei tästä oikee selvää ja biisiki on meidän mielest ihan paska mut pistettiin nyt se tänne et voitte kuunnella". Sitten kun joku kuuntelee tuon ja muistaa bändin nimen mainittaessa tuon kauhean räpellyksen, jättää kuuntelematta myös ne uudet teokset vaikka ne olisivatkin helvetin hyviä.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
pekkaautio
28.03.2005 19:03:30
Niin elikkäs teinpä Powerpointilla bändilleni alkeelliset nettisivut kun en html:ää osaa. Sitten tuli ongelma notta mitenkähän tuon saisi muidenkin kuin itseni nähtäväksi?

Selittäkää mahdollisimman yksinkertaiseksi koska näissä asioissa olen palikka.

...ja ainakin itselläni tuli tietsikan mukana Microsoft Frontpage ohjelma, joka on tarkoitettu nettisivujen tekoon.
Pitkavirta
29.03.2005 14:28:40
Niq:lle plussaa. Asiatekstiä, juuri noin.
the 666 club #1
"Maailma on vapaa maa." -Galder
Hyi, kakkaa!!1
fmcruelty
29.03.2005 17:35:16 (muokattu 29.03.2005 17:36:00)
Tual vähä kirjoteltiinkin kaikkee toises topiikis. Surffippas se läpi, jos irtois jotain oppia ja iteaa. Onnea matkaan!

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=33&t=87856&o=0&co=30
Kirjoitan parhaillaan päättötyötä ja ressiä pukkaa... Jos huono säkä käy, niin saatan jopa käyttäytyä väkivaltaisesti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)