Aihe: Miksi omistaa miljoona soitinta?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Juzzu
17.03.2005 18:52:14
Mikäs tässä nyt sitten mättää?

Sun pitää ostaa lisää Les Pauleja.
"Olin lähettäny täysin kännissä kaveritytölle alkuviikosta viestin "taidan olla homosensuelli" ja ihmettelin aamulla vastausta "en usko että oot homo". Ehkä tota juttua ei pitäisi viljellä niin palio." -Vilhelmus
Fortune
17.03.2005 18:57:03
Sun pitää ostaa lisää Les Pauleja.

Hyvä idea!
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
Prome
17.03.2005 19:03:28
Mullekin kelpaisi.
JCM
17.03.2005 19:04:27

Minäpä sanon miksi!!

Oon harrastanu kitaransoittoa jostain 11-12 vuotiaasta asti. Iskä osti mulle Yamahan sähkärin ja Samickin 10w trankun, tonnilla, markkoja siis. Mulla oli noihin aikoihin myös venäläinen teräskielinen "kitara", akustinen jossa oli n. 45 asteen kaulakulma, eikä sitä pystyny soittamaan. Siitä huolimatta innostuin soittamaan, enkä mää tyttöjä vaan saanu noilla kamoilla, ei kyllä ollu tarkotuskaan.

Oon duunannu hanttihommia vuodesta 1997, käynyt kouluja peruskoulun lisäksi 2* 2 vuoden setin, ja nyt on kolmas 2- vuotinen ammatillinen koulutus menossa. Duunia teen siksi, että saan rahaa. Ensimmäinen kesäloma oli muutama vuosi sitten.

Nyt alkaa olemaan elämä sillä mallilla, että voi tosissaan alkaa ajattelemaan harrastuksiaan eteenpäin. Mulla on kolme sähkökitaraa ja kaks akustista.

-ESP hevikirves
-Les Paul EPI, rock/blues vetkutin
-Firefox 1/2 koon strato (pojalle harjoittelukitara)
-Samick nailoni satunnaista rimputtelua/illanistujaisia varten
-HB nailoni (myöskin pojalle)

Yhteensä viisi kitaraa, eikä takuulla yksikään loju turhan panttina. Itse asiassa mulla on nytkin tällä hetkellä mielessäni useampikin kielisoitin, mikä pitäisi tähän taloon hankkia.

Siksi siis. Ymmärsiköhän Tupuna nyt?? Siis siksi, koska tahdon, ja pystyn koska olen tehnyt sen tarkoituksella itselleni mahdolliseksi. Ja ihan itse.

Äskettäin ostin tuon Les Paulin, ja kielten vaihtoa seuraavana päivänä soittelin sillä n. 10 tuntia, joista n 8 tuntia kotonani, YKSIN, sormet rakoilla, verkkarit jalassa parta ajamattomana ja tukka paskaisena ja sekaisin. Ei takuulla ollut tarkoitus tehdä vaikutusta naisiin. Tutustuinpa vaan huolella uuteen kumppaniini.

Tupuna muuten, sulla on niin ristiriitaisia kirjoituksia etten oikein osaa suhtautua sun sanomisiin muuten kuin olan kohautuksella. Selvästikään et saa haluamaasi huomiota muuten kuin provoamalla tyhjästä. Yleistämisesi on suorastaan naurettavan lapsellista aikuisikään ehtineelle ihmiselle.

Sen verran vielä, että kamalistaukset on mun mielestä täysin paikallaan, mua ainakin kiinnostaa millaisilla kamoilla esim. joku arvostamani nimimerkki täällä soittelee jne.
Taitaa muuten olla sieltä MnetFaqin ajoilta perua tuo kamalistaus/jäsenkuvaus ja hyvä niin, tietääköhän Tupuna edes mistä puhun..??

"Ihminen on viisas mies"- onpahan taas kerran todistettu.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Mako
17.03.2005 19:12:38 (muokattu 17.03.2005 19:15:24)

Jos niitä kitaroita pitää ostaa jostain syystä monia kappaleita ja ihan lähes tulkoon samanlaisia, niin siinä menee jo egobuustauksen puolelle. Enhän minäkään osta samoja levyjä kaksin kappalein.

Sinähän et voi tietää milloin kenelläkin menee egobuustauksen puolelle, spekuloit vain.

Joku voi muuten omistaa 5 teknisesti täysin identtistä kitaraa vain käyttääkseen jokaisessa eri virettä. Jumaliste mikä egobuustaaja!!!11
"Ollaann hilja!!!1"
-Unkarilaissyntyinen fasistimusiikinopettajani ala-asteella oppilailleen
Snowblind
17.03.2005 19:16:16

Eri soittimet eri juttuihin. Ja musiikki on pohjimmiltaan välineurheilua.
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
BaariMikko
17.03.2005 19:16:41

Ja musiikki on pohjimmiltaan välineurheilua.

Grhmpfh.
"Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan"
-Mikael
Mako
17.03.2005 19:33:29 (muokattu 17.03.2005 19:34:16)

Eri soittimet eri juttuihin. Ja musiikki on pohjimmiltaan välineurheilua.

Sikäli kyllä, että se touhu vaatii jonkinlaisia välineitä. Niin hauskaa kuin ilmakitarointi onkin, etenkin yleisillä paikoilla. EDIT: ai niin, naamarini tuottamat äänet eivät ole musikaalisia joten niitä ei lasketa.
"Ollaann hilja!!!1"
-Unkarilaissyntyinen fasistimusiikinopettajani ala-asteella oppilailleen
Tupuna
17.03.2005 19:39:05
Hyvät ihmiset, herätän teissä selvästi tunteita! :D
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
BaariMikko
17.03.2005 19:39:34

Onko se itseisarvo?
"Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan"
-Mikael
Hohhoijaa
17.03.2005 19:44:08
Grhmpfh.

Et voi väittää vastaan. Tai no, kyllä laulaakin voi, mutta musiikkia ei saa luotua useimmiten ilman välineitä .
FREEZE, MOTHERFOCKER!!
Mr.Babbit
17.03.2005 19:47:28

en olisi kovin ylpeä kyseisestä saavutuksesta..
kukin taplaa tavallaan, mutta keskustelun herättäminen ja huomion hakeminen silkan provosoinnin avulla ei mielestäni ole arvostettavaa.
Artist
17.03.2005 19:50:39

Onko egosi nyt saanut boostausta?

Lähinnät herätit pelon tunteen siitä, että hyvä laitekeskustelu kääntyy kokonaan sukupuliroolien yleistämiseksi. Onneksi näin ei käynyt, täkyysi kun ei kunnolla tartuttu eikä naisista alettu tekemään tässä threadissä pahemmin yleistyksiä. Vaan päästiin takaisin kitarakamppeisiin.
JCM
17.03.2005 19:54:38

Herätät todellakin. Hymiö on sopimaton tuossa kommentissa.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
fox
17.03.2005 19:55:41

Olen tyyni. Otin Valiumia. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
maelstrom
17.03.2005 19:56:53
Ja tähän väliin voisin omalta osaltani ilmaista, että kun täällä jotkut ovat varsin kovasanaisesti hyökänneet minuakin vastaan, koska "en ymmärrä" sitä, että jotkut laittavat rahaansa soittimiin ja väittävät kateelliseksi ja muuta.

Voi ollakin, että olen kateellinen, vaikka olisi minullakin tällä hetkellä rahaa ostaa soitin (minkä jälkeen sitä rahaa ei olisikaan), mutta en missään nimessä HALVEKSU ihmisiä, joilla on useita soittimia, kuten jotkut ovat täällä ilmeisesti tulkinneet. Oma näkökulmani siitä, että soittaminen ei ole paljoa välineistä kiinni, on varmaan ihan yhtä oikea tai väärä kuin muutkin näkemykset, hitostako minä sitä voisin tietää kuin omasta näkökulmastani?

Vaikka en "soitinfriikkien" (ei missään nimessä alentava määritelmä, siksi lainausmerkit) ajatusmaailmaa sisäistä, ei se tarkoita, ettenkö hyväksyisi sitä, että heillä on useita kitaroita tai koskettimia tai bassoja. Ymmärrystäni laajentaakseni minä tämän topikin perustin, en arvostellakseni soittimien ystäviä.
On ässäarpa syntyä Suomeen. IMIK #12
Pitkavirta
17.03.2005 19:59:37 (muokattu 17.03.2005 20:00:06)
Onko egosi nyt saanut boostausta?

Nimmbä. Aika huomiohakuisesti käännetty. "Mitäs tosta keskustelun alun kysymyksestä, mut kattokaa ku mää oon oikeesa! Teen kuperkeikkoja ja voltteja ja amppeereita päälle! NII! Enks ookki ihQ?"

:)

Toisaalta niitä herättää oksennustautikin

reps+
Tupuna
17.03.2005 20:06:44
Joukolla on helppo mollata yhtä ihmistä.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Artist
17.03.2005 20:08:19 (muokattu 17.03.2005 20:12:13)
Joukolla on helppo mollata yhtä ihmistä.

Mutta se kuka leikkiin alkaa, se leikin kestäköön. Joten jos sun on saatava huomiota, niin voitko mennä muualle provoilemaan? Vai vituttaako, että tässä threadissä on kaikesta huolimatta kitarat saaneet enemmän huomiota kuin sinä? Soitinkamat kun on paljon pyhempi aihe kuin sinun käsityksesi oikeutetusta yleistämisestä.

Niin, ja nyt takaisin asiaan; olenko kenties helvetinmoinen materialisti, vai onko täällä muitakin keille on hyvin vaikeaa luopua instrumenteistaan? Olen monesti suunnitellut jonkun kepin myyntiä, mutta se on aina jäänyt jotenkin... pitänyt kunnostaa tai jotain. Tunnistaako kukaan muu vastaavia oireita?

Edit: tässähän nimittäin on yksi syy siihen miksi niitä soittimia helposti kertyy. Voisihan sitä käydä töissä ja myydä vanhat kamat ja sitten teettää kaksi kitaraa, jotka riittävät loppuelämän. Mutta olisiko sitä silti tyytyväinen?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)