erkkimörkö 17.03.2005 18:01:51 | |
---|
Eli voisitteko hyvät ihmiset kertoa onko nuo mistään kotoisin. Ja onko ESP:n ja LTD:n välillä minkälaista eroa, muuta kuin hinnassa. Kokemuksia? Lisäksi sitten, voisiko joku raottaa ovea näiden EMG aktiivimikkien salaperäiseen maailmaan, eli aktiivi ja passiivi mikkien erot. Ovatko aktiivit autuus vai riesa? roudarit on kuninkaita |
LTD:t valmistetaan jossain idässä (?) ja ne tehdään halvemmista osista. Halvemmat ltd:t ovat suht-kehnoja kitaroita, kalliimmat parempia. ESP:t ovat mainioita kitaroita ja hintakin on sen mukainen. Eli siis "yleensä" eli en lauo mitään yhtä totuutta vaan yleisesti. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Niq 17.03.2005 19:23:34 | |
---|
LTD:t valmistetaan jossain idässä (?) LTD:t käsittääkseni koreassa ja ESP:t japaniassa "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
Laareppi 17.03.2005 19:31:18 | |
---|
Halvimmissa Ltd:eissä käytetään aika onnettomia osia, sinne 200-sarjaan asti. Viper-400 on jo sitten pirun hyvä skeba, sekä tatsiltaan että ominaisuuksiltaan. ESP on sitten ihan toinen keppi. En ole muita pahemmin soitellut kuin sitä Standard Viperia, ja ei ole kuin positiivistä palautetta siitä. Laatu erottuu selkeästi Ltd:stä, varsinkin kaulassa, nauhoissa ja otelaudassa. Myös unplugged-soundi erottaa tehokkaasti ESP:t Ltd:eistä. Uskon, että hyvällä Ltd:llä pärjäät paremmin kuin hyvin. Noissa paremmissa Ltd:eissä on yleensä hiton hyvä hinta/laatu-suhde Vetäähän mm. 69 Eyesin ja Rasmuksen tyypit tuolla 400-mallilla, vaikkei sillä ole minulle paskaakaan väliä. Onhan näiden kahden (Viper-400 ja Viper Standard) välissä vielä se Ltd Viper-1000 eli Deluxe, jonka kanssa ei tosin minulla ole mitään kokemusta. |
Executioner 17.03.2005 22:46:27 (muokattu 17.03.2005 22:48:37) | |
---|
Ei kyllä tuosta Viper-400:sta huonompaa kannata ostaa. Kaikki nämä kolme olen testannut: Viper-400, Viper Deluxe (jonka siis omistan) ja Viper Standard. Kaikki nuo ovat ainakin soitettavuudeltaan luxusta :) Laadukkaita pelejähän nuo. EDIT: Ainiin, olenhan minä Viper-100:kin testannut. Se vaan ei paini noiden muiden kanssa samassa sarjassa. Explicit gore is what I need. |
Sir Härö 18.03.2005 08:58:50 | |
---|
LTD:t käsittääkseni koreassa ja ESP:t japaniassa LTD:t from Indonesia ja tehhään tehtaalla ja ESP Japanissa(?) ja käsityönä.
Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii!
Pastilli? |
Sunrise 18.03.2005 10:23:11 | |
---|
LTD:t käsittääkseni koreassa ja ESP:t japaniassa LTD:t from Indonesia ja tehhään tehtaalla ja ESP Japanissa(?) ja käsityönä. Kyllä ne LTD:t tehään ihan Koreassa. Not only do I not know the answer, I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS |
Invader 18.03.2005 11:41:58 | |
---|
Kyllä ne LTD:t tehään ihan Koreassa. Meniköhän se niin että 50- ja 100-sarjat tehdään Indonesiassa ja siitä eteenpäin kaikki aina Deluxe-sarjaan asti tehdään Koreassa. crack a nut and undulate! |
erkkimörkö 18.03.2005 12:03:25 | |
---|
Menkää muualle tappelemaan siitä Koreastanne! :) Mut meneekö pahasti metsään tuollasen LTD Viper 1000 kans? Jos löytäis vaikka hyvän yksilön. Toisaalta kannattaako maksaa ESP Viperistä se reilu 600€ "ylimääräistä"? Minkälaista vastinetta saan lisärahoilleni? Ei kai Viper ole pelkkä hevisirkkelijyrä? Jotenki vaan pelottaa nuo EMG aktiivit, kun kaikki sellaset isot hevarit käyttää niitä ja en mä nyt niin metallimies ole kuitenkaan. Entäs kun siinä on kaulassa EMG81 ja tallassa sama, onko siinä järkeä vai kannattaisko vaihtaa jomman kumman tilalle esmes EMG85? roudarit on kuninkaita |
32788 18.03.2005 12:46:57 | |
---|
Menkää muualle tappelemaan siitä Koreastanne! :) Mut meneekö pahasti metsään tuollasen LTD Viper 1000 kans? Jos löytäis vaikka hyvän yksilön. Toisaalta kannattaako maksaa ESP Viperistä se reilu 600€ "ylimääräistä"? Minkälaista vastinetta saan lisärahoilleni? Ei kai Viper ole pelkkä hevisirkkelijyrä? Jotenki vaan pelottaa nuo EMG aktiivit, kun kaikki sellaset isot hevarit käyttää niitä ja en mä nyt niin metallimies ole kuitenkaan. Entäs kun siinä on kaulassa EMG81 ja tallassa sama, onko siinä järkeä vai kannattaisko vaihtaa jomman kumman tilalle esmes EMG85? Ei ne mun mielestä mitenkään erikoisen kuolleilta kuulosta... Ihan hyvin niillä kaikenlaista soittelee blääk metallista blyyssiin... Ja nyt toivoisin, että ne blyysjätkät ei tulis valittamaan... ^WANHA^ |
M-Juhana 18.03.2005 12:52:00 | |
---|
Ei ne mun mielestä mitenkään erikoisen kuolleilta kuulosta... Ihan hyvin niillä kaikenlaista soittelee blääk metallista blyyssiin... Ja nyt toivoisin, että ne blyysjätkät ei tulis valittamaan... Vali,vali !! NO REMORSE ! -Lemmy- |
Sir Härö 18.03.2005 13:00:46 | |
---|
Kyllä ne LTD:t tehään ihan Koreassa. Hauska juttu. Mulla on ainakin tällä hetkellä kädessä kitara, jossa lukee lavassa LTD, kaulassa M-200FM ja lavan taka osassa Lukee ESP INDONESIA serial number IR0430786. Voi tietysti olla painovirhekin... Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii!
Pastilli? |
myrtonen 18.03.2005 13:12:28 | |
---|
Hauska juttu. Mulla on ainakin tällä hetkellä kädessä kitara, jossa lukee lavassa LTD, kaulassa M-200FM ja lavan taka osassa Lukee ESP INDONESIA serial number IR0430786. Voi tietysti olla painovirhekin... Omistan viper-301:n ja se on tehty Koreassa. Ei kai Viper ole pelkkä hevisirkkelijyrä? Suht tunkkainen ja mielestäni nihkeä cleani kitarassa kyllä on, ja keppi on edukseen nimenomaan raskaan särön kera. Pastilli? |
toxic 18.03.2005 13:50:05 | |
---|
Suht tunkkainen ja mielestäni nihkeä cleani kitarassa kyllä on Mun mielestä tuossa 301:ssä on juuri helvetin hyvä cleani. Sellainen lämmin ja "paksu" (johtuu vissiin passiivi mikeistä:) |
trih 18.03.2005 14:03:52 | |
---|
Hauska juttu. Mulla on ainakin tällä hetkellä kädessä kitara, jossa lukee lavassa LTD, kaulassa M-200FM ja lavan taka osassa Lukee ESP INDONESIA serial number IR0430786. Voi tietysti olla painovirhekin... LTD:t tehdään 200-sarjaan asti Indonesiassa. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Jorg 18.03.2005 14:09:49 (muokattu 18.03.2005 14:10:23) | |
---|
Njoo. Yleisesti ottaen mun mielestä mitä olen koetellut LTDtä ja itse ESP:tä, niin onhan niissä juu semmonen tatsiero. Luulempa kuitenkin, että se hinta on kuitenkin sen verran suuri niiissä ESP skitaroissa, että tulee monelle esteeksi. Mun mielestäni LTD tekee oikein hyviä peruskitaroita vähän vaatimampaankin käyttöön. Niin, välineharrastushan tämä kitarointikin näemmä on. Kuitenkin veikkaampa ihan lonkalata, että kaks kolmasosaa täältä ei edes tunnistaisi tätä ESP:n "lämmintä saundia" LTD:n vastaavasta. Menee aika hifistelyks koko homma, enkä siltä ole välttynyt itsekään... |
Sir Härö 18.03.2005 15:12:55 | |
---|
LTD:t tehdään 200-sarjaan asti Indonesiassa. Kiitos. Tuota odotinkin. Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii!
Pastilli? |
Doomer 23.03.2005 03:02:32 | |
---|
LTD:t tehdään 200-sarjaan asti Indonesiassa. hmm.. mulla on Koreassa tehty MH-100 :) Pieru on vain peräreijän resonointia. |