Aihe: Mielestäsi mainettaan parempi laite?
1 2 3 4 5
Juzzu
17.03.2005 09:42:37
No kun noita Linjakuutosia on parjattu niin munsta ainakin omani on ihan loistopeli, ei täydellinen, mutta just sen verran passeli mulle etten ole keksiny itselleni toimivampaakaan vaihtoehtoa ainakaan toistaiseksi.
"Olin lähettäny täysin kännissä kaveritytölle alkuviikosta viestin "taidan olla homosensuelli" ja ihmettelin aamulla vastausta "en usko että oot homo". Ehkä tota juttua ei pitäisi viljellä niin palio." -Vilhelmus
J.Hollström
17.03.2005 11:02:57
Harmonyssä tahtoo vaan olla sellainen ongelma että tyypit kehuu vaan omia laitteitaan, oli se sitten gibsonin les pauli tahi behringerin halvin mallintava kitaravahvari.

Oisko tähän jatkoks laitettava sitten keskustelu mitkä ovat paskoja laitteita joita on omistanut. Monillehan voi olla hankala tunnustaa tyhmyytensä tehtyään virhehankintoja, mutta itse voin ainakin laittaa seuraavaa:

- Line6 spider combo (munaton soundi)
- Fender Telecoustic (huono kaula, puu eli omaa elämäänsä, en saanut koskaan stemmaamaan)
- Charvel strato (en muista mallia, mutta kampihommelit ja söyndi ihan aunuksesta)
- Cort strato (halpa mutta huono)
- Hartke kickback (oli ekaa vuosikertaa. Joku valmistusvika, meni takuuseen, mutta huono maku jäi suuhun)
Rock'n'roll forever man...
midprice
17.03.2005 11:31:21

Monet halpiskepukat ovat ihan käyttökelpoisia soittimia. Käytettynä saa ~300e pintaan jo ties minkälaista vehjettä kunhan tietää mitä etsii. Kumma kun ei kelpaa tonnin Jacksonilla soittaville amishevareille.

Jep, mulla oli reilut kymmenen vuotta sellanen Charvette by Charvel ja mielestäni soitettavuus, mikit, yms. pesi kavereiden kalliit Jaskat. Monta kertaa meinasin vaihtaa tuota pois ja ostin uutta keppiä muka ykköskitaraksi, mutta aina tuli palattua Charveten kaulalle.
feodorit
17.03.2005 12:57:26
Mieleldtäni täälläkin vähän vähätelty Mesa F-50 vahvistin oli kannattava ostos. Clean soundi on hyvän kuulonen (ainakin minun korvaan), ja säröjä lähtee hyvin ihan bluesista heavyyn.
ny ska vi spela rosk and roll musis... yeah...!?
PIM
17.03.2005 12:57:34
Harmonyssä tahtoo vaan olla sellainen ongelma että tyypit kehuu vaan omia laitteitaan, oli se sitten gibsonin les pauli tahi behringerin halvin mallintava kitaravahvari.

Käsittämätöntä, vaikka Gibsoneissa on kuulemma oikeasti paskojakin joukossa.

Line6:n Variax ei minusta ole saanut ansaitsemaansa arvostusta. Jos Lin6 olisi hinnoitellut sen aluksi vaikka kolmeen tonniin niin että vain harvoilla ja valituilla olisi siihen varaa niin sen arvostus olisi jotain aivan muuta kuin nykyään.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
McNulty
17.03.2005 13:01:52
Mielestäni mainettaan parempi laite on Fenix FenixPaul kitara joka on siis Les Paul-kopio. Ainakin se F-40 malli ja F-60 olivat todella loistavia. Itselläni olikin jossain vaiheessa F-40:n ja harmittaa kun siitä luovuin.
HeavyMachinery
17.03.2005 13:06:15

Kaikki Rolandin jazz chorukset, aivan uskomattomia trankku vermeitä. Yamahan DG-sarj on kyllä ihan ali arvostettu. Mitä B-rinkeleihin tulee ne on kyllä ihan ok kamaa jos niitä ei siirtele mihinkään,mutta niissäkin on yksilöitä.
Minä tiedän - siis pelkään !
Reddie
17.03.2005 13:17:02
Täytyy kyllä kompata noita kommentteja halpis Ibanezeista. Ibanezissa on kyllä joku semmonen ominaisuus, että mikä tahansa niiden keppi sopii meikäläisen kouraan.

Sitten noi Behkun studiovermeet on kyllä meikäläisen mielestä oikein kelpo pelejä. Laitteiden etiikka onkin sitten toinen luku. Mutta noin laadultaan ihan kelpo kalustoa.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
askomiko
17.03.2005 13:23:37
Paljon ne Yamaha DG:t makso siinä ulosheittovaiheessa?
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
askomiko
17.03.2005 13:25:18
Marshall Valvestate 8080. Suuri osa negatiivisesta palautteesta perustuu todennäköisesti kuulopuheisiin ja vekottime yleiseen maineeseen.

Miusta se huono maine perustuu hyvin pitkälti laitteeseen nimeltä VS100. 8080 on ihan jees. Jos olisi liikaa rahaa niin voisi rakentaa taas megahevi-setupin, ja siinä trebleosan roolille varteenotettava ehdokas olisi 8080. :)
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
JuSu
17.03.2005 13:28:42
Paljon ne Yamaha DG:t makso siinä ulosheittovaiheessa?

350 euroa.

JuSu
Minä olen myyrä.
lexa53
17.03.2005 13:34:12
Williams W-3000 elektroakustinen kitara. Ehkä se on sitten se ainut hyvä kappale, minkä Williams on valmistanut. Kerrassaan loistava kitara.

Mulla Williamssin W-2000 akustinen josta tuli pienen viilailun ja virityskoneistojen vaihdon jälkeen loistopeli.
K100#9
Sir Härö
17.03.2005 16:07:04
En ole kyllä behkuista väitellytkään, vaan lähinnä yritin osoittaa vastatun viestin kirjoittajalle että harkitsee mitä kirjoittaa seuraavan kerran ettei tarvitse näyttää tyhmältä toisten silmissä enää uudestaan.

Näytän tyhmältä, kun sanon paskaksi laitetta, joka ei ole MIELESTÄNI onnistunut kitaravahvistinpuolella?
Sääli. No jos joku nyt sitten vetää herneen nenäänsä mun mielipiteistä, niin sanotaan nyt vielä että en ole ikinä nähnyt/kuullut/kokeillut hyvää behringeriä.
Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii! Pastilli?
Sir Härö
17.03.2005 16:09:01
Käsittämätöntä, vaikka Gibsoneissa on kuulemma oikeasti paskojakin joukossa.

Line6:n Variax ei minusta ole saanut ansaitsemaansa arvostusta. Jos Lin6 olisi hinnoitellut sen aluksi vaikka kolmeen tonniin niin että vain harvoilla ja valituilla olisi siihen varaa niin sen arvostus olisi jotain aivan muuta kuin nykyään.

Totta. Variax on kyllä mullistanu kitarasysteemit.
Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii! Pastilli?
...And Justice For All
17.03.2005 18:03:40
Kaikki Rolandin jazz chorukset, aivan uskomattomia trankku vermeitä. Yamahan DG-sarj on kyllä ihan ali arvostettu. Mitä B-rinkeleihin tulee ne on kyllä ihan ok kamaa jos niitä ei siirtele mihinkään,mutta niissäkin on yksilöitä.

Tää on kyllä aivan käsittämätöntä tää Jazz Choruksen haukkuminen. Siis siinä on cleaneille aivan huippu verme!!
Yleensä "tr00" tyypit ajattelee että "Jaahas, trankku-eli paska"
Aina ei vaan mee niin. Variaxista sen verran että se sopii äänittelyihin mutta ei niin hyvin keikalle, siks sitä kai on arvosteltu?
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Öyvind
17.03.2005 18:05:08
Fender Telecoustic (huono kaula, puu eli omaa elämäänsä, en saanut koskaan stemmaamaan)

Itse omistan myös samanlaisen, ei tosiaan ole mikään hyvä kitara, kaula tosin sopii itselleni todella mainiosti, voisipa ottaa sen vaikka talteen ellen saa kitaraa kokonaisenä myytyä.
otto_t
17.03.2005 18:07:10 (muokattu 17.03.2005 18:07:20)
Tää on kyllä aivan käsittämätöntä tää Jazz Choruksen haukkuminen. Siis siinä on cleaneille aivan huippu verme!!
Yleensä "tr00" tyypit ajattelee että "Jaahas, trankku-eli paska"
Aina ei vaan mee niin. Variaxista sen verran että se sopii äänittelyihin mutta ei niin hyvin keikalle, siks sitä kai on arvosteltu?

Mielenkiinnosta pitää kysyä että kuka ylipäätään on lähtenyt JC:tä haukkumaan ja millä perustein?
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!
konehes
17.03.2005 18:07:58
Mielenkiinnosta pitää kysyä että kuka ylipäätään on lähtenyt JC:tä haukkumaan ja millä perustein?

Niin, sehän on klassikko.
Solex
17.03.2005 19:15:42
Pakko kyllä jatkaa sen verran että meikäläisestä monien halvempien kitaroiden alkuperäismikkejä parjataan ihan syyttä kun ei satu lukemaan Seymour Duncan kuoressa. Lastulevystä tehdyssä tai muuten huonosti soivassa kitarassa vika on tietenkin heti mikeissä. Kuinkahan moni nyt sitten lopulta tulee tyytyväiseksi kun ostaa 200e kitaraan toisella parilla sadalla EMG:n Mega Super Deth R0xorRrr! mikit?
On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)