Aihe: Tallapala liian takana (intonaatio)
1
Micolo
16.03.2005 19:34:18
Ongelma: Intonaatio ihan käsillä, siirsin tallapalan mahdollisimman lähelle nauhoja, silti soiva ääni matalempi, kuin huiluääni. Ja tallapala on jo nauhoja lähemmässä reijässä. Mitä tehtävissä, auttaisiko kielisarjan vaihto asiaa? kitarassa edge pro talla ja 10 sarjan kielet (tai 9 en muista)
Kauneus on kuuntelijan korvassa...
ahautanen
17.03.2005 08:58:41

Tuntuu jotenkin oudolle että intonaatio ois noin pahasti pielessä ettei säätövara riitä. Mutta tämmöstä tuli ny mieleen...

Tietääkseni intonaatio riippuu myös kielten kuluneisuudesta, joten kannattaa säätää intonaatio uusilla kielillä. Myös mikkien korkeus vaikuttaa vireisyyteen (en tiedä vaikuttaako intonaatioon), eli jos mikit on todella lähellä kieliä niin vire voi kärsiä. Itselläni vire parani kun laskin kaulamikkiä.

Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä.
Juzzu
17.03.2005 09:09:22
Jep, uudet kielet vaan paikalleen ja sitten soitat tovin että kielet asettuu. Ja kas, intonaation onkin jälleen kohdallaan!
"Olin lähettäny täysin kännissä kaveritytölle alkuviikosta viestin "taidan olla homosensuelli" ja ihmettelin aamulla vastausta "en usko että oot homo". Ehkä tota juttua ei pitäisi viljellä niin palio." -Vilhelmus
JuSu
17.03.2005 09:18:25
Jep, uudet kielet vaan paikalleen ja sitten soitat tovin että kielet asettuu. Ja kas, intonaation onkin jälleen kohdallaan!

Niin no, ei varmaan siis ole kohdallaan tässä tapauksessa, kun on vahoilla kielillä yritetty säätää, mutta muuten juuri noin.

JuSu
Minä olen myyrä.
Juzzu
17.03.2005 09:20:46
Niin no, ei varmaan siis ole kohdallaan tässä tapauksessa, kun on vahoilla kielillä yritetty säätää, mutta muuten juuri noin.

Ai nii joo. Totta. Mutta tästä lähin muistetta ettei intonaatioon kosketa wanhoilla kielillä :o)
"Olin lähettäny täysin kännissä kaveritytölle alkuviikosta viestin "taidan olla homosensuelli" ja ihmettelin aamulla vastausta "en usko että oot homo". Ehkä tota juttua ei pitäisi viljellä niin palio." -Vilhelmus
Micolo
19.03.2005 12:23:08
noniin... tulipahan tämäkin seleväksi. kiitos vastanneile, pitääpä samantien lähteä musakauppaan.
Kauneus on kuuntelijan korvassa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)