Aihe: Absoluuttinen kuulokorva?
1 2 3 4 5 6 7
jazz86
24.03.2003 13:26:48
Tosiaankin.. Taidan olla tulossa hulluksi..
Pystyn kuulemaan aanet ja sanomaan, mitä ne ovat..
eihän tuossa sinäänsä mitään ihmeellistä ole, mutta olen alkanut kuuntelemaan jo liikennevalojen piipitystä ja tullut siihen tulokseen, että punaisena ne piipittävät dissiä ja siitä kvinttiä ylöspäin ( paapi..paapi) . Myös ohi menevistä autoista irtoaa joskus erikoisia ääniä ja niitäkin minä sitten arvuuttelen. Onko tällaiseen asiaan lääkettä( en pysty soittamaan epävireisellä kitaralla yms. soittimella laisinkaan)

AAAARGH!!
Possu pomppii pellolla
noir
24.03.2003 13:33:24
Tavallaan olisin tuollaisesta kateellinen, mutta absoluuttisen sävelkorvan omaavilla on kuulemma vaikeuksia kuunnella esim. konsertteja, koska kaikki soittimet eivät ole vireessä tai joku soittaa ohi.

Toisaalta voisi luulla, että kun itsekin pidän hieman avantgardemaisesta musiikista, niin miksei samaa voisi tapahtua abs. sävelkorvan kanssa.

Itselle kävi n. kuukausi takaperin siten, että sairastin angiinan (en suosittele, on helvetti) ja parannuttuani rupesin kuulemaan ääniä. Esimerkiksi joihinkin kappaleisiin ilmestyi ihan uusi kitararaita taustalla jne. Kai siinä samalla korvat aukesivat ihan uudestaan.
Popmusiikki on Saatanasta, eikä siltikään hyvää.
Juho L
24.03.2003 13:44:45
ja parannuttuani rupesin kuulemaan ääniä.

Ääni (sokerinen, hieman HAL:mainen): "Minä tiedän, että sinä pidät puurosta"
Noir: "Ei. En minä siitä pidä."
Ääni: "Puuro on hyvää... Dave."
Noir: "Ei! Minä vihaan puuroa!"
Ääni: "Höyryävän herkullista... Dave"
Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta!
noir
24.03.2003 13:50:26

*Paralyzed by sudden laughter*

Hoho.
poppamies
24.03.2003 14:27:04

Tosiaankin.. Taidan olla tulossa hulluksi..

Ei se mitään. Paikallisen musiikkiliikkeen myyjäkin totesi, kun konttoristi käveli rautaisia kierreportaita alas; Ciss molli!
Tästä jo edesmennestä myyjästä tuli sittemmin maankuulu säveltäjä. Olet hyvässä seurassa.
"G-strings are for strippers"
Lennu
24.03.2003 14:30:10

Ei se mitään. Paikallisen musiikkiliikkeen myyjäkin totesi, kun konttoristi käveli rautaisia kierreportaita alas; Ciss molli!
Tästä jo edesmennestä myyjästä tuli sittemmin maankuulu säveltäjä. Olet hyvässä seurassa.

Sehän rytinällä tuli alas, jos potkii rappusista jo kolmisointuja.
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
Jonte
24.03.2003 18:59:58

Jontella on juuri nyt luvussa Clarken Avaruusseikkailu 2010. Siis se jatko-osa.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
xerxes
24.03.2003 19:01:31

Joku edesmennyt suomalainen säveltäjä ei kuulemma voinut sietää pikkulintuja. Lauloivat perskeleet nuotin vierestä. Kuulemma.
Relax.
Jonte
24.03.2003 19:03:06

Kerran säveltapailutunnin ja parin keskarin jälkeen mentiin opettajan kanssa samalla bussilla kotia päin. Kuski jarrutti risteyksessä, ja kuului jarrujen vingahdus. Opettaja höristi korviaan ja sanoi: "Kolmiviivainen es".
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Progressiveland
24.03.2003 20:07:44

Joku edesmennyt suomalainen säveltäjä ei kuulemma voinut sietää pikkulintuja. Lauloivat perskeleet nuotin vierestä. Kuulemma.
hoho.on se elämä kurjaa :)
Kosminen
24.03.2003 20:32:07

Absoluuttinen kuulokorva? Kuulee kaikki taajuudet? Absoluuttinen nuottikorva siihen päälle ois jo aika paha..
"Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys
Herra Rapu
24.03.2003 22:15:42

Absoluuttinen kuulokorva? Kuulee kaikki taajuudet? Absoluuttinen nuottikorva siihen päälle ois jo aika paha..

Absoluuttinen kuulokorva ja sävelkorva, mitä eroa?

Toinen tunnistaa äänen A:ksi ja toinen sanoo sen olevan 440 hz?
Rakkaudesta musiikkiin ja poroihin.
FAT = MOTION
Jabbe
24.03.2003 22:32:38
toinen sanoo sen olevan 440 hz?

sen sanon, se on kova jätkä joka sanoo kuulemansa äänen taajuuden herzeinä miettimättä matikkaa...
Höhö.
Herra Rapu
24.03.2003 22:35:17

sen sanon, se on kova jätkä joka sanoo kuulemansa äänen taajuuden herzeinä miettimättä matikkaa...

hei etsä millään viitsitsä virittää tota kurttuu puol hertzii ylös, ku mul käy vähän korvaan.
Rakkaudesta musiikkiin ja poroihin.
FAT = MOTION
Jabbe
24.03.2003 22:37:32
hei etsä millään viitsitsä virittää tota kurttuu puol hertzii ylös, ku mul käy vähän korvaan.

...joo toi kännykän piipitysääni on muutes 549 herziä...
Höhö.
Progressiveland
24.03.2003 22:47:49

onneksi minulla on vain absoluuttinen puukorva
ForSakeN
25.03.2003 17:34:38
Tuli mieleen tosta absoluuttisesta sävelkorvasta, kun sitä aina sanotaan, että se on synnynnäinen lahja(?). Onkohan mahdollista oppia absoluuttinen sävelkorva tai ainakin lähes absoluuttinen. Itse huomasin sellasen jutskan tossa parivuotta sitten, että kykenee jo aika hyvin hakemaan oikean sävelen kun laulaa tai virittää. Eli periaatteessa sen voi myös kokemuksen kasvaessa oppia vai mitä?
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
noir
25.03.2003 17:51:26
Tuli mieleen tosta absoluuttisesta sävelkorvasta, kun sitä aina sanotaan, että se on synnynnäinen lahja(?). Onkohan mahdollista oppia absoluuttinen sävelkorva tai ainakin lähes absoluuttinen. Itse huomasin sellasen jutskan tossa parivuotta sitten, että kykenee jo aika hyvin hakemaan oikean sävelen kun laulaa tai virittää. Eli periaatteessa sen voi myös kokemuksen kasvaessa oppia vai mitä?

Kyllähän se minullakin on reenaantunut vuosien saatossa. Itse olen nähnyt jossain ohjelman, jonka avulla pystyisi tuota ominaisuutta harjoittamaan. Ohjelma soitti äänen, joka sitten piti tunnistaa, ja muuta extraa lisäksi, mutta pääasiassa se oli juuri tuota.
Tmp
25.03.2003 17:56:17

Tuossa on kai nyt kyse sävelmuistista. Jos omaat absoluuttisen sävelkorvan niin se että siellä soi A on yhtä selvää kuin joku sanoisi että A. Sitten on eri asia että jos on kauan soittanut niin oppii musitamaan että miltä nuottien pitää kuulostaa, tai voit sanoa että tuo on A kun joku soittaa nuotin pianosta koska kuulet että "tosta alkaa se riffi ja se riffi alkaa A:lla"

Korjatkaa joku jos oon ihan pihalla.
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)