Aihe: Nauhat..
1
A. Järvinen
23.03.2003 22:57:15
Hel**tti! Huomasin tuossa että nauhat on pomppinu miten sattuu. Ilmeisesti skittani ei oo tykänny ku sitä on joutunu roudaamaan pakkasessa. Mitenkäs sitte? Pitäskö viedä soitinhuoltajalle, kun muutenkin on särinää (kielistä)?
absqua
24.03.2003 07:11:10
Hel**tti! Huomasin tuossa että nauhat on pomppinu miten sattuu. Ilmeisesti skittani ei oo tykänny ku sitä on joutunu roudaamaan pakkasessa. Mitenkäs sitte? Pitäskö viedä soitinhuoltajalle, kun muutenkin on särinää (kielistä)?

Vie jollekin joka osaa. Tai jos kitarasi on halpa ritsa ja itse et ole aivan tumpelo niin voit vasaroida nauhat itsekin takaisin uomiinsa. Toki hellävaraisesti eikä liialla voimalla.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Hammer Of The Gods
24.03.2003 09:08:33
Pehmeetä väliin jos nyt meinasit itse ottaa härkää sarvista.
It's hard to rock without rolling...
A. Järvinen
24.03.2003 22:37:56
Muovivasaraa kannattaa harkita.

Juu pitää harkita seuraavan kielten vaihdon yhteydessä. Miten ois puukalikka + vasara? Eihän tuo mun epi niin arvokas ole, kyllä mä taidan ite vähä käsitellä sitä.

Btw. Onko hirveämpää nähty, nauha anto periksi kun painoin peukalolla!
wilo
24.03.2003 22:49:21

Juu pitää harkita seuraavan kielten vaihdon yhteydessä. Miten ois puukalikka + vasara? Eihän tuo mun epi niin arvokas ole, kyllä mä taidan ite vähä käsitellä sitä.

Btw. Onko hirveämpää nähty, nauha anto periksi kun painoin peukalolla!

Jjep, näin tein joskus itsekin akustiselleni. Pehmeää puuta (mäntyä, poikkisyin) ja napakka napsautus vasaralla. Ei liian kovaa, ettei nauha / kitara kärsi, muttei myöskään liian hiljaa - ettei tarvi monesti lyödä. Hyvä tuki tietenkin kaulan alle.
Ei muuten pysynyt kauan se nauha paikoillaan, parin kuukauden päästä piti taas napauttaa. Nykyään olenkin antanut periksi ja kitara on muuten virheetön lukuunottamatta kahta peräkkäistä nauhaa, josta soi 13. ja 14. välistä F#..
Jormaz
25.03.2003 02:05:06
Juu pitää harkita seuraavan kielten vaihdon yhteydessä. Miten ois puukalikka + vasara?

Juu, tätäkin oon koittanut ja kyllä toimii.
Back to the 80's
Jormaz
06.05.2003 22:58:09
Tänään kokeilin sellaista kuin ohuehko sanomalehti + normaali vasara. Hyvin toimi.
Back to the 80's
poppamies
07.05.2003 00:09:58

Ei muuten pysynyt kauan se nauha paikoillaan, parin kuukauden päästä piti taas napauttaa.

Jos ei ole suunnitelmissa viedä kitara lähitulevaisuudessa uudelleen nauhoitettavaksi, tai jos ei kitara ole sen arvoinen että koskaan tulee nauhoitettua sitä uudelleen, niin aina voi tuon korjauksen yhteydessä laittaa pikkuisen pikaliimaa väliin niin kyllä ne nauhat pysyy paremmin. Jos nauhat pomppii tuollalailla niin kun mainittiin niiin on kyllä alunperinkin tehty työ huonosti. Sopivassa nauhaurassa nauhat pysyy vaikka ikuisuuden.
"G-strings are for strippers"
Sami Koivisto
07.05.2003 11:39:20

Jep. Pikaliimaa ja puristusta perään. Pysyy. Yleinen käytäntö.
Ilmakohtalo
12.06.2003 00:01:24
Jos ei ole suunnitelmissa viedä kitara lähitulevaisuudessa uudelleen nauhoitettavaksi, tai jos ei kitara ole sen arvoinen että koskaan tulee nauhoitettua sitä uudelleen, niin aina voi tuon korjauksen yhteydessä laittaa pikkuisen pikaliimaa väliin niin kyllä ne nauhat pysyy paremmin. Jos nauhat pomppii tuollalailla niin kun mainittiin niiin on kyllä alunperinkin tehty työ huonosti. Sopivassa nauhaurassa nauhat pysyy vaikka ikuisuuden.

paljonkos tommonen uudelleennauhoitus maksaisi ? mulla on nimittain aika ikävästi jotkut nauhat kuluneet.. tai saisko jostain kokonaan uuden kaulan jacksoniin ?
poppamies
12.06.2003 09:39:16

paljonkos tommonen uudelleennauhoitus maksaisi ? mulla on nimittain aika ikävästi jotkut nauhat kuluneet.. tai saisko jostain kokonaan uuden kaulan jacksoniin ?

En osaa sanoa mitä tuommonen nauharemontti tulisi maksamaan. Kuvittelisin että 100-200 €.
Ainakin Warmoth'ilta löytyy kauloja
http://www.warmoth.com/common/frames/guitarneck.htm
MacGyver
12.06.2003 09:45:03

200e maksaisi nauhojen ja satulan vaihto materiaaleineen, tosin riippuu jonkin verran paikasta.

-MacGyver
Ei mitään putkia prkl!
Treeniohjelma
Oma rakkaani
poppamies
12.06.2003 10:14:14

Huomasin että ainakin tämä paikka, Musiikki Kullas Oulussa myy sopivia kauloja.
http://www.musiikkikullas.fi/bandi_tarvikkeet.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)