Aihe: kerrostalomiddlekuoppa
1
Mikko Vainiala
11.03.2005 16:02:00 (muokattu 16.03.2005 19:44:50)
Lisäys:
Vaihdoin mikin paikkaa ja tyhjiönsä menettäneen etusputken! Nostin myös middlen ykköseen...ei vieläkään ihan mieleeni, mutta parempi kuin klippi 7.

http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/8.mp3

No onko toi saundi nyt sitten niin "brutaali"? :)

..siis *tarpeeksi* piti varmaankin kysymäni.

Antakaahan toki palautetta.
Super-Jari
11.03.2005 16:27:05
Mistä haluat palautetta? Soundista?
Parhaat reenit on ne ku viritetään vermeet, sit juodaan kaffit ja syyään pullaa ja jutellaan levyistä. Sit vedetään Get On ja lähetään kotiin.
-RR4E
Mikko Vainiala
11.03.2005 16:30:52
Oonko mä nyt missannut jotain?

Mikä tuo peli on millä tää on äänitetty? Mikä tän threadin tarkoitus on?

Omatekoisella vahvarillahan minä aina soittelen. Ei tässä mitään syvällistä tarkoitusta, kunhan nyt klipin postitin.

Seuraavaksi ajattelin kysäistä paljonkohan aktiivimikit toisi (ja mitä) tuohon saundiin. Mulla on nyt LP:ssa SD:n JB...tai ainakin sellaisen mikin kitarapajalta noin parikytvuotta sitten luulin ostaneeni. Mikin takan tosin lukee JB59 - eli mikä tuo sitten lienee?
LaXu
11.03.2005 16:31:05 (muokattu 11.03.2005 16:34:19)
Olisi mielenkiintoista kuulla vähän "kauniimpia" soundejakin, sellaisia pehmeitä ja laulavia. Tuollainen päälle käyvä surinajyräsoundi tuossa, toimii varmaan ihan hyvin muiden soittimien seassa.

Enpä usko, että aktiivimikeillä saisit muuta kuin lisää säröä. Eivät ole mielestäni mitenkään oleelliset high gain vahvistinten kanssa. Paljon enemmän iloa niistä on vähemmällä gainilla varustettujen vahvarien kanssa.
Super-Jari
11.03.2005 16:34:14
Vai omatekoisella. Toimiva junttasäröhän tuo on. Laita lisää ääntä.
Parhaat reenit on ne ku viritetään vermeet, sit juodaan kaffit ja syyään pullaa ja jutellaan levyistä. Sit vedetään Get On ja lähetään kotiin.
-RR4E
Mikko Vainiala
11.03.2005 16:48:06
Olisi mielenkiintoista kuulla vähän "kauniimpia" soundejakin, sellaisia pehmeitä ja laulavia. Tuollainen päälle käyvä surinajyräsoundi tuossa, toimii varmaan ihan hyvin muiden soittimien seassa.

Enpä usko, että aktiivimikeillä saisit muuta kuin lisää säröä. Eivät ole mielestäni mitenkään oleelliset high gain vahvistinten kanssa. Paljon enemmän iloa niistä on vähemmällä gainilla varustettujen vahvarien kanssa.

Laxu! Grrr. Ollaanpas sitä kovin romanttisella tuulella, haha...tässähän kyllä haetaan kaunista jyräsaundia (jossa ei olisi niin hirmuisesti sitä surinaa.) Pitää virittää korvat oikeilla taajuuksille (vht, uber, 5150 jne.) - sulla on niin kovin erilainen vahvistin itselläsi siellä. Joko teit arvostelun klippeineen?
tunkki
11.03.2005 17:00:33

http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/7.mp3

Varmaan hiljaa äänittämisen uusi maailmanennätys.

No onko toi saundi nyt sitten niin "brutaali"? :)

..siis *tarpeeksi* piti varmaankin kysymäni.

Olis kyllä asettaa karjumpikin versio pöytään, mutta en halua menettää tämän kanavan hulppeaa soolosaundia.

Antakaahan toki palautetta.

Hyvin kyllä narisee noissa yhden kielen riffittelyissä. Aika kuivan kuuloinen komppisoundi, mutta ymmärsin että semmoinen soundimaailma oli haussa. Itse tykkään EL34:n soundista. Olisi hauska kuulla, miltä kuulostaa kovalla nauhoitettuna.
-Strapping young lad-
LaXu
11.03.2005 17:04:32 (muokattu 11.03.2005 17:04:51)
Laxu! Grrr. Ollaanpas sitä kovin romanttisella tuulella, haha...tässähän kyllä haetaan kaunista jyräsaundia (jossa ei olisi niin hirmuisesti sitä surinaa.) Pitää virittää korvat oikeilla taajuuksille (vht, uber, 5150 jne.) - sulla on niin kovin erilainen vahvistin itselläsi siellä. Joko teit arvostelun klippeineen?

Juu, pistä hakuun Stephenson LJ-10 niin löytyy. Klipit on aika luokattomia laadultaan kyllä. Niin soitannon kuin äänenlaadun puolesta. ;)

Jyräsärökin on tietysti jees, mutta ajattelin enemmän noin niinkuin soolosäröpuolta. Yleensähän hevimiehet hakevat juurikin sitä tuhtia säröä ja sooloihin sitten kaipaa sellaista paksua ja laulavaa soundia jolla kelpaa tilutella. :)

Olisi myöskin kiva kuulla pari klippiä rumpujen ja basson säestämänä.
Super-Jari
11.03.2005 17:22:44
Aika kuivan kuuloinen komppisoundi, mutta ymmärsin että semmoinen soundimaailma oli haussa.

Minusta just tuommonen "kuiva" soundi sopii loistavasti komppikitaralle. Se häröilykitara siihen päälle voi sitten olla vähän maustetumpi.

Mutta edelleen, lisää ääntä.
-RR4E
Mikko Vainiala
11.03.2005 17:24:49 (muokattu 11.03.2005 17:28:27)
Kiitti - Vasara ja Tunkki aina Juntan päälle ymmärtää...sano. :)

Edit: Unohtu sanoo että mulla on aika hyvä mastervolume tuossa ja kovaa soittaminen ei kovin kauheasti lisää tuo, tietty vähän enemmän 3D ja "sweet" sitten...saan tiistaina vuokraksi tilan jonne mennään aluksi tutustumaan ja kenties tehdään kaverin kanssa heti muutamat klipitkin.

Laxu,

En kerinnyt vielä kattoa Stephensonia, mutta muistan yhden aikaisemman threadisi kyllä...jäin kaipaamaan parempia klippejä, niinku teknisesti 128kbps tms. Mulla taisi olla aluksi tilanne jossa RME:n kortti ei suostunut soittamaan klippejä alkuunkaan tai ilman digitaalisia häröääniä.

Lähetä mulle vaikka meilinä niitä Stephensonin klippejä joskus!?
LaXu
11.03.2005 17:27:06
Pitäisi tuota nauhotuskalustoa vaan ensin hommata. On ollut ostoslistalla jo pitkään mutta aina tullut esteitä...
tunkki
11.03.2005 17:36:50

Unohtu sanoo että mulla on aika hyvä mastervolume tuossa ja kovaa soittaminen ei kovin kauheasti lisää tuo

Aivan. Olikos tuo KT88:eilla? Niistä ei taida suuria sageja irrota :) Hyvältä tuo kyllä vaikuttaa, olisi mahtavaa päästä härkkimään. Todella tiukka alapää soundissa, irtoaako sitten vähän "loosempaakin"?
-Strapping young lad-
Mikko Vainiala
12.03.2005 00:04:22
Aivan. Olikos tuo KT88:eilla? Niistä ei taida suuria sageja irrota :) Hyvältä tuo kyllä vaikuttaa, olisi mahtavaa päästä härkkimään. Todella tiukka alapää soundissa, irtoaako sitten vähän "loosempaakin"?

Yksi parihan noita isoja lamppuja siellä on. En sanoisi että laitteessa niin erikoisen tiukka saundi on, ehkä tuo aivoton testiriffi ja soittotatsi antoi sellaisen kuvan. (Onhan mulla siellä jopa pientä sag-vastustakin pelissä.)

No palataan astialle, nyt kun saan vuokratilaa niin klippien tekokin helpottuu.
askomiko
16.03.2005 22:38:38
Joko saan ostaa?
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Mikko Vainiala
17.03.2005 18:28:34
Joko saan ostaa?

No voi mahoton!! Kuka sitä nyt kokeilematta...sitäpaitti aina kun ajattelee bisneksiä niin hommasta katoaa (kaikki!?!?) hauskuus. Katsos vaikka tuota:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=87883&o=0&co=0

Palaamme asiaan kyllä myöhemmin. Kunhan saan kieleni taas sisään poskeltani pitäisi demota clean kanavaakin, joka on todellinen rautalanka-srv kanava!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)