Aihe: Kauanko teillä kestäis 7 A kapulat
1 2 3
55552
14.03.2005 16:44:45
No mulla on ollu noin 2vuotta ne 7A kun mää sain heti niiden perään uudet 5A. Nyt mä soitan aina 5A:lla kun oon tottunu niihin.
Youni
14.03.2005 17:31:51
Muistakaa että palikat ovat osa teidän soundianne sitten kun pääsette sille asteelle, että soittonne on tunnistettavissa...

Juuh, kuulostaa symbaalit totaalisen kuralta, kun on tippi halki. Ajoit kai takaa enemmän tätä paksuuskysymystä, mutta minä puhun mitä puhun. Ottaa päähän, kun löytää hyvät kapulat, niin ne ei kestä. Pitänee testata noita Vaterin Manhattan 7A-tikkuja.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
J. Cool
14.03.2005 21:49:09

Ajattelin vaan ku ittellä kesti semmoset 15 min..
(NE OLI VIC FIRTHIN!!)
Sinne meni 10e!

no ajattele nyt itse mikä ristiriita on 7A kepeillä ja sun nikilläs. ei oo tarkotus 7A:lla takoa metallia, ne on kevyttä tatsia varten. en osaa sanoo kauan kestäis, en käytä 7a kuin hiljasen volan keikoilla, joten mitähän noi olis kestäny...ainaki puol vuotta. kannattaa varmaa vähän soittotyylin mukaan. vic firthin 7a kestää kyl ihan hyvin jos niillä soittaa keveesti eikä paukuta. vic firthit muutenkin kestää aika hyvin.
don't touch my bumtsibum
J. Cool
14.03.2005 21:51:01

Noin kaksi vuotta...sitten alkaa olla nupit niin neliöt, että ei sitä soundia kuuntele eskokaan!
Tekniikkaa kannattaa hioa, koskaan en ole yhtään kapulaa saanut rikki vaikka kovaakin on tullut soitettua.

puuta heinää.
don't touch my bumtsibum
Heikki j.
15.03.2005 16:09:47
Täytyy sanoa, että hirvittäviä eroja on kyllä kapulaparien kesken. Samasta laatikosta vedetyt Vic Firth -parit meni parhaimmillaan siten, että yksi keppi katkesi noin 4 tunnin soiton jälkeen, kun taas toisella parilla olen muutaman vuoden aina välistä soittanut.

Itselläni edellisen virvelin valetut vanteet haukkasi aina suurimmat palaset kapuloista ja siten aiheutti katkeamisen ennenpitkää, vaikken omasta mielestäni erityisen lujaa lyökään.

Eniten olen polttopuiksi latonut Vic Firthin Peter Erskineitä ja noita perus-7A:ta. Tavalliset 5A:t on taasen sitten kulkeneet kapulapussissa kohta viisi vuotta ilman erikoisempia oireita hajoilusta.

Mitä soittodynamiikkaan tulee, niin omakohtaisesti pystyn soittamaan hiljempaa juuri paksummilla kapuloilla paremman kontrollin tähden. Ja sopivasti kulunut tippi soundaa mielestäni paremmalta esim. rideä soitettaessa, kuin suoraan pakasta vedettynä.
"the total inaccessibility of silence, it shines in the wallmirror when you've left, and disappears when you return."
Niskamies
15.03.2005 19:13:47
Tuli vaan mieleen että syökö valetut vanteet kapuloita enemmän kuin prässätyt? Jotenkin vaan tuntuu että virvelinvaihdoksen myötä kapulat ovat ruvenneet hajoamaan helpommin.
Meitsi on meshissä.
Youni
16.03.2005 14:07:11
Tuli vaan mieleen että syökö valetut vanteet kapuloita enemmän kuin prässätyt? Jotenkin vaan tuntuu että virvelinvaihdoksen myötä kapulat ovat ruvenneet hajoamaan helpommin.

Se riippuu vanteen muodosta, jotkut vanteethan on taitettu päästä, varsinkin halvoissa vanteissa päät taas törröttävät hienoina ja terävinä odottaen kapulanvartta kuola valuen.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
AP
16.03.2005 14:13:24
JSuomes myydään ainaki NOVA -merkillä vastaavia.

Joita muuten kannattaa karttaa kuin ruttoa.
Itse ostin muka halvalla aikanaan monta paria Nova-kapuloita 5A-koossa. Valehtelematta alta kymmenen biisin oli jo kolmas pari menossa. Ei voi välttyä ajatukselta, että laadussa on jotain sanomista, kun vastaavasti "länsimerkkiset" kapulat kestää jopa 7A-kokoisena mulla todella pitkään.
K100 #7
wom69
16.03.2005 15:37:41

riippuu vähän millasta musiikkia soittaa.. mulla ei varmaan kestäis kun korkeintaan viikon :)
käytin ennen Vic Firthin 5 A:ta mut nykyään 2 A:ta
Rock 'n' Roll ain't just a style of Music - Its a Lifestyle!
Vikmani
16.03.2005 16:34:53
Olis pitäny kysyä yhen tanssibändin rumpalin kapuloiden merkki. Se oli soittanu 60-luvulta lähtien niillä. Oli kyllä sen näkösetkin, ihan mustat ja huomasi heti, että lujaa ei ole soitettu.
get up offa that thing. It makes you feel better.
miscage
17.03.2005 12:56:06
Jonkin aikaa hajottelin kapuloita tuohon snaren vanteeseen, meni tosiaan poikki kuin sirkkelillä olisi vedetty. Nyt sain virvelin asettelulla ongelman poistettua, rimshotteja en käytä...

Mutta ei ne kapulat nytkään kestä...noin 4 tuntia. Elikkäs parit treenit. Tosiaan minä lyön rumpuihin KOVAA, ja haikkakin suht ylhäällä jne... Hiljempaa soittamalla se meininki jotenkin katoaa taivaan tuuliin...
Juostessa alasti pallit hakkaa reittä.
Anonymous-jazz
17.03.2005 23:02:41

Mulla oli joskus aikanaan nuo 7 A kapulat ja oli muuten aivan ensimmäiset kepit mitkä koskaan sain vuonna 1991. Kesti aina 7 v. ennen kuin hajosivat :)

Edelleen Vic Firth 7A soveltuu esim. hissuttelusoittoon erinomaisesti.
Teemujazz
AoA
19.03.2005 13:26:14
Kestää niin pitkään kunnes kuluvat, mutten mää noita poikki oo kyllä saanu. 7 A kuitenki se on mitä käytän.
-Anssi, Stiff Flavor
nubikka
24.03.2005 15:59:01
Mulla Artbeatit 5a hajos tokana päivänä :D Muut on kestäny. Taman jotkuoak 216b jotka tuli mukana ku ostin käytettynä nii vieläki jäljellä. En kyllä tykkää ku on niin paksut. Pro- markin jotku 5a nylonit oli hyvät niin kauan ku kesti. Crässii löin ja yhtäkii se nuppi on 20 osassa siellä maassa :D Nyt f-musiikista löysin Proline Stickit ja omalla kohalla toiminu hyvin ja eikä hintakaa päätä huimaa. 5€ 2 paria 8€ ja omasta mielestä tämä lakattu pinta on miellyttävä !
Fat Tony
26.03.2005 10:22:13
Hoho! 15min! Mulla kestää kepit noin vuoden.
hbmusic
28.03.2005 03:45:54

Soitin vielä vuos sitten 5b haloilla, mutta kun bändin miksaaja valitti joka keikan jälkeen, että pellit tulee yli vaihdoin ohuempiin. Eka 5a ja nyt on ollu viimeisen puol vuotta käytössä 7a ja takaisin en vaihda.
Ostin aikoinaan Millenniumin 5b parikyt paria ja nyt ne lojuu reenikämpän nurkassa. Välillä ihmettelen, miten olen joskus voinut soittaa sellasilla haloilla.
Käsi ei oo kevyimmästä päästä, mut kyl 7a:t kestää, vaikka haitsun ja krässien reunat kapuloita syökin. Miksaaja ei oo enää pitkään aikaan valittanut, että pellit tulis yli ja soittaa voi raskaalla kädellä. Ennemmin ohuet kapulat ja rentoo soittoo hyvällä fiiliksellä, kun paksut kepit ja paska hissuttelu fiilis...
J.Newkid
28.03.2005 15:24:50

Mulla ne kestää tosi kauan. Oon soittanu niillä nyt pari vuotta, yks pari kestää 3-4 treenit
____Dave Lombardo___ Kovin
Funai
01.04.2005 02:15:58
Ja päivityksenä edelliseen vastaukseen, nyt on jo molemmat vicfirthit poikki. On se vaan perhana. Enpä kyllä toisia osta.
henkiluu
01.04.2005 20:24:47
En soita hirveesti 7A:lla mutta yhet meni rikki 2 viikos....... Että en sit tiiä onko ollu lyönneissä vikaa vai kapuloissa.. :D Keskimäärin semmone 1 kk varmaa........
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)