ötzi 15.03.2005 17:37:57 | |
---|
cliff oli iha saatanan hyvä basisti. ja se basso soundi, en ymmärrä mikä ihmisillä on wahia vastaan. ja särö käy korkeisiin basso tilutuksiin hyvin. itse asiassa anesthesia sai minut ostamaan särö pedaalin ja wahi on vielä hankinnassa. onhan newsted ja trujillokin tosi hyviä mut cliff on yksi yli muiden. |
lucbass 15.03.2005 19:30:13 | |
---|
cliff oli iha saatanan hyvä basisti. ja se basso soundi, en ymmärrä mikä ihmisillä on wahia vastaan. ja särö käy korkeisiin basso tilutuksiin hyvin. itse asiassa anesthesia sai minut ostamaan särö pedaalin ja wahi on vielä hankinnassa. onhan newsted ja trujillokin tosi hyviä mut cliff on yksi yli muiden. jätkä puhuu täyttä asiaa. todellaki sopii se särö. itekki hankin särö pedaalin ku olin tutustunu anesthesiaan. mullakí on wahin hankinta päällä. god hates us all |
Zambe 15.03.2005 20:13:31 | |
---|
Cliff oli todella loistava basisti (R.I.P.) ja soundi on täysin omaa luokkaansa. Wahi tuo sopivasti potkua muutenkin omaperäiseen soundiin. Oon miettinyt että miltä Metallica mahtaisi kuullostaa nykypäivänä jos Cliff eläisi? |
Jooba 15.03.2005 20:41:34 | |
---|
Ehkä paremmalta kuin nyt... =D |
ötzi 15.03.2005 21:35:55 | |
---|
nooh, on kai siinä hyviäkin puolia, eihän niitä basso raitoja mikään tavallinen kuolevainen pystys soittamaan ku vertaa siihen miten hyvin se tilutteli jo joskus 80-luvulla, jos olette nähdeet cliff em allin |
ozmo 15.03.2005 21:39:12 | |
---|
Oon miettinyt että miltä Metallica mahtaisi kuullostaa nykypäivänä jos Cliff eläisi? Ite veikkaisin et monet biisit olis hirveän paljon värikkäämpiä... Cliff Burtonin vahvuus muihin Metallican basisteihin verrattuna on se et hän oli hirveän monipuolinen säveltäjä. Olisi tietysti voinut käydä niinkin et mr.Burton olis lähtenyt muihin projekteihin jos hänen ideoitaan ei olisi päästetty läpi... (näinhän kävi Newstedin kanssakin) Ei voi tietää miten olisi käynyt, mut joka tapauksessa on suuri sääli et niin virtuoosimainen muusikko kuoli. Vähän on nimittäin sellainen mielikuva mulla, et hän ei kerennyt näyttää puoliakaan siitä mitä olisi saanut aikaan... losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
Robert Trujillo 16.03.2005 13:47:39 | |
---|
hän ei kerennyt näyttää puoliakaan siitä mitä olisi saanut aikaan... samoin kävi Dimebagin kohdalla - mainitaan nyt vielä Jimi Hendrix... mikä helvetti siinä on kun kaikki virtuoosit kuolee ennenaikojaan... tai ainakin luulisin että ilman tätä bussi äksidenttiä Cliffikin olisi vielä elänyt vuoden tai pari... ja jälleen sama asia Jimin ja Darrelinkin kohdalla... ...may the force be with you... |
NYdoll 16.03.2005 14:50:00 | |
---|
Aika kultaa muistot... Kuten Jimin, Randyn, Dimen ja Morrisoninkin kohdalla... metalli sykkii... |
ozmo 16.03.2005 15:13:08 | |
---|
samoin kävi Dimebagin kohdalla No Dime nyt sentään kerkes olla huipulla moninkertaisen ajan Cliff Burtoniin verrattuna. Aika kultaa muistot... Kuten Jimin, Randyn, Dimen ja Morrisoninkin kohdalla... Suurimmassa osassa tapauksista toi on ihan totta, mut jättäisin Cliff Burtonin ja Dimebagin ehdottomasti pois tosta listasta... Cliff Burton ja varsinkin Dimebag Darrel nyt on vaikuttaneet niin suurella tavalla metalliskenen kehitykseen, et toi sun kommenttis on aika typerä provo. Varsinkin Dimestä on mielestäni todella mautonta sanoa et "aika kultaa muistot"! Hitto, äijä on kerenny olla vasta pari kuukautta kuolleena... losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
NYdoll 16.03.2005 16:08:32 | |
---|
No kyllä mää sanoisin! Eikä oo mun mielestä tyhmää provoa kritisoida asiallisesti. Dimebag on nostettu jo nyt tietyissä piireissä maailmanhistorian parhaimmaksi kitaristiksi ja näin ei ollut ennen hänen kuolemaansa. Cliff Burton taas oli hyvä basisti, muttei ainakaan minun mielestäni ole mullistanut basson soittoa kovinkaan radikaalisti. Kyllähän Hendrixkin oli aikansa uudistaja, mutta silti on täysin yliarvostettu. Nuo kaksi asiaa eivät sulje toisiaan pois. metalli sykkii... |
Dimebag on nostettu jo nyt tietyissä piireissä maailmanhistorian parhaimmaksi kitaristiksi ja näin ei ollut ennen hänen kuolemaansa. Eikö? Kyllä ainakin niissä piireissä missä itse liikun näin on ollut aina! Ennen hänen kuolemaansakin... Ja et voi millään kiistää etteikö Dimebag olisi yksi maailmanhistorian parhaista METALLIkitaristeista. Ei ihan heti tule mieleen ketään muuta metallikitaristia kellä olisi ollut niin hyvin tekniikka hallussa, kehitellyt niin mahtavia riffejä ja kenestä porukka olisi ottanut niin paljoa vaikutteita... Cliff Burton taas oli hyvä basisti, muttei ainakaan minun mielestäni ole mullistanut basson soittoa kovinkaan radikaalisti. Burtoniin käy hyvinpitkälti toi sama vuodatus minkä kirjoitin Dimestä... Burton vaan ei kerennyt vaikuttaa lähellekään niin kauaa kuin esim. juuri Dimebag. Et voi kiistää sitäkään etteikö Cliff Burton olisi yksi maailmanhistorian merkittävimmistä metallibasisteista. Kyllä hän mullisti basson roolia juuri metalliskenessä aivan valtavasti. Ei löydy montaakaan, josta olisi niin paljoa vaikutteita otettu. (huom. koko ajan siis puhun metalliskenestä) Kyllähän Hendrixkin oli aikansa uudistaja, mutta silti on täysin yliarvostettu. Nuo kaksi asiaa eivät sulje toisiaan pois. Hendrixistä en maininnutkaan mitään, sillä hänestä olen kanssasi aivan samaa mieltä. Mutta ei Cliff Burtonia tai Dimebag Darrelia vielä arvosteta lähellekään niin paljoa, että voisi puhua yliarvostamisesta... Sen takia tulkitsin viestisi provona... losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
NYdoll 16.03.2005 18:13:56 | |
---|
Tuosta Burtonista jaksan kyllä inttää vastaan. Ei ne sen linjat mitään uskomattoman mullistavia ole. Dimebag on kyllä tehnyt tosi paljon uudistustyötä metalliskenessä. metalli sykkii... |
ozmo 16.03.2005 22:01:58 | |
---|
Tuosta Burtonista jaksan kyllä inttää vastaan. Ei ne sen linjat mitään uskomattoman mullistavia ole. Dimebag on kyllä tehnyt tosi paljon uudistustyötä metalliskenessä. Fuckin`aye... Intetään sitten ihan urakalla! :) Ei kyse ole siitä että Cliff Burton olisi ollut mikään uskomaton yltiötiluttelija, jonka bassolinjat olisivat mullistaneet koko maailman... Kyse on ennemminkin siitä, että Cliff Burton mullisti hyvinkin merkittävästi basson roolia nimenomaan metallimusiikissa. Burtonin tyyli ja saundi lisättynä hänen valtavan taitavaan soittoon ja mielenkiintoisiin bassolinjoihin on niin omaperäistä, että lukemattomat myöhemmät basistit ovat ottaneet siitä vaikutteita... (meitsi ja varmasti monet muutkin mnetin basistit mukaanlukien) Minkä takia itse eniten arvostan Cliff Burtonia on se, että hän ei soita plektralla, vaan on nähnyt valtavan määrän vaivaa saadakseen soittonsa kulkemaan sormilla. (huom. kahdella muuten!) Koita vetää samanlaisella otteella vaikkapa Damage inc. Luulen et sormet puutuu aika äkkiä... Mut sulla on oma mielipiteesi ja mulla omani, et eiköhän jätetä tähän... (joskin sä oot ihan väärässä! ;P) losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
D-Kay 17.03.2005 10:29:06 | |
---|
Tuosta Burtonista jaksan kyllä inttää vastaan. Ei ne sen linjat mitään uskomattoman mullistavia ole. Juu, mutta ilman Burtonia Metallica vääntäisi todennäköisesti vieläkin Kill 'em Allin kaltaista matskua nuorisotaloilla. Burton opetti muille jätkille teoriaa ja oli iso tekijä siinä että Metallica alkoi kehittämään tyyliään. "I wasn't born with enough middle fingers" |
Superbeast89 17.03.2005 23:08:54 (muokattu 17.03.2005 23:10:03) | |
---|
Mun mielestä Metallica vois olla tänä päivänäkin yks maailman kovimmista bändeistä, jos Burton ei olis kuollu. Sano muut mitä sano mutta mun mielestä St. Anger on niitten paskin levy. Tosin aikaiseen Metallicaan vaikutti paljon myös Mustaine, mutta siitä ei viitti tällä basso puolella höpötellä... MUSTAINE ON ÄIJÄ!! Edit: Sanotaaan nyt vielä että saint wanker on mun mielestä PASKA levy eikä ainoastaan huonoin Metallican tuotannosta. If you are gonna rock, rock heavy! |
Incarnation 18.03.2005 09:50:07 | |
---|
Mun mielestä Metallica vois olla tänä päivänäkin yks maailman kovimmista bändeistä, jos Burton ei olis kuollu. Sano muut mitä sano mutta mun mielestä St. Anger on niitten paskin levy. Tosin aikaiseen Metallicaan vaikutti paljon myös Mustaine, mutta siitä ei viitti tällä basso puolella höpötellä... MUSTAINE ON ÄIJÄ!! Edit: Sanotaaan nyt vielä että saint wanker on mun mielestä PASKA levy eikä ainoastaan huonoin Metallican tuotannosta. Nyt voitaisiin sitten alkaa spekuloimaan, että: Olisiko Metallica ollut kuinka kauan pystyssä, jos Burton ei olisi kuollut? Kuinka paljon Burton vaikutti biisien tekemiseen, siis olisiko kappalemateriaali ollut erilaista ilman Burtonin kuolemaa? Rest in peace Dime |
Johannes_t 18.03.2005 09:55:12 | |
---|
Jos sitä pohdittaisiin jossain muualla, vaikkapa "raskaamman mussikin" Metallica-topicissa? All hail Cliff, ei siinä mitään. |
Incarnation 18.03.2005 09:57:47 | |
---|
Jos sitä pohdittaisiin jossain muualla, vaikkapa "raskaamman mussikin" Metallica-topicissa? All hail Cliff, ei siinä mitään. Parempi kun ei puhuta missään ketjussa asiasta. Menee vaan vääntämiseksi. Rest in peace Dime |
EADG 18.03.2005 12:06:51 | |
---|
Orionissa vääntyy väkisin hymy korviin kun niitä bassotteluja kuuntelee. Vetäiseepä Cliff tuossa biisissä mukavan bassosoolonkin. Deathmetal |
trih 18.03.2005 14:16:12 | |
---|
Kuinka paljon Burton vaikutti biisien tekemiseen, siis olisiko kappalemateriaali ollut erilaista ilman Burtonin kuolemaa? Ei välttämättä hirveän erilaista. Käsittääkseni Burton opetti Hetfieldille lähinnä (molli)harmoniajuttuja ja kyllähän sen kuulee kehityksessä Kill 'em allin ja Ride the lightningin välillä. Luulen ettei Burtonikaan olisi pistänyt pahakseen kokeilevammalle tyylille jota nuo 90-luvun levyt sitten edustivat. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |