Eli, tuossa mun Tokain springy soundissa on vaihdettu pleksi johonkin uudempaan aikanaan, ja sitä ei ole päällystetty millään alumiinifoliomillälie. Sehän vähentää hurinoita, right? Luin Guitaristista, missä joku oli ostanut 57 reissue -stratoonsa uuden pleksin, että siihen voi laittaa ihan tavallista keittiön alumiinifoliota. Kuitenkin, siinä luki, että kiinnityksen kanssa kannattaa olla tarkkana, jotkut liimat saattavat tehdä pahaa pleksille. Elikkä, millä tuo kannattaisi kiinnittää? Ja jos tiedätte jotain ohjeita, niin kertokaa. Joo, ja onko kahvin ja teen lisäksi mitään tummentamismenetelmiä noille muoviosille? Sain volumepotikan nuppiin hienon kermavärin, samoin mikinkuoriin. Kuitenkin, tonepotikoiden nupit sekä mikkivalitsimen nuppi jäivät valkoiseksi, vaikka mitä yritin. Milläs noi sais saman värisiksi? Vai kannattaako vain ostaa valmiiksi sen väriset? |
Eli, tuossa mun Tokain springy soundissa on vaihdettu pleksi johonkin uudempaan aikanaan, ja sitä ei ole päällystetty millään alumiinifoliomillälie. Sehän vähentää hurinoita, right? Pelkkä pleksintakainen folio ei yksinään paljoa hyödytä. Itse tein telecasteriin lontoonkielisen linkin mukaisen virityksen: http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/tele.php Kyllä tuo hurinoita vähensi. Oli iisi homma, alumiiniteipin kiinnittelyä ja pari juotosta. Tuossa virityksessä on jujuna saada kaikki potikkakolot samaan maatasoon kielten kanssa, siksi ne juotokset. Tuolla guitarnutsissa on suojausohjeita muillekin kitaroille kuin telelle. Luin Guitaristista, missä joku oli ostanut 57 reissue -stratoonsa uuden pleksin, että siihen voi laittaa ihan tavallista keittiön alumiinifoliota. Kuitenkin, siinä luki, että kiinnityksen kanssa kannattaa olla tarkkana, jotkut liimat saattavat tehdä pahaa pleksille. Elikkä, millä tuo kannattaisi kiinnittää? Ja jos tiedätte jotain ohjeita, niin kertokaa. Jos tekee tuon yllä olevan linkin mukaisen virityksen, voi käyttää samantien sitä alumiiniteippiä. Ite käytin tosin sellaista tavallista foliota, ja liimasin sen ainoalla liimalla jota kaapista löytyi eli epoksilla. Pleksi säilyi ehjänä. This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |