Aihe: Line6 - horjuvan sähkön aiheuttamista ongelmista kokemuksia?
1 2
ReBeat
16.03.2005 12:34:07

Kuinka monella on ollut jonkinlaisia sähkön epästabiiliudesta johtuvia ongelmia Line6 -tuotteiden kanssa? Mainitse ainakin laite, ympäristö (keikkalava/muu) ja oireet ja korjaantuiko tilanne vakaaksi jollain keinolla.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Dumb
16.03.2005 12:49:00

MM4 Modulation Modeler, keikka
Signaali kulki ihan hyvin laitteen läpi, mutta kun polkaisi jonkun muistipaikan päälle, loppui signaalin kulku siihen. Seuraavalla viikolla treeneissä toimi taas hienosti. En tiedä sitten, johtuiko sähköstä vaiko mistä. Kolmivaihesähköä lavalle tuli ja normaalisti yksi vaihe oli varattu lavasähkölle. Voi tietenkin olla, että koko sähkökaapista loppui hönkä kun kyseessä oli festarit ja isolla lavalla (me soitimme siis pienemmällä sivulavalla) oli Eastwayn kohtuukokoinen ääni- ja valosetti käytössä.

DL4 Delay Modeler, treenit
Yleensä joka syksy (kun yleinen sähkön kulutus nousi selkeästi) tuon kanssa huomasi, että sähkö ei meinaa riittää kun muistipaikat muokkautuivat itsestään. Yleensä delay-aika muuttui itsestään. Eihän nuo muutokset tietenkään tallentuneet, mutta vähän nihkeetä se muistipaikan uudelleen valinta silti oli aina.

Ja kyllähän noiden PODien (2 ja Pro) kanssa on myös joskus huomannut, että Edit-merkki on syttynyt itsestään vaikka ei olisi ollut laitteen lähelläkään. Tuolloin en ole kylläkään soundissa mitään muutosta huomannut. Tuota on sattunut niin kotona, treeneissä, keikoilla kuin studiossakin.
Kapane
16.03.2005 13:27:16

Ja kyllähän noiden PODien (2 ja Pro) kanssa on myös joskus huomannut, että Edit-merkki on syttynyt itsestään vaikka ei olisi ollut laitteen lähelläkään. Tuolloin en ole kylläkään soundissa mitään muutosta huomannut. Tuota on sattunut niin kotona, treeneissä, keikoilla kuin studiossakin.

Samaa oon huomannu joskus tuon Duoverbin kanssa. Vähäistä se onneksi on.
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Exhausted
16.03.2005 13:42:27

POD Xt:n ja POD Xt Liven kanssa nyt 15 kuukautta käyttöä, ei mitään tuollaisia ongelmia
Juzzu
16.03.2005 13:44:04
Eip ole ollut kuuteen vuoteen vielä AX2:n kanssa ongelmia. Saas nähdä tuleeko vielä joskus sitten.
"Olin lähettäny täysin kännissä kaveritytölle alkuviikosta viestin "taidan olla homosensuelli" ja ihmettelin aamulla vastausta "en usko että oot homo". Ehkä tota juttua ei pitäisi viljellä niin palio." -Vilhelmus
MrGuitarist
16.03.2005 13:45:31
Mulla oli flextone I:sen kanssa "presetointiongelmia". Eli laite korvasi omat tallettamani soundit preseteillä käynnistyksen yhteydessä, yleensä juuri keikoilla. Teki useita kertoja tuon tempun, joten opin pitämään mukana omien soundejeni asetukset aina mukana lapulla, kätevää..
LassiÖ
16.03.2005 14:04:41
flextonessa on pariin kertaan häipyny kaikki soundit, onneksi muistan suurinpiirtein aina että miten ne on.
Fortune
16.03.2005 14:23:18
Bändikaverin DL4 sekosi täysin, päästi vain avaruusääniä.

Käytössä linekuutosen oma muuntaja, paikka Kaarle XII, Helsinki, normaali bändikeikka. Vertailun vuoksi esim. oma digivermeeni G-major oli samassa lähdössä kiinni eikä mitään ongelmia.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
Mrezzye
16.03.2005 15:24:26

Joskus oli POD 2.0 käytössä ja treeneissä jäi kerran soolon jälkeen sekä soolokanava, että wah päälle, eikä verme ottanut minkäänlaista komentoa vastaan mistään polkimesta/namikasta. Buuttasin uudestaan ja toimi jälleen. Onneksi vastaavaa ei käynyt liveoloissa koskaan. Nyttemmin olen jo PODista luopunut.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Jäsen X
16.03.2005 15:37:03 (muokattu 16.03.2005 15:42:25)
khkhj
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Jäsen X
16.03.2005 15:37:05 (muokattu 16.03.2005 15:37:23)
Mulla oli flextone I:sen kanssa "presetointiongelmia". Eli laite korvasi omat tallettamani soundit preseteillä käynnistyksen yhteydessä, yleensä juuri keikoilla. Teki useita kertoja tuon tempun, joten opin pitämään mukana omien soundejeni asetukset aina mukana lapulla, kätevää..

joo mullakin on ollu tuollainen ongelma, ilmeni ainoastaan mun edellisessä kämpässä.. :)
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Tomi
16.03.2005 16:42:57
Kyllä on ollu AX2-212 kanssa ongelmia , mutta onneksi vaan tietyssä ravintolassa...kirjottelin muuten joskus ja kyselin juuri tästä samasta asiasta :)...nii soundi muuttuu rupiseksi ja sitten laite "buuttaa" itsensä...eli sähköt pois ja päälle ..eli selvästi liian vähän saa jerkkua..
" Life is like music,Music is like life "
askomiko
16.03.2005 17:58:03
Mulla oli flextone I:sen kanssa "presetointiongelmia". Eli laite korvasi omat tallettamani soundit preseteillä käynnistyksen yhteydessä

Näin miullakin. Tai millä lie korvasikaan.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Dumb
16.03.2005 19:38:30

Joskus oli POD 2.0 käytössä ja treeneissä jäi kerran soolon jälkeen sekä soolokanava, että wah päälle, eikä verme ottanut minkäänlaista komentoa vastaan mistään polkimesta/namikasta. Buuttasin uudestaan ja toimi jälleen. Onneksi vastaavaa ei käynyt liveoloissa koskaan. Nyttemmin olen jo PODista luopunut.

Minulla on käynyt sama juttu, keikalla. Unohdin mainita tuossa aiemmassa viestissä. Ihan vähään aikaan tuo tapahtui. Lähinnä tuo on Floor Boardin ongelma, sillä koskaan vastaavaa ei ole käynyt FB4:sella tai kokonaan ilman jalkapedaalia.
Corba
16.03.2005 20:33:43

Noita kuvauksia kun lukee, niin on se hyvä kun itse käyttää peruslaitteita. Ei ole muistipaikkoja jne.. Sen kun vaan nupeista kääntää;-)
Twist! Beat! Tulta ja tunnelmaa!!!
LesPaul70
17.03.2005 10:25:51
Ja kyllähän noiden PODien (2 ja Pro) kanssa on myös joskus huomannut, että Edit-merkki on syttynyt itsestään vaikka ei olisi ollut laitteen lähelläkään.

Ach, se onkin siis feature? Ja minä kun luulin, että minun Podissani oli jotain vikaa. Itselläni tuota on esiinynyt Pod2:ssa lähinnä silloin, kun vaihtaa kitaraa ja podi on päällä koko ajan (ja muuten on aika paljon laitteita samassa piirissä). Enkä minäkään ole koskaan kuullut mitään eroa soundissa saati sitten että olisin ollut edes kosketusetäisyydellä Podista.

Ehkä Pod 2:n 1200 mA:n virtavaatimus on vähän optimistinen? Pod XT:llähän se on jo 2000 mA - tämän huomasin, kun kokeilin käyttää XT:n 2000 mA:n muuntajaa sekä Pod 2:ssa että XT:ssä. Ehkä Pod 2:ssa voisi jatkossakin kokeilla tuota XT:n muuntajaa, niin virtaa pitäisi ainakin riittää paremmin?
"Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua)
januszian
17.03.2005 12:00:37

Ennen muinoin Flextone II:seni ei herännyt ollenkaan. Ilmeisesti sähkön "vähyyden" takia.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
touhis
17.03.2005 13:07:46
...Edit-merkki on syttynyt itsestään vaikka ei olisi ollut laitteen lähelläkään...

Itse olen ymmärtänyt, että tämä liittyisi jotenkin potikoiden liikkumiseen. Onkelma pitäisi korjautua kääntämällä potikat nolla-asentoon.
Zzz...
Marzi
17.03.2005 14:30:25

Nummirockissa joskus 2001 flextone II käynnistyi,mutta kun näppäs soinnun, sammui. Meikä sitten juoksee ympäri aluetta etsimässä floorboardia,kun luulin vian olevan siinä. Vika olikin sähkössä, tai siinä, että se oli kortilla ja pahasti. Miksereille menevässä sähkössä oli kumminkin ampeerin verran tilaa, että sinne vaan vehje kiinni. Toimi.

Mietinpä vaan kun seuraavat bändit lavalla oli 69Eyes ja Apulanta, etä mitenkäs niillä kun käyttivät ja käyttävät kovasti noita digivehkeitä. Keikat kumminkin vedettiin...

Joku kerta fleksu veteli hedelmäpeliä kippolassa kun oli ihan järjetön ilmankosteus. Levynjulkkarikeikalla vielä. Pod pelasti seuraavat pari biisiä...

Pakko sanoa, että nykyisen JCM900:n kanssa ei moisia ongelmia ole ollut kertaakaan... :D :D :D
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)