Aihe: Eroja Schallerin rullatallan ja halvemman välillä?
1
serious
16.03.2005 12:22:14
Mitäs eroja löytyy Schallerin kalliin rullatallan sekä tämän http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … 378288&rd=1&ssPageName=WD2V välillä? Kun toi Schalleri maksaa 4 kertaa enemmän nii onko se sit paljonkin parempi?
vrajala
16.03.2005 12:54:11
Enpä ole tuota halpatallaa kokenut, mutta Schallerin tallat ovat todennäköisemmin laadukkaammista aineista laadukkaammin valmistettuja.

Käytännön erona Schallerin STM -tallassa (mikäli tarkoitit sitä) on suurempi hienovireen säätöalue sekä mahdollisuus kielijaon säätämiseen. STM:n muotoilu on myös käsiystävällisempi, joskaan sillä ei kauhiasti merkitystä ole. STM:n korkeudensäätöruuveissa ei ole mahdollisuutta säätää tallaa yläkautta ruuvimeisselillä. STM:ssä tulevat kiinnitystarpeet ovat tuossa kuvassa olevia pienempiä. Silläkään ei kauhiasti merkitystä ole, ellei tallaa soviteta valmiisiin upotuksiin.
Ota näistä sitten selvää
Juzzu
16.03.2005 12:56:32
Tuossa kuvassa tuo rullatalla on ihan tavallisen stop-barin kanssa - miksi ihmeessä tarvitaan rullatallaa?
"Olin lähettäny täysin kännissä kaveritytölle alkuviikosta viestin "taidan olla homosensuelli" ja ihmettelin aamulla vastausta "en usko että oot homo". Ehkä tota juttua ei pitäisi viljellä niin palio." -Vilhelmus
SoulMan
16.03.2005 13:54:20 (muokattu 16.03.2005 13:55:53)
Mun tietojen mukaan Schaller on tehty TERÄKSESTÄ ja se on kovaa kuin prrkele.
Kieli soi terävästi niinkuin se kuulu, eikä nuotti huku pehmeän seoksen kätköihin, klangia ON.

Ne rullat ei ahdista viritettäessä ja intonaatio säätöjä tehtäessä, vaan ne pyöriä hutkuttaa jouhevasti.

Ja että saisin taas puhua Flaxwoodista, sanon tähän että Flax käyttää sitä Schallerin LP tremoloa.
Se on noilla samoilla rullilla ja toimii sika hyvin! Pitää olla todellinen toisen maailmansodan syvyyspommitaja ammatiltaann että vireen saa pieleen.
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
SoulMan
16.03.2005 14:34:45 (muokattu 16.03.2005 14:34:58)
No, kyllä se multa onnistui. Tosin ehkä kielet oli vielä vailla sisäänajoa. Mä en pitänyt tuon flaxwoodin tremolon tuntumasta, liian löysä, floikkamainen mun makuun. Tosin on varmaan tottumuskysymys.

No se Flaxin tremolo on ehkä liian jouheva aluksi, jos on tottunut vintage tyylsiin, jotka on aika jäykkiä, mutta kyllä se siitä.
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
drlecter
16.03.2005 14:43:26

Perkules tuollasen tallan laitan schecteriin niin alkaa kielet kestämään.
Ihminen on viisas mies. NOME FretboardFromHell Directions
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)