Aihe: Valmis setti vai tee-se-itse??
1
DieC1
24.03.2003 02:35:31
Onko parempi ostaa kallis, hyvässä maineessa oleva vahvistin, kitara, efekti tms. vai kokeillako halvalla saatavaa?

Itse noudatan jälkimmäistä vaihtoehtoa. Vuosien saatossa tavaraa on vaihtunut, mutta nykyiseen kokoonpanoon olen sen vaatimattomuudesta huolimatta erittäin tyytyväinen.

Vahvistin on Laneyn TF800 ja siihen sopiva 4x12" kaappi. Laney siinäkin lukee, molemmat tätä TUBEfusion -sarjaa. Kuulemma ihan paska.

Kitarana Ibanezin GIO (kyllä, juuri se, josta kitarasankarit sinua varoittelevat), tosin mikkinä on DiMarzion Steve's special. Kitara on kuulemma ihan paska.

Efektinä monien vihaama ja toisten rakastama Line6:n POD2. Kuulemma keinotekoinen ja ihan paska.

Kuitenkin olen onnistunut saamaan näistä (kuulemma) huonoista komponenteista todella toimivan kokonaisuuden. Musiikkityylinä on alavireinen metallirokki, ja kitarasoundi jaksaa runnoa kuin piru ikään.

Tarkoitukseni oli sanoa, että VÄLTTÄMÄTTÄ ei kannata uskoa kaikkea, mitä toiset sanovat tai arvostelevat. Tietysti ostopäätöksessä kannattaa ottaa tällaisia asioita huomioon, mutta loppupeleissä ei kannata maksaa turhasta.

Cheers!
Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO?
JuSu
24.03.2003 09:20:52
Onko parempi ostaa kallis, hyvässä maineessa oleva vahvistin, kitara, efekti tms. vai kokeillako halvalla saatavaa?

.......

Tarkoitukseni oli sanoa, että VÄLTTÄMÄTTÄ ei kannata uskoa kaikkea, mitä toiset sanovat tai arvostelevat. Tietysti ostopäätöksessä kannattaa ottaa tällaisia asioita huomioon, mutta loppupeleissä ei kannata maksaa turhasta.

Oiva kirjoitus, olen paljolti samaa mieltä. Itselläni on melkeinpä riivaus etsiä halpoja mutta hintaansa nähden päteviä kamoja. Tästä johtuen ei mulla ole yhtäkään kallista laitetta, koska kun mennään hinnassa tarpeeksi korkealle, niin hinta/laatusuhde alkaa kärsiä. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka laatu nouseekin, niin hinta nousee (yleensä) nopeammin.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Vilhelmus
24.03.2003 09:29:50

Heh, olihan tuossa asiaa. Ei rahalla soiteta.

Vahvistin on Laneyn TF800 ja siihen sopiva 4x12" kaappi. Laney siinäkin lukee, molemmat tätä TUBEfusion -sarjaa. Kuulemma ihan paska.

Ainakaan täällä ei ole haukuttu kyllä tuota, päinvastoin. Itsellä oli tuo setti myös ja hevisoundit olivat sangen ok.
Born of black wind, fire and steel
geeta shredda
24.03.2003 11:41:50
Täsmälleen samaa mieltä. Halvoilla kamoillakin saa hyviä soundeja kun jaksaa ruuvata. ja...it's all 'bout fingers, bro !
aon
24.03.2003 14:54:20
Kitarana Ibanezin GIO (kyllä, juuri se, josta kitarasankarit sinua varoittelevat), tosin mikkinä on DiMarzion Steve's special. Kitara on kuulemma ihan paska.

Kitaroissa on yksilöeroja. Halvimmissa kitaroissa erot ovat suurimpia, noin yleisesti ottaen. Se GIO, josta minulla on kokemusta, ei pysynyt monen tunnin säädön jälkeen vireessä neljää tahtia enempää, ja otelauta oli tuskainen. Että sellaista. Mikit tosin olivat ihan kelvot.
Iso on pyhänä hypnoosi. Kotisivua päivitetty.
JuSu
24.03.2003 15:43:41
vaikka eivät olekkaan sieltä latukamojen eliitistä niin

Sukset? Peltoset?

=)

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
-K-
24.03.2003 18:19:56

Täälläkin potkii tuo samainen setti, alaviremetallia drop C:stä ja muutama coveri A:sta
Ei suotta elämys.
theelekrep
25.03.2003 16:59:40
Ainakin kitaran saa halvalla ostamalla vaikka Epiphonen ja purkamalla sen atomeiksi ja tekemällä sähköt laatuosista uudestaan, samalla tietty mikit vaihtoon. Talla osat vaihtamalla Gotohiin eli samaan mitä gibson käyttää ja virittimet vaikka Schalleriin.

Sittenhän siinä on melkein kun Gibson (joku Gipson friikki tietty sanoo ettei lähelläkään) Ainakaan itse en eroa huomaa paitsi että pysyy vielä paremmin vireessä kun oikea Gibson kiitos siitä Schallereille.

Ja hintaa tulee alle 800 euroo!!!
Dumb
25.03.2003 17:05:19

Plussaa tuli. Hyvä kirjoitus ja hyvä aihe.
Joees
25.03.2003 17:23:50
Kyllähän tuo onnistuu mainiosti hieman vanhemmilla Epiphoneilla joissa on puumateriaali sama kuin Gibsoneissa. Mutta eikös nykyään ihan uusimmissa Epi LP:ssä ole lankussa leppää? Sehän voi sitä soundia sitten muuttaa.
Tuo on kyllä monelle helpotus kun saa ostettua halvemmalla Epin ja tehtyä siitä "lähes" Gibsonin.
Groooove is in heart!
Tmp
25.03.2003 17:53:01

Kitaroissa on yksilöeroja. Halvimmissa kitaroissa erot ovat suurimpia, noin yleisesti ottaen. Se GIO, josta minulla on kokemusta, ei pysynyt monen tunnin säädön jälkeen vireessä neljää tahtia enempää, ja otelauta oli tuskainen. Että sellaista. Mikit tosin olivat ihan kelvot.

Jos minä saisin tommosen kaupasta niin menisin palauttamaan. Ostetun tavaran pitää toimia ja sitä pitää voida käyttää siihen tarkoitukseen mihin se on tarkoitettu. Eli jos ei pidä virettä kuin neljä tahtia(ja siis vire on silloin siinä kunnossa että ei pysty soittamaan) niin se ei minun mielestäni ole ehjä ja toimiva kitara >>> palautukseen.
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
aon
25.03.2003 18:39:52

Jos minä saisin tommosen kaupasta niin menisin palauttamaan. Ostetun tavaran pitää toimia ja sitä pitää voida käyttää siihen tarkoitukseen mihin se on tarkoitettu. Eli jos ei pidä virettä kuin neljä tahtia(ja siis vire on silloin siinä kunnossa että ei pysty soittamaan) niin se ei minun mielestäni ole ehjä ja toimiva kitara >>> palautukseen.

On koulun kitara. En tiedä miksi eivät olleet palauttaneet, johtunee siitä ettei siellä kukaan ko. soitinta osaa soittaa.
Iso on pyhänä hypnoosi. Kotisivu
A. Järvinen
26.03.2003 17:50:55
Ainakin kitaran saa halvalla ostamalla vaikka Epiphonen ja purkamalla sen atomeiksi ja tekemällä sähköt laatuosista uudestaan, samalla tietty mikit vaihtoon. Talla osat vaihtamalla Gotohiin eli samaan mitä gibson käyttää ja virittimet vaikka Schalleriin.

Sittenhän siinä on melkein kun Gibson (joku Gipson friikki tietty sanoo ettei lähelläkään) Ainakaan itse en eroa huomaa paitsi että pysyy vielä paremmin vireessä kun oikea Gibson kiitos siitä Schallereille.

Ja hintaa tulee alle 800 euroo!!!

Aivan! Mutta eihän epit (ainakaan mikä minulla on; G-400) itsessäänkään aivan kauheita ole. Mitä taas minulla on ostolistalla: Schallerit, luusatula (käsityötä tottakai), mikit (duncanit?) ja ehkäpä uusi elektroniikka. Mutta miksi vaihtaa talla?
Pahisguy
26.03.2003 19:25:10
Kaikki halpa kama kyllä kiinnostaa. Ja mmieluummin ostan enemmän kerralla, vanhoja kamoja. Saa sen mitä haluaa, myy mitä ei tarvi ja korjaa paskat jos pystyy. Voi saaja jopa osan hinnasta takasi. Mutta nyt ei oikein kärsi panostaa, pitää ostaa auto ja kahtua mihin jää rahaa;) Mutta suosin vanhaa tavaraa. Ja ihte tekemistä/muokkaamista/korjaamista.
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)