Aihe: Rautalankasoundi ?
1
köpi62
16.03.2005 08:57:19

Millä kitarakamoilla saadaan aikaan "paras" rautalanka -soundi? (esim. Agents, ym..)
rockitsb
16.03.2005 09:44:19 (muokattu 16.03.2005 09:44:30)
Paras on aika subjektiivinen asia, mutta Agentsin tapauksessa: strato, vox, nauhakaiku, kompura. Ja sormet.
...
sähkö
17.03.2005 13:01:28

Millä kitarakamoilla saadaan aikaan "paras" rautalanka -soundi? (esim. Agents, ym..)

Jokainen päättäköön itse mikä on paras, mutta kerron tässä nyt miten saadaan edes vähän rautalankaa muistuttava soundi, eli lähdetään nyt ihan perus asioista:

Puhdas soundi! Putkivahvistin on se "original", mutta kyllä trankullakin pärjää.

Kaiku/Delay: Nauhakaiku on se "original", mutta delay jolla saadaan laukkakaiku (takkata takkata) tyylinen kelpaa. Itse tosin käytän ihan perus delaytä (Boss DD-3) ja vahvistimen omaa kaikua näitä sitten säätelemällä teen mieluisen soundin.

Kitara: Strato tyylinen eli 25,5 tuuman kaulalla oleva kitara joka on varustettuna kammella. Itse käytän kylläkin Telecasteria. Mikeillä ja tonepotilakka säätelen mieluisan soundin ja vibrat teen sormilla.

Minun setti siis on Tele -> DD-3 -> Peavey C30. Loppu on sitten kiinni sormista ja säädöistä. Niin ja onhan Telecasterissani tosin Nevalaisen tekemät "Sound of blues" mikit joita myös Agentsin Esa Pulliainen käyttää.

Pulliainen käyttää kuulemma vielä todella pitkää kitara piuhaa jolla hän tappaa yläpäätä kitarasoundista.
Se, jonka mielestä Les Paulin soundi ei ole hyvä, on väärässä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)